Pareri despre chiptunning...

Creat de Seby, Februarie 14, 2007, 07:59:17 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sunteti sau nu de acord cu chiptunning-ul ???

DA sunt de acord.
NU sunt de acord.

Seby

Sunteti de acord sau nu cu chiptunning-ul?

Va rog sa incercati sa argumenati raspunsurile...
...face the future...

Seby

Eu am fost de acord cu aceasta schimbare...de ce?...pt. ca in primul rand simteam nevoia de niste caluti in plus...ma ajuta f. mult in depasiri si la urcarea dealurilor :)...

In rest nu prea vad ce sa dauneze f. tare masinii...in conditiile in care merg ca si inainte si chiptuning-ul il folosesc doar cand e nevoie.

Numai bine... :police:
...face the future...

Ovidiu

Nu sunt de acord.
In primul rand, daca vrei putere mai multa, ia-ti un motor mai mare. In al doilea rand, se accelereaza uzura (ambreiaj, motor). In al treilea rand, Seby, chiptuningul nu este un buton de turbo boost pe care sa-l apesi cand ai nevoie. Oricum conduci, chiptuningul exista in calculator, schimba parametrii de functionare ai motorului. Nu conteaza ca tu folosesti puterea suplimentara doar in anumite situatii. Si in plus, daca motorul era proiectat sa lucreze la alti parametrii, nu crezi ca ar fi existat  si oferta asta la Peugeot? Acelasi motor, 2 variante de putere, ai fi avut de unde sa alegi. Fabricantul s-a gandit foarte bine la asta, pentru ca este interesat de acapararea unui segment cat mai mare de piata. Oare de ce nu au oferit si o varianta cu mai multi cai putere? Poate pentru ca nu este bine pentru motor? Si ia sa ne gandim, ce este mai bun, un soft original al Peugeot-ului, sau un soft fabricat de un oarecare?
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Radon

Am votat NU. O vreme am cochetat si eu cu ideea de a face un tuning de motor, fie el chip sau soft. Am renuntat insa intre timp la aceasta idee. Am decis ca e mai bine pentru linistea mea sa las motorul sa lucreze asa cum au gindit cei de la Peugeot. In cei 35.000 km parcursi cu al meu SW 2.0HDI nu am fost niciodata pus intr-o situatie din care masina asta sa nu iasa onorabil. Si sa nu uitam ca are doar 90CP. Vorba lui @me1234, daca vreau o masina mai puternica, aleg un motor mai tare.
Parerea mea...

AIR

Am votat nu din tot atatea motive enumerate de radon si de me1234.
In plus as adauga uzura mare la frane, si ar fi multe altele.
Singura mea tentatie era sa obtin un randament mai mare la consum.Ma gandeam ca atunci cand voi iesi din tara, combustibil mai scump acolo, consum mai mic ar fi rezultat o cat de mica economie, dar nu stiu daca mi-as fi scos banii dati pe tuning.
Din pacate pe caroseria aleasa (Partner) nu exista un motor mai puternic, cel putin in romania.Apropo am vazut pe coperta cartii de la Haynes motor pe Partner de 115 sau 120cp(2.0Hdi) nu imi mai amintesc cu exactitateam vazut cartea demult prin octombrie.
Al meu are 90cp/cel mai puternic pe caroseria aceasta.Stiu ca merge bine deocamdata, dat fiind ca sunt in rodaj inca nu l-am fugarit, sa trec macar de 3000km ma gandesc ca e mai bine pt viata lui ulterioara!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Gabriel

Nu! Pentru ca primul care are de suferit este ambreiajul. La mine nici nu are rost sa mai fac chiptunning. Pentru 20 de caluti chiar nu merita sa cheltui euroii aia. Cine vrea tuning adevarat nu-l face numai din chip; se umbla la arbore, la evacuare, la admisie, la ambreiaj. Propunerile de chiptuning la motoarele HDI, unde reclama spune ca poate da cu aproximativ 25% mai multa putere, mi se par a fi cele mai riscante. Vreau sa-l vad si eu pe ala care mai adauga 25% putere la cat a pus producatorul si-mi da garantie ca nu pica nimic din ce se invarte. Zilele trecute am vorbit cu un pasionat care a tunat singur in garaj un BMW ursulet ducandu-l la aproximativ 300cp, si care mi-a spus ca la prima iesire cu ursuletul pe o pista de cartodrom i-a cedat mai toata transmisia. Prin urmare trebuie avuta mare grija. Mai trebuie luat in calcul si factorul uman: cand stii ca herghelia a crescut cam iti vine sa-i dai talpa. Eu in prima saptamana de la trecerea de la 75 la 140 cp, am reusit sa simt cum intra protectia motorului la 6700 rpm. Dar oricine castiga bani din chiptuning va spune ca nu e nici o problema, iar daca apare vreo problema e vina ta ca ai piciorul drept mai greu ca stangul.

Seby

de acord la faza cu ambreajul...la faza cu ia-ti un motor mai mare nu merge :P uite de ex asta de la VW cu motorul de 1.4 sau 1.6 care dezvolta 170CP...nu e asa mare...si iar tot de la VW motorul de 1.9TDI e de la 90 la 150CP...si la pug motorul de 2.0 e de la 90 la 136CP asa stiu eu...oricum fiecare cu parera lui...atata timp cat nu buschez pedala cred ca o sa fie bine...deja am 33.000km de la tuning si deocamdata e ok...sper sa fie asa si mai incolo...
...face the future...

Gabriel

Un motor mai mare inseamna taxe mai mari. Aici e buba la care ii vine de hac tuningul. Motoarele de VW cu cilindree mica dar "potente" sunt turbo. Dar nu trebuie sa ne uitam in curtea lor pentru ca si PSA face impreuna cu BMW benzinar de 1.6 in trei trepte de putere (150, 170 si 190). Numai ca intre cele trei nu difera numai softul. Pentru mine e clar: orice crestere de putere numai din soft duce la o uzura prematura a motorului si transmisiei.

turbojack

#8
Citat din: me1234 din Februarie 14, 2007, 09:30:01 P.M.
Nu sunt de acord.
In primul rand, daca vrei putere mai multa, ia-ti un motor mai mare......Si ia sa ne gandim, ce este mai bun, un soft original al Peugeot-ului, sau un soft fabricat de un oarecare?


Niciodata nu-ti va ajunge motorul care il ai.Trust me. ;) Vei dori din ce in ce mai puternic ,daca iti place adrenalina.
Softurile din fabrica sint facute pt. randament,consum,confort,fiabilitate,norme antipoluare maxime.
Ce inseamna de fapt remaparea?
Orice motor este conceput pe baza unor harti ale amestecului carburant  functie de turatie.
Remaparea nu face altceva decit sa rescrie aceste harti care fizic inseamna o marire a debitului din injectoare ,un debit marit de aer si in cazul turbinei o marire a presiunii din ea.Cresterea de cuplu si putere isi cere tributul prin consumuri mai mari de combustibil.In cazul apasarii "cu simtz" a pedalei de acceleratie ,aceste consumuri vor deveni totusi (paradoxal) mai mici,insa in cazul manevrarii constante cu oscilatii mari si bruste de +/- a pedalei de acceleratie ,in mod cert se va ajunge la o crestere a consumului,asa cum ar fi normal.
Un alt tribut mult mai greu se plateste in privinta fiabilitatilor componentelor masinii.
Este greu sa stabilesti durabilitatea /fiabilitatea unui motor dupa 10 000-20 000 km de la remapare,eventual mai putem discuta peste 100 000 km.
Problema este sa nu se abuzeze de steroizii injectati motorului.Cei cu atitudine "racing",vor afla mult mai repede repercursiunile modificarilor aduse motorului.
Piesele imediat influentate sint ambreiajul,elementele suspensiei ce contrabalanseaza inertiile diferentiate intre accelerare si frinare asta insemnind bucsi bascula,cap bara directie si pivot,la frine doar elementele de frictiune au de suferit .
La parte de motor este turbina (daca este cazul;cresterea de presiune trebuie sa vina de undeva),cuzineti vibrochen (datorita puterii sporite de detonatie din cilindri) ,curea distributie care va avea limite de km la 60-70 000 km si nu 120 000 km.
Dar pe ansamblu pt. un utilizator normal al masinii,care utilizeaza absolut in caz de necesitate plusul de putere/cuplu dobindite,partile negative se vor vedea mult mai tirziu si vor fi aproape insesizabile.

turbojack

Citat din: BeeJay din Februarie 15, 2007, 12:45:39 A.M.
..... PSA face impreuna cu BMW benzinar de 1.6 in trei trepte de putere (150, 170 si 190)..


190 HP ?...
Eu stiam de treptele 120-150-170 HP. A nu se confunda cu 90-60-90... ;D

Kman

#10
Citat din: turbojack din Februarie 15, 2007, 02:36:34 A.M.
Citat din: BeeJay din Februarie 15, 2007, 12:45:39 A.M.
..... PSA face impreuna cu BMW benzinar de 1.6 in trei trepte de putere (150, 170 si 190)..


190 HP ?...
Eu stiam de treptele 120-150-170 HP. A nu se confunda cu 90-60-90... ;D

Exact asa stiam si eu 120 - 150 - 170

Referitor la tuninig sunt intr-u tot de acord cu turbojack.Ai talpa grea vei afla mai repede ce rau face tuningul.
AI degand sa tii masina mai mult de 100.000 km iarasi nu e recomandat tuning-ul.
In rest un plus de putere si cuplu nu cred ca strica nimanui dac ail foloseste cu cap.
Eu am facut si votul va inchipuiti care este.

AdiRMG

Daca e facut cu cap si nu se urmaresc cresteri spectaculoase ale performantei masinii, cred ca un cip-tuning nu are ce dauna.

calinart

Citat din: Seby din Februarie 14, 2007, 08:04:40 P.M.
Eu am fost de acord cu aceasta schimbare...de ce?...pt. ca in primul rand simteam nevoia de niste caluti in plus...ma ajuta f. mult in depasiri si la urcarea dealurilor :)...

In rest nu prea vad ce sa dauneze f. tare masinii...in conditiile in care merg ca si inainte si chiptuning-ul il folosesc doar cand e nevoie.

Numai bine... :police:

Unde ai facut chiptuning-ul in Cluj? Ma intereseaza si pe mine pt Partner! Si mie mi de pare ca motorul 2.0 HDI de 90 CP e sub posibilitatile lui. Am avut ocazia sa conduc destul de mult un Opel Zafira 1,9 TDi de 120CP si este o diferenta colosala. ??? Nici nu sti cind ajungi la 150 km/h! Iar viteza de croaziera este la 180. Maximul atins 200 km/h :o. Bineinteles toate astea se intampla pe autostrazi din Vest pt ca la noi nu prea poti sa mergi cu peste 150 km/h ca e riscant. Cert e ca dupa cite un drum cu Zafira cind ma dau prima data cu Partnerul ma tot mir de ce merge asa incet! ???

Seby

@calinart...nu a fost facut de o firma din Cluj...dar daca o sa ne intalnim la o intalnire o sa-ti zic pe unde poti sa faci...oricum peste tot se face la fel cred...si in Piata o sa gasesti mai mult de o gramada de firme care se ocupa de asa ceva :)...mai vb...
...face the future...

Ovidiu

Daca tot sunt doritori de chiptuning pe acest forum, il invit in aceasta discutie pe Dl Dragos Voinea, un pasionat al tuningului. Unii dintre voi il stiti de la televizor, a fost invitatul unei emisiuni de profil, posesorul unui Golf VI. Dragos este unul dintre cei care ne sporesc herghelia de sub capota printr-o simpla apasare de tasta.
Deci, Dragos, care sunt avantajele si dezavantajele chiptuningului?
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!