Pareri despre chiptunning...

Creat de Seby, Februarie 14, 2007, 07:59:17 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Sunteti sau nu de acord cu chiptunning-ul ???

DA sunt de acord.
NU sunt de acord.

theprince

Citat din: Seby din Mai 17, 2007, 10:23:02 P.M.
eu zic ca nu e tarziu...eu la-m facut la aproape 160.000 KM...
Adica masina are aproape 200 de mii de km ?

theprince

Citat din: K-man din Februarie 15, 2007, 09:12:48 A.M.
Citat din: turbojack din Februarie 15, 2007, 02:36:34 A.M.
Citat din: BeeJay din Februarie 15, 2007, 12:45:39 A.M.
..... PSA face impreuna cu BMW benzinar de 1.6 in trei trepte de putere (150, 170 si 190)..


190 HP ?...
Eu stiam de treptele 120-150-170 HP. A nu se confunda cu 90-60-90... ;D

Exact asa stiam si eu 120 - 150 - 170

Referitor la tuninig sunt intr-u tot de acord cu turbojack.Ai talpa grea vei afla mai repede ce rau face tuningul.
AI degand sa tii masina mai mult de 100.000 km iarasi nu e recomandat tuning-ul.
In rest un plus de putere si cuplu nu cred ca strica nimanui dac ail foloseste cu cap.
Eu am facut si votul va inchipuiti care este.

M-ar interesa doua lucruri, daca se poate:
1.de ce l-ai facut (din cate am inteles, cresterea nu e semnificativa la motorul pe benzina)?
2.cat de mare este diferenta de comportament?

Kman

#32
Citat din: theprince din Mai 18, 2007, 10:26:44 A.M.
M-ar interesa doua lucruri, daca se poate:
1.de ce l-ai facut (din cate am inteles, cresterea nu e semnificativa la motorul pe benzina)?
2.cat de mare este diferenta de comportament?

Pentru cei cativa Nm in plus la cuplu
Diferentza e sesizabila dar nu te da pe spate.
Oricum se misca mai bine in jurul turatiei de 3000

Seby

Citat din: theprince din Mai 18, 2007, 10:23:41 A.M.
Citat din: Seby din Mai 17, 2007, 10:23:02 P.M.
eu zic ca nu e tarziu...eu la-m facut la aproape 160.000 KM...
Adica masina are aproape 200 de mii de km ?

da...putin peste 190.000 km...
...face the future...

spanac

M-am apucat de chiptuning. Voi posta oricum si un anunt in sectiunea Anunturi in momentul
in care voi avea site-ul gata. In mare va pot spune ca softurile se modifica de fata cu clientul
si la cererea si directa a acestuia. Nu vor fi variante standard (low, normal, race) pentru ca in
realitate nu exista asa ceva. Fiecare combinatie masina/sofer este unica si din acest motiv
toate modificarile vor fi custom-made si la preturi absolut decente.
Stiu ca sunt multe persoane puternic orientate un domeniu tehnic sau catre IT care vor sa
afle in detaliu ce presupune aceasta optimizare de soft. Eu le stau la dispozitie chiar aici pe
acest topic si voi incerca sa raspund la intrebari cat pot de repede.
In situatia de mai sus am fost eu si am hotarat sa trec baricada pentru a intelege in detaliu aceste
optimizari precum si pentru a-mi putea modifica masina exact asa cum doresc.

spanac

Am si o mini-lista cu masinile pe care le pot modifica :

1007 1.6 16V ME7.4 BENZINA
106 1.1 8V ME7.4 BENZINA
206 1.4 HDI EDC16 DIESEL
206 1.4 HDI EDC16+ DIESEL
206 1.6 16V ME7.4 BENZINA
206 1.6 HDI EDC16+ DIESEL
206 2.0 HDI EDC15 (90 HP) DIESEL
207 1.4 HDI EDC16+ DIESEL
207 1.6 HDI EDC16+ DIESEL
306 1.6 8V ME7.4 BENZINA
306 2.0 HDI (90 HP) DIESEL
307 1.4 HDI EDC16 DIESEL
307 1.6 16V ME7.4 BENZINA
307 1.6 HDI EDC16 DIESEL
307 1.6 HDI EDC16+ DIESEL
307 2.0 HDI (90/107 HP) DIESEL
406 3.0 V6 24V ME7.4 BENZINA
406 2.0 HDI (90/110 HP) DIESEL
406 2.2 HDI (133 HP) DIESEL
407 1.6 HDI EDC16 DIESEL
407 1.6 HDI EDC16+ DIESEL
607 3.0 V6 24V ME7.4 BENZINA
607 2.2 HDI (133 HP) DIESEL
806 2.0 HDI DIESEL
807 2.0 HDI DIESEL
807 2.2 HDI DIESEL
EXPERT 2.0 HDI (90 HP) DIESEL
PARTNER 1.6 16V ME7.4 BENZINA
PARTNER 2.0 HDI (90 HP) DIESEL
RANCH 1.6 16V ME7.4 BENZINA
RANCH 2.0 HDI (90 HP) DIESEL
BOXER 2.2 HDI DIESEL
BOXER 2.8 HDI (JTD) DIESEL


andrei

Felicitari si multa bafta. Eu la anul o sa ma gandesc sa fac asa ceva. Daca e custom made e cu atat mai bine.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

turbojack

De curind am mai aflat de unul dintre principalele dezavantaje : uzura prematura a FAP.
Deci cei ce au motorizari HDI si filtru de particule pot sa aiba surprize neplacute cu acest filtru.
Remaparea este o optimizare sau de fapt o marire atit a presiunii din injectoare,a timpilor de injectie cit si a presiunii din turbina pe baza unui grafic a combustiei .
Anumiti parametri fiind majorati,rezultatul pentru orice motor diesel este o emisie sporita de fum.
Cum FAP face tocmai filtrarea emisiilor motorului ,o marire a dozei de fum ce trebuie curatata nu-i va fi in nici un caz benefic,perioada de reimprospatare a agentului regenerant fiind micsorata in mod evident.
Rezultatul ? Noi topicuri cu si despre "Antipolution fault".  :001_tt2:

marius.v

Si noi topicuri despre distrugerea volantei elastice duble la modelele care o au si despre distrugeri premature de ambreiaje si planetare la toata lumea!
Ca sa nu mai vorbim despre uzuri premature ale discurilor si placutelor de frana!
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

geti

Am votat,da.Atata timp cat motorul nu are uzura mare se merita,in special la cele turbo,la care bineinteles  turbina sa functioneze in parametri normali

andrei

In vederea estimarii unor viitoare cheltuieli generate de o remapare (chip-tuning) la mtorul 1.6 HDI, 110 CP, FAP, am selectat din ce am mai citit pe forum urmatoarele

- se uzeaza prematur ambreiajul
- se uzeaza prematur planetarele
- pot aparea probleme la filtrul de particule (FAP)
- se poate distrugere volanta elastiva dubla


Acum, o intrebare legata de costuri:

- un kit de ambreiaj intelesesem ca e, cu montare cu tot, undeva pe la 800-900 RON
- Planetare ?
- FAP ?
- volanta ?

Multumesc !
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Vlad01

Andrei, da-mi voie sa iti spun ceva. Chiar tu ai spus ca nu conduci sportiv, si cei 110 CP de pe masinuta ta ii asigura deja o alura sportiva. Ai tu nevoie de chip tunning? Se misca masina greoi, nu iti ajung calutii  :001_tt2:? Eu iti recomand sa lasi masinuta asa cum este, pariez ca este foarte sprintena, deoarece am acest motor pe o masina mai grea cu 250kg, si tot sprinten e. Eu asa recomand :001_smile:

andrei

Acum oricum nu vreau sa fac nimic. Dar in curand va trebui sa ma gandesc la o alta masina, mai mare (familie marita, deh) si atunci 206-le va ramane pe post de "masina a doua". Caz in care vreau sa stiu ce costuri "ascunse" ar implica daca m-as juca putin cu ea.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

asterisc

@Vlad01: chiptuning-ul nu aduce doar o putere mai mare ci si un consum mai scazut!
Oricum trebuie o atentie marita si un plus de grija pentru masina, odata facut chiptuning-ul.
Eu sunt pentru nu. (206le meu e masina de mers la servici zi de zi, la 206 cel mai tare ma intereseaza fiabilitatea pt moment, si pentru mine castigul de putere sau consumul redus nu s-ar simti pentru ca fac drumuri preponderent scurte in care nu se incalzeste motorul)

Pentru joaca recomand o masina sh mai puternica, gen 205gti sau renault5 gti sau vw golf 2 gti.
Reality is for those who can't face Science Fiction

Don Juan de Husi

@andrei uzezi mai mult si e probabilitatea mai mare sa pice orice piesa din cele in miscare cand faci chiptuning.La un prieten cu seria 5 chip-uit i s-a rupt arborele de transmisie de ex.
Doamne,vino Doamne... sa vezi ce-a mai ramas din oameni...