Noul Ford Focus versus Peugeot 308.

Creat de AIR, Februarie 18, 2008, 05:08:21 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Kman

Pai o sa vezi ca dupa atentionarile noastre o sa i se para ca e super masina....asa daca nu stia ce il asteapta ar fi fost dezamagit.
Oare nu se merita diferenta da bani ca sa iei un 1.6? Sau la 1.6 nu era oferta ?

elipsys

Era in oferta si 1.6 (90 cai si 109 cai), dar nu pe stoc la culoarea si configuratia pe care o voiam. Si odata cu comanda pierdeam si reducerea...  :crying:
Tot ce vreau e sa nu fie ca performante sub 1.6 benzina 110 cai, care il am pe "frantuzoaica". Si ma mai gandeam ca daca e un motor care se vinde bine in UK, n-are de ce sa fie chiar prost.

Mai aveam de ales si o benzinara tot la vro 115 cai si parca tot 1.8 motorul. Dar mi-ajunge una  :001_tongue:

marius.v

Elipsys, poate avea pe hartie cuplul la cat o fi, ca senzatia de la volan e alta.
Motorul tau NU are volanta dubla.
Ford nu pune asa ceva.
De aia e si mai vibracios.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

SportWagon

#33
Citat din: elipsys din Iulie 04, 2008, 10:53:43 A.M.
Si ma mai gandeam ca daca e un motor care se vinde bine in UK, n-are de ce sa fie chiar prost.

Nu sint in masura sa fac nici o afirmatie referitoare al motorul tau, sa o stapinesti sanatos si sa te bucuri de ea; vreau sa precizez doar ca succesul comercial NU e sinonim neaparat cu excelenta, dimpotriva deseori.
Ofer consultanta in domeniul auto,

elipsys

Vorba lui @K-man: nu e bine sa fiu prea euforic pana nu vad masina (mai am cateva zile pana o iau).   :clap:
Multumesc ca ma tineti in priza....  :thumbup1:

AIR

#35
Vin aici cu o completare referitor la variantele 308 SW si Ford focus estate.
Interesant e faptul ca gasesc pentru prima data o comparatie cu aceeasi motorizare, dar cutiile de viteza difera.
Testul e facut in Anglia deci are o oarecare doza de subiectivism, in favoarea lui Ford, insa cu toate acestea  nu Ford este castigatorul ci Peugeot datorita pretului un pic mai mic.
Iata link-ulhttp://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/224211/peugeot_308_sw_vs_ford_focus_estate.html   
Interesant e tabelul unde sunt date foarte multe detalii tehnice, ca distantele de franare, reprizele la accelerare, zgomotul in mers in decibeli, consumul in diferite regimuri de lucru/urban/extraurban, deci mi se pare bine facut testul.
Si e relativ obiectiv datorita "norocului" ca impart aceeasi motorizare.
Ce mi se pare interesant e faptul ca Focusul e cu un decibel mai silentios in relanti de cat 308, insa 308 recupereaza la 70mph cu acelasi decibel.
 
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Kman

Din pacate 308 SW nu mai imi place cum arata si mai ales spatele.
Din spate arata ingrozitor. Au pus luneta aceea curbata de parca au preluat-o de la vechiul Megane hatch.
NU stiu... ceva nu se leaga in ansamblul designului exterior.
Botul cu tenta agresiva, iar spatele contorsionat.
Nu vreau sa mai imi amintesc de pret ca iar ma apuca amocul pe politica de preturi a celor de la Peugeot!!

AIR

308SW la motorizarea 1,6 HDi 110cp are date in lista urmatoarele detalii, motor Euro 4 cu filtru de particule, consum
extraurban/urban/combinat 4.0/6.2-6.4/4.8-4.9/  125-130gCO2/km viteza maxima 185km/h demaraj 0-100km/h 11.9 secunde cutie 6 trepte :001_smile:
Ford Focus 2 cu facelift estate (break) motor 1,6 TDCI cu DPF 110cp motor Euro 5, consum extraurban/urban/combinat 3.8/5.8/4.5/   119gCO2/km viteza maxima 188km/h demaraj 0-100km/h 11.1secunde cutie 5 trepte :confused1:
In rest masinile sunt relativ similare ca ceea ce ofera optionale tinuta de drum, Peugeot e mai estetic la interior, un pic mai rafinat, insa asa cum spunea si colegul K-man e mai ciudat la exterior.
Ford-ul e mai traditional si la exterior si la interior si poate o idee mai rapid, din ceea ce spun cei de specialitate.
Materialele de top ma refer la piele sunt aproape similare calitativ.
Peugeot are in plus optiunea 7 scaune (pe care oricum nu as cumpara-o) si plafonul vitrat.Dezavantaj (pt cei care vor merge acolo e bancheta din 3 scaune individuale.
Ford nu are 7 scaune si bancheta spate e fractionabila 60/40.Are insa portbagajul un pic mai mic cu vreo 100 de litri.
In rest amandoua masinile au toata gama de optionale de la senzori de presiune/scaune incalzite/senzori de parcare acustici si vizuali ABS/EBD/ESP...etc
Cam greu de ales noroc ca nu e graba...INCA :001_wub:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

marius.v

Crede-ma, dezavantajul pe care l-ai semnalat, trei scaune individiuale, este de fapt un imens avantaj la modularitate si la confort.
Nici nu se compara cu bancheta fractionabila.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Radon

Confirm ce zice marius, e incomparabil mai bine cu 3 scaune decat cu bancheta, cu atat mai mult cu cat, la nevoie, se pot scoate de tot. De asta mi-e mie foarte greu acum sa schimb masina... nu-mi vine sa renunt la scaunele alea.

AIR

#40
Nu am apucat sa imi termin ideea.Depinde din ce punct de vedere vezi modularitate.
Teoretic ai dreptate, practic insa daca ai 4 pasageri in masina cu tot cu sofer, cei 2 din spate vor sta mai putin comod ca pe o bancheta fractionabila 60/40.Cu atat mai mult va conta acest lucru cu cat persoanele din spate sunt ceva mai "solide" si depasesc dimensiunile standard.
Un alt aspect eu am aratat in acest topic comparatiile intre 2 masini cu practic aceeasi motorizare.
Insa in varianta pe care as alege motorizarea 1,6, diferentele sunt mult mai mari.
1 308 are avantajul unei cutii cu 6 trepte.Si una e sa mergi cu masina la 2300rpm la 130km/h in treapta a 6-a si alta e sa mergi cu aceeasi viteza insa in treapta a 5a la cel putin 2600-2750 rpm, cred ca zgomotul interior e mai mare teoretic cu cel putin 3-4 decibeli.
2.Motorul de pe Focus e Euro5 ceea ce imi confera siguranta unui consum mic, (nu ca cel de Peugeot ar fi mare) si mai apare si avntajul unei taxe zero la import.
Din proprie experienta pot spune ca antifonarea la Ford-urile cu care am mers a fost mereu peste celelalte masini cu care am mers (vorbim de clasa compacta).E drept insa ca am mers numai cu motorizari pe benzina.
Pentru motoare diesel nu ma pot pronunta.

Cred ca diferentele trebuiesc facute strict in urma unui test drive.
Consider ca e mai bine sa fiu rezervat si sa nu fac greseala de a ma ante-pronunta pana la efectuarea unui test drive.
Si acesta va fi unul lung macar cateva zeci de km.
As fi vrut sa pot posta un Poll dar se pare ca la topicuri ceva mai vechi nu se mai poate  asa ceva poate ma ajuta si pe mine un Administrator.
Cel mai probabil si 308 va trece la motorizari euro5 si la motoarele de 1,6 HDI, pentru ca cel de 2,0 hdi a urcat de la 136 de cai la 140 de cai si are acum nivelul de noxe pentru euro5, se vinde la comanda in Germania.
Cred ca cat de curand va urma si 1,6hdi.
Sincer am probat la Ploiesti in showroom pozitia de condus intr-un 308 Sw. E drept ca eu poate sunt mai greu de satisfacut dupa pozitia de condus de la Partner care e mult diferita fata de a unui turism obisnuit insa nu a fost nimic care sa ma impresioneze in modul placut.Mai degraba neutru as putea spune.
Astept cu deosebit interes parerile celor mai  "versati" in diverse test drive-uri.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

turbojack

Citat din: AIR din Septembrie 24, 2009, 02:51:30 P.M.

2.Motorul de pe Focus e Euro5 ceea ce imi confera siguranta unui consum mic, ...
Lucru ce imi cere o motorina mai speciala si implicit mai scumpa. :crying:

marius.v

AIR, am facut eu un test drive de vreo doua zile cu motorul 1.8 TDCI, 115 cai, pus pe un C-max si mi-am rugat moartea.
Masina noua, cred ca total sau insuficient antifonata, motor galagios si trepidant, il auzi pregnant in masina si-l simti, trage exclusiv intre doua si trei mii de ture.
Zona rosie incepe la patru mii de ture, pentru mine a fost o cumplita dezamagire.
Am schimbat in doua zile viteze cat n-am schimbat intr-un an la a mea.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

AIR

@ Turbojack :001_rolleyes::acum ca vreau sau nu, oricum cumpar motorina Euro5 cu toate ca motorul meu e doar euro 3.Nu se mai comercializeaza la pompe decat motorina Euro 5 eu asa stiu.Deci aceasta optiune nu intra in discutie.Oricum cred ca e de bine cu cat un motor diesel e mai sus ca norma Euro deci in acest caz euro5.
Un alt aspect deja filtrele de particule sunt la a 3a generatie, a crescut si fiabilitatea lor, si mentenanta se face la un interval mai mare ceva in jur de 240 000km din cate stiu la Ford, iar la Peugeot din cate am discutat cu prietenul Marius :001_smile: a ajuns undeva la 300 000km.Nu stiu daca cei de la Peugeot au renuntat la sistemul FAP cu cerine(?sau ceride nu stiu exact cum e corect :blushing:) si au trecut si ei la sistemul de regenerare utilizand o injectie usor marita de motorina in timpul 4 de lucru al motorului (timp numit si evacuare) similar cu sistemul DPF folosit de Ford si VW-AUdi si Mercedes.

@ Marius: Daca ai fost atent eu am specificat foarte clar ca doresc/intentionez sa achizitionez un 308 Sw sau un Ford Focus (ultima varianta/ posibil in echiparea Ghia sau Titanium) estate sau Break cum vrei sa-l numesti cu motorizarea 1,6 TDCI 110cp.
M-am convins ca motorul de 1,8 Tdci/115cp e mai galagios si se plafoneaza mai repede.Te cred pe cuvant Marius.
Sincer m-ar tenta si motorizarea de 2.0 HDI/TDCI de 140 de cai de la Peugeot respectiv cea de 136 de cai de la Ford, insa consumul urban e relativ mare.Dat fiind faptul ca voi circula vreau nu vreau si in Bucuresti si aici consumul e mai mare macar cu 1,5 litri decat ceea ce da producatorul ca un consum urban.
Pe de alta  parte nici cand am soseaua(ar fi bine sa fie  autostrada)libera nu alerg masina dincolo de limita legala.
O urc in ture in treptele 2-3-4 suficient ca sa curat evacuarea bine si apoi revin la condus normal in jur de 90-100km/h in treapta a 5 a la 2000-2250 rpm.
Pentru autostrada motorul de 1,6 litri ar asigura un consum decent la 130km/h, si aici e avantajul lui 308 SW pentru ca are o cutie cu 6 trepte deci teoretic pot merge la 130km/h la o turatie usor mai mica decat Focusul.
Un alt aspect cred ca noul Focus e mai bine antifonat decat C-MAX-ul de care vorbesti.
KIA sufla destul de tare in spatele lui FORD, VW, Opel Peugeot, FIAT, care sunt constructorii consacrati ai clasei compactein Europa, iar KIA Ceed ca o placem sau nu e o masina bine antifonata.
Cred ca cei de la Peugeot sau Ford (caci despre ei vorbim in acest topic) nu sunt atat de indiferenti sa nu monteze pe masina ceva "pasla" care sa reduca zgomotul in habitaclu cu macar 3-5 decibeli si sa fie in zona de zgomot a lui CEED, sau chiar mai jos.
Pentru noi acesta e un aspect bun al concurentei.
Nu cred ca un Focus cu motorizarea 1,6 TDCI 110cp nu se comporta relativ asemanator cu un 308 cam cu aceeasi motorizare.
S-a discutat pe acest topic ca cutiile de viteze de la Ford se pare ca sunt un pic peste cele de la Peugeot.
Probabil daca si Ford ar avea pe aceasta motorizare(1.6 diesel 110cp) o cutie cu 6 trepte decizia ar fi si mai greu de luat.
Personal am fost multumit de toate Fordurile pe care  le-am "pastorit" (3 pana acum)si nu am de ce sa ma plang de firma Ford.
Despre Peugeot nu pot sa spun ca nu sunt multumit insa  (pierderea de ulei care nu am mai fost sa o verific :crying:) m-a sacait ca idee.
Nu pot spune ca sunt mai proaste Peugeot decat Ford,  chiar cred ca undeva sunt foarte apropiate ca valoare/ executie/ poate Peugeot e un pic mai rafinat la interior si poate si in exploatatare, insa Ford mi se pare un pic mai fiabil mai andurant si mai putin sensibil decat Peugeot.
Bine nu e cazul meu, dar cred ca undeva Ford tine un pic mai bine la tavaleala decat Peugeot.
Insa la cum merg eu cu masina oricare dintre ele ar fi buna si de aceea decizia cand va fi, va fi destul de greu de luat.
Cred ca test drive-ul va fi elocvent si va cantari destul de mult ca decizie.
(Deocamdata strangem graunte :001_smile:).
Sper ca intre timp sa apara si la Peugeot motorul 1,6 hdi la norma euro5.
Apropo stie cineva din ce an devine obligatorie norma euro 5?
Multumesc de comentarii si astept si alte pareri, pe cat posibil cat mai obiective, m-ar interesa si parerea lui elypsiss care are de ceva timp un Focus  (e drept cu motorizarea 1,8/115cp) dar e o parere in cunostiinta de cauza.
O idee de cum poate arata si Focusul in interior.
http://www.ford.de/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22Katalog+Ford+Focus+Individual.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214328071530&blobkey=id
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

#44
Tocmai am vazut un videoclip interesant, poate gasesc si un link cu tabelele.
14 masini diesel testate in clasa compacta.Dat fiind faptul ca testul e facut de Auto motor si sport e un pic subiectiv si il scoate pe primul loc pe Golf 6
Clasificare:
1. Golf 6 2.0tdi 140cai consum mediu in test 6,7l/100km
2. Audi A3
3.Peugeot 308/140cp
4.Seat Leon
5.Bmw 118
6.Renault Megane 3/130cp
7.Ford Focus
8.Mercedes A 200
9.Honda Civic 2,2
10.Opel Astra
11.Citroen C4
12.Toyota Auris
13.Fiat Bravo
14.Kia Ceed
http://www.youtube.com/watch?v=a0i_VdqJCIc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=XZB54UJX7zs
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim