PSA vs VW

Creat de elikratos, Februarie 06, 2008, 08:54:32 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

revin cu intrebarea mea, care ma macina de vreo 2-3 luni:

Intrebarea cheie devine: DE CE SA MAI ALEG PEUGEOT ASTAZI, CAND IN ACEIASI BANI AM VW ?


"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




andrei


Citat din: Cloud no.75 din Februarie 07, 2008, 05:19:39 P.M.
revin cu intrebarea mea, care ma macina de vreo 2-3 luni:
Intrebarea cheie devine: DE CE SA MAI ALEG PEUGEOT ASTAZI, CAND IN ACEIASI BANI AM VW ?


Recunosc ca argumentele tale de mai inainte pot sta in picioare. Dar din modul cum e formulata intrebarea "cheie", deduc ca ai devenit fan passat de cand cu jucaria cea noua...

Marius are dreptate daca ma intrebi pe mine - conteaza foarte mult partea de feeling... Nu este cuantificabila, dar, ca exemplu, daca as fi pus intre a alege sa dau sa zicem 750E in+ pe un peugeot fatade un vw pentru a ma simti bine, zilnic, timp de cativa ani intr-o masina, chiar daca stiu ca la revanzare pierd peste cativa ani inca 750E... parca tot pe feeling as merge...

Oricum, deja toata lumea este absolut subiectiva, si intrebarea ta cheie, din momentul in care vrea raspunsuri obiective, devine retorica.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

elikratos

Ca sa fiu exact si corect inteles, aprecierile mele anterioare se bazeaza in mare masura pe experientele traite la bordul unui 307 T6, benzinar 1.6.
Da, nu am simtit suspensiile spate intrucat nu am fost pe circuit, dar am auzit prea des puntea spate a Pejo-ului, tunand si bubuind peste gropi. Am transpirat abundent vara, cu clima data pe LOW si la putere maxima. Era sa o patesc urat de cateva ori, cand (in depasire) timoneria agata si nu puteam sa trec din 2 in 3.
Da, suntem in tara lui VW. Nu spun ca e ok sa fie asa, dar e un dat si trebuie sa luam lucrurile asa cum sunt, realist.
CitatTDI papa un litru de ulei la 1000 de Km
... sa fim seriosi.
CitatFrumusetea unei femei nu e cuantificabila asa ca hai sa umblam dupa urate!! Interesant concept!
Frumusetea este cat se poate de importanta, nu ma intelege gresit. De fapt, s-ar putea sa fie factorul decisiv in alegerea unei masini. Ma bucura paralela pe care ai facut-o, cu femeile... Esti de acord ca sunt femei frumoase si foarte frumoase, total diferite intre ele? La fel si asteptarile barbatilor, toti cautam frumusetea dar o gasim in formule diverse si diferite. Sa zicem ca Peugeot este una mujer latina, cu fundul bombat, buze carnoase, purtand o bustiera stramta si ciorapi plasa? Iar VW sa fie dama cu machiaj discret, purtand un costum business negru si accesorii minimale? Chiar, exista un singur fel de frumusete? Nu ma dezamagiti...

coyote

Nor... La intrebarea asta iti raspund metaforic... De ce sa ai rasarit de soare in loc sa ai lumina zilei tot timpul?  :))
Si ca sa revenim la subiect, vei alege un Peugeot pentru ca:
-designul exterior si interior sunt indiscutabil mai frumoase la Peugeot
-platesti mai putini bani (downsizing) pe inmatriculare si RCA
-consuma mai putin (downsizing)
-motoarele sunt CLAR mai rafinate si mai usor de exploatat (nu poti compara liniaritatea lui 1.6 HDi cu brutalitatea lui 1.9 TDI, la fal ca si in cazul vibratiilor)
-dpdv dinamic, masinile sunt asemanatoare
-VW este o unealta... Peugeot e un mod de viata :)
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Gabriel

#34
1. Interesul meu pentru VW a scazut in momentul in care un prieten posesor de service auto mi-a spus ca e satul de Golf-uri si Passat-uri. Intrucat e unul din cele mai cautate service-uri din zona de catre cei cu dare de mana, VW e una din marcile care viziteaza cel mai des locatia. Cele mai intalnite probleme sunt lipsa unor suruburi si cleme si/sau infiletarea gresita a unor suruburi. Ce daca nu a prins corect pe filet, se mareste puterea pistolului de infiletat si intra. Asta cred eu ca spune ceva despre grija cu care sunt ansamblate aceste masini.
2. Caz personal: la un Passat nou-nout am ramas cu manerul de viraj in mana.
3. Am doi amici, unul posesor de Golf 5 si altul posesor de Octavia care au luat pentru sotii 207 respectiv 307. Sotiile conduc acum masinile fauve.
4. Am un var care, dupa ce toata viata lui a condus numai masini nemtesti multe din ele VW acum jura ca 207 1.6 HDi achizitionat anul trecut e cea mai tare masina care a condus-o vreodata.
5. Unchiul meu si-a luat Passat. La cateva saptamani un prieten care a plecat in SUA i-a lasat in grija un C5. Dupa trei luni Passat-ul si-a gasit alt proprietar, unchiul cumparand un C5 pentru el si un 307 pentru nevasta. Si nu a trebuit sa mai puna foarte multi bani. E convins ca a facut o afacere.

Acum cativa ani VW a facut aceeasi miscare facuta de Peugeot acum: a scumpit masinile VW pentru a nu se calca pe bataturi cu Skoda. A aruncat cineva cu pietre in ei? Nuuuu. Toata lumea a spus ca merita pentru ca sunt mai dotate si au materiale mai bune. 308 vine cu materiale mai bune si posibil cu o fiabilitate sporita dar toata lumea ii injura. Unde este obiectivitatea aici? Iar despre legendara fiabilitate VW intrebati-l pe amicul meu care acum 3 luni si-a achizitionat un Tereneg si-o sa vedeti ce-i la gura lui.

Toata lumea compara 308 cu Golf numai ca nu se adreseaza chiar aceluiasi segment tinta. Amenintarea resimtita de VW pe segmentul Golf din partea lui 307 (pe vremea aia) a dus la aparitia lui Golf Plus. Abia asta poate fi comparat corect cu 307/8 pentru ca doar Golf Plus ofera o habitabilitate asemanatoare lui 307/308. Iar Golf Plus e cu 1000-1500 euro mai mult decat Golf si, din cate stiu eu, nu ofera pavilion vitrat.

Flotele se achizitioneaza si pe principiul "care lasa mai mult la pret". Din discutiile avute cu diversi oameni din sistem se pare ca VW lasa mai mult decat toti ceilalti.

"Induiosator" e ca valoarea de revanzare a VW e mai mare in Romania ca in afara.

Concluzia mea este ca majoritatea nu vor cumpara o masina dupa indelungi si amanuntite calcule sau pe criterii obiective. Majoritatea celor care se duc sa cumpere VW nici nu au mai incercat altceva inainte. Daca-i urci intr-un Peugeot sau Citroen vor fi surprinsi pentru ca sunt altceva. Decizia de a cumpara un 308, in cea mai mare parte a cazurilor, e luata dupa primul contact cu masina. Prin urmare dati-mi voie sa fiu subiectiv, ca mai toata lumea, si sa-mi cumpar Peugeot, nu ca mai toata lumea.

elikratos

CitatVW este o unealta... Peugeot e un mod de viata
M-ai omorat!  :rockon: Asta a fost din putul gandirii...  :ban:
Fac si eu parte din categoria celor care fac alegeri din pasiune si pentru a-si satisface poftele si placerile. In acest caz, departe de mine alegerea unei masini exclusiv pentru deplasarea din pct A in pct B (masina ca si unealta). Atata doar ca la mine pasiunea si placerea se masoara in Das Auto. Am avut Peugeot si nu a fost sa fie, relatia noastra a esuat lamentabil. NOR face misto de mine, cica nu am iubit-o si de aceea nu am avut parte de ea. Asa o fi, insa nici nu mi-a oferit prea multe sanse sa ma indragostesc de ea. Iubitorilor de Pejo le doresc conturi grase in banca, "dama" devine din ce in ce mai greu accesibila.
:devil2:

Gabriel

Si din ce in ce mai frumoasa si mai buna. E ca diferenta dintre o prostituata si o dama de companie.

Cloud no.75

#37
@coyote: completare:
si dupa 3 ani Peugeot este o paguba, VW o investitie :001_tt2:
Daca nu as fi trait-o pe propria piele, nu as mai povesti...

Iar fan Passat nu sunt...recunosc ca la clasa asta tot 407 as alege.

Insa, la clasa compacta, de unde va proveni urmatoarea masina am dubii serioase...
Nu as alege Octavia, not really my style, dar intre Golf si 308....hm...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Am condus zilele trecute Fabia 1.2 benzina. Dupa ce am dat cheie l-am intrebat pe proprietar daca sigur sub capota e un motor pe benzina. Daca au vrut sa-l faca sa sune ca un TDi, au reusit.

elikratos

Fiecare cu realizarile lui. Ceea ce aplaud eu la Peugeot este ca au inteles care e ora exacta si au lasat-o mai piano cu benzinarele... mai un motor de la Toyota, mai o intrebare la BMW... Stii tu, stick to diesel (hdi rocks!) & design (pentru amatorii de dame de companie).  :001_wub:

nolo

Nor, faci comparatia intre 308 si golf uitindu-te la pret si gindindu-te la fiabilitate? Ai mers cu un 308 si ti-a placut mai putin decit intr-un Golf? Intreb din curiozitate, nu am mers cu nici una din ele, personal nu stiu care sint diferentele "from the inside".
avocatul diavolului

AIR

#41
Ce imi place la Peugeot [cutoate ca conduc un motor din generatia 1 (2.0 Hdi/90cp DW10td) si care in mod sigur e mult mai zgomotos decat 1,6 hdi], e faptul ca cel putin la motorul Diesel e foarte apropiat de un motor benzina, si e relativ silentios pt un diesel.
Mai imi place suspensia care e cumva elastica dar suficient de ferma.
Am ajuns sa i-au Peugeot datorita bugetului fix.Am avut de ales intre Renault (kangoo), Opel (combo), Ford (tourneo connect) si eventual un VW (Caddy foarte chel).
Nu pot spune ca sunt mare fan Peugeot, masina cea mai apropiata de inima mea a fost Ford, pana acum.
Si trebuie sa recunosc ca Ford in ziua de azi e mai aproape de Vw decat cu ceva ani in urma.
Dat fiind ca masina pe care o conduc are un puternic caracter practic nu pot sa nu fiu de acord cu faptul ca se pare ca Vw  e ceva mai fiabila sau mai bine zis e mai robusta.Recunosc ca Peugeot e ceva mai rafinata insa prefer latura utila in defavoarea rafinamentului.Insa rafinamentul se pare ca are pretul "snsibilitatii" si dat fiind ca toate se reflecta in Bani personal ma consider prea sarac sa imi i-au lucruri putin fiabile;
pt cei care au buget suficient de generos nu au decat sa isi cumpere ce doresc.
S-a spus mai sus ca achizitionarea unei masini e un pic de "loz in plic", am vazut si purtat discutii cu multi posesori si mecanici din diverse service-uri si din pacate pot sa confirm si eu acest lucru.Cand dai avansul la o masina trebuie sa spui in gand (Damne ajuta sa o nimeresc buna!) sa fie cu noroc.
Daca ar fi dupa mine as lua motorul Hdi de Pug si cutia de viteze + timoneria de la Vw, fiabiliatatea suspensiei as lua-o de la Vw, dar confortul l-as lua de la Pug, in privinta designului nu ma pot pronunta f mult.Masina pe care o conduc e destul de spartana, deci nu am ce sa cer prea mult de la ea.Insa stiu ca si multa electronica genereaza multe belele.
Cam asta e opinia mea :offtopic:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Gabriel

Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 06:07:57 P.M.
Fiecare cu realizarile lui. Ceea ce aplaud eu la Peugeot este ca au inteles care e ora exacta si au lasat-o mai piano cu benzinarele... mai un motor de la Toyota, mai o intrebare la BMW... Stii tu, stick to diesel (hdi rocks!) & design (pentru amatorii de dame de companie).  :001_wub:

Peugeot face ce trebuie avand in vede ca e o afacere de familie nu un consortiu de mai multe marci.
VW are sprijin de la Audi si Porsche. Peugeot face aliante cu altii ca sa tina pasul. Faptul ca un constructor care e locul 2 in lume (Toyota) a acceptat o alianta cu Peugeot inseamna ca marca frantuzeasca nu-i de ici de colea. Faptul ca BMW a avut nevoie de Peugeot ca sa ofere niste benzinare bune pentru Mini, inseamna ceva.

Cloud no.75

#43
@nolo: super tare intrebarea ta, vezi problema dintr-un alt unghi.

Am mers si cu 308 si cu Golf. Si benzina si motorina. Avand in vedere ca la echipari identice au acelasi pret, ramane alegerea subiectiva. Interioarele imi plac la amandoua, dar sunt greu de comparat, caci au filosofii diferite. M-am simtit foarte bine in amandoua. In cazul meu, motorizarea face diferenta.

La benzina as alege clar Golf. No offence dar azi, Pug nu are un motor benzina cu adevarat performant. Deci clar 1.4tsi e alegerea aici. Raspuns, rafinament, elasticitate

La motorina...hm. As fi tentat spre 308 caci hdi e mai placut in utilizare si nu pierde atat de mult la revanzare.

Totusi, motorina nu-mi doresc, pe motiv de pret achizitie, costuri intretinere, interval revizii si mai nou pret motorina

Ca sa parafrazez pe cineva, prefer dama in costum business cu un machiaj discret.

@BeeJay: in ciuda mult-trambitului parteneriat cu BMW motoarele benzina sunt slabe: 1.6 de 120 cai Huh?

TSI 1.4 de 122 cai are un raspuns extraordinar: compresor+turbina.

1.6 THP de 175 vs. 1.4TSI de 170 ? am condus TSI si e fulminant. Astept si RC ca sa dau verdictul.

Esenta discutiei este: VW este un colos cu putere extraordinara. Au sesizat dezavantajul avut pe benzinele mai vechi (1.6-102, sau 2.0-115) si au investit mult in cercetare. Si uite asa a aparut TSI...Peugeot e in urma, cu tot cu parteneriatul cu BMW, trebuie sa recunoastem...

Sloganul AUDI: "VORSPRUNG DURCH TECHNIK" = "Progres Prin Tehnologie" are perfecta acoperire in fapte...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Kman

#44
Citat din: elikratos din Februarie 07, 2008, 06:07:57 P.M.
Fiecare cu realizarile lui. Ceea ce aplaud eu la Peugeot este ca au inteles care e ora exacta si au lasat-o mai piano cu benzinarele... mai un motor de la Toyota, mai o intrebare la BMW... Stii tu, stick to diesel (hdi rocks!) & design (pentru amatorii de dame de companie).  :001_wub:

VW au noroc cu ingenerii de la AUDI. Poate imi spuneti si mei ce mari motoare pe benzina au fauvee-urile ca eu unul nu le-am identificat.
Daca la capitolul benzina au mai umblat la banca de organe comuna cu Audi, in schimb pana la aparitia CR ( cam mult domne a durat, cam mult, probabil au facut vreo intelegere cu producatarii de ulei sa-si imparta beneficiile rezulatate in urma vanzarii de ulei pentru a completa gurmandul TDI cu D-ul si cu I-ul rosu ) in schimb la diesel varza. Macar Peugeot face doar diesel, dar le face bine. Fauvee-u nici una nici alta.
Cat despre amatorii de dame de companie.....

@cloud-> Esti chiar sigur ca motorul lui BMW e problema in cazul motorului de 1.6 benzina aspirat??