Impresii 2.0 hdi 136 cai

Creat de Cloud no.75, Aprilie 30, 2007, 05:54:00 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

Ei bine...weekendul trecut mi-a prilejuit o placere dubla ca sa zic asa...

pe langa faptul ca m-am vazut cu voi si am petrecut impreuna niste zile super, am avut pe mana un 407 2.0hdi 136 cai...In total am rulat cu el vreo 700km...

Unii dintre voi au avut si ocazia unui drive-test  ;) ...Din pacate timpul a fost scurt si nu am reusit sa ne bucuram prea mult de el...M-a susprins placut faptul ca multi dintre voi imi impartasiti pasiunea pentru masinuta asta si am vazut ca si doamnele prezente :D au apreciat-o in mod deosebit...Sincer, va doresc tuturor celor care va place masinuta -si mie implicit- cate una configurata dupa dorinta voastra...Din cate am vazut in afara de mine, ar trebui sa mai fie vreo 6-7 bucati de 407 pe forum  ;D

Sa revenim: exemplarul de care am beneficiat cu ajutorul...stiti voi cui  ;) :D era un 2.0 hdi de 136 cai, in echipare ST Confort, culoare Gris Dolomites. Masina vine cu airbag-uri frontale, laterale, volan in piele reglabil 2 directii, scaune confort reglabile 3 directii, clima bizona, radio cd cu 6 boxe, cotiera centrala, ABS, ESP si jante de 16....daca am ratat din dotari, le gasiti pe configurator  ;)

Despre tinuta de drum eu nu voi insista prea mult, intrucat sunt la al 3-lea contact -drive test- de 407, dupa versiunile 2.0 si 2.2i si dupa o mica cochetare -tot drive test- cu 1.8i

Ceea ce voi spune despre tinuta de drum este urmatorul lucru: m-a surprins foarte placut ca agilitatea trenului de rulare pe care am gasit-o la 1.8i si 2.0i o au si 2.2i si mai ales 2.0hdi - un motor ceva mai greu.

E laudabil efortul facut de Pug pentru a realiza un tren de rulare performant. Daca la motoarele de 1.8 si 2.0i simti ca trenul de rulare poate duce mult mai mult decat poate da motorul ca si putere, la 2.2i si 2.0hdi simti ca parca trenul de rulare e croit pe motoarele astea...
Apreciez in mod deosebit fermitatea, dar totusi confortul acestei suspensii, mult peste ceea ce ofera Passat, ca sa fac o comparatie...E drept, Passat-ul la care ma refer e cel de penultima generatie, dar care era in productie la momentul lansarii lui 407, deci comparam mere cu mere.

Pe viraje, trenul de rulare isi atinge foarte greu limitele - eu chiar m-am chinuit sa-l duc la limita - BeeJay va poate confirma- Este foarte stabil, neutru prin excelenta, iar in virajele luate la limita limitelor cand si cauciucurile incep sa scartaie, este suficient sa strangi putin virajul si se rezolva, nici macar nu trebuie sa frannezi si deja reintra pe traiectorie. La viraje rapide cu transfer de mase, este absolut stabil. Transferul de greutate de pe o parte pe alta nu-l destabilizeaza si nu fuge spatele - ca la Passat de exemplu - Ruliul este foarte foarte mic, nu ai deloc senzatia ca aluneci din scaun si ca faci eforturi sa te tii de volan..Nota 10 pentru trenul de rulare

Nota maxima are de la mine si directia. Mult mai buna decat la Passat la care este indirecta si parca invarti volanul in gol. Desi este ferma directia lui 407 nu trasmite in volan gropile si pietricele peste care trec rotile, cum se intampla la 206 si 307 - banuiesc ca ati observat si voi asta.

Continui sa afirm ca la tinuta de drum si directie 407 este reperul in materie de compromis intre confort si sportivitate. Evident ma refer la masini de mare productie cu tractiune fata, nu vorbim de BMW sau Audi quattro.

Motorul....ei bine, eu benzinarul convins, va spun ca este unul dintre cele mai bune motoare pe care le-am condus si in mod cert este cel mai bun motor dizel cu 4 cilindri pe care l-am condus. Este 10 clase peste TDI. Un mic exemplu edificator: aseara in Bucuresti am lasat 407 si ne-am urcat in Passat. Imediat cum am pornit motorul Claudia face: "Nu credeam ca asa mare e diferenta intre hdi si tdi, dar acum m-am convins..." Dupa urmatorii 10km deja gasise inca destule motive pentru a da muzica mai tare in tdi ca sa-i acopere zgomotul motorului...
In putine epitete, as zice asa: Puternic, rafinat, silentios, vanos, elastic si foarte foarte liniar. Asta e caracterizarea pe care i-as da-o lui 2.0 hdi. Usurinta cu care urca la 5000rpm si liniaritatea cu care trage, asemeni unei benzine m-au facut sa ma indragostesc de el. Asa cum ati vazut si cei care au participat la mici plimbari cu el, intre 1800 si 5000 trage perfect liniar si plin de vana...Suieratul turbinei iti ridica parul de pe ceafa de placere... :-*

Totusi, pentru ca trebuie sa existe si un totusi, cutia de viteze in 6 trepte este una dintre cele mai proaste cutii pe care le-am intalnit: intra in viteza ca in branza, agata fiecare treapta, iar odata intrata in viteza maciulia schimbatorului se misca stanga dreapta parca e la punctul mort la cutiile de la VAG...
Dar, nici o problema, cutia automata bcu 6 trepte, BVA6 rezolva aceasta problema si in plus rezolva si dimensiunea prea mare a lungimii schimbatorului...

Alte minusuri...ce sa mai zic:
3 minusuri, care pot fi trecute cu vederea, dar primele 2 striga prea mult a "cost saving:
1- nu are telescop la capota, desi 406 are. Passat are.
2- ca sa deschizi capacul busonului de la rezervor, bagi degetul pe dupa capac...au ales o solutie ieftina, sacrificand estetica unui capac "integral"...chestia cu bagatul degetului si tras de capac e o chestie ieftina care se vede si care se putea evita usor cu un mic cablu actionat din portbagaj...Passat are deschidere de pe usa soferului.
3- sistemul audio reda bine inaltele, dar bass-ul nu are profunzime...din pacate Passat-ul la stock vine cu un sistem audio mult mai capabil...

In rest...masina e superba. Designul imi place la nebunie, liniile si muchiile sunt superbe, inspira eleganta si forta. Farurile arata absolut demential iar daca aprinzi faza scurta si proiectoarele ai imaginea unor colti de leu...BeeJay a vazut  ;D

Alaturi de motorul de 2.2i, acest agregat de 2.0hdi sunt alegerile perfecte pentru aceasta caroserie, alegeri la un pret rezonabil, ca sa nu vorbim de 2.7v6hdi sau 2.9i v6

Daca faci sub 30 000km/an alege 2.0i sau 1.6hdi ca sa nu se deprecieze prea repede.

Daca faci peste 30 000km si vreti si putere ok atunci 2.0hdi e solutia...
Daca banii de achizitie, fiscalitate si consum nu sunt o problema, atunci 2.2i BMV6 e cheia...

Personal, alegerea mea se indreapta spre ST SPORT (pentru volan, tapiterie si bord) cu urmatoarele optionale: xenon si scaune incalzite. Culoare: alb !!!
Motorizare: stiu ca totusi 2.2i e o caciula cam mare si atunci 2.0hdi dar BVA6 e solutia pentru mine !
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Gabriel

Si pentru ca stimabilul Cloud a facut referiri la mine in postul anterior si pentru ca a avut amabilitatea de a ma lasa sa ma dau si eu un pic cu leul, voi confirma in mare parte cele spuse de el. Dupa ce a urcat cateva serpentine cu mine in dreapta am facut eu coborarea si am tras cateva concluzii. Masina se simte foarte stabila si este foarte stabila, cu greu pleaca fata si daca pleaca efectul este progresiv si nu te surprinde. Directia e superba, precizia fiind cuvantul care o caracterizeaza cel mai bine. Nu simti in ea nici un soc legat de accelerarile bruste sau denivelarile asfaltului, cu toate astea iti transmite suficiente informatii ca sa stii pe unde calca roata. Motorul... de departe cel mai bun diesel condus de mine. La relanti suna un pic, foarte putin, ca un diesel dar cand il turezi sunetul e cu totul altfel, aproape ca la un benzinar. Suieratul turbinei e cea mai placuta muzica. Liniaritatea motorului este cea mai mare calitate a lui. Poate nu e cel mai puternic diesel dar clar e foarte rafinat si nu-ti da suturi de pe la 2300 rpm ca altele. Turbina intra pe nesimtite, functionarea ei fiind data de gol doar de sunet. Per total, o masina bine inchegata si echilibrata, cireasa de pe tort fiind motorul. Pacat ca e asortat cu o cutie de viteze care nu-ti ofera aceleasi satisfactii.

marius.v

O masina senzationala cu un motor exceptional.
Mi-au curs balutele la propriu pe langa ea.
Dar, cum i-am spus si lui Nor, inca nu avem drumuri pentru ea!
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Vlad01

Excelenta masina. Imi place si 307 dar ma dezamagesc suspensiile, care sunt mult prea tari. La 406 nu prea se simt gropile...sper sa fie la fel si la 407 :)

Cloud no.75

in 407 filtrarea denivelarilor este extraordinara...are fermitate dar este foarte eleganta, nu seaca ca la modele mai mici...recomand cu caldura un drive-test si apoi astept pareri... ;)
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Nu pot sa nu contribui cu "o replica de carcoatas", pentru a mai tempera entuziasmul lui Cloud si a relansa discutia. Fiind pus in situatia de a alege un model in clasa medie si implicit o motorizare pentru un eventual 407 am procedat evident la un drive test (mult mai scurt evident decit cel facut de Cloud) cu 407 2.0 HDI, in varianta ST executive si ST SPORT.
Observatiile mele ar fi urmatoarele:
-scaunele cu comanda electrica sint de preferat pe un 407 (pe 406 era ok si reglajul manual) din 2 motive:
1. se pierde reglajul inclinarii sezutului (absent la varianta manuala) si
2. este incomod sistemul de ridicare al scaunului pe inaltime care necesita multe pompari succesive.
Pentru un plus de explicatii precizez ca 406 poseda un reglaj (actionat printr-o maneta in stg sezutului, jos) care permitea rotirea scaunui in jurul unei axe paralele cu jonctiunea sezut-spatar si astfel se putea ridica sau cobori scaunul sub genunchi (spatarul se inclina in consecinta dar se putea corecta pozitia ulterior din reglajul acestuia cu rozeta) pentru a oferi o pozitie mai apropiata de scaunele "becquet" ca la masinile de curse, de cruise sau o pozitie cu sezutul mai orizontal, pentru oras, pentru manevre de parcare, pentru cei care prefera o pozitie in scaun mai verticala, mai apropiata de cea din monovolume, 4x4, utiitare, autobuze, etc.
-tapiteria mixta textil piele are desigur sarmul ei dar face ca masina sa devina prea sobra, chiar trista in interior, dar desigur o ambianta mai sportiva, mai macho, chestie de gust. Insa capitonajul portierelor, de culoare neagra in acest caz nu ofera un aspect dint cele mai placute
-la ST SPORT jantele au designul spitelor mai interesant dar ofera unghere unde sa se depuna praf si murdarie

Motorul 2.0 HDI este desigur unul reusit si in lipsa unui 2.0 i mai viguros (necesar pe 407 datorita suplimentului de masa) reprezinta o optiune greu de neluat in calcul.
Cu toate astea fioe datorita cuplului insuficient la regim scazut sau etajarii cutiei, senzatia de elasticitate pe care o ai pe un 2.0 benzina (cel putin pe 406) nu o regasesti, astfel ca m-am trezit nevoit sa retrogradez cu 2.0 HDI intr-o situatie in care cu un 2.0 i nu ar fi fost nevoie. Pe de alta parte plaja restrinsa de functionare a dieselu-ului este frustranta pentru cineva invatat cu benzina, cu 2.0 chiar, care era liniar si crescator, pe masura ce accelerai, doreai mai mult si primeai mai mult, ceva aproape gen exponential, pina aproape de turatia maxima.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

#6
he, he, ce mi-a placut postul amicului meu 407sw... ;)
stie el cum sa ma "monteze", cum sa reinstige la discutie...

asa cum spuneam, in acest moment, anul de gratie 2007, 407 continua sa ofere cea mai buna tinuta de drum la clasa medie - masini de mare serie, non premium -
Ma refer la comparatie directa cu Passat, Vectra, Mondeo, Laguna, masini pe care le-am condus, cu fiecare am facut peste 500km...

407 ofera ceva unic: directie directa dar care totusi nu transmite micile socuri din roti, suspensie ferma, dar totusi confortabila, adica absoarbe denivelarile fara a transmite senzatia de zgomot sec, dar in acelasi timp pe viraje ruliul e foarte bine stapanait deja de la suspensia clasica. Masina tine la alergat pe viraje mult mai bine ca si Passat si Vectra, care au ruliul semnificativ. Laguna e cea mai rea la capitolul asta, confortul pe care il reclama sacrifica total agilitatea pe viraje. Mondeo e singurul care performeaza la fel de bine pe viraje, dar pe denivelari mici si dese e groaznic de inconfortabil, scutura foarte enervant.

Revenind la argumentele aduse de bunul meu amic, 407:
1- scaunele la ST Sport sunt foarte ok, sunt ferme si au o sustinere buna chiar si fara reglaj al sezutului
2-maneta de ridicat scaunul - e comuna la multe masini - chestie de obisnuinta
3- tapiteria piele-textil are o eleganta aparte, chiar daca e ceva mai sobra fata de cea plusata de la ST Confort
4- Jantele de 17 au un design cu totul special,merita curatate cu atentie

Motorul de 2.0 hdi imi place tocmai datorita elasticitatii. Intre 2000 si 5500 trage constant si nu mi s-a parut ca are plaja restransa de functionare. Mi se pare mult mai elastic decat 2.0i, care trebuie tinut intre 3500 si 6000, deci o plaja mai restransa...Intr-adevar intre 4500 si 6000 benzina are un sound aparte, dar e greu de tinut acolo in trafic normal

sunt foarte curios cum se comporta acest motor cu bva6....aici e marea intrebare
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




AIR

Trebuie sa recunosc ce mult se aseamana ceea ce scrie Nor, cu ceea ce am constatat si eu la masina cumparata.Din pacate eu nu am beneficat de "luxul" de a putea face un test drive la timpul respectiv; nu de alta dar asta e politica Eurial vis a vis de client.
Nu vreau sa compar aici 2 masini care nu se pot compara, dar cursa total imprecisa a schimbatorului de viteze se aseamana perfect cu ce scrie Nor la 407.In schimb motorasul trage f bine si uniform pana catre 4500rpm atat am mers cel mai mult in sarcina.Insa dupa 3000 devine galagios iar dupa 4250 urla dea dreptul.
Am condus si eu cam toate marcile pe care le descrie Nor, si NICIUNA nu a avut noua fiind asa un joc in timonerie, cu toate ca am trecut demult de 7000km exista momente cand ai senzatia ca "mesteci" cu schimbatorul de viteze in "mamaliga", efectiv cursa schimbatorului este prea lunga si prea imprecisa, partea mai trista e ca "asa face toate".
Personal mai astept sa se mai lase motorul ca sa pot comenta silentiozitatea sa.Insa oricum trage "liniar "si cel de 90 de cai, ma intreb cum ar fi mers masina pe care o conduc cu un motor macar de 115 cai, pus din fabrica nu tunat. ::)
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SportWagon

Peugeot nu a avut niciodata timonerie de cutie care sa ofere senzatii de joystick (specialitate Audi, BMW care au insa si tunele mediane inalte care sa contribuie la senzatia de dezbatere mica). Si pe 406 e la fel, dezbaterea mare a levierului dar nu mi s-a parut deranjanta (e drept ca nu mai tin minte exact acum) insa sigur nu era nici joystick.
Peugeot nu imprima un caracter sportiv modelelor sale si nu si-a batut capul niciodata se pare cu acest aspect tehnic.
Din fericire cutia aurimata AISIN WARNER e foarte reusita incusiv la capitolul gestiune inteligenta.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

dar nu e vorba de caracter sportiv...ia vezi Alfa sau Ferrari ca au niste leviere de schimbator lungi cat ziua de maine...

E vorba de a te simti "pampered" de masina, de comenzile ei, de a o simti cum se strange in jurul tau...Ce barbat nu viseaza asta ? ;)

Totul a pornit de la BMW, care a facut tunelul central inalt pentru a ingloba cardanul si apoi a preluat si AUDI ideea...La VW e de moft, dar credeti-ma e extraordinar de placuta senzatia. Cotiera e foarte lata si comoda si iti sustine mana, iar palma doar se joaca pe schimbatorul cu maciulie lata - alta chestie de ergonomie...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




turbojack

Citat din: Cloud no.75 din Mai 18, 2007, 10:48:55 A.M.
Cotiera e foarte lata si comoda si iti sustine mana, iar palma doar se joaca pe schimbatorul cu maciulie lata - alta chestie de ergonomie...


Mda... si iti provoaca dislocare de umar cind vrei sa tragi frina de mina....
Decit VW orice model,prefer 205 .Vive la France !

Cloud no.75

 chair deloc....frana de mana trasa doar 2 dinti blocheaza masina inclusiv in panta, deci nu e nevoie sa atingi cotiera...

ca si eu prefer 407 lui Passat e o alta poveste, dar trebuie sa fim fair si sa recunoastem ca si nemtii au facut niste chestii bune pe masini....ca nu au suflet masinile e alta poveste
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Continuind sa deviem de la subiect, consider ca frina de mina de la Passat-ul nou e o solutie buna. Atit estetic cit si functional caci degajeaza spatiul de pe tunelul central care devine mai estetic si care poate gazdui in zona eliberata anumite spatii de depozitare.
Chiar ma gindeam zilele trecute ca in constrast cu progresele tehnice si solutiile avangardiste privind unele componente si functii ale automobilului de azi, frina de mina clasica a ramas extrem de primitiva. Printre imbunatatirile pe care mi le-as fi dorit la 407 s-ar numara cu siguranta si aceasta ai ales ca ea este plasata asimetric pe tunel sii destul de inestetica din acest punct de vedere. Tunelul central de la 407 mai ales cu cutie automata ar fi fost mult mai elegant fara levierul frinei de mina.
Si revenind la subiectul dezbaterii mari a levierului schimbatorului de viteze am verificat astazi criticile aduse de ceilalti useri si au perfecta dreptate, dezbaterea levierului e uriasa. Nu am testet in mers daca agata la scimbarea vitezelor.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

apropo...poti pune o poza facuta de undeva din zona spatarului scaunelor fata catre bord, sa vedem cum se vede levierul schimbatorului de la auto ? mersi
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Tot referitor la frina de mina, la A4 e f. incomod manevrarea ei din cauza cotierei. Deci nu exista perfectiune. Bravo VW, pacat la Audi.
Ofer consultanta in domeniul auto,