Benzina cu plumb vs. benzina fara plumb

turbojack · 5344

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline turbojack

  • VIP
  • GT
  • ******
    • Mesaje postate: 2.250
    • Vezi Profilul
: Martie 15, 2008, 11:03:26 p.m.
Benzina cu plumb are in compozitie tetraetil de plumb,de la care ii vine si numele,compus ce are rol de a reduce detonatiile.
Benzina cu plumb distruge catalizatoarele ,de aceea nu se poate utiliza  la motoarele cu norme "euro" ,fara a le distruge iremediabil.
In general aceasta benzina se poate utiliza la motoarele cu carburator sau tipuri de injectie din prima generatie,la care se pot face unele reglaje.
Din cate am observat pana acum,trecerea de la benzina cu plumb la cea fara plumb,determina un consum mai mare cu circa 10 %.



Offline Gabriel

  • Administrator
  • GT
  • ******
    • Mesaje postate: 1.783
  • Valoarea lucrurilor este data de oameni.
    • Vezi Profilul
    • gabrielbaciu.ro
Răspuns #1 : Martie 16, 2008, 11:49:28 a.m.
Si, din cate am inteles, benzina fara plumb e mai "uscata", lucru care avantajeaza uzura la motoarele concepute sa functioneze cu benzina cu plumb.



mjustin

  • Vizitator
Răspuns #2 : Martie 16, 2008, 08:34:57 p.m.
Asa stiam si eu ca e mai "uscata" si nu prea este recomandat folosirea benzinei fara plumb la motoarele non euro(cu carburatie sau injectie directa), deoarece se "ard" mai repede supapele(asa am inteles de la mecanici). Acelasi lucru cu recomandarile de a nu folosi benzina cu plumb la masinile cu catalizator deoarece se deterioreaza prematur catalizatorul(prin infundare parca).



Offline a_mic

  • Membru fondator
  • GT
  • ******
    • Mesaje postate: 2.057
  • rocker satanist, taica !
    • Vezi Profilul
Răspuns #3 : Martie 17, 2008, 07:57:56 a.m.
Nu stiu daca suntem multi in situatia asta dar, din propria experienta am sa va spun urmatoarele:
- benzina fara plumb in motoarele proiectate "pentru" conduce la o decalare accentuata a avansului si impune o alta conduita: nu se vor tura motoarele la limita pentru a nu avea probleme cu supapele. Am folosit fara plumb si, la fiecare trecere am fost nevoit sa-mi modific reglajele la aprindere, detonatia fiind mai rapida la benzinele fara plumb. Este permisa, cu rezerve, utilizarea.
- benzina cu plumb in motoarele proiectate "fara" conduce la distrugerea catalizatorului. Este interzisa utilizarea.

In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.


mjustin

  • Vizitator
Răspuns #4 : Aprilie 14, 2008, 01:12:15 p.m.
Ca o paranteza: gura rezervoarelor difera.
La masinile ce folosesc benzina cu plumb gura rezervorului are un diametru mai mare fata de cele ce folosesc benzina fara plumb(aceeasi problema cu capatul pistolului de la pompa), astfel incat este aproape imposibil sa alimentezi cu benzina cu plumb o masina ce foloseste doar benzina fara plumb(protectia catalizatorului - cum arata si stimabilul a_mic).



Offline n_costique

  • Junior
  • *
    • Mesaje postate: 153
  • Daca nu eu,atunci cine?Daca nu acum,atunci cand?
    • Vezi Profilul
Răspuns #5 : Aprilie 14, 2008, 08:52:59 p.m.
Un coleg al meu cu Dacia 1300 mi-a spus ca deja "cu plumb" nu se mai fabrica iar ce mai este in retea sunt stocuri. Asa cum banuiam , prin masuri administrative se fac reglajele in societatea romanesca (adica nu o sa mai asteptam 2011...)!



Offline Florin2014

  • Junior
  • *
    • Mesaje postate: 5
    • Vezi Profilul
Răspuns #6 : Iulie 04, 2014, 12:07:14 p.m.
FARA!!! :001_smile: