Impresii despre Peugeot 4007

Creat de vlad_207, Iunie 05, 2008, 01:10:59 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

vlad_207

A condus cineva pana acuma 4007-le?

coyote

#1
Da, am condus masina cam 4-500 km in aproximativ toate conditiile, de la autostrada pana la off-road serios.

Masina este una foarte corecta. Dupa acest drum cu ea nu ii pot reprosa nimic concret. Stabila pe curbe in modul 4WD, rapida (prinde 200, 9.9 sec de la 0 la 100 km/h), motorul o ajuta foarte mult pe depasiri, confortabila... Nu este tocmai Peugeot,si asta se vede in calitatea materialelor de la interior si in ergonomie, dar masina este foarte echilibrata.

Daca aveti intrebari, va ascult.

As putea sa spun ca si in off-road se descurca admirabil, atata timp cat se tine cont de garda la sol ceva cam mica (17.5 cm) si de unghiurile de atac, degajare si ventral (22, 21 respectiv 19 grade). Tractiunea integrala isi face treaba eficient si silentios, si in combinatie cu jantele pe 16 inch, asigura si un confort foarte bun.

Senzatia cea mai puternica, venind de pe 207 RC, este de confort absolut. Nu atat din cauza unui rafinament deosebit al suspensiilor, cat din cauza faptului ca nu trebuia sa evit denivelarile. Am mers pe drumul intre Pitesti si Campulung, care este destul de degradat, drum pe care daca as fi mers cu RC-ul as fi avut probleme cu rinichii. Confortul din 4007, cel putin pentru mine, a fost dat de faptul ca nu a fost nevoie sa aleg cel mai bun traseu de evitare a gropilor, sa fac corectii de traiectorie ca sa evit micile crapaturi din asfalt, pur si simplu mergeam drept si masina plutea peste denivelari.

Pe ploaie, in modul 4WD, masina este foarte sigura, neutra pe viraje si stabila in depasiri. Toate astea, coroborate cu motorul vioi, asigura o siguranta foarte linistitoare in conditii dificile de drum. Franele sunt foarte bune si opresc cele 1.8 tone eficient, ca in cazul unei limuzine.

Modul 2WD e bun doar pe autostrada, pentru ca in rest, la demaraje puternice se simte fenomenul de "torque steer" (bracarea rotilor), pe curbe este subviratoare si tot din cauza cuplului mare se rupe aderenta foarte usor la plecare.

Desi materialele de la interior nu sunt de o calitate demna de un Pejo, confortul este foarte bun, ai multe spatii de depozitare iar accesul in masina este facil. Ergonomia comenzilor importante este buna, dar mie nu mi-au placut afisajele si butoanele de la radio, si nici logica comenzilor. Nu stiu din ce motiv (poate de la CD), cand este in modul MP3, radio-CD-ul emitea un tiuit destul de enervant atunci cand citea (pentru cei care nu stiu, mp3-urile nu sunt citite constant,ca in cazul track-urilor audio, ci radio-CD-ul citeste timp de vreo 4-5 secunde, umple o memorie buffer, apoi nu citeste timp de vreo 10-15 secunde, si tot asa). Boxele sunt bune, un pic peste cele standard de la 207 ca si claritate si mult mai puternice ca si volum, ceea ce este foarte bine, pentru ca au de acoperit un zgomot destul de puternic dat de cauciucuri si de frecarea cu aerul, mai ales la viteze mari. Farurile sunt ok, nu mi s-au parut cine stie ce iar sergatoarele de parbriz sunt eficiente.

Ah da, cutia de viteze e cea mai buna intalnita de mine la un Pejo pana acum, la capitolul "agatzat" si precizie. Nu uitati ca eu vin de pe RC, unde teoretic ar fi trebuit sa am o cutie precisa si care nu agatza. Teoretic doar.

Vizibilitatea e un capitol la care 4007 sta foarte bine, mai ales in ceea ce priveste vizibilitatea catre spate. Oglinzile laterale , daca ar fi fost puse orizontal, ar fi asigurat o portantza suficienta pentru a ridica foarte usor masina de pe sol, la cat sunt de mari, iar vizibilitatea la mersul cu spatele este FOARTE buna datorita formelor geamurilor laterale si mai ales a lunetei.

Motorul trage de pe la 2000 rpm pana peste 4000 rpm, consumul in conditii de alergat masina este de 10 l / 100 km extraurban iar zgomotul produs de motor este tipic HDi si nu devine deranjant nici laturatii mari.

Am mers cu Outlander si cu C-Crosser cu acelasi motor, si pot sa spun ca exista diferente sesizabile doar la nivelul directiei si suspensiilor. Mai precis, Outlander e cel mai sportiv si mai stabil pe curbe, dar te cam zgaltaie pe denivelari, C-Crosser e cel mai confortabil si relaxant, insa e parca un pic mai "balansoar" pe curbe, iar 4007 este undeva intre cele doua. In rest, nicio diferenta, dar e normal avand in vedere ca e la origine aceeasi masina.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

vlad_207

Cum ti s-au parut zgomotele de la interior, ma refer la cele venite de la motor si suspensie? Zice-ai ca se simt vibratii de la cauciucuri, sunt deranjante? Are optiune de blocare a diferentialului sau se blocheaza automat cand duce lipsa de aderenta?

dadu

Am patit-o si eu cu vibratiile de la cauciucuri, apoi am gasit 3.5 atm in ele.
Cat despre evitatul crapaturilor si gropilor... Doamne ce bine e!
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Zgomotul motorului e acceptabil, cel al suspensiei foarte putin sesizabil pe denivelari mici si medii, doar zgomotele la viteza sunt mai insemnate. Ziceam ca simt vibratii de la cauciucuri? Nu am simtit vibratii de la cauciucuri.

Singura modalitate de control al modului de tractiune e un buton cu trei pozitii: 2WD, 4WD si 4WD Lock (adica raport fix de transmitere a cuplului). In rest masina se ocupa de toate. Si o face impecabil.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Gabriel

Inteleg ca 4WD e de fapt un mod automat care variaza puterea intre punti. Am mers cu sora geamana Outlander si masina se comporta super OK. Cel mai deranjant mi se pare display-ul cu touchscreen care te obliga sa iei ochii de la drum ca sa umbli la el. Apoi mai e setarea bluetooth-ului care functioneaza doar pe comanda vocala, ok pentru mine dar destul de aiurea pentru cei ce nu stiu engleza, germana sau franceza.

coyote

Ce bine ca am condus masina in echiparea Premium, care nu are artificiile astea... Probabil ca ajungeam sa nu mai fiu atent la drum :)

Da, 4WD este complet automat. Si isi face treaba impecabil.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

vlad_207

@Coyote acuma ca ai condus masina, tu crezi ca isi merita banii. In comparatie cu ce ai mai condus din aceasta clasa, cum se situeaza pe langa concurenta?

coyote

Cred ca isi merita banii? Nu, nu cred asta. N-as da atatia bani pe o masina decat daca ar avea peste 250 CP ;) Pe un SUV n-as da banii astia decat in momentul in care m-ar da afara din casa. Banii. Pentru ca eu nu sunt adeptul masinilor mari, cu atat mai putin SUV.

Pe langa concurenta, nu are nici un atu semnificativ, dar foarte important, nu are niciun punct slab. Prin concurenta nu ma refer la Hyundai sau Kia, este clar peste ele. Ma refer la Rav4, , la Forester etc. De ce si-ar lua cineva un 4007? Pentru ca este o masina solida si echilibrata, are HDi-ul care este excelent pentru masina, cutia de viteze este foarte buna, confortul interior e bun si comportamentul rutier domestic.

De exemplu, am mers cu nesimtirea aia de Mazda CX7 (260 CP benzina) si pot sa spun ca e mai buna la toate capitolele legate de comportament rutier si ambianta interioara. Dar dupa doua ture pe traseul de off-road mirosea a ambreiaj decedat, pentru ca masina nu e proiectata pt asa ceva. CX7 este ceea ce eu as numi un SUV de fitze, care nu e sub nicio forma echilibrat. Sau ma rog, un crossover. Metrosexuali din toate tarile, uniti-va :)

Ca sa concluzionez: fata de concurenta, atuurile sunt motorul HDi si caracteristicile echilibrate ale masinii. Nu dezamageste la niciun capitol. Parerea mea.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

dadu

Cred ca Foresterul nu are ce cauta in aceeasi gramada cu celelalte.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

asterisc

Total de acord. Cand e vorba de Subaru, cred ca e in alta categorie...
Reality is for those who can't face Science Fiction

coyote

O sa razi, dar nu. Nu e deloc asa. Am mers cu Forester si nu e cu nimic mai bun pe offroad, iar pe sosea e ceva mai stabila si atat. Restul sunt mituri.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Cloud no.75

Erata: dupa ce am testat si eu 4007, singura chestie la care e mai bun Forrester-ul este: reductorul: iti permite sa abordezi trasee cu bolovani si noroaie, fara sa "o tii" din ambreiaj ca sa mearga incet. La 4007 prajesti ambreiajul daca o bagi in bolovani si ii ceri sa mearga incet.

In rest, de acord cu Coyote: Forrester-ul nu e mai bun ca 4007, chiar mi se pare mai solid 4007 si mai inchegat
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




coyote

Corect, Norule, uitasem de reductor. Da, este un punct forte destul de important, mai ales daca ai de mers mult pe drumuri neamenajate. Pe de ata parte insa, in afara de solicitarea suplimentara a ambreiajului, 4007 nu are alte probleme legate de lipsa acestuia, pentru ca are cuplul mare (spre deosebire de Forester, care era pe benzina).

Din cate am inteles, au pus si pe Forester noul Diesel boxer, deci diferenta asta va disparea in curand.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

cristic

Foreste mai are si un benzinar turbo, pentru amatori de cuplu :)
Boxer-ul diesel nu cred ca este ceva deosebit.