Sesame, deschide-te!

Gabriel · 2681

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gabriel

  • Administrator
  • GT
  • ******
    • Mesaje postate: 1.783
  • Valoarea lucrurilor este data de oameni.
    • Vezi Profilul
    • gabrielbaciu.ro
: Februarie 28, 2007, 09:28:19 p.m.
ncepând din 2004, Peugeot produce modelul 1007, care se încadrează în categoria miniMPV. Maşina adoptă un design unic realizat în colaborare cu Pininfarina, incluzând două portiere culisante electrice de mari dimensiuni care uşurează accesul în şi din interior, acesta din urmă putând fi personalizat cu ajutorul sistemelor “Cameleo”. O altă inovaţia este cutia de viteze semiautomată “2 Tronic”. Cu Peugeot 1007 totul pare mult mai uşor.
Uşile electrice Sesame culisează în spate doar printr-o apăsare de buton pe telecomanda multifuncţională, iar prin deschidere nu ocupă mai mult spaţiu lateral decât oglinzile retrovizoare. Sistemul de deschidere complet electric este foarte practic atunci cand ajungi lângă maşină cu mâinile încărcate. Daca nu găseşti loc de parcare decât aproape de o altă maşină sau un perete, întotdeauna poţi ieşi uşor dintr-un 1007, pentru că cei 92cm spaţiu oferit prin culisarea uşilor îţi permit să intri şi să te instalezi la bordul maşinii în modul cel mai natural cu putinţă iar pasagerii pot urca în spate cu uşurinţă. Copiii pot lua loc pe locurile din spate fără ca cineva să coboare din maşină. Uşile Sesame sunt foarte sigure, datorită dispozitivelor de securitate: inhibarea comenzilor electrice de deschidere la o viteză mai mare de 5km/h şi sistemul de detectare a unui obstacol în timpul închiderii uşilor.
Dacă-ţi place schimbarea, Peugeot 1007 e maşina ideală. Prin intermediul celor 12 kit-uri Cameleo, poţi schimba stilul interior în mai puţin de 15 minute, fără nici un ajutor, ca într-o joacă de copil.
Cutia de viteze manuală pilotată 2 Tronic îţi permite să-ţi alegi maniera de a conduce. Uită de pedala ambreiajului, a dispărut! Vitezele pot fi schimbate manual în două moduri: cu mişcări lejere de la padelele situate în spatele volanului (simplu şi rapid fără ca mâinile să părăsească volanul) sau utilizând schimbătorul de viteze (o mişcare înainte pentru a urca în trepte, o mişcare înapoi pentru a coboră în trepte). Dacă apeşi butonul AUTO, cutia 2 Tronic va schimba vitezele în locul tău, lucru pe care îl face în mod inteligent, deoarece alege raportul cel mai bine adaptat stilului de conducere, drumului şi încărcăturii maşinii, toate acestea cu o uşoară reducere a consumului mixt de 0,2l/100km. Totul pentru un şofat fără stres, ideal pentru aglomeraţiile urbane.
1007 este echipat în dotarea standard cu calculator de bord. Acesta indică autonomia, consumul instantaneu, consumul mediu, ora, temperatura, distanţa totală sau parţială parcursă, viteza medie de la ultima setare la zero. Comanda de pe coloana de direcţie facilitează accesul la indicaţiile calculatorului de bord.
Sistem de navigaţie este compus din mai multe elemente: radio CD cu tuner RDS de 24 de memorii, un telefon GSM în două benzi, un ecran alb/negru sau color 16/9’’ cu priză audio-video pentru accesorii, DVD sau consolă de joc. Radio CD-ul cuprinde un tuner RDS cu radio CD 4x10W, un afişaj digital deportat, comenzi pe coloana de direcţie, 4-6 boxe, cât şi o antenă scurtă cu amplificator amplasată în partea din spate a plafonului. Poate fi completat cu o magazie de CD plasată în torpedou, disponibilă în funcţie de versiune. Pachet hi-fi JBL, conceput special pentru 1007, conţine 8 boxe şi un subwoofer, permiţând o excelentă omogenitate sonoră în interiorul maşinii. Cu 240 W putere, unitatea electronică de amplificare conduce fiecare element al sistemului independent, în funcţie de presetările audio, special definite pentru interiorul lui 1007.
Aerul condiţionat cu reglare automată dispune de un panou cu comenzi ergonomice şi estetice, un afişaj digital indicând confortul şi starea tuturor funcţiilor activate, un sistem electronic de reglare a temperaturii care potriveşte automat debitul, repartiţia aerului şi a temperaturii. Filtrul de polen combinat cu un filtru de carbon activ permite filtrarea polenului, a prafului şi a diferitelor gaze poluante şi mirosuri. Aer condiţionat manual permite împrospătarea aerului, reglarea temperaturii şi selecţionarea distribuţiei aerului prin 2 guri de aer centrale şi 2 laterale. Pe de altă parte funcţia de răcire vara şi climatizarea din timpul iernii sunt foarte utile pentru a usca aerul şi a mări eficacitatea funcţiei de dezaburire.
Pachetul vizibilitate conţine două echipamente menite să uşureze condusul şi să asigure o securite sporită: farurile cu aprindere automată în funcţie de condiţiile de luminozitate exterioară (intrări în tunel, pe timp de noapte) şi ştergătoarele care se declanşează automat şi adaptează viteza de baleiere la condiţiile de ploaie.
Pachetul de iarnă este conceput pentru un confort maxim la temperaturi scăzute. Puteţi alege atât scaune faţă încălzite cât şi spălătoarele de faruri.
S-a terminat cu mersul cu spatele periculos şi cu oglinzile retrovizoare lovite. Cu ajutorul asistenţei la parcare în mersul cu spatele, 4 senzori de proximitate semnalează obstacolele printr-o alertă sonoră de o intensitate crescută pe măsură ce maşina se apropie de acestea. Oglinzile retrovizoare se pot rabata electric pentru o protecţie mai bună în cazul unor eventuale şocuri.
Pentru ca 1007 să fie sigur şi agreabil la condus, toate elementele de trenului de rulare au fost optimizate pentru echilibrul specific al acestei berline cu arhitectură particulară. Profitând de experienţa Peugeot în acest domeniu, punţile faţă şi spate, amortizoarele şi direcţia îi permit să afişeze un comportament rutier şi o ţinută de drum la cel mai înalt nivel.
Direcţia asistată electric transformă manevra de parcare într-o joacă. La viteză mică în timpul manevrelor de parcare, manecrarea volanului se face fără nici un efort. Pe drum, asistarea direcţiei este graduală şi se adaptează într-o manieră continuă în funcţie de viteză, independent de motor, pentru a menţine precizia traiectoriei.
Peugeot 1007 a obţinut 5 stele la testul de siguranţă EuroNCAP, maximum posibil. Pentru protecţie în caz de impact, 1007 oferă până la 7 airbag-uri : 2 airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, 1 airbag pe coloana de direcţie destinat protejării picioarelor şoferului, 2 airbag-uri laterale pentru protejarea abdomenului şoferului şi pasagerului faţă şi 2 airbag-uri pentru protejarea capului pasagerilor din faţă şi spate.
Asociate cu numeroase alte elemente (structură ranforsată, centuri de siguranţă pretensionate pirotehnice, coloană de direcţie retractabilă), acestea contribuie la poziţionarea modelului 1007 printre cele mai bune din segmentul său în materie de securitate pasivă.
Dotare opţională la toate versiunile, ESP-ul (Programul Electronic de Stabilitate) combină mai multe funcţii care intervin numai pentru îmbunătăţirea echilibrului maşinii. Acest sistem electronic asigură o asistenţă discretă şi foarte eficace. El repoziţionează maşina pe traiectorie în cazul în care calculatorul detectează tendinţa de supravirare sau de subvirare în limitele legilor fizicii.
Asociat cu ESP-ul, ASR-ul (sistemul antiderapaj) previne derapajul roţilor în caz de aderenţă scăzută sau de accelerare foarte puternică, prin acţionarea automată asupra frânelor şi motorulu. Dacă trebuie să demaraţi pe o suprafaţă alunecoasă, puteţi deconecta ESP-ul şi ASR-ul.
În anumite situaţii care cer o frânare accentuată, sistemul electronic ABS evită blocarea roţilor şi îmbunătăţeşte distanţa de frânare, păstrând astfel controlul direcţiei, iar 1007 îşi păstrează stabilitatea. REF (Repartiţia electronică de frânare) repartizează presiunea frânelor roată cu roată, în special în curbă sau în cazul schimbărilor de aderenţă ceea ce îmbunătăţeşte stabilitatea modelului 1007. Datorită sistemului AFU (asistenţă la frânarea de urgenţă) în caz de frânare urgentă, presiunea exercitată pe pedala frânei este amplificată pentru a atinge mai repede o frânare optimă în limita aderenţei drumurilor, iar 1007 îşi va aprinde automat luminile de avarii, avertizând vehiculele din spate, micşorând riscul de coliziune din spate.
1007 deţine mai multe elemente antifurt: încuietori cu înalt nivel de siguranţă, coloana de direcţie dotată cu un mecanism anti-furt, roata de rezervă montată într-un coş cu şurub anti-furt, jante aluminiu cu şurub anti-furt, imobilizator. Modelul deţine soluţii care împiedică utilizarea tuturor echipamentelor audio şi telematice în caz de furt. Pe lângă sistemul de alarmă prin anti-demaraj electronic, este montat şi sistemul de super închidere care atunci când este activat, împiedică deschiderea, reducând cu mult tentativele de efracţie.
    * Primul motor pe benzină are 1360 cmc, 4 cilindri în linie cu câte două supape, injecÅ£ie indirectă de combustibil ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 75 cp la 5400 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 118 Nm la 3300 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 165 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 14,4s. Consumul urban este de 8,1 l/100km, extraurban 5,3 l/100km, mixt 6,6 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
    * Al doilea benzinar are tot 1360 cmc, 4 cilindri în linie dar cu câte 4 supape, injecÅ£ie indirectă de combustibil ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 90 cp la 5250 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 133 Nm la 3250 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 173 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,6s. Consumul urban este de 8,4 l/100km, extraurban 5,3 l/100km, mixt 6,4 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
    * Cel mai puternic motor pe benzină cu care poate fi echipat 1007 are 1587 cmc, 4 cilindri în linie cu câte 4 supape, injecÅ£ie de combustibil tip multipunct ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 110 cp la 5750 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 147 Nm la 4000 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 poate avea transmisia printr-o cutie de viteză manuală cu 5 trepte sau prin cutia de viteze pilotată 2 Tronic. Echipat cu cutia de viteze manuală 1007 atinge maxim 190 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,1s. Consumul urban este de 9,2 l/100km, extraurban 5,5 l/100km, mixt 6,9 l/100km. Echipat cu cutia de viteze 2 Tronic 1007 accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,8s ÅŸi consumul urban scade la 8,6 l/100km, cel extraurban la 5,4 l/100km, mixt 6,6 l/100km.
    * Primul motor diesel ce echipează 1007 are 1398 cmc, 4 cilindri în linie cu câte două supape, injecÅ£ie directă de combustibil cu rampă comună ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 70 cp la 4000 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 160 Nm la 2000 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 160 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 15,4s. Consumul urban este de 5,8 l/100km, extraurban 4,1 l/100km, mixt 4,7 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
    * Cel mai puternic diesel din echiparea lui 1007 are 1560 cmc, 4 cilindri în linie cu câte 4 supape, injecÅ£ie directă de combustibil cu rampă comună ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 110 cp la 4000 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 260 Nm la 2000 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 185 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,4s. Consumul urban este de 6,0 l/100km, extraurban 4,1 l/100km, mixt 4,8 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.