206 hatcback vs 206 Sedan

Creat de claudiu,, Martie 21, 2009, 11:57:53 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

claudiu,

       Salut toti detinatori de leuti. As avea si eu o intrebare in ceea ce priveste stabilitatea la un 206 si 206 sedan.
       Puteti sa imi spuneti daca se vorbeste de aceeasi tinuta de drum sau se poate ca un 206 sedan sa fie mai stabil la viteza datorita lungimi si greutatii putin mai mare? Ma refer atat in curbe cat si la drum drept.
       Va multumesc si ma scuz cu mederatori daca nu l-am postat unde trebuie dar nu am vrut sa mai deschid un topic nou.

a_mic

Greu de spus pana nu le pui, ca sofer, in aceleasi conditii de drum la incercare...
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

turbojack

#2
Diferenta de greutate intre aceste modele in conditiile aceleiasi motorizari sunt relativ egale,deci pe drum drept nu sunt diferente sesizabile.
Altfel poate sta situatia in curbe,datorita masei amplasate in spatele axei spate si nu deasupra ei cum este in cazul unui hatchback.In mod cert exista o diferenta la curbele atacate mai dur,sesizabila in special in cazul incarcarii portbagajului.
Pentru linistea noastra sufleteasca, un 206 sedan nu se va comporta niciodata ca un EVO sau WRX,deci nu cred ca trebuie sa ne facem probleme in privinta asta. ;)

claudiu,

Fara nici un dubiu nu se poate compara cu un EVO sau WRX deoarece aceste modele nu au acceasi suspensie ca un 206 normal. Eu ma refeream la 206 sedan si 206 normal dar cum ati spus si voi mai sus trebuie sa le pui la incercare sa vezi diferenta.

sw tm

De ce ai avut senzatia ca nu e stabila?
Oricum te rog sa postezi un jurnal de bord cu "viata acestui leu cu coada" pentru ca urmatorii viitori clienti sa opteze pentru el (leul) sau nu!
Oricum stabilitatea depinde si de modelul de pneuri si implicit de jante, stil de condus si mai ales de drum.
Cum in Iran nu sunt elani nici la gradina zoologica nu stiu daca Peugeot a facut un asa test, o sa trebuiasca sa astepti testele celor de la ADAC...( vezi cazul Dacia)  :001_tt2:.
Asta pe sintagma: ce este ieftin e neaparat prost (daca ne face concurenta evident... :001_tt2:)

costin_dsm12

La un condus normal un 206 sedan se comporta identic cu un 206 hatch, in schimb daca se incearca ducerea la limita a 206-lui sedan veti constanta ca fundul masinii are tendinta de a iesi de pe traiectorie, de a fugi putin de spate.
Cand am constat acest lucru mi s-a parut ciudat datorita faptului ca sedanul are mai multa greutate pe spate decat hatch-ul. Problema e ca greutatea nu este asupra puntii spate ci in spatele ei si de aici cred ca are acest comportament ciudat.
206 HDi, Nature will remember.

Adipo

Exact, Costin. Dar nu chiar in toate conditiile fuge spatele.
Fuge spatele cand portbagajul este gol si umed/zapada pe jos doar daca se "pisca" frana in curba. In schimb, daca ai ceva in portbagaj si se intra "tare" fara franare in curba, masina se infige in roata fata de pe interiorul curbei dand senzatia de rupere a aderentei cu iminenta rasturnare.
Ambele senzatii sunt de fapt efect subvirator.
Am deja aproape doi ani si aproape 30000km de cand conduc 206 sedan si va spun cu mana pe inima ca inca nu sunt deplin stapan pe efectele ce pot apare la masina asta datorita repartizarii maselor 70%fata/30%spate (parerea mea). Am intrat si cu 90kmh in curba de 90 grade, cu redresarea traiectoriei, dar nu recomand!
La un mers normal, cu curbele atacate in limita bunului simt si mers in limite normale de viteza pe autostrada (pana in 150kmh) recomand cu incredere masina.
Membru cu Portbagaj! :)

costin_dsm12

O alta diferenta pe care am uitat sa o mentionez este faptul ca 206 sedan este putin ma ridicat de "fund" decat hatch-ul. Pe timp de iarna fuge si spatele hatch-ului dar se poate corecta cu un sac de nisip sau niste bucati de aluminiu dispuse in mod egal pe rotile din spate.
Cunosc pe cineva care pe timp de iarna pune 30kg de aluminiu(un fel de lingouri)pe stanga si 30kg pe dreapta, asta la un 206 hatch. Nu am condus masina respectiva ca sa pot sa-mi dau seama de diferenta, insa omul spune ca face toti banii solutia.
206 HDi, Nature will remember.

asterisc

Cred ca e placebo  :001_unsure:

60kg, chiar si dispuse pe rotile din spate, nu ar trebui sa schimbe asa tare comportamentul, mai ales in cazul unui condus normal. Acea diferenta poate fi obtinuta din o a doua/treia persoana pe bancheta din spate, sau rezervorul plin.
Sunt intr-adevar momente cand ramai impotmolit si e nevoie sa apese cineva pe fata, sa castigi niscaiva aderenta pe rotile motrice, dar de aici si pana la a monta 30kg pe fiecare roata spate, mi se pare o cale lunga.

Mentionez ca in cele 4 ierni prise pana acum, nu am avut nevoie de nimic suplimentar.
Reality is for those who can't face Science Fiction

costin_dsm12

Omul foloseste aceste greutati pe timp de iarna pentru ca nerge mai tot timpul pe drumuri slab dezapezite si cu fagasuri formate si merge mai tot timpul cu rezervorul plin.
In prima faza a incercat cu greutati mai mari, dar cel mai bun comportament il are in momentul cand are greutatile de 30kg. E un tip foarte meticulos si un tip caruia ii place ca totul sa fie "corect" si de aceea tind sa-l cred.
206 HDi, Nature will remember.

asterisc

In asemenea conditii, mai ales cu mentiunea facuta de tine "nerge mai tot timpul pe drumuri slab dezapezite si cu fagasuri formate", eu cred ca si-a gresit masina. De ce nu un Suzuki Samurai?

Eu si colegii discutam, cred, de cazuri de utilizare normala, si la limita sportiva, de fapt nici nu mi-a trecut prin cap de un posibil comportament offroad. Nu la 206.
Reality is for those who can't face Science Fiction

Radon

Acuma si tu, de ce? Pai daca asa vrea omu, sau asa are drum... Si probabil uraste japonezele si iubeste frantuzoaicele.  :001_tt1:
Si mie mi se intampla adesea sa ajung pe drumuri din alea, mai ales iarna, cand merg la soacra-mea. O sa ma intrebi si pe mine de ce 307SW? :001_tt2: Si nu Hyundai Santa-Fe? Pai ce, io mi-am luat masina numa de mers la soacra-mea? Conjunctura actuala face ca drumu ala sa fie asa, si n-am ce face, daca tre' sa ma duc ma duc. Daca gasesc o modalitate sa fac masina mai stabila, cu atat mai bine. :blink:

asterisc

Ei ei...

De aia am si pus citatul acolo, si-l pun din nou:

"nerge mai tot timpul pe drumuri slab dezapezite si cu fagasuri formate"

Cand cumperi o masina, ma gandesc ca ai o oarecare idee despre cum o sa o folosesti, nu-i asa ?  :001_unsure:

Nu am zis-o in nume de rau (sa-l critic sau ceva), dar asta e parerea mea.

Acum clar nu cumperi masina speciala strict pentru mersul la soacra, decat daca "mergi mai tot timpul la soacra, si daca drumul spre soacra este slab dezapezit si cu fagasuri formate"  :001_tt2:
Reality is for those who can't face Science Fiction

claudiu,

   Pana acum nu am avut probleme cu sedanul sa imi fuga de cur in curbe bineinteles nici nu m-am riscat la maxim, dar si chestia ii adevarata ca are greutatea in spatele punti dar cu 2 persoane in spate si bagaje pot sa zic ca am duso si 170 aproape 180 si statea lipita si verbesc serios cand zic 180 km/h chiar daca uni nu cred asta la sedan.
    Cu toate ca se inclina in curbe cand le ataci dar nu mi-a dat nicodata senzatia de a se rasturna. Doar de 2 ori am avut ceva senzatii mai tari, odata in Austria ca fugit putin spatele pe zapada cu toate ca eram incarcat dar sa redresat foarte bine iar a doua oara intr-o curba cam pe la 90km/h m-ai sarit un catelus in fata am incercat sa il evit cu o manevra foarte brusca si vreau sa va zic ca o alta masina ce era in spatele meu sa oprit dupa si mi-a zis am crezut ca te vad cu rotiile in sus dar sa comportat de minune. O sa deschid un jurnal de bord cu leutul meu cu coada si o sa scriu de ce este mai bun ca un logan decat un albea si de cat multe din clasa ei. 
        Va multumesc!!!

Gabriel

Toate mesajele ce erau off topic au fost sterse, asa cum se va intampla si cu asta.
Va rog frumos, la subiect baieti, la subiect!