206 - Scrumiera antifum"ati"

Creat de 78ATI, Septembrie 02, 2007, 07:01:23 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

78ATI

Buna tuturor. Da, am lipsit o vreme si sper sa nu fie in zadar. Acum nu mai conteaza motivele mare parte s-au rezolvat, altele vor venii.
Dupa cum povesteam o data (intr-un topic mai vechi)...am pornit la munca cu un proiect zic eu interesant..a durat ceva vreme insa am reusit, ieri am facut testul la rece (deoarece momentan nu am intalat rezistentele electrice in scaune)...si totul este in regula.
Proiectul: Scrumiera antifum"at"...sau ce poti face dintr-o scrumiera defecta:
-inainte de a raspunde la eventuale intrebari, sugestii sau idei, am sa multumesc amicului Turbojak, pentru sfaturile legate de vopsitorie/pregatiera materialelor, unui bun amic, ce mi-a donat o scrumiera defecta de Peugeot 206, prietenei mele - care a avut rabdare sa termin proiectul...si tuturor membrilor care au avut incredere in mine (sper sa nu fi dezamagit pe cineva mai ales pe @Weirr - p.s nu am uitat ceea ti-am promis).

-am sa las cateva imagini sa vorbeasca de la sine, spunand doar ca dispozitivul:
* regleaza temperatura scaunelor oferind feedback-ul cu temperatura acestora.
* realizeaza functia climatic (eu avand AC manual) (a nu se citii climatronic)
* alte functii conexe...care le voi detalia mai tarziu.

acum "filmul va rog"



















PS: Scrumiera si-a pastrat functia pentru care a fost produsa...excepotand poate o mai mare atentie la stinsul tigarilor!
Sa auzim de bine, si sa ne vedem in trafic!
Iliutza

We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

mjustin

pai asteptam sa vedem si funtionalitatea "pe masina", alte poze detaliate cu proiectul functional(o brevetare ceva?) si eventual instructiunile de folosire/utilizare

turbojack

Citat din: 78ATI din Septembrie 02, 2007, 07:01:23 P.M.
Proiectul: Scrumiera antifum"at"...

Un lucru remarcabil pe care doar pasiunea poate sa aiba ca motor.Asteptam amanunte. :clap: :clap: :clap:

78ATI

#3
brevetare...nu cred ca se poate pune problema de asa ceva, eu il consider mai de graba un lucru inedit! Inlocuirea clasicelor "potentiometre" sau butoane in trepte pentru a face reglajul de temperatura.
Am sa revin curand cu fotografii din masina in timpul functionarii am avut o seara de proba, si am vazut ca se integreaza perfect in peisajul lumilior deja existente. Acum urmaza conectarea dispozitivului cu comanda cu impulsuri a geamurilor (lucru prevazut din constructie). Ceea ce pot spune e ca este foarte usor de utilizat, avand doar 3 butoane: + / settings / - . Din combinatiile acestor 3 butoane se poate obtine reglajul si navigarea prin meniurile dispozitivului.
Sunt deschis la orice sugestie, propunere venita din parte voastra, si cine stie ce punem in practica.
We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

weeirrr

bravo bre....in sfarsit ai ajuns la un produs finit din gramada de idei pe care o aveai si a iesit si ceva frumos si mai ales practic.
Brava!

Kman

De aia ne-ai lipsit asa mult mestere de pe forum!!!

78ATI

Sambata am conectat, "scrumiera" la instalatia de AC, astfel incat prima functie am implementat-o, aceea de climatic. Astept sa soseasca de la Bucuresti (be-loud.ro) setul de incalzire scaune, dupa care sa implementez si aceasta functie.
Urmeaza, detectarea (cu ajutorul colegilor de forum, si a lui @turbojack) a doau conexiuni, un actuator si un plus permanent, pentru implementarea viitoarelor 2 functii. Dupa aceasta ma declar multumit!
We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

78ATI

revin:
am reusit in acest weekend, (vineri + sambata aceasta ora) sa demontez scaunele sa le dezmembrez, sa modific " structura ".
Am montat rezistentele electrice, singurul lucru de care imi pare rau este acela ca nu a fost prietena mea cu mine sa faca fotografii in timpul operatiilor, eu reusind sa fac doar cateva.
sfat: nu va recomand sa faceti operatiuni similare doar daca sunteti destul de rabdatori si daca aveti incredere ca va iesii bine. In cazul primului scaun am lucrat circa 4 ore, al doilea circa 2-3 ore in acest timp fiind inclusa si o curatare minutioasa!
Acum nu raman decat conexiunile electrice la instalatia masinii, si voila.






Am sa revin cand totul va fi gata. Ce ziceti?
ps. pentru orice amanunt legat de operatiuni similare va stau la dispozitie.
We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

marius.v

Ma intereseaza la modul cel mai serios Iliutza, ca am procopsit-o pe nevestica mea cu un 206 si vreau musai informatii!
Ca vrea neaparat scaune incalzite!
Daca trebuie, fac chiar drum de Timisoara, cand ai tu timp sa ma instruiesti!
Dar mai intai, sa-mi spui te rog, ce trebuie sa cumpar si de unde!
Multumesc.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

78ATI

Ciao, draga Marius.
Problema sta cam asa...nu este o operatiune imposibila. Trebuie cumparat urmatorul produs (din lipsa de timp eu l-am comandat din Bucuresti a sosit in 3 zile) http://www.be-loud.ro/produse/Tuning_si_accesorii/Kit_incalzire_scaune_WAECO_Magic_heat_MSH-50/
Daca doresti o versiune aspura careia nu intervii de loc in scaune cumperi o husa incalzita. eu nu am vrut acest lucru. ( http://www.be-loud.ro/produse/Tuning_si_accesorii/Husa_auto_incalzita/ )
Dupa ce te hotarasti pentru ce varianta sa optezi...putem discuta. Kitul vine complet cu releu cu butoane cu sigurante. Eu l-am modiicat deoarec la mine controlul temperaturii se face electronic, si nu aveam nevoie de "accesorii".
In cazul meu, aspectul scaunului a ramas acelasi, singurul lucru "ce atarna" este cablul ce intra in mocheta. Problema cu rezistentele prezentate in primul link, este ca rezistenta corespunzatoare este putin cam mare (206 avand scaunele tapitate in 2 sectiuni) si trebuie facut un mic artificiu pentru a nu distruge  rezistenta (este vorba de o scurtare a suportului din burete al rezistentei, urmat de o mulare a acesteia in jurul suportului din spuma al sezutului). Cat despre spatar...trebuie putin burete suplimentar pentru a face o trecere fina de nivel intre spuma si viitoarea rezistenta. Trebuie sa te inarmezi cu rabdare (primul scaun va dura foarte mult) iti recomand sa incepi cu cel drept (se demonteaza cel mai greu, din cauza unui surub ce nu permite accesul rapid). si chiar daca nu termini lucrarea in ziua respectiva, autoturismul sa fie functional, la stadiul de "rally" :)
We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

AIR

Bravo domnul Iliuta, pt ceea ce faci!
Sa iti spun acum despre scaunele mele incalzite, Le-am comandat odata cu masina.Au insa cateva hibe:

1 nu au decat buton pornit oprit .Nu poti regla temperatura.Cand ating o anume temperatura se opresc singure, si de obicei stau cam 15-30 de minute pana pornesc din nou.Daca in masina sunt cam 15-18 grade nu mai pornesc  decat cand temperatura scade sub acele valori.
2Sarmele rezistentei au niste legaturi care sunt facute in asa fel incat se simt sub tapiterie, iar cea de pe scaunul de la soferi vine exact in zona cocisului soferului, am incercat sa o impingusor pe sub tapiterie mai aproape de spatar ca sa nu mai stau cu coloana pe ea; insa nu am reusit f bine, singura solutie a fost pana la urma sa schimb unghiul spatarului fata de perna de sezut, si cu greu am gasit o pozitie mai buna.
Cu toate ca masina e in garantie nu ma voi duce sa reclam aceasta problema pt ca sunt sigur ca vor strica tapiteria. :censored:.
Insa cand e frig afara se incalzesc cam in un minut doua, de abia apoi incep sa se simta calde.Insa daca pleci de pe loc dupa un minut sau 2, si motorul e evident rece, climatizarea e oprita,se simte un frig pe la picioare fata de zona care sta pe scaun, e o senzatie de parca esti ud la picioare si stai in frig!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

78ATI

@Air, din ceea ce spui, rezulta ca rezistentele au un mic termostat, un contact bimetalic sub forma unei capsule, din pacate acea capsula nu a fost frumos asezata. In cazul meu, rezistente after merket, exista o capsula asemanatoare, in caz de supraincalzire, ceea ce sper sa nu fie cazul, respectiv 2 trepte de reglaj al puterii, cu alte cuvinte doua circuite separate ce se pot comuta.
Eu am introdus senzorul propriu in huse (zona rezistentelor) senzorul termic fiind de marimea unui trazistor (un cilindru de aproximativ 3 mm diametru) l-am inecat in partea inferioara (jumatate in rezitenta jumatate in spuma scaunului) astfel incat sa nu se simta "bube".
nu am testat in pielea goala scaunul...se stie ca pielea este ff sensibila si poate as simtii un mic inconvenient.
Cat despre restul senzatiilor, cea cu picioarele reci si partea acoperita de rezistente calda...nu cred ca se poate corecta decat prin intermediul unei mici aeroterme electrice, ce poate genera exact caldura aceea incipienta pana se incalzeste apa. Va rog nu ma tentati :)).
Temperatura o reglez din "scrumiera"...respectiv nivelul la care sa se aclanseze/opreasca aceasta.
in plus, as putea adopta o solutie eleganta "heat primavara/toamna" & "heat winter"...in care se folosesc circuite diferite de incalzire. acum putem dezvolta bineinteles...insa orice am face ramane un mic plus la ceea ce am avut. Sper sa il simt in special in zona rinichilor, eu mai am probleme din cand in cand si acum sper sa dispara sau sa "nu merg o bucata de drum cu mana intre picioare".
Sa auzim de bine!
We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

Seby

@78ATI...bravo !!!  :clap: e foarte tentant si provocator pentru mine...mai ales ca vine iarna si stau rau cu frigul...nu stii la 307 cum sunt scaunele, greu de desfacut?

felicitari inca odata...
...face the future...

78ATI

nu trebuie sa fie diferit fata de 206! Sunt 4 suruburi in podea care prind sinele scaunelor se pot observa in pozitile extreme ale scaunelor. Pliezi scaunele (total inchis) si.... Le desurubezi, sunt 4x T40 (daca am retinut bine). Dupa care iei cu tine scaunele in casa si te apuci etapa cu etapa de a "defrisa" tapiseria. Daca lucrezi atent nu ai ce strica, iar etapele demontarii respectiv montarii sunt absolut intuitive. Atentie prima data trebuie sa scapi de toate ornamentele din plastic ce inconjoara scaunul...respectiv fisa de prindere a centurii de siguranta.
Apoivei avea acces asupra intregii huse. Vei intampina niste dificultati la scoaterea unor sarme ce tensioneaza husa, acestea sunt curbate la capete din motive de siguranta, se indreapta aceste bucle si se scot afara. va rezulta ceva similar ca fotografiile mele. Atentie mare sa nu distrugi spuma din care sunt contruite scaunele...in rest rabdare si tutun.
ps: daca ai un prieten care sa te ajute este ideal
We don’t see things as they are. We see them as we are. (Anais Nin)

Seby

in principiu am inteles...mersi mult...sper sa imi fac curaj si rabdare sa ma apuc de asa ceva...
...face the future...