Peugeot vs. CIFRELE DE VANZARI

Creat de Cloud no.75, Decembrie 29, 2007, 10:30:43 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

Deschid acest topic pentru ca vreau sa abordam o realiate care devine trista: vanzarile Peugeot in Ro.

Unul din subiectele pe care le urmaresc cu atentie in fiecare luna sunt cifrele de vanzari pe producatori/modele raportate de APIA.

Hai sa ne uitam la Octombrie, caci situatia e nasoala rau:  :confused1:
Marci:
1- Dacia - 8,700 - no comment
2- Renault - 2,400 - no comment
3- Volkswagen - 2,200 - mi se pare delicios ca VW a ajuns de unul singur cat Renault... :001_tt2:
4- Skoda - 1,900 - daca adunam vanzarile grupului VAG  :crying:
5- Ford - 1,900 - interesant rau. Din care Focus 1,000 si Fiesta 500. Asta ca sa invete toata lumea ce inseamna MARKETING, adica cum sa faci sa vinzi de rupi masini la sfarsit de generatie. BRAVO FORD  :clap: . Merita laude !
6 -Opel - 1,800 - Corsa 500 si Astra 400 - din ciclul: "Cum stiu unii sa vanda masini de generatie noua". Restul vanzarilor sunt Astra Classic, nerelevant caci e masina de nisa: sedan de generatie invechita
7- Hyundai - 1,200 - Tucson + Santa Fe= 700. Romanul e atat de fudul sa-si ia SUV incat cele ieftine se vand in draci.
8 - Peugeot - ABSOLUT PENIBIL !!!  :censored: - 1,100. Acum 2 ani PUG era constant pe 5-6, la mare bataie cu Ford...

Haideti sa vedem ce vine Pug in tara asta:

1- Peugeot 206 - 400buc - cel mai bine vandut Peugeot  :censored: :censored: :censored:
2- Peugeot 207 -250buc - halal MARKETING  :censored: Corsa, masina de acceasi generatie vinde dublu, iar Fabia a vandut 400buc...
3- Peugeot Partner Combi - 200buc. Macar a vandut mai mult ca Doblo Panorama si VW Caddy
4- Peugeot 307 - 120buc .Chestia cu "vindem mult masini la sfarsit de generatie" nu e ceva familiar pentru Pug  :cursing:
5 - Peugeot 107 - 100buc.

Mai multe date nu am, caci sunt date doar primele 50 modele vandute in Ro. 407 probabil sa se vand mai putine decat A8  :cursing:


Singura bucurie: s-a dat un clasament al clasei mici pe primele 10 luni:
1- Spark - 2,600
2- Panda - 1,300
3- 107 - 1,100
4- C1- 750
5- Aygo - 350
6- Picanto - 130

Nu pot decat sa ma bucur ca 107 vinde cat C1 si Aygo la un loc...Macar aici a functionat promotia cu 5% discount si reclama agresiva si haioasa...


Va invit sa comentam impreuna cifrele APIA de pe Octombrie. Chiar sunt curios ce parere aveti. Eu am doar un gust amar, ca si pasionat al marcii
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Vlad01

Marketing-ul chiar face toti banii! Daca ar fi fost promovat mai agresiv un pic 407, cum a fost la inceputuri ar fi avut vanzari destule. Chiar imi amintesc si eu de vremurile glorioase cand Peugeot era undeva acolo sus in top prin combinatia 206+307. N-au fost la siab, nu investesc in marketing...atunci de unde vanzare?

dadu

daca cineva ne-a spus odata "nu stam atat de prost pe cat ar trebui", cred ca acum situatia a revenit la normal.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Sunt de acord cu dadu. Uita-te in vest care sunt vanzarile Peugeot. Nu uita ca vanzarile astea vin dupa stim noi ce eveniment care a secat stocurile. Nu uita ca preturile la Corsa sunt MULT sub cele ale lui 207. Nu uita ca nu mai exista 307 pe stoc, iar 308 nu este inca suficient de bine asezat pe piata. Sunt multe la mijloc, Norule.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

turbojack

#4
Citat din: coyote din Decembrie 29, 2007, 04:40:06 P.M.
....... Nu uita ca preturile la Corsa sunt MULT sub cele ale lui 207. Nu uita ca nu mai exista 307 pe stoc, iar 308 nu este inca suficient de bine asezat pe piata. Sunt multe la mijloc, Norule.
Spuneam pe vremea SIAB de  greseala Pug ca nu a aparut.Unii spuneau ca marca se vinde de la sine.  :001_tt2: Aiurea.Omul cotidian sta cu ochii lipiti in jurnalul de la ora "X".
Ei bine sa va explic situatia din Italia,tara lui Fiat si Alfa,caci Lancia nici nu e de luat in seama.
Cu ani in urma vedeam doar 206 ca masini scoala.Acum au trecut la 207 si nu la Grande Punto.Strazile aproape la fel de pline de 206 si mai ales 106 cate Punto ai fi vazut.307...multe de tot.107 si chiar 1007 sunt o prezenta cotidiana.
De cand a iesit 207 pe piata,este plina strada de ele,din ce in ce mai multe,efectiv vad mai multe decat Grande Punto.Am vazut deja 207SW pe strazi.308...incepe sa se umple.Deja vad tot mai multe 4007 pe strazi.Deci in vest este o alta politica.
Concesionarul local Peugeot are aranjata o vitrina cu sanie si reni cum nici macar la BMW nu este.In fata la showroom troneaza un 205 GTI negru excelent pastrat care am aflat ca se vinde cu 3000 euro,asta in conditiile in care un 206 1.9D din '99 il cumpar cu 2000.Vad saptamanal platforme pline de Peugeot noi,deci se vand bine,chiar foarte bine,cred ca pe plan local la acelasi nivel cu cele italiene.
In conditiile in care toate marcile maresc perioada de garantie (in RO),PUG dimpotriva o reduce si pe aia existenta ajungand la penibil:20 000 km garantie pt. un ambreiaj la 207?30 000 km pentru suspensii,cand mult blamata Cee'd ofera 7 ani sau 150 000 km in aceleasi conditii?Asta e marketing de rahat,sa-mi fie cu iertare.Acum cine da banul ,se uita pe ce da,nu toti trebuie sa aiba in calcul zile fripte prin service-uri cu masina in garantie,sau bord facut pom de craciun la fiecare "N" kilometri.
Masinile actuale sunt din ce in ce mai scumpe ,nu din cauza inflatiei ,ci din cauza tehnologiei tot mai complexe incluse in ele.Sa-mi fie cu iertare ,dar eu nu vreau sa aud "greieri" intr-o masina la doar cateva saptamani de la cumparare,indiferent cum am utilizat-o,in conditiile in care am platit peste 15 000 euro pe ea,oricat as iubi de mult sigla aia de pe masca fata.Si discutia poate aluneca pe alte pante......
Am discutat cu diversi posesori de PUG pe aici si niciunul nu imi semnaleaza probleme care le aud din RO.Asta inseamna ca sunt o alta marfa,asta inseamna ca e o alta calitate.Toti dam vina pe drumuri,insa nu este chiar asa.Ma surprinde adeseori grija romanului de a-si incalzi motorul (si pe buna dreptate) inainte de a pleca de pe loc ,etc.....Ei bine,aici nu este asa.La ora 12 este pauza de masa,cand toti sar in masini si.........cox,frate.V-ar durea inima sa auziti cum le bornaie astia si culmea ca motoarele lor ajung la 200 000 km fara probleme prea mari ,chiar utilizate in aceasta maniera.E drept ca stiu de BMW cu ambreiaj "cazut" la 40 000 km,ca XC90 din 3 luni,doua si jumatate a stat in service,insa per general masinile astea merg.
Aici in service se face revizie si fleacuri.In RO ajung cu probleme grave ,in mare parte nu datorate exploatarii intensive.Chiar @Cloud facea o remarca la masinile de firma utilizate in RO,cand PUG e mereu in service,un VW merge inca de rupe, pana ii sar rotile.
Eu vad ceva gresit in politica PUG,vis a vis de Europa de Est.
Deocamdata raman la al meu 205 CTI. ;),masina facuta inca bine. :clap: :001_tt1:

Vlad01

Ma scuzati de OT, dar cred ca se vede clar diferenta. Masina lui Seby are peste 200.000km, si probleme majore nu cred ca a avut cu ea(fiind adusa din franta, si a mea e tot din franta dar inca nu pot vorbi despre asta deoarece are doar 40.000km, deocamdata fara probleme). Calitatea pt Europa de Est este alta, fara dubiu, si ma intriga asta nespus de mult. Si service-urile sunt asa cum sunt si piesele la fel.

cristic

Citat din: Vlad01 din Decembrie 29, 2007, 10:43:30 P.M.
... Calitatea pt Europa de Est este alta, fara dubiu, si ma intriga asta nespus de mult. ...

Asta nu cred, deorece din punct de vedere financiar nu este foarte viabil sa fabrici acelasi produs in mai multe nivele de calitate. Nu uitati, vorbim de produse complexe, care se fabrica in masa, pe banda rulanta. Orice diferentiere ridica probleme enorme de bani/timp si de logistica. Este impresionant de vazut cum functioneaza aceasta "nastere" a unui automobil. Standardele sunt aceleasi, dar ce poate influenta calitatea este locul fabricatiei, desi la Peugeot nu prea se aplica pentru ca un model este cam asamblat in acelasi loc indiferent de destinatia finala. Exemple in acest sens va pot prezenta din cadrul grupului VW, Passat din Mexic vs Passat din Germania vs Passat din China de ex si nu numai.

In afara de asta ce anume ar castiga un producator de automobile sa vanda masini facute prost intentionat ? Nimic bun.

Despre vanzarile slabe din Romania a lui Peugeot... nu ma mira.
- Peugeot nu se bucura de o imagine de marca puternica in Ro. (vezi VW AG, care oricum s-ar vinde de la sine)
- Peugeot nu ofera garantie mai buna, ba chiar are garantie de rahat comparat cu altii (Hyundai anyone?)
- Peugeot nu este deloc ieftin (in prezent) si nici nu are o gama completa
- de service-uri nu prea are rost sa zic, ca e foarte rar sa gasesti pe cineva si priceput si binevoitor sa te ajute, "asa e la toti"

Asa ca, pana una alta, cumparatorul roman (adica omul normal, nu pasionatii) se intreaba de ce sa imi iau o marca cam stearsa, cu garantie mai proasta la acelasi pret cu una care fie are imagine buna sau garantie mai extinsa si mai cuprinzatoare. Daca as fi pur obiectiv si toate marciile de masini m-ar atrage in egala masura, de ce mi-as lua Peugeot ?

Cloud no.75

#7
@turbojack: omule ma doare sufletul de ce ai spus...chiar ma doare de amaraciune.

sunt super pasionat de marca asta, cum putini cred ca sunt si ma doare cand vad cum se duce...intr-o directie naspa, asta ca sa nu zic ca se duce draq...vorbim de Ro, caci de la H inspre V masina asta inseamna ceva.

@coyote: Ma stii, nu sunt om de marketing dedicat, sunt om de vanzari dar am facut si ceva marketing - de voie, de nevoie si am mai invatat una alta. Frate, dar nu trebuie sa fi al doilea Philip Kotler ca sa te prinzi ca marca asta are probleme de marketing FOARTE GRAVE.

Preturile de la Corsa sunt sub 207 si de aia se vinde Corsa bine ? Asta urla a greseala de pozitionare. A, ca vrem noi sa facem un fel de mini Lexus din marca asta si cica sa o pozitionam strategic premium ? Rahat pe bat, ma scuzati ! Adevarul e ca "lumea" s-a prins ca vanzarile pe clasa medie la nivel de europa se duc in jos rau si ca volumele sunt la clasa mica si compacta. Si uite asa, un "creier" a zis ca "mulge" bine de tot 207 si 308 ca sa faca marja de profit. Frate, marja de profit nu o faci ridicand preturile - asta se numeste ca te duci spre faliment, ca nu mai vinzi nimic...Orice nene care vinde cartofi pe marginea drumului stie ca daca va cere pe cartofi cat pe se cere pe banane, o sa-i putrezeasca cartofii in sac...Asta se intampla acum la Pug Ro, numai ca "unii" din turnul lor de fildes au impresia ca Pug e noul Lexus...Se numeste pretios " pozitionare de marketing a produsului"...

308 nu e bine asezat pe piata ???? Vina cui e frate? Sa cada capete ! Se numeste marketing. Lipsa de marketing. In vara se lanseaza Golf 6. Daca vine cu preturi de 308, in cazul asta 308 e inmormantat. SA FII PROSTUL PROSTILOR SA ITI CUMPERI IN ROMANIA 308 IN LOC DE GOLF6 ! Asta o sa-ti zica toti cumparatorii.

In Ro imaginea Pug se duce dracului la modul cel mai evident. "Regina dieselului", "specialistii in dizel" si alte epitete sunt istorie. Ne imbatam cu apa rece. Interminabilele probleme ale lui 307, 407 si altele au erodat serios imaginea de marca. Peugeot e vazut ca o masina "dragutza dar stricacioasa si la care pierzi mult la revanzare". Se numeste "problema de imagine" chestia asta si se poate rezolva dupa ani plini de eforturi.

Hai sa-l luam pe Radon: vi se pare ca omul asta a dat liniute cu masina si ii scoate pistoanele prin capota? Mie nu. Si uite ce a patit cu masina. A, ghinion ? Cati mai sunt ca el ???? Toti "Stan patitii" astia o sa-si ia Kia Cee'd vorba lu' Turbojack....

Hai sa ne amintim de probleme gen "blocul de lumini la 206 si 307" cu o stricaciune apropape sistematica...costa 2000Ron schimbarea. Sa va spun ca la fostul meu 206 i-a cazut blocul de lumini la 2 ani si jumatate (la 2 luni dupa ce am vandut-o) ??? A venit omul cu el sa mi-l dea in cap...Daca eu n-am mai avut grija de masina aia...Comanda in Franta, super bibilita. Rahat. S=a stricat ceva ce se strica in mod sistematic la ele...

De ce nu=si pune nimeni probleme ?

Stiti ce senzatie am ? Ca "unii" isi baga picioarele, mulg cat se poate mulge si apoi vor vinde. Cine va cumpara sa se spele pe cap cu marca asta in Ro.

Va invit sa-mi ziceti ca gresesc. E un presentiment. E ca un puzzle la care incep sa se lege niste chestii. Nu e vorba de teoria conspiratiei, nu sunt paranoic. Umbla niste vorbe prin targ si deja le-am auzit din locuri diferite...


Ma scuzati ca sunt atat de inversunat, dar ca pasionat doare....

vorva lu' Cristic: "de ce as (mai) alege Peugeot? "


A, inca o chestie: poftim exemplu de masuri de marketing ca sa revigorezi un produs (sunt testate si au rezultate si prin alte industrii)

1- campanie de buy back agresiva - normal ca nu se va face, caci iti dau o valoare derizorie pe masina ta la buy back: de ce? simplu: ca exista interesul asta...Unii dintre voi stiu la ce anume ma refer...

2- contactezi cumparatori de Pug din baza de date: pe cei care au luat 206 acum 5-6 ani, la inceputuri, ii inviti la un drive test,eventual ii faci o oferta pe masina veche si ii dai un discount la noul 207. Uite asa vinzi - Numa' sa vrei  :001_tt2:

3- dai discount-uri in ani de revizie gratuita...Asa cresti increderea in produs.


Mai sunt multe altele pe care le stiu cei care au ceva Marketing in cap....Dorinta sa fie
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




dadu

chiar as vrea sa vad cine sunt "creierele" de la marketing si cine ii sustine. apoi ma gandesc ca pestele de la cap se-mpute si ma relaxez, pana la viitorul pejo mai sunt ani.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Legat de calitatea diferita a masinilor in Europa de Est, si eu am crezut la fel... De aceea m-am dus la directorul Trust pe partea de piese si i-am subliniat ca nu este deloc normal ca discurile de frana sa se ovalizeze la 10.000 km, si culmea, numai la noi, ca in vest nu prea aud de asa ceva. Mi-a negat insa orice diferenta de calitate, si chiar mi-a spus ca a vizitat personal fabrici Peugeot si nu se pune problema de diferente in calitatea produselor. Concluziile le trageti singuri.
Pozitionarea semi-premium este o mare greseala data fiind situatia proasta a PSA in momentul de fata. Incoerenta francezilor ne loveste in doua locuri care nu pot fi aparate: reclamele, care sunt oarecum impuse de ei (cele TV), si preturile. Astfel, cu o reclama la 308 care seamana izbitor cu cele de la Lexus, nu vei avea prea mult tupeu sa intrii in showroom. Si chiar daca vei avea, dezamagirea va fi mare... Pentru ca preturile, venite deja mari din afara, nu pot fi "drese" de importator.
Ei, acum adaugati la asta imaginea service-ului, care erodeaza sistematic imaginea marcii, precum si cea de-a treia lovitura primita din afara, si anume reducerea garantiei la anumite subansamble, si o sa intelegeti despre ce puzzle vorbeste Nor.

Date fiind conditiile, Peugeot Romania este acum, datorita managementului bun pe partea comerciala din ultimii trei ani, mult mai sus decat ar trebui sa fie. Nu pot decat sa sper ca francezii isi vor da seama de ce prostie fac, mai ales ca piata estica incepe sa fie o piata destul de importanta ca pondere...
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Cloud no.75

are dreptate Coyote: In Ro Pug sta mult mai bine decat ar trebui...
Problema e ca viitorul nu prea e roz si cu miscari "strategice" de a pune carul inaintea boilor mi-e teama ca se va sfarsi prost in Ro cel putin...O imagine semi-premium o construiesti in 5 ani nu cu 2 lansari de masini. Cum poti sa ai tupeul sa ceri 20,000E pe un 308 cu echipari ok ? La banii astia iei Lexus de 1 an, sau 407 Coupe de 6 luni, ambele full option ? Cum naiba sa mai vinzi masini noi in conbditiile astea...

Faza cu reclama la 308 e dementiala...Al doilea Lexus e Peugeot 308. Oricum o reclama tembela, din top, din care romanii nu inteleg nimic, ca la noi nu exista cultul cu natura, ecologia,etc...

Incep sa ma gandesc ca cei care cumpara Pug noi sunt oameni cu bani seriosi, sau super pasionati de marca asta. Devine total nerentabil financiar sa cumperi un Pug nou de la noi...

"parerea mea"....

Sunt tare curios ce se va intampla

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




dadu

#11
singura mea obiectie fata de reclama pt 308 este ca acesta nu este inca la nivelul pe care ar vrea sa ni-l sugereze (daca e vorba totusi de aspiratii, accept). pt un lexus sunt gata sa bag mana in foc dar nu pentru pejo.
in alta ordine de idei, nu cred ca romanul a ajuns la acel nivel care sa permita desfasurarea campaniilor publicitare plecand de la o reclama de o subtilitate aproape desavarsita as zice, cand pentru el, cuvintele cheie ce genereaza legaturi sinaptice sunt volzvagan, nemteasca, reducere de 1000-2000E (nu 5%), garantie X ani sau 100.000km".

de asemenea in ultimele luni am auzit multe vorbe de regret din partea posesorilor de pejo in ceea ce priveste alegerea facuta. motivele: tot felul de probleme, minore ce-i drept dar frecvente si servicii post-vanzare execrabile.
argumentele lui coyote sunt valabile dar nu irefutabile. luati cazul reno: Doamne, cate probleme au masinile astea! totusi, garantiile ajung la 4 ani, dau discounturi de 1000-2000 E (au mai si fost acuzati de dumping), isi construiesc service-uri din ce in ce mai mari si isi telefoneaza toti clientii pentru verificari si nu te trateaza ca pe un gunoi daca nu te duci cu pile. au si ei problemele lor de "comunicare" dar situatia este alta.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

n_costique

Citeste vreunul din cei raspunzatori ce se scrie pe aici? Ca aceeasi senzatie o am si eu , cred ca mai mult se umple tara de SH-uri decat de noi. Singura chestie mai tare la care ia fata celor mai ieftine este caroseria galvanizata cu garantie 12 ani ...

Gabriel

Nu stiu ce as mai putea adauga la ce s-a scris aici. Cred si eu ca Peugeot se vinde in Romania mai bine decat ar trebui, si cred ca asta se datoreaza importatorului si concesionarilor care vor sa vanda masini pentru ca asta e singura solutie pentru a face bani. Din pacate Peugeot Franta trateaza aproape cu sictir piata din Romania, poate si datorita faptului ca nu e implicat direct. Si ajungem aici la un subiect controversat si contrazis de oficiali: vrea Peugeot sa intre direct? Pentru ca de vreun an incoace observ tot felul de impuneri din partea francezilor care parca intentionat vor sa scada vanzarile pe Romania. De ce? Simplu: daca Trust-ul nu vinde multe masini poate fi cumparat mai ieftin.
E posibil sa fie acesta motivul dar e posibil si ca francezii sa fie atat de increzuti incat sa considere ca ei pot lua cele mai bune decizii pentru piata locala Ro de la distanta.

marius.v

Cred ca se merge la minima rezistenta, din cauza interesului scazut al firmei mama pentru piata noastra, fapt care ar putea sa ii coste drastic pe cei de la Peugeot in viitor.
Romania este o piata cu potential, care se dezvolta, liniar, incet, dar se dezvolta.
E pacat, pentru ca se pierde timp.
Vor ramane cumparatori numai pasionatii si iubitorii de forme frumoase.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine