chiptunig sau flash tuning

Creat de razvan, Mai 18, 2007, 09:14:11 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

razvan

Cu termenul de chiptunning cred ca ne-am lamurit cu totii dupa discutiile avut pe forum, dar am auzit de curand de termenul de flash tunning care se spune ca nu iti modifica softul. Care ar fi avantajele si dezavantajele unui astfel de tunning si de fapt in ce consta?

turbojack

Citat din: razvan din Mai 18, 2007, 09:14:11 A.M.
Care ar fi avantajele si dezavantajele unui astfel de tunning si de fapt in ce consta?

Intre alea doua prefer "RACE BOX". ;)


ps. sint in studiu cu sistemul.Cind ajung la zi,revin cu date.

razvan

astept cu nerabdare, intre timp incerc sa caut si eu mai multe detalii

andrei

Asta cu Race Box suna foarte interesant.

Banuiesc ca pentru masini care nu au din fabrica buton de "sport" sau ceva de genul asta pe care sa se poata mapa functionalitatea race-box-ului, montarea unui race-box implica si un buton tras undeva pe bord, nu ? Trebuie desfacut bord-ul ?
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

spanac

Chiptuning inseamna un "tuning al chipului" adica modificarea de soft din chipul de memorie al masinii.
Aceasta memorie poate fi de mai multe feluri : PROM, EPROM, EEPROM, FLASH
Masinile noi folosesc FLASH-ul datorita tehnologiilor noi care au permis reducerea costurilor de productie
a acestor chipuri, marirea capacitatii precum si marirea vitezei de acces.
Din acest motiv termenii chiptuning sau flashtuning inseamna unul si acelasi lucru.

In afara de chip/flash tuning se mai poate folosi un powerbox care nu este altceva decat un modul
electronic inserat pe traseul de injectie care modifica (atunci cand este activ) cantitatea de combustibil,
avansul (in unele cazuri) samd. Aceste module se pot configura in general foarte simplu folosind un laptop.
Se pot activa si dezactiva cu ajutorul unui buton (practic se obtine un tuning la cerere) insa costul este
mult mai mare si rezultatul obtinut unul mai putin spectaculos.

andrei

De ce ar fi rezultatul mai putin spectaculos ? modificarile care pot fi facute sunt teoretic aceleasi, difera doar locul unde se fac din cate inteleg.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

spanac

#6
Pentru ca nu poti modifica sensibilitatea pedalei de acceleratie, nu poti modifica presiunea din turbina, nu poti modifica limitatorul de turatie,
nu poti modifica limitatorul de viteza (acolo unde sunt prezente), nu poti modifica limitatorul de cuplu...
Este un fel de jumatate de tuning. Este adevarat ca nu multi sunt cei care vor sa isi modifice limitatoarele de viteza sau de turatie
insa ceilalti parametrii sunt foarte importanti pentru asigurarea unei optimizari constante si liniare.
Cu acel box modifici doar injectia

andrei

Am inteles. Merci frumos pt. detalii !
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Gabriel

Deci cea mai buna solutie ar fi un chip/flash tuning plus un powerbox?
Eventual pe powerbox sa fie puse doua mape: una pt economie alta pt performanta.

spanac

Da, se poate spune si asa :)
Este o solutie buna insa destul de costisitoare. Practic poti optimiza turbina (pentru motoarele turbo), sensibilitatea
pedalei de acceleratie si poti schimba valorile limita prin chiptuning si apoi la injectie de joci din powerbox pentru ca
o poti face si singur cu ajutorul unui laptop sau al unui calculator normal.
Ca o curiozitate, la VW se poate modifica avansul la motoarele TDI :)

razvan


Cloud no.75

@spanac: dar daca modifici avansul...obtii ori mult fum(prea multa motorina in pompa) ori tacanit aiurea al tachetilor....eu asa stiu..gresesc ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




spanac

Avansul se modifica foarte putin, maxim 5-7 grade si asta doar intr-o anumita zona.
In nici un caz nu se modifica in asemenea hal incat sa obtii auto-detonatii (knocks)
in motor pentru ca atunci se face zob, mai ales la benzina turbo.
Practic optimizezi putin arderile. O masina pe benzina nu trebuie sa scoata fum niciodata.
La diesel e alta problema, un pic de fum la kickdown e in regula insa nu e ok sa scoata
fum aiurea in mers constant. Niciodata nu se modifica softul unei masini atat de mult incat
sa fumege; eu personal nu o fac nici la cererea clientului pentru ca imi este mila de motoare.
Dealtfel multe masini noi noute si netunate scot fum la kickdown, mai ales scumpele si iubitele
(la noi in tara) noastre TDI-uri :)
O masina se considera reglata impecabil atunci cand avansul este crescut insa LA LIMITA
AUTO-DETONATIILOR ! In momentul in care apar detonatii trebuie micsorat. Cel mai simplu
mod de a verifica acest lucru (in cazul in care masina nu are knock-sensor) este urmatorul
test :
In viteza 4 pe la 1000, 1200 ture se apasa pedala de acceleratie mai ferm. In acel moment
daca avansul nu este reglat corespunzator trebuie sa apara tzacaneli/detonatii.
O modificare usoara de avans corelata cu modificare de injectie pe plaja de turatii pe care
doreste clientul este cea mai buna solutie, evident fara detonatii.
Mama de cate ori apare cuvantul "detonatie" in mesajul asta, trebuie sa ii gasim un sinonim :)

spanac

Am uitat sa specific un lucru, este posibil sa testati o modificare si sa alegeti singuri daca doriti
sa o pastrati sau nu. Un asemenea "test-drive" va costa ~100 lei, chiar mai putin pentru 1.6 HDi.
Evident ca aceasta suma se va scadea din costul final al modificarii in cazul in care decideti sa o
pastrati. Membrii clubpeugeot vor beneficia de preturi preferentiale :D
Pentru mai multe informatii va pot lasa numarul meu de telefon : 0752.125.125 (Orange)

Cloud no.75

tdi-uri PD 1.9 faci ? vorbesc serios...

sau ma trimiti la Voinea ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."