406 versus 407

Creat de SportWagon, Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

SportWagon


Chiar daca 406 nu mai este in fabricatie consider ca este interesant de punctat care sint evolutiile constatate la Peugeot in clasa medie intre doua generatii consecutive.
Asadar mai jos sint citeva remarci comparative 406 vs. 407 pe care le supun atentiei. As vrea sa precizez ca am dorit prin acest topic sa atrag atentia mai ales asupra unor detalii nu neaparat evidente ci mai degraba de profunzime, specifice fiecarui model si nu doar pe ansamblu asupra modelelor, aspecte care indica tendinta actuala in conceptia noilor berline/break-uri din clasa medie.
Intre 406 si 497 nu exista o evolutie ci mai degraba o revolutie in filozofie si design de aceea cred ca pentru cei care nu au cunoscut modelul 406, cele de mai jos pot fi interesante.

406
place:
+e o masina practica, omogena, confortabila fara multe "fitze"
+spatiu interior mare, si pe lungime, portbagaj incapator, f. lung la BREAK (1,22 m) dar ingustat la pasajele rotilor
+geamul spate coboara integral
+autocolantul negru de pe stilpul usilor -rezistent in timp
+chederul de la baza pragului care evita murdarirea acestuia si a pantalonilor cind cobori sau urci in masina
+protectia din plastic negru pe toata suprafata pragurilor, rezistenta si practica
+cache-bagajul la break jumatate rigid, jumatate cu inrulare, mai "serios" (dar voluminos la demontare)
+amortizor la capota motor!
+inaltimea mare in portbagaj la break
nu place:
-lipsa ESP
-lipsa XENON
-lipsa sistem navigatie cu ecran mare
-plasticul negru de pe bord si cadranele de bord fara inele cromate (inainte de ultimul lifting interior) si consola centrala
-capitonajul interior la usi din material textil nu foarte elegant si chiar fragil si minerele interioare din plastic negru (inainte de ultimul lifting)
-lipsa mochetei sub bancheta spate
-lipsa trapei de ski (la BK)
-geamuri elctrice fara comnda cu impuls (exceptie usa sofer)

407 e moderna, inedita, originala, stilata dar a platit ceva tribut design-ului:
place
+prezentare generala bord, instrumente de bord (mai putin imbinarea uneori imperfecta cu umarul portierei)
+ESP, XENON, navigatie
+capitonaj interior usi, minere interioare, cotiere elegante ca material si forma, etc.
+mocheta (inclusiv prezenta sub bancheta spate)
+pavilion vitrat la SW
+cutia pt acte, mare, refrigerata, cu capac cu diferite locase de organizare
+habitaclu si portbagaj latime mai mare
+diferite alte mici detalii utile indisponibile anterior (superinchidere centralizata cu blocare deschidere din interior si inchidere geamuri, protectie electrica deschidere usi spate (pt copii)

nu place
-dispunerea decalata a axelor balamalelor usilor fatza care face ca usa sa "cada" la deschidere, ca la 307 dealtfel.
-consola fata mare cu garda la sol mica sub spoiler
-spatiul mic pentru picioare in spate
-inaltimea si curbura pavilionului in partea frontala care miscoreaza spatiul pt cap (risc de lovire la coborire) cu scaunele in pozitie ridicata.
-portbagajul mai mic in volum si lungime (si in inaltime la SW)
-solutia constructiva pentru portiere, care in cazul caroseriei SW e mai putin potrivita. Usile sint "incastrate" si nu mai "imbraca" cadrul lateral ca la 406 ceea ce provoaca o ruptura de linie in dreptul panoului custode C intre rama geamului usii spate si geamul lateral spate.
-pragurile interioare (treapta din exterior) care se murdaresc (pe carosabil umed) si de care te murdaresti datorita pozitiei chederului
-geamul usilor spate nu coboara integral
-ornamentul negru lucios al stilpilor portierelor, f. sensibile la zgirieturi
-lipsa amortizor capota motor
-parte fata neprotejata (subiect deja mult discutat)
-imposibilitate deschidere haion din telecomanda (doar luneta) la SW

Ofer consultanta in domeniul auto,

Gabriel

Citat din: 407SW din Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.
-dispunerea decalata a axelor balamalelor usilor fatza care face ca usa sa "cada" la deschidere, ca la 307 dealtfel.

Cred ca nu aveau alta solutie atat timp cat elementul de rezistenta al cabinei pe care sunt puse balamalele, e inclinat.

Citat din: 407SW din Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.
-consola fata mare cu garda la sol mica sub spoiler

Esti carcotas! Cum ar fi aratat cu garda mai mare?

Citat din: 407SW din Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.
-inaltimea si curbura pavilionului in partea frontala care miscoreaza spatiul pt cap (risc de lovire la coborire) cu scaunele in pozitie ridicata.

Se presupune ca stai cu scaunele in pozitie ridicata daca esti mic de inaltime, si atunci riscul sa-ti spargi capul nu-i chiar asa mare.

Citat din: 407SW din Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.
-portbagajul mai mic in volum si lungime (si in inaltime la SW)

Nu e chiar practica dar e frumoasa!

Citat din: 407SW din Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.-lipsa amortizor capota motor

Ideia ar fi sa nu fie nevoie sa deschizi prea mult capota. Chiar am observat ca se face prea mare caz din lipsa amortizorului.

Citat din: 407SW din Octombrie 25, 2007, 04:42:11 P.M.
-imposibilitate deschidere haion din telecomanda (doar luneta) la SW

Se presupune ca trebuie sa tragi de maner ca sa deschizi haionul. Manerul fiind oricum plasat jos deci murdar, degeaba deschizi haionul din telecomnda, tot te vei murdari. La luneta poti sa tragi cu un deget de la baza stergatorului sau sa bagi mana prin deschizatura creata, si nu te mai murdaresti.

407 imi place mai mult cu exceptia coupe-ului unde 406 ramane favoritul meu si care cred ca va ajunge un clasic cautat peste cativa ani.