Contează atitudinea

Gabriel · 2807

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • GT
  • ******
    • Mesaje postate: 1.783
  • Valoarea lucrurilor este data de oameni.
    • Vezi Profilul
    • gabrielbaciu.ro
: Februarie 28, 2007, 09:22:13 p.m.
Cu un zâmbet răutăcios şi ironic pe spoiler se strecoară cu uşurinţă în traficul urban aglomerat, parchează cu uşurinţă în locuri pe lângă care alţii trec oftând, intră pe mai toate aleile strecurându-se printre stâlpii puşi ca să blocheze accesul maşinilor, întoarce dintr-una ignorând lecţia întoarcerii din trei mişcări.
PSA şi Toyota şi-au unit forţele în ceea ce la început s-a numit „Proiectul B-Zero”. Astfel a luat naştere TPCA (Toyota Peugeot Citroen) Cehia, fabrica destinata sa construiasca Peugeot 107, Citroen C1 şi Toyota Aygo. Sub caroseria celor trei se ascunde aceiaşi tehnică, 92% din componente fiind comune, dar fiecare are personalitatea sa distinctă iar Peugeot 107 este cel mai bine echipat.
Peugeot 107 a ieşit pe piaţă în anul 2005, înlocuind modelul 106, care s-a produs 12 ani până în anul 2003. Este desenat de Donato Coco, pe atunci designer şef pentru maşini mici la Citroen, un italian născut în 1956, şcolit în Franţa, cu un masterat în designul auto obţinut la Royal College of Art în Londra, acum designer şef la Ferrari.
Micul 107 are o lungime de numai 3,43 m şi dacă virezi la maxim obţii un cerc cu diametrul de numai 9.46 m. Privită şi masurată de afară pare şi este mică, dar din interior lucrurile se schimbă: parcă e mai mare la interior decât la exterior. Poziţia avansată a parbrizului oferă o senzaţie plăcută de spaţiu. Direcţia electrică şi asistată face din manevra de parcare o joacă.
Dar nu numai dimensiunile îl ajută pe 107 să se mişte extraordinar în oraş. 107 dispune, la alegere, de un motor pe benzină şi unul Diesel, fiecare dintre ele corespunzând normelor Euro 4 pentru emisiile de noxe. Motorul pe benzină are 3 cilindri într-un bloc din aluminu, DOHC (double overhead camshafts), injecţie directă de combustibil şi 4 supape pe cilindru cu VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence), dezvoltă o putere maximă de 68 CP la 6000 rpm şi un cuplu maxim de 90 Nm la 3600 rpm. Remarcabil de sobru, nu consumă decât 4,6 litri la 100 kilometri în ciclu mixt, prezentând în acelaşi timp o plajă bună de utilizare în regim liniar. Motorul este de origine Toyota, fiind conceput de Daihatsu, o subsidiară a Toyotei. Motorul Diesel are 4 cilindri în linie cu 8 valve, tehnologie HDi, common-rail, turbo fără intercooler, dezvoltă o putere maximă de 54 CP şi un cuplu maxim de 130 Nm la 1750 turaţii/minut. Foarte dinamic în mediul urban, el prezintă în acelaşi timp un bun comportament rutier pe drumuri sinuoase şi denivelate. În ciclu mixt el consumă numai 4.1 litri la 100 kilometri. Motorul este de provenienţă PSA, fiind conceput în parteneriat cu Ford Motor Company şi produs în uzinele Ford din Dagenham, Marea Britanie.
107 poate fi echipat, în funcţie de variantă, cu o cutie de viteze manuală în cinci trepte pentru versiunile benzină şi Diesel, sau cu o cutie de viteze 2 Tronic, pentru versiunea pe benzină (versiunea 1.0 E 68 CP). Principiul de funcţionare a cutiei de viteze 2 Tronic este bazat pe automatizarea funcţiilor „ambreiaj” şi „selecţionarea vitezelor”. Ea propune două moduri de schimbare a treptelor: - un mod în totalitate automatizat, în care schimbarea vitezelor se face fără intervenţia conducătorului şi care îi permite acestuia din urmă să se bucure de confortul automatizării. Simpla acţiune asupra levierului permite în orice moment conducătorului să reia controlul asupra schimbării treptelor. - un mod dinamic, în care funcţionează ca şi o cutie de viteze manuală, fără a avea pedală de ambreiaj şi în care schimbarea treptelor se face prin impulsuri asupra schimbătorului de viteze.
107 este dotat, în serie, cu un sistem de frânare complet şi inovator. Sistemul ABS este dotat cu EBD (Distribuţia Electronică a Forţei de Frânare), ce optimizează repartizarea forţei de frânare pe faţă şi pe spate, şi cu CSC (Controlul Frânării în Curbe), permiţând gestionarea independentă a frânării roţilor dreapta şi stânga, pentru o mai mare stabilitate în curbe. Siguranţa pasivă este de un nivel înalt, o importanţă specială având cele 6 airbag-uri: 2 airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, incluse în echipamentul de serie al acestui model, 2 airbag-uri laterale faţă (ca dotare opţională) ce protejează toracele şoferului şi pasagerului dreapta, în cazul unui impact lateral, 2 airbag-uri perdea faţă/spate (ca dotare opţională), ce permit protejarea capului pasagerilor, atât a celor din faţă, cât şi a celor de pe bancheta din spate. Peugeot 107 a obţinut 4 stele la testul de siguranţă EuroNCAP.



Offline sorinshark

  • Junior
  • *
    • Mesaje postate: 2
    • Vezi Profilul
Răspuns #1 : Decembrie 19, 2007, 02:42:24 p.m.
 :clap: :biggrin:   Este o masina fenomenala de oras  ce vine ca un raspuns ferm si potrivit din partea constructorilor de automobile:). Sa speram ca vor aparea cat mai multe zambete pe sosele noastre:)



Offline red

  • Junior
  • *
    • Mesaje postate: 87
    • Vezi Profilul
Răspuns #2 : Decembrie 20, 2007, 08:31:18 a.m.
din pacate varianta 2 Tronic nu se vinde in Romania  :censored:



Offline Cloud no.75

  • VIP
  • GT
  • ******
    • Mesaje postate: 1.573
  • Let the good times roll
    • Vezi Profilul
Răspuns #3 : Decembrie 20, 2007, 08:58:45 a.m.
daca esti ferm si pe pozitii se poate aduce.

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."