Mihai B: 307 SW - "JUJU"

Creat de Mihai B, Iunie 06, 2008, 08:15:12 P.M.

« precedentul - urmãtorul »

0 Membri ºi 1 Vizitator vizualizeazã acest subiect.

Mihai B

   
  Nu ÅŸtiu cum s-a întâmplat dar am văzut că am omis sa fac un jurnal de bord; aÅŸa că să încep...

  MaÅŸina este un Peugeot 307 SW pe nume JUJU, de culoare gri Cendre cu un motor de 1,6 l HDI de 90 Cp (fara FAP) achizitionat în Octombrie 2006. Mi-a placut masina încă din momentul în care am văzut-o. Vroiam una de 100 Cp, dar citind în acea perioadă pe un forum despre problemele la FAP, m-am speriat si am zis să iau una de 90 fara acest filtru si cu o grijă, vis-a-vis de acesta, în minus.

  Am vrut să am pe ea aer conditionat automat, jante de aliaj ÅŸi alte minunăţii, dar ca să le am trebuia să aÅŸtept încă 2-3 luni în plus faţă de cele 4 săptămâni pe care le-am aÅŸteptat. M-am găndit că pot să le adaug pe parcurs (excepÅ£ie aerul bi-zona care e un pic mai dificil ÅŸi costisitor dar pe care nu-l găsesc necesar pentru mine).
   
  Nu regret alegerea pe care am facut-o.

  ÃŽn prima poză, un moment deosebit...prima zăpadă de munte văzută de JUJU (Rânca jud Gorj, 2 Aprilie 2007). A doua poză la un an după la Vidraru

Mihai B

#1
    Dupa revizia de 7500 km am inceput sa am o trepidatie destul de ciudata la plecarea de pe loc a masinii (doar la trapta I). La revizia de 15000 Km le-am semnalat problema dar ei dupa ce au facut un "drive test" cu masina au spus ca "nu se manifesta" si a ramas asa. Abia la 30 000 (vreo 28 000 km reali) au reusit sa-i de-a de cap si au rezolvat problema. Ideea e ca am facut 5000 km de atunci si nu a aparut nici macar odata pana acum. Spuneau ca a avut mizerie pe discul de ambreiaj si ca l-au curatat...  :blink: (mizeria aia a stat 20 000 km pe disc, nu prea cred...)
    O alta problema a fost cu praful care a intrat in far din stanga si care s-a asezat pe interiorul sticlei. Avea un capacel lipsa inlocuit de mine cu niste banda neagra.

    Ca asta ar fi problemele pe care le-am avut pana acum. Am pana acum, nu mai stiu exact, cam 33 800 km.
   
    Costul reviziilor a fost cam asa:

    - 15 000 km - 280 lei (schimbat ulei, filtru de ulei si cel de motorina)
    - 28 000 km - 340 lei (schimbat la fel ca la cea de 15 000).
    Filtrul de aer si cel de polen nu le-au schimbat pentru ca au zis ei ca nu e necesar acest lucru.

    Am avut un singur incident, atunci cand o "cucoana" a intrat in mine cu Fiesta, de mi-a infundat pragul in spate stanga si sifonat putin usa spate iar gratie suportului unde se fixa cirligul de remorcare, m-am ales cu janta stramba si cu cauciucul taiat. Toata reparatia a fost facuta pe RCA-ul ei la EURIAL Pitesti; costul undeva la 8700 lei  :blink:

     Ca dotari obtionale pe care le-am adaugat singur au fost , pana acum, un kit xenon (590 lei) si un set de jante AEZ Tacana de 15" (1620 lei).
Am incercat sa-mi pun un set de senzori de parcare electromagnetici dar din pacate nu pot fi montati pe masina deoarece spoiler-ul din spate se sprijina pe o bara de otel cu rol de protectie pentru pasagerii 6 si 7 (masina este de 7 locuri). Distanta intre acea banda care emite camp electromagnetic si acea bara este mai mica de 3 cm, din aceasta cauza nu sunt functionali pe aceasta masina.http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=1089.0
   

Mihai B

#2
   Saptamana trecuta am demontat spoiler-ul spate pentru a incerca sa montez senzorii de care vorbeam mai sus. Operatia de demontare/montare a spoiler-ului a durat cam 3 ore. Operatia este relativ simpla; sculele de care aveti nevoie sunt: o cheie de 10 mm (eu am folosit tubulara, merge si inelara si fixa), o surubelnita cu cap torx eventual un mic patent.

   Prima oara trebuiesc demontate stopurile spate, pentru asta fiind nevoie de desfacerea capacelor de plastic care se afla in compartimentul portbagajului, in locul unde se alfla cele doua spatii de depozitare; poza a doua-a (vorbim aici de 307 SW sau break). Se va desface piulita de plastic atat dea de deasupra stopului (piulita notata de mine cu 1) cat si cea din interior (notata cu 2). Deoarece nu le-am putut desface cu mana, am acoperit-o cu o carpa (sa nu se zgarie) si am folosit un patent.

   
   


   Se trage usor de stop spre exterior. Se desface mufa din spatele acestuia (cea din figura), prin apasarea unei sigurante dupa care se trage usor de ea. La fel se procedeaza si cu celalalt stop.

   


   Se va desface surubul, notat de mine cu 3, utilizand cheia de 10 mm.



   Se vor desface si cele trei suruburi tot de 10 mm, de sub masina si cele 6 clipsuri (3 pe-o parte si 3 pe calalta). Clipsurile se desfac prin tragerea de partea din mijloc a acestora dupa care se trage usor de clips. Atentie, daca nu trageti prima data de partea din mijloc acestea nu vor putea fiin scoase fara a se rupe (au un fel de siguranta pentru a nu se desface).




   In pasajul de la roata, se afla un clips ce prinde aparatoarea de plastic (partea de sus a imaginii) , clips care se va desface la fel ca celelate. Este necesar acest lucru pentru a ajunge la un surub ce fixeaza capatul spoiler-ului de aripa (dreapta imaginii). Se indeparteaza usor acea aparatoare de platic pentru a ajunge la surub. Recomand cand faceti prima oara aceasta operatie sa desfaceti roata spate pentru a avea acces mai usor si pentru a vedea unde este surubul.





Se trage usor, spre exterior de capatul spoiler-ului pana acesta se va desprinde.






   




Mihai B

   Avand in vedere ca de vineri a inceput sa ploua, iar stergatoarele mele aveau "rateuri" am dat o fuga prin oras sa caut un set de stergatoare fata. Am gasit un set (ultimul de pe stoc) la Ausburg la aproximativ 130 lei setul (Bosch).

   Asa ca acum masina are stergatoare noi; in sfarsit VAD pe ploaie :clap:

Radon

Citat din: Mihai B din Iunie 15, 2008, 02:50:18 P.M.
Prima oara trebuiesc demontate stopurile spate, pentru asta fiind nevoie de desfacerea capacelor de plastic care se afla in compartimentul portbagajului, in locul unde se alfla cele doua spatii de depozitare; poza a doua-a (vorbim aici de 307 SW sau break). Se va desface piulita de plastic atat dea de deasupra stopului (piulita notata de mine cu 1) cat si cea din interior (notata cu 2). Deoarece nu le-am putut desface cu mana, am acoperit-o cu o carpa (sa nu se zgarie) si am folosit un patent.

Fiindca acum am citit mai cu atentie postul asta, imi fac datoria sa atrag atentia posesorilor de SW, sa nu cada in greseala colegului nostru si sa foloseasca patentul pentru a desface acele piulite-fluture din plastic. Scrie si in cartea masinii (RTFM first!) ca pentru desfacerea lor se va utiliza cheia de roti! Credeti-ma, e cea mai simpla si sigura metoda!

Mihai B

     Intr-adevar nu folositi patentul pentru a desface acele piulite din plastic.  :oops:
     Rog moderatorul sa modifice paragraful in cauza.  :blush:

     Tocmai am facut 40 000 Km.  :clap: Mai e un pic si JUJU al meu va face 2 anisori.
     

Mihai B

#6
  Sambata (04.10.2008) am facut revizia de 45 000 km (am facut-o un pic mai devreme la 41 400 km). Revizia a fost de tipul C, iar costul total al acesteia a fost de 814 lei.
  Aceasta revizie a presupus schimbarea a urmatoarelor:
    - ulei si filtru de ulei;
    - filtru de habitaclu (cu carbune activ);
    - filtru de aer;
    - saiba de la busonul de la baia de ulei.

  Costul pe fiecare in parte nu-l stiu deocamdata deoarece fiind Sambata nu au putut sa scoata factura, urmand a o scoate ulterior si a o trimite catre mine.

   Am facut aceasta revizie (ca oricum trebuia sa o fac) deoarece luni am fost sa-i fac ITP-ul (cum masina are acum 2 anisori). Nu a fost nicio problema aici, costul inspectiei a fost de 65 lei.
   
   Am uitat sa zic, baietii de acolo au fost de treaba si mi-au facut revizia fara sa am o programare.

   

Mihai B

  După revizie motorul a început să aibă un compertament ciudat, la pornirea la rece. Când se incălzeÅŸte iÅŸi revine. Nu ÅŸtiu de ce dar când pornesc motorul la rece aceasta nu merge rotund, are ceva intreruperi.

  Cred ca in momentul în care mi-au schimbat filtrul de aer nu mi-au legat furtunele bine ÅŸi probabil trage aer pe undeva.
  O sa fac o vizita la service cat de curand.

Mihai B

   După o mică pauză m-am întors. Am rezolvat cu "sughiÅ£ul" motorului când este rece într-adevăr problema fiind un furtun care nu a fost fixat bine ÅŸi ieÅŸise din locul lui.

   Luni, 16 Februarie am făcut frumoasa distanţă de 50 000 Km cu JUJU a mea. Cu această ocazie a considerat să "serbeze" ÅŸi uite aÅŸa s-a ars un balast de la xenon. Åži nu avea decât 1 aniÅŸor ÅŸi două luni (cu două luni peste garanÅ£ie  :oops:)

Mihai B

   Deoarece stergătorul spate începuse să "scârţâie" l-am schimbat cu unul nou care arata la fel ca cel original. Cost 30,58 lei.
   ÃƒÅ½ntre timp am schibat ÅŸi balastul de la xenon care era ars. Parcă ÅŸi celalalt bec marge mai bine acum...

Mihai B

   De ceva timp, la denivelarile mai mari sau la trecerea peste "valurile" de pe drumurile patriei, în spate îmi troncănea ceva ca ÅŸi cum nu aÅŸ mai fi avut bucÅŸele la locul lor.
   IniÅ£ial am observat că burduful de la telescop cazuse, aÅŸa că l-am fixat. Pentru o perioadă am scăpat de troncănit, dar... surpriză a revenit, dar nu la fel de tare.
   Am dat o fugă până la Eurial PiteÅŸti , am supus maÅŸina unui control ÅŸi după ce haionul a fost reglat, macaraua pentru rezervă a fost strănsă ÅŸi burduful de la telescop fixat bine(între timp căzuse), am scăpat de acel troncănit enervant.   Cost operaÅ£ie, în jur de 86 Lei.

   După ce am facu plinul la maÅŸină, am plecat într-o scurtă plimbare ÅŸi după aproximativ 980 km, mai aveam motorină pentru încă vreo 400 km...deci aproape 1400 km cu un plin (ceea ce nu este tocmai rău  :clap:).
   Traseul a fos : PiteÅŸti--C-lung--Brasov--Sf. Gheorghe--Miercurea Ciuc--Gheorghieni--Lanu Rosu--Bicaz--Borsec--TopliÅ£a--Tg. MureÅŸ--SighiÅŸoara--BraÅŸov--C-lung--PiteÅŸti.


Mihai B

    Tocmai am fÃ,,Æ'cut 58 000 Km cu maÃ...Ÿina  :clap:. LeuÃ...£ul se comportÃ,,Æ' exemplar. Consumul mediu se menÃ...£ine undeva la 4.0 l/100 Km ( :wheelchair:).

    Ieri într-o parcare, un LOGAN binevoitor care ieÃ...Ÿea din parcare mi-a atins aripa   :taz: . Probabil a mers pe principiul "dÃ,,Æ'-i,dÃ,,Æ'-i,dÃ,,Æ'-i ...pânÃ,,Æ' face poc" ca altfel nu-mi explic. Spun LOGAN cÃ,,Æ' lÃ,,Æ'Ã...£imea , înÃ,,Æ'lÃ...£imea Ã...Ÿi culoarea se potriveÃ...Ÿte "profilului".
    Din fericire aripa fiind din plastic nu s-a îndoit Ã...Ÿi datoritÃ,,Æ' finului meu care a "sÃ,,Æ'rit" în ajutor cu o pastÃ,,Æ' de lustruit (specialÃ,,Æ' pentru zgârieturi) am reuÃ...Ÿit sÃ,,Æ' scot în mare parte zgÃ,,Æ'rieturile cu excepÃ...£ia uneia.

   
   

Mihai B

    Fiind ]n concediu am dat o fuga panÃ,,Æ' la Cheile GradiÃ...Ÿtei. DupÃ,,Æ' vreo 2 zile am observat cÃ,,Æ' nu-mi mai porneÃ...Ÿte ventilatorul de la radiator, decÃ,,Æ't pe turaÃ...£ie mare. IniÃ...£ial nu i-am dat importanÃ...£a, dar pe drumul de întoarcere spre PiteÃ...Ÿi, pe partea de urcare cÃ,,Æ'tre MateiaÃ...Ÿ (aproape de C-lung Muscel), temperatura la apÃ,,Æ' s-a ridicat destul de mult.
    Pe afiÃ...Ÿaj îmi apÃ,,Æ'rea mesajul cÃ,,Æ' apa are temperatura prea mare, iar în acelaÃ...Ÿi timp acul indicator o luase razna (când se ducea la maxim, când indica temperatura (undeva peste 90 grade C). Am fost nevoit sÃ,,Æ' opresc aerul condiÃ...£ionat pânÃ,,Æ' la PiteÃ...Ÿti unde am dus-o imediat în service.
    Diagnostic: modulul ce comandÃ,,Æ' GMV-ul era ars. Cost piesÃ,,Æ' aproximativ 95 lei fÃ,,Æ'rÃ,,Æ' TVA, iar manopera+diagnostic 150 lei. Factura a fost de 268 lei. Acest modul se aflÃ,,Æ' pus undeva în spatele siglei Peugeot (în faÃ...£a radiatorului).

Mihai B

    Mi-am achiziÃ...£ionat pentru uÃ...Ÿile spate Ã...Ÿi ultimul rând de geamuri (e 307SW) parasolare.   :clap: Au venit în 5 zile din FranÃ...£a, impachetate
    Le-am pus pe maÃ...ŸinÃ,,Æ' Ã...Ÿi vin ca turnate. Au costat, toate 4, 333 lei.
    ÃŽncÃ,,Æ' nu am fÃ,,Æ'cut poze...o sÃ,,Æ' fac la sfârÃ...Ÿitul sÃ,,Æ'ptÃ,,Æ'mânii.

    Al treilea rând de geamuri Ã...Ÿi pentru uÃ...Ÿile spate aici

mjustin

Poze ceva mai mari ai?
Costul total care a fost? 4,333 lei sau 4333lei?
Constitutia Romaniei,
"Art.16. Egalitatea in drepturi
(1) Cetatenii sunt egali in fata legii,..., fara privilegii si fara discriminari.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege."