PSA vs VW

Creat de elikratos, Februarie 06, 2008, 08:54:32 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

a_mic

Iar agresivitatea pe piata a celor de VW este incomparabila cu a celor de la peugeot:
- VW made in china
- gama Lupo................Touareg
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Radon

Citat din: Cloud no.75 din Februarie 07, 2008, 12:54:06 P.M.
faptul ca Vodafone a umplut tara de Golfuri, Passat-uri si Touaregi ar trebui sa ridice niste semne de intrebare. Masinile au fost alese pe niste criterii foarte stricte de calitate/imagine/fiabilitate.
Sincer, da-mi voie sa ma indoiesc de aceste afirmatii. Traim intr-o societate (ca daca zic tara, mi-o iau stiu eu de la cine) in care nu exista astfel de criterii, singurul criteriu este "mie ce-mi iese?". La mine argumentul asta cu flotele nu sta in picioare nici macar 1 minut.  Asa ca haideti sa lasam deoparte motivele pentru care s-au luat deciziile de achizitionare a flotelor si sa revenim la subiect.

Kman

Oricum Romania e tara lu` Passat si Golf indiferent de ce va fi. Nu am vazut atatea nici in Germania sau Austria.
E crima de lezmajestate ca a indraznit Peugeot sa ridice preturile la nivelul lui Golf. Ei nu au voie sa tinda la premium. E apanajul "nemtestilor"
La bani la care mi-am luat eu masina iti luai Skoda cheala...ba pardon avea preechipare radio pe langa cele doua airbaguri. De Golf variant nu m-am interesat, dar imi e greu sa cred ca era mai bine echipat la aceeasi bani cu Octavia.
Intr-adevar tendinta lui Peugeot de la 207 incoace este sa aplice o alta politica de preturi. Chiar si la banii ceruti pe un 207, aceasta masina e cea mai vanduta in Europa. Nu Golf, nu Auris, nu alta. Ca la noi nu se vinde, nu se vinde si din motivul mai sus expus.
Nici mie nu imi convine pretul la 308, dar poate fi justificat prin calitate si fiabilitate. Peugeot e acuzat ca la 308 a oferit o evolutie si nu o revolutie. VW prin Golf are voie sa faca asta de atatia ani!!!
NU mai imi spune-ti mie de obiectivitate !!!

elikratos

CitatTraim intr-o societate (ca daca zic tara, mi-o iau stiu eu de la cine) in care nu exista astfel de criterii, singurul criteriu este "mie ce-mi iese?"
La fel cum tot romanul se pricepe la politica, fotbal si medicina, in egala masura ne place sa generalizam cu frenezie. Da-mi voie sa nu fiu de acord cu enuntul tau, asta ca unul care am condus o flota de multinationala timp de mai multi ani. Atata timp cat masinile de companie sunt abuzate si siluite de tot felul de neaveniti care isi baga picioarele in ele de masini, ca doar sunt "de firma", chiar esti interesat sa ai in parc branduri si modele fiabile, capabile sa duca multe, cat mai multe. De asemenea, exista departamente de achizitii, controlling, bugete si aprobari peste aprobari. De acord cu tine ca se fac si potlogarii, dar mai degraba la bugetari sau la firme fara cultura organizationala si fara un controlling bun. Bottom line, mi se pare simplist si superfluu sa explici ca de-aia sunt flotele VW mai numeroase decat cele Peugeot, pt ca VW da spaga...

Acuma, apropo de fiabilitatea celor doua, din nou cred ca nu se cuvine sa generalizam. Eu am avut un 307 benzinar de 1.6 care m-a terminat nervos, inca din prima saptamana si pana l-am vandut de-a dura, dupa 6 luni - probleme la managementul motorului, pompa de frana bulita, consum mare de ulei, timoneria cutiei de viteze penibila daca nu chiar periculoasa... Fratele meu are un acelasi 307 benzinar si nu a avut probleme majore (las la o parte faptul ca i-a plouat in masina din prima zi, pret de mai multe luni de lupta cu service-urile, razboi din fericire incheiat cu bine). Deci? La fel, stiu cazul unei Octavii de prima generatie, careia i-a cedat ambreiajul + volanta la 30k km... Personal, as compara fiabilitatea masinilor din ziua de astazi cu un joc de ruleta ruseasca, unde bafta si norocul sunt decisive, nu producatorul... Sunt modele in medie mai fiabile decat altele (spre exemplu, Focus mai fiabil decat Mondeo, Golf mai fiabil decat Passat), dar nu exista garantii si certitudini.

Cloud no.75

@K-man: hai sa lamurim niste lucruri:
1- tu ti-ai luat masina in 2005 cand Octavia tocmai se lansase si era pozitionata aiurea rau, deci comparatia chiar nu isi mai are sens. Daca vrei sa fii obiectiv compara 308 cu Octavia. Eu am facut comparatia...
2- 207 e cea mai vanduta masina de clasa mica. Golf e in alta clasa, la fel si Auris
3- Asa cum am mai spus-o discutia isi are sens doar cu argumente rationale si tratata cu obiectivism. Daca incepem sa ne bagam pumnul in gura, mai bine o lasam balta ca e pierdere de vreme.

Eu am venit cu comparatia cifrelor seci, nu cu vorbe.  Am condus toata gama de VW (exceptand Phaeton) si toata gama de Peugeot in nspe mii de variante. Am avut si am Pug si am si VW, deci stiu ce zic.

Ma astept la obiectivitate, caci timpul e scurt si scump
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




andrei

Mai are sens diferentierea asta pe "clase" ? Pana la urma, cine impune categorisirea asta ? Presa de specialitate ? Producatorii ?

Eu ma gandesc ca, atunci cand cineva vrea sa cumpere o masina, se uita in primul rand la buget (in Romania, cel putin, si discutand de majoritatea celor care isi cumpara masina in interes personal, nu vorbesc de firme / flote).

In plus, acum exista diferente minime intre clase, cel putin noua clasa mica a "crescut" foarte mult, ma refer atat la 207, cat si la Clio III, Grande Punto / Corsa, etc. Iar preturile subliniaza aceasta tendinta a granitelor dintre clase de a nu mai fi foarte exacte.

Adica mie mi se pare putin nerealist sa spui ca cineva care are un anumit buget, si ar avea ca optiuni un golf, sau un passat / octavia, s-ar gandi ca "dom'le, nu-mi iau golf ca nu e in aceeasi clasa cu passat / octavia"... Cred ca ar conta mult mai mult faptul ca golf-ul este hatch, celelalte berline... Si nu in ultimul rand ar conta mai mult pretul - zic eu.

Ma gandesc ca poate ar merge facut un nou topic pe tema asta ?
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Radon

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 02:23:30 P.M.
La fel cum tot romanul se pricepe la politica, fotbal si medicina, in egala masura ne place sa generalizam cu frenezie...

...Bottom line, mi se pare simplist si superfluu sa explici ca de-aia sunt flotele VW mai numeroase decat cele Peugeot, pt ca VW da spaga...

Nu am avut intentia sa sune a "generalizare", cu atat mai mult nu stiu de unde impresia de "frenezie", insa imi rezerv dreptul de a ramane la ideea mea, fiindca, din pacate, cunosc prea multe cazuri in care deciziile s-au luat la modul asta, si nu doar la bugetari sau firme fara cultura organizationala. Si nu pentru ca VW sau Peugeot dau spaga, nu firmele astea dau spaga, ci sunt "factorii de decizie" care CER spaga. Iar cand spaga se imparte intre 2 functionari, cate unul de fiecare parte, lucrurile se rezolva foarte repede. Si nu e neaparata nevoie ca VW sau Peugeot sa fie implicate direct.
Deviem insa de la subiect. Am tinut insa sa pun pe tapet si aceasta parte a problemei, pentru ca, din pacate, creeaza o falsa impresie asupra fiabilitatii unui anumit model de masina. Impresie care se rasfrange, inevitabil, aspura deciziei de cumparare a omului de rand.
Sa-mi iau fauvee fiindca si nu stiu care companie are flota? De ce sa nu-mi iau Nissan, ca si de alea au destule! Si nu s-a plans nimeni de ele!
Rationamentul asta cu flotele nu mi se pare benefic pentru discutia de fata. Si nu e relevant. Parerea mea.

Kman

Cloud:
1- Poate si 308 acum e pozitionat aiurea fata de Octavia fara sa mentionam ca 308 e ultimul venit in piata si e normal sa fie mai scump.
2- Discutam despre 207 ca model al PSA nu il comparam cu VW sau Toyota referindu-ma la pretul mare, atat de blamat in Romania.
3- NU cred ca baga nimeni pumnul in gura altuia. Fiecare e liber sa isi exprime parerile. Doar ca imi sare un pic tandara cand vada ca la VW e permisa evolutia, iar Peugeot e ostracizat ca nu a revolutionat 308.

Cloud no.75

Perfect. Putem continua discutia, o consider benefica ! Si va multumesc pentru ea !
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Vlad01

Pe langa asta 207 e cea mai vanduta masina din europa! NOR am impresia ca passa-tul din dotare te-a DEpeugeotizat...Exact la fel era si inainte cu 307 si golf4, 206 si polo etc...si totusi ai ales 206! Normal ca masinile modele mai noi sunt mai scumpe. Si ce are VW in + fata de PSA? Mitul fiabilitatii? Am vazut si Opel astra cu 212.000km la bord in regim taxi si mergea perfect! Acum e cam la fel cu fiabilitatea peste tot, depinde de preferinte. NU exista masini care nu se strica, sunt care se strica mai des si altele mai putin des, nimic nu e vesnic. La aceeasi echipare si acelasi motor nu as lua vw nici in ruptul capului, ar trebui sa aiba cel putin 20-30 cp in + pentru a imi da de gandit, si 50 cp in + ca sa merg la sigur (la acelasi pret evident)

elikratos

CitatSi ce are VW in + fata de PSA?
Mai nimic, fleacuri. De exemplu, suspensii independente spate, o clima care chiar functioneaza, o timonerie care isi face treaba, sistemul audio, valoare / interes la revanzare mult peste Pejo, finisare interioara superioara (calitatea materialelor + punerea in "manopera"... de exemplu, check it out: pielea utilizata la imbracarea volanului, golf vs. 307/8)...

Ce are in plus Peugeot? Dar sa nu incepem iarasi cu designul si emotiile pt ca acestea nu sunt comparabile / cuantificabile. Please...

CitatLa aceeasi echipare si acelasi motor nu as lua vw nici in ruptul capului, ar trebui sa aiba cel putin 20-30 cp in + pentru a imi da de gandit, si 50 cp in + ca sa merg la sigur (la acelasi pret evident)
Iti respect in totalitate preferintele si nu scrie nicaieri ca trebuie sa iti iei VW, Doamne fereste... S-ar putea, insa, ca in curand sa fii nevoit sa treci la fauve, cu sau fara cai putere in plus, macar pt faptul ca devine din ce in ce mai ieftin prin comparatie cu leul francez...  :oops:

Kman

Suspensiile independente nu le simti. Poate doar pe circuit.
Clima cel putin la masina mea functioneaza si am ceva de racit. Nu stiu la celelalte modele PSA.
Intr-adevara cutia de viteza de la 1.6 benzina agatza si e imprecisa penalizand condusul sportiv.
NU cunosc sistemul audio de pe 308 si celelalte modele PSA, dar pe masina mea e unul corect.
Finisarea superioara la Golf vs 308 nu mai intra in discutie pentru ca deja e pus un pic in dificulatate Golful.
Interes la revanzarea in favoara VW?
Da, ca doar suntem tara lu VW si in rest nu mai conteaza ca TDI papa un litru de ulei la 1000 de Km, nu mai conteaza ca TDI trage intre 2000 si 3000 de ture, nu conteaza ca  Peugeot iti trezeste emotii ca doar astea nu sunt cuantificabile, ce naiba doar avem 3 de v si tdi scris pe masina.
Frumusetea unei femei nu e cuantificabila asa ca hai sa umblam dupa urate!! Interesant concept!

Radon

Vad ca disputa devine din ce in ce mai pasionala si subiectiva in acelasi timp, incep sa se arunce pe masa de joc argumente
absolut personale, asa ca daca tot se shimba regulile jocului pe parcurs, o sa incerc si eu cateva "contre":

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.
Mai nimic, fleacuri. De exemplu, suspensii independente spate,
Nu comentez, ca nu am ce. Nu-mi pasa.

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.o clima care chiar functioneaza,
Absolut ca functioneaza, si la mine functioneaza, nu vad unde e comparatia. Nu am nimic de reprosat climei din Peugeot-ul meu.

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.o timonerie care isi face treaba,
La fel ca si la clima, nu am ce sa bag de vina, ca sunt unii care vor mai mult, nu pot sa neg, insa nu suntem toti piloti sa "simtim" toate "galmele".

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.sistemul audio,
Nu-l vad ca un criteriu decisiv in alegerea unei masini, cand imi iau un Home cinema, da, ma intereseaza, la masina insa, sa fim seriosi... Nu mi-am luat masina ca sa stau in ea sa fac auditii. Aaa, daca la vw era Bose si la pejo un amarat de clarion, ok, aveam ce compara, dar asa, sa fim seriosi.

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.valoare / interes la revanzare mult peste Pejo,
Din nou, subiectiv. Nu mi-as lua vw SH nici daca ar fi cu 5.000 oiro mai ieftin ca un pejo similar, decat ca sa-l duc la soacra-mea la tara sa ma dau cu el pe deal in sus si-n jos! Daca mi-as lua masina pe considerentul valorii de revanzare, probabil ca nu mi-as mai lua nimic niciodata. As umbla pe jos. (Sa vezi atunci, a-micule, consum!)

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.finisare interioara superioara (calitatea materialelor + punerea in "manopera"... de exemplu, check it out: pielea utilizata la imbracarea volanului, golf vs. 307/8)...
Scuze, dar aici chiar nu ai dreptate. Daca alea de la vw sunt materiale de calitate superioara celor de la pejo, s-avem pardon! Mie nu mi-au lasat deloc impresia asta: plastice crapate, bord crapat, tapiterie vai mama ei. Si asata la masini de cativa ani, nu discutam de "buncute". Piele pe volan? Asta deja intra in alta clasa de "mofturi care le vreau la masina mea". Cat despre finisare, mai bine nu dezvoltam subiectul.

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 04:28:42 P.M.
Ce are in plus Peugeot? Dar sa nu incepem iarasi cu designul si emotiile pt ca acestea nu sunt comparabile / cuantificabile. Please...
Ba chiar sunt cuantificabile si astea, suntem oameni cu suflet si inima, nu roboti. De asta ne-am si adunat aici (unii dintre noi), fiindca ne-au adus laolalta emotiile si pasiunea pentru o imagine inconfundabila.

No, asta postare 100% subiectiva!  :devil2:

Cloud no.75

#28
Suspensiile independente nu le simti, dar "le auzi" pe 307. Daca in aceeasi bani primesc suspensie independenta, de ce sa aleg semi-independenta ?

Daca cutia e proasta ca si timonerie, de ce sa nu aleg o cutie aproape perfecta in aceiasi bani ?

Daca dau aceiasi bani la achizitie, de ce sa aleg o masina la care pierd bani in favoarea uneia care isi pastreaza o valoare ridicata ?

Cine imi poate raspunde la aceste 3 intrebari ?

Intrebarea cheie devine: DE CE SA MAI ALEG PEUGEOT ASTAZI, CAND IN ACEIASI BANI AM VW ?

Cat despre consumul de ulei, sa avem pardon: 1.9 tdi consuma 750ml in 15,000km.

Cat despre ultima chestie: decat o domnisoara "model", "sclipitoare", de pension cu fitze in cap si impresii si sensibila si fragila, cicalitoare la cap si rasfatata, mai bine o tipa care la prima vedere nu arata "model", dar pe care o descoperi frumoasa, eleganta, care are grija de tine, cu care te simti intotdeauna bine, nu face fitze, va fi ascultatoare si va cauta sa ne fie bine impreuna...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




marius.v

Draga elikratos, te rog sa nu pui emotii in joc ca nu-s cuantificabile.!
Mai bine iti achizitionezi o caramida cu motor, care merge, decat o masina frumoasa care merge la fel de bine, dar care trebuie manevrata cu un pic de suflet.
No offence, dar dar daca si nevasta am alege-o dupa acelasi principiu...
Nu e tras de par, dar in viata, in viata unui intelectual, parca trebuie sa domine feelingul, ca nu suntem roboti sa mancam pastile, nu suntem hotentoti ca sa apreciem o femeie dupa capacitatea reproductiva si suntem oameni cu simturi ca sa ne luam o masina in care sa ne faca placere sa ne urcam in fiecare zi de cateva ori.
Nu vreau sa par subiectiv, eu am si vocatie tehnica si artistica si consider ca una fara alta nu merg.
Si asa viata e scurta si searbada, ca sa ne-o mai uratim si noi.
Per total beneficiile frumos contra util parca trag mai tare spre partea utilului.
Din punctul meu de vedere.
Sa mai zici domnu Radon ca a ta e postare subiectiva!
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine