Peugeot 308 SW

Creat de Gabriel, Februarie 18, 2008, 09:23:48 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Gabriel

Peugeot 308 SW e aproape de lansare. Peugeot a facut publice primele informatii si primele fotografii ale modelului de serie.
Articolul complet aici
Galerie foto aici

Kman

Eeeee nu stiu ce sa zic.........am ramas fara grai..... trebuie sa ma adun ... si motorul de 175 de cai..desi nu vreau sa ma gandesc la ce pret va fi.
Ufff

mjustin

Arata super, abia astept preturile, tentatie mare la motorul de 175 HP( cred ca e ceva din BMW acolo)

Gabriel

#3
Distanta dintre punti e cu 100 mm mai mare ca la hatchback, asta inseamna o gramada de spatiu interior.
Pe randul doi sunt trei scaune individuale dar, fata de 307SW, au dimensiuni egale si par a fi mai mari.
Luneta care se deschide separat o aveam pe 206SW si nu o am pe 307SW. II duc dorul.
Pavilionul vitrat e o nebunie. Cu cat mai mare cu atat mai bun.
Designul e mai sportiv un pic, spatele e cam ... butucanos. Raman la parerea mea ca 206SW e cel mai frumos SW.
Mi se pare ca Peugeot pune mai tare accentul pe lux la 308SW, chiar mai tare decat la hatcback. Sa insemne asta "au buzunarul"!? Probabil.
Probabil va fi urmatoarea mea masina. Candva!

Vlad01

Pacat de pretul ce va fi, ca arata extraordinar!

sw tm

#5
PSA ne cam pacaleste la prezentari:
Cam toate modelele sunt prezentate in verisiunea de virf si cu tapiterie de piele ( acolo unde e optionala! )
Ca spatiu nu pare mai mare, poza cu d-na in spate are scaunele fata trase f tare inainte...mde marketing!
asa per general pare mai sportiva dupa parerea mea are un design mai reusit decit berlina.
Totusi Peugeotul dovedeste inca o data ca e un brand francez si incearca sa socheze cu stilul sau ( nu chiar ca Renault! ), poate putina sobrietate nu ar fi stricat dar asta e doar parerea mea.
Eu insa astept Partnerul tepee, mapa de presa arata chiar interesanta...

SportWagon

Desigur e prematur sa ne pronuntam, avem la dispozitie doar niste fotografii, putem judeca doar stilul, designul exterior caci amenajarea interioara si ergonomia ei presupune sa intri in masina si sa te asezi pe diferitele locuri pentru a le putea aprecia.
Partea din fata este comuna cu a hatchback-ului si aici parerile sint deja formate si impartite. Se pare ca in realitate din anumite unghiuri arata mai bine decit in poze si invers.
Spatele insa confirma impresia data de hatchback. A fost proiectat la sfiirsitul programului cu ochii pe ceas.
Scuzati expresia plastica, dar acolo, in spate ca si la hatchback sint mai multe elemente lipsite de armonie, forma lampilor spate, disproportionata, hayonul mult prea vertical si relativa coplanaritatea a acesteia (luneta cu hayon-ul) al treilea geam lateral cu un colt nefiresc ce taie orice linie dinamica a masinii, gen 4007 sau Outlander, panoul custode da un aer nedorit de masivitate, de greoi design-ului. Nu stiu daca a fost voluntara crearea acestui efect insa mie unul nu imi place. Dupa succesiunea 406 hiper clasic, masiv, pavilion orizontal pe toata lungimea - 407 cu linie sport gen hatchback cu stretch in lungime imi este greu sa mai admit ca ar mai puitea exista un stil in afara acestor dous care sa merite a fi explorat. In clasa compacta un shooting break ar merge mai bine ca orice de aceea nu inteleg incapatinarea Peugeot sa propuna pseudomonovolume sau pseudo monospace-uri compacte care sint in realitate break-uri cu talie inalta. Exista Citroen PICASSO foarte reusite si ca design exterior si interior cu reaql succes de piata si cu caracter practic evident. Poate doar cifrele de vinzari 307 SW (pe care nu am curiozitatea sa le aflu) sa sustina ceea ce mi se pare o strategie gresita. Concurenta Ford propune in segmentul asta FORD FOCUS BREAK, FORD C-MAX, FORD FUSION, FORD FOCUS SEDAN SI HATCHBACK. Inteligent. VW propune GOLF, GOLF PLUS, JETTA BREAK. Iarasi inteligent. Renault propune Megane bicorp, tricorp, BREAK, SCENIC, GRAND SCENIC daca nu ma insel si SCENIC 4X4. Din nou ineligent. Si darnic, dovedind atentie pentru cumparatorii clasei compacte care is doresc o masina spatioasa, polivalenta la un buget moderat. Si ofera 4-5 variante. De aceasta data francezii de la Peugeot dovedesc inca o data un spirit meschin si incearca sa ne vinda o masina pe post de 2 , adica un break cu scaune independente spate atit pe post de BREAK cit si de monovolum.
Daca nu vor sa exploateze segmentul asta dinamic nu au decit sa faca o singura masina dar sa nu fie de genul nici cal nici magar. Pe cit le sint de recunoscator pentru riscul asumat cu 407 de a propune un stil neconventionmal in clasa medie unde de obicei te izbesti de gusturi conservatoare si de preferinte pentru spatiu si utilitate in privinta break-urilor pe atit sint de dezamagit si de acuzator cu acest 308 si 308 SW in ocurenta pentru ca in clasa compacta se pare ca diversificarea caroseriilor este lege pentru toti ceilalti constructori. Pina si conserrvatorii de la VOLVO care de obicei aveau un singur stil exterior de caroserie pe care il umflau cu pompa sau il dezumflau dupa caz, au venit cu coupe-ul C-30 derivat din S-40. Desi sint aproape fan Peugeot pentru clasa medie de la ei nu pot sa ramin impasibil la atitudinea lor in clasa compacta.
Ofer consultanta in domeniul auto,

andrei

O scurta paranteza, legata de prezentari: nu suntem "pacaliti", dar in ziua de astazi cand totul se vinde si toata lumea viseaza sa vanda, sa vanda, sa vanda, este intr-un fel normal sa apara in poze versiunile cu dotarile superioare, tapiterii de piele, etc, sa fie scaunele date in fata si pozat totul cu un wide-angle... Asta nu inseamna ca, cel putin in varianta hatchbak, 308 nu avea loc mai PUTIN pe bancheta din spate decat 307-le... Inchid aici paranteza, si trec la ceea ce vroiam sa remarc: un comentariu excelent al distinsului nostru coleg 407SW, asa cum ne-a obisnuit ! Felicitari !

Intr-adevar, nu reuseam sa pun singur punctul pe i (poate si pt. ca nu am o viziune de ansambu asupra pietei auto), dar de cate ori intram la Peugeot pe configurator, dupa ce invarteam cateva modele, ramaneam cu un gust de frustrare caruia nu reuseam sa ii identific originea. Nu as merge pana acolo incat sa ii acuz pe cei de la Peugeot ca ar fi meschini, dar intr-adevar exista un compromis care a fost impins un pic cam prea departe, in detrimentul clientului pana la urma, lipsind variatia in gama Peugeot.

Revenind la incercarile mele pe configurator, trebuie sa recunosc ca, pana acum, singura varianta care nu ma lasa cu impresia ca lipseste totusi ceva, este 207 SW. Asta in ideea in care vreau pe viitor o masina mai mare decat 206, dar cu care sa merg totusi si prin oras.

Sa speram ca 308 SW ma va putea face sa ma razgandesc si sa imi produca un zambet suficient de mare incat sa nu mai observ pretul...

Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Gabriel

Citat din: 407SW din Februarie 19, 2008, 11:33:46 A.M.De aceasta data francezii de la Peugeot dovedesc inca o data un spirit meschin si incearca sa ne vinda o masina pe post de 2 , adica un break cu scaune independente spate atit pe post de BREAK cit si de monovolum.

Peugeot nu e meschin, ofera o masina de familie, spatioasa, versatila si frumoasa. Reteta pare a fi castigatoare pentru ca au vandut aproape un milion din 307 SW.
Daca nu respecti regulile pietei dar ai succes, inseamna ca esti meschin?

SportWagon

Meschina am numit a fi politica de speculare a conjucturii favorabile -nemeritate prin prisma lipsei efortului depus- in care ai vinzari multumitoare propunind un singur (doua) modele de caroserie (hatchback 3/5 usi si break/SW) intr-o categorie in care concurenta propune 4 sau 5. Fanii Peugeot doritori de break si cei doritori de monovolum compact au trebuit sa se replieze (pe asta s-a si mizat) spre singura caroserie disponibila in afara hatchback-ului 307.
Renault, VW au riscat rentabiltati mai mici prin segmentarea cumparatorilor propunind 5 respectiv 4 variante de caroserie pentru Megane respectiv GOLF. Ford mai recent a procedat similar. Asta dovedeste in viziunea mea o mai mare grija fata de satisfacerea cit mai buna a nevoilor specifice ale clientului prin sacrificarea rentabilitatii si asumarea unor costuri mai mari. Oricum Peugeot a pierdut pariul in segmentul monovolumelor compacte in care Renault face legea cu Scenic, Citroen cu XSARA PICASSO iar  Opel cu Zafira si in care VW a debutat tardiv cu TOURAN. Chiar daca nu o vor recunoaste niciodata Peugeot, clasic in gindire si conceptia arhitecturii modelelor (nu vorbesc de design aici) a pierdut mai multe trenuri: cel al monovolumelor compacte, al monovolumelor mari (807 si C8 au fost un flop comercial) si al offroad-urilor, intrind tirziu si timid cu o copie conforma dupa OUTLANDER, in conditiile in care VOLVO XC90, BMW X5, VW TOUAREG si altii au beneficiat din plin de schimbarea comportasmentului consumatorilor si migratia dinspre categorii clasice de autoturisme.
Dar iarasi ne-am departat de subiect.

Asa ca eu mi-as dori sa vad o declinare all road pentru 308 SW proiect despre care am citit de prin vara trecuta in presa auto franceza.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Gabriel

Citat din: 407SW din Februarie 20, 2008, 01:45:36 A.M.Asta dovedeste in viziunea mea o mai mare grija fata de satisfacerea cit mai buna a nevoilor specifice ale clientului prin sacrificarea rentabilitatii si asumarea unor costuri mai mari.

Crezi tu ca-l doare pe constructor de nevoile clientului. Il doare de banii clientului si-i e teama ca vor pleca la alti constructori.

SportWagon

Desigur toti producatorii au ca obiectiv sa obtina banii clientilor vinzindu-le produsele si serviciile.
Sa cistige cit mai multi clienti in detrimentul concurentei.
Sa detina o cota de piata cit mai mare.
Doar ca unii mizeaza pe emotiile si fidelitatea subiectiva a clientilor si minimizeaza investitia, altii incearca sa acopere cu produse adaptate cit mai multe nise de piata, prin diversificarea modelelor, alocind bugete mai mari pentru aceasta. Asta voiam sa subliniez.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

Mie imi place mult 308sw, fara nici o ironie. Il consider mai expresiv decat 307sw/break, desi nu sunt in targetul de clienti pentru o astfel de masina. Pacat de preturi, din nou...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




mjustin

Cloud-ule putem spune in final: pacat de masina ...ca are asa preturi, nu?

Citat din: 407SW din Februarie 20, 2008, 09:19:44 A.M.
...
Doar ca unii mizeaza pe emotiile si fidelitatea subiectiva a clientilor si minimizeaza investitia, ...

Uneori emotiile si fidelitatea te fac sa-ti dai bugetul peste cap si poate unii mai practici fiind...vor renunta la aceste emotii.


dlliviu

Cat l-am mai asteptat... si , cu toata prejudecata, raman la convingerea ca 407-le ramane cel mai frumos SW al lor. Cred ca un 407 sw cu o 'face'(lift) a la 308 ...Hmm!.. ar fi zdrobitor.

p.s.
Poate ca sunt superficial de subiectiv(!) dar daca-mi place 'gardul' o dau mai usor la pace cu 'leopardul'.