206 - Butoane cu impuls

Creat de 78ATI, Aprilie 25, 2007, 08:54:52 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

78ATI

Am revenit, a durat o perioada, insa gripa "si-a facut de cap". Imi cer scuze pe aceasta cale colegului weeirrr, pentru intarzirerea in raspunsuri.
Dupa cum se stie, majoritatea posesorilor (ma refer aici doar 206) de oglinzi electrice (reglabile) poseda acest "artificiu" pe partea stanga, pentru actionarea geamului stanga.
Discutii pe tema, s-au purtat pe un forum mai vechi...
Am reusit sa construiesc un montaj electronic, care face acest lucru pentru ambele geamuri (stanga/dreapta). Nu am intervenit in nici un fel asupra masinii, ci am "interpus" dispozitivul in circuitul autoturismului. Din pacate nu am gasit in comert conectori originali, si astfel am fost nevoit sa ii confectionez. A durat ceva insa...am reusit, si totul functioneaza perfect. Amplasarea dispozitivului am facut-o in comparimentul schimbatorului de viteze.
Nu as vrea sa para acest post ca o lauda, ci doar sa va spun ca putem sa facem singuri ceea ce "Viper" sau alti producatori de alarme implementeaza in diferite module, sau diferite tipuri de butoane de comanda geamuri. Montajul prezentat, se poate programa, si folosii pe orice autoturism, butoanele fiind cele "originale".
Functionare:
  * apasare scurta - deschidere completa
  * apasare scurta - oprirea deschiderii
  * apasare lunga - deschidere pana in momentul eliberarii butonului.
  * se poate programa, in functie de inchiderea centralizata a masinii, ca geamurile sa se ridice la "blocarea usilor". (nu am facut acest lucru in cazul meu, deoarece 206 are un program numit ECO, si pentru a trece peste acest program trebuie tras un +12V direct de la releul general, insa anul viitor voi face si acest lucru.)
Montajul si functionare face parte din domeniul MOFT, insa eu am vrut sa demonstrez ca pot!



We donñ€ℱt see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

nolo

felicitari! sper sa nu dau cu bita-n balta, dar daca esti doar pasionat, poate cauti si tu un service sa le propui la vinzare/montare.
avocatul diavolului

andrei

Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

78ATI

Sunt doar pasionat! Partea finaciara sincer chiar nu ma intereseaza. Cu ocazia asta mi-am rezolvat singur o problema. Vor mai urma si altele! ...Acum vine partea cu "oare merita"?
Da, merita, pentru suflet macar!
Multumesc tuturor!
We donñ€ℱt see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

turbojack

O interventie "neautorizata" asupra instalatiei electrice,care ar trebui sa faca cinste marcii.Sint placut surprins.Intrebarea cu: "oare merita" este mai mult decit justa.

78ATI

@turbojack, cred ca din punct de vedere finaciar merita. Nu stiu cat costa un ansamblu la Peug. insa stiu ca pentru Logan un astfel de buton este circa 700 000lei (1 geam). La o "aruncare" de ochi prin facturi nu cred ca am depasit aceasta suma. Si asa cum am spus, placerea lucrului facut acasa, "este de nepretuit pentru restul exista mastercard".
...unii prieteni imi spun ca "trebuia sa cumpar Dacie", eu tind sa cred  ca orice masina are provocarile ei.
We donñ€ℱt see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

marius.v

Iliuta, 10 cu felicitari!
Pacat ca nu vii la intalnire!
Invatam cu totii mai multe.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Dic84

poate cineva sa-mi repete si mie mai babeste ce fac butoanele acelea..pt ca nu inteleg,probabil daca aveam 206 intelegeam mai usor....dar sa-mi expice cineva ca chiar nu pricep.multumesc

Radon

@Dic84: fac ce fac la 307 din fabrica, adica aas numita "deschidere secventiala" a geamurilor electrice. nu toate 206 au aceaasta functie implementata din fabricatie.

Dic84

Citat din: Radon din Aprilie 28, 2007, 12:04:41 A.M.
@Dic84: fac ce fac la 307 din fabrica, adica aas numita "deschidere secventiala" a geamurilor electrice. nu toate 206 au aceaasta functie implementata din fabricatie.
aaaa....banuiam eu ceva.mersi.10x pt inventator.

78ATI

Buna tuturor, m-am gandit ca nu are rost sa deschid momentan un nou topic, despre ce si cum sa facem noi lucruri masinilor noastre, insa vreau sa va spun ca lucrez de cateva zile la un nou proiect, se pare ca fotografia are de suferit in detrimentul electronicii!
Sa vedem daca va trece cu brio testul!

sa "construim" numai de bine!
We donñ€ℱt see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

spanac

Salut,
Mi-am luat si eu un ELM327 si vreau sa fac o interfata de diagnoza pentru peugeot :)
Ideea mea era sa folosesc displayul de la 3310 pentru ca e usor de folosit insa vad ca
la tine displayul e color. De la ce model de nokia l-ai luat ?
Poate ne ajutam reciproc, eu oricum nu vreau sa vand cu profit interfata dupa ce o
fac, pur si simplu vreau sa subminez intr-o mica masura autoritatile "Eurial" :D
Nu ma las pana nu o sa avem cu totii un instrument de diagnoza rapida si ieftina...

AIR

@78ATI, vin si eu cu o intrebare, intotdeauna mi-am dorit sa pot masura cu un Ampermetru Intensitatea curentului debitat de alternator pe retea.
Am avut un redresor care a decedat s-a ars transformatorul .Acel redresor are un ampermetru de la 0 la 10 amperi.As vrea sa fac o cutiuta in care sa montez ampermetrul si o mufa de bricheta.+alte accesorii necesare.
Intrebarea este se poate folosi acel ampermetru de la mufa de bricheta.S-au asa ceva e greu de facut si trebuie intervenit in instalatia electrica a masinii.(pe de alta parte as fi tentat sa folosesc ampermetrul si la alte masini).
Masina pe care o conduc este in garantie deci nu se poate intervenii asupra ei.Doar de la bricheta.Multumesc anticipat pt raspuns. :laugh:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

78ATI

#13
In primul rand scuze dragi colegi pentru lipsa! Am fost la Cluj Napoca, am avut acces la internet dar nu am avut timpul necesar.
*  Ecranul LCD este de Nokia 3310 (alb negru) - reflexia albastra se datoareaza unghiului dintre ecran si aparatul foto. Putem colabora pe domeniul "diagnozei".

* In legatura cu ampermetrul, este o mica problema: Autoturismul are circuite electrice separate, astfel: Iluminat interior + bricheta, geamuri electrice, semnalizare, faruri, motor etc. Toate aceste circuite provin dintr-un tablou electric asemanator cu cel de acasa de la apartament, numai ca sursa de curent este bateria.
Astfel daca tu vei pune un ampermetru la bricheta nu vei face decat sa arzi ampermetrul. Prin natura lui, masurarea curentului se face in SERIE cu un consumator (de ex un bec electric). Daca vrei sa vezi ce TENSIUNE genereaza alternatorul, poti folosi chiar "portul" de bricheta! (montezi voltmetru il paralel in fisa brichetei si gata) Cand motorul este OFF, ai tensiunea bateriei, cand motorul este ON, vei observa un salt de tensiune si "aici e efectul alternatorului".
Masurarea curentului dat de Alternator, de exemplu este greu sau imposibil de facut, din considerentele de mai sus (practic in functie de diametrul sarmei bobinajului se poate calcul curentul generat)

(in cazul redresorului, Ampermetrul masura CURENTUL DE INCARCARE, consumatorul cu care era inseriat era Bateria Acumulatoare).
* Imi pare rau daca raspunsul meu te-a dezamagit, insa ceea ce poti face "universal" este un Voltmetru auto. Introduci fisa in bricheta si voila tensiunea acumulatorului fara a te "murdarii pe maini"!
We donñ€ℱt see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

AIR

@78 Ati asta cu voltmetrul deja o fac :laugh:!
Uneori urmaresc cat incarca in mers.Insa daca tot am gasit redresorul ars si am pus ochii pe singura piesa utilizabila de la el (ampermetrul), ma gandeam sa-l folosesc.
Daca esti priceput in instalatii electrice citeste te rog aici: http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=435.0
si continuarea aici http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=99.msg6840#new.
Poate ma lamuresti si pe mine vad ca turbojack nu a mai scris :'(.
De la postarea topicului electroventilatorul a mers uneori si normal adica lucra circa 35-40 de secunde pornire determinata de temperatura ( nu am actionat AC -ul). Iar azi iar a mers ciudat adica mergea pana cand opreai motorul.
Sa fie din sonda care declanseaza pornire oprirea electroventilatorului, si daca nu raceste suficient de ce nu intra pe treapta a 2a?
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim