Peugeot vs. CIFRELE DE VANZARI

Creat de Cloud no.75, Decembrie 29, 2007, 10:30:43 A.M.

« precedentul - urmãtorul »

0 Membri ºi 1 Vizitator vizualizeazã acest subiect.

Gabriel

Trust Motors ne-a trimis comunicatul oficial in limba romana.

Puncte principale:
Cresterea vanzarilor cu 3,8%, 3.233.000 unitati vandute
Cresterea vanzarilor si a subansamblelor la 3.428.000 unitati
Crestere accelerata in a doua jumatate a anului cu 6,2% (in prima jumatate a anului s-a inregistrat o crestere
de numai 1,7%)
Primul an dupa 2002 cand vanzarile au crescut si in Europa de Vest
Vanzarile in regiunile prioritare au crescut cu 16,1% (China, Mercosur, Rusia)
Pentru al doilea an consecutiv s-au vandut un milion de autovehicule cu emisii poluante mai mici de 140 g
CO2 per km
Grupul PSA Peugeot Citroën a inregistrat in 2007, 3.428.000 unitati vandute, cu 1,8% mai mult fata de anul 2006
(3.366.000 unitati vandute). Aceasta perfomanta reflecta atat o crestere a vanzarilor cu 3,8%, influentata de cresterea
inregistrata la nivel mondial (+ 11,1% ) si de cea a vanzarilor din Europa de vest (+1,2%), dar si un regres al vanzarilor
de subansamble (- 22,5%). Cel de-al doilea semestru s-a remarcat printr-o crestere a puterii grupului. Vanzarile de
autovehicule au crescut in acea perioada cu 6,2%, fata de o crestere de 1,7% inregistrata in primul semestru.
Punctele forte ale Grupului PSA Peugeot Citroën in 2007 :
Peugeot 207, lansat in Franta in luna aprilie 2006 s-a vandut in 521.000 de unitati, depasind target-ul stabilit de 500.000
unitati pentru primul an de comercializare. Peugeot 206 si-a continuat cresterea la nivel mondial, fiind ajutat si de
lansarile din China, Iran si Malaiezia (in 2006) si a confirmat potentialul sau comercial cu 309.000 unitati vandute. Cu
830,000 unitati vandute inregistrate la nivel mondial, modelele 206 si 207 inregistreaza o crestere de 7,1% comparativ
cu 2006 impunandu-se ca lidere in clasa mica in Europa. La nivel mondial vanzarile gamei compacte Peugeot
(Peugeot 107, 206, 207 si 1007) si-au continuat cresterea (+ 20% 2006 vs. 2005 si + 4,8% 2007 vs. 2006).
Pentru Citroën, anul 2007 s-a remarcat prin reusita comerciala a modelului C4 Picasso, lansat in octombrie 2006
care s-a vandut in mai mult de 200 000 de exemplare in 2007. Mentinerea unui nivel bun in vanzari a modelului Xsara
Picasso la 120 000 de unitati permite marcii Citroen sa inregistreze o crestere spectaculoasa in vanzari cu 55,1% pe
segementul monovolumelor compacte si sa devina lider in Europa.
Cu 348.000 unitati vandute, modelele Citroën Berlingo si Peugeot Partner isi continua cresterea si realizeaza cel mai
bun rezultat, la mai mult de 10 ani de la lansare.
Noile modele lansate sau prezentate in al doilea semestru in 2007 au primit un feedback pozitiv, astfel noul model
Citroën C5 va fi comercializat din primul semestru 2008. Peugeot 308 a primit titlul « Volanul de Aur » in Germania
si a inregistrat deja 83.000 unitati vandute in numai cateva saptamani de la comercializare.
Grupul PSA Peugeot Citroën si-a confimat pozitia de lider in Europa pe piata autovehiculelor utilitare
usoare, inregistrand o crestere de 4,9%. Cota de piata s-a stabilizat la 18,8% cu 387.000 unitati vandute. De la
jumatatea anului 2006, grupul a inceput reinnoirea gamei de autovehicule utilitare usoare. Dupa lansarea din luna
iunie 2006 a modelelor Peugeot Boxer si Citroen Jumper, apoi a modelelor Peugeot Expert si Citroën Jumpy in luna
ianuarie 2007 â€" votate « utilitarele anului 2008 », noile Peugeot Bipper si Citroen Nemo vor fi lansate la inceputul
anului 2008, alaturi de noile modele Berlingo si Partner din primul semestru 2008. Reinnoirea completa a gamei
de utilitare usoare Peugeot si Citroen in timp record va da posibilitatea Grupului sa propuna pe piata cea mai
tanara gama din istoria sa (2,2 ani). Aceasta gama complet noua va permite mentinerea grupului pe o pozitie
fruntasa pe piata in 2008.
Grupul PSA Peugeot Citroën si-a confirmat pozitia de lider in 2007 in ceea ce priveste protectia mediului
inconjurator. Pentru al doilea an consecutiv, grupul a vandut in Europa un million de autovehicule cu emisii poluante
mai mici de 140 g de CO2/km dintre care 750.000 autovehicule cu emisii mai mici de 130 g CO2/km. In aceasta grupa
(emisii mai mici de 130 g CO2/km), grupul detine o cota de piata de 26%.
Europa Occidentala (18 tari): crestere a vanzarilor
Pe o piata (VP + VU) aflata in crestere usoara (+0,7%) in 2007, inmatricularile grupului PSA Peugeot Citroën
au crescut pentru prima data din 2002 (+0,9%) la 2.333.000 unitati vandute din care 1.226.000 unitati sunt inmatriculari
Peugeot si 1,107,000 Citroën. Intr-un context comercial dificil, dupa cativa ani de scadere a cotei de
piata, pozitia grupului s-a stabilizat la 13,8% (7,3% pentru Peugeot, 6,6% pentru Citroen). PSA Peugeot Citroën
este al doilea constructor european de autoturisme si primul constructor de autovehicule comerciale usoare.
PSA Peugeot Citroën este lider de piata in Franta, Spania, Belgia si Portugalia si se situeaza pe locul al doilea in Italia,
Danemarca si Elvetia.
In Franta, grupul se afla pe primul loc si atinge o cota de piata de 30,9% cu 779.800 inmatriculari (VP + VU), inregistrand
o crestere de 1,9% pe o piata in crestere cu 3,5%
In Spania, grupul PSA Peugeot Citroën cu o cota de piata de 19,2% confirma prima pozitia pe piata (VP + VU). Citroën
ramane in 2007 prima marca vanduta in Spania cu 203.000 inmatriculari si cu o cota de piata de 10,7%.
In Marea Britanie, pe o piata in crestere cu 2.8%, inmatricularile grupului sunt in crestere cu 1,8%, inregistrand 286.000
unitati. Cota de piata (VP + VU) se mentine la 10,4% in 2007.
In Italia, a patra piata a grupului ca volume de vanzari, pe o piata foarte dinamica (+6,2%), cota de piata a grupului creste
de la 9,5% la 9,9%. Cu 269.000 inmatriculari, grupul inregistreaza o crestere a vanzarilor cu 10,7%.
In Germania, cota de piata a grupului PSA Peugeot Citroën se mentine la 5,5%. Pe o piata in usoara scadere (-7,9%)
datorita schimbarii de TVA intervenite la inceputul anului, vanzarile grupului sunt si ele in scadere cu 10,9%.
Pietele din afara Europei de Vest: vanzari in crestere cu 11,1%.
In afara Europei Occidentale, vanzarile de autovehicule si de subansamble au depasit in 2007 cifra de 1 million de
unitati, pentru al treilea an consecutiv si reprezinta 32,2% din vanzarile totale la nivel mondial fata de 31,8% inregistrate
in 2006 si 30,4% in 2005.
In Europa de Est unde grupul PSA Peugeot Citroën este al doilea constructor, vanzarile au crescut mai repede decat
piata (+15,5%, 132.000 unitati). In cele 6 tari din Europa Centrala (Polonia, Ungaria, Republica Ceha, Slovenia, Croatia,
Slovacia) pe piete in crestere cu 10,2%, grupul creste cu 13.9% si cota de piata sare de la 11,3% la 11,7% cu 115.000
inmatriculari.
In Rusia, noua zona prioritara a grupului, vanzarile PSA Peugeot Citroën au crescut cu o treime la 36 000 unitati pe o
piata in crestere (+35%).
In China, pe o piata cu o crestere puternica de 24,5% - urmand cresterea din 2006 (+63%), Dongfeng Peugeot Citroën
Automobile (DPCA) a vandut 209.000 unitati in 2007. Aceasta reprezinta o crestere cu 3,1% si o cota de piata de 4%.
Constructia unei noi fabrici, restructurarea retelei Citroën alaturi de dezvoltarea retelei Peugeot vor impulsiona cu
siguranta vanzarile in 2008.
In Mercosur (Brazilia + Argentina), vanzarile PSA Peugeot Citroën au inregistrat cresteri mai mari decat ale pietei.
Pe piete in crestere cu 27,4% (+27,6% in Brazilia si 26,6% in Argentina), grupul inregistreaza 208.000 inmatriculari, o
crestere cu 32,5%. In Brazilia, inmatricularile cresc cu 33,3% la 129.000 unitati, inregistrand o cota de piata de 5,5%.
In Argentina, vanzarile grupului cresc cu 31,3% iar cota de piata creste si ea la 15% cu 0,5 puncte procentuale.
Crestere accelerata in al doilea semestru
Al doilea semestru 2007 a marcat returul cresterii vanzarilor grupului in Europa si o accelerarea a cresterii la nivel
international. In Europa Occidentala, vanzarile sunt in crestere cu 2,6% (fata de 0,1% inregistrat in primul semestru).
In afara Europei Occidentale, vanzarile au crescut cu 15,6% (+7,1% in primul semestru) in principal datorita rezultatelor
grupului inregistrate in Mercosur (+44,6% in al doilea semestru fata de 14,4% in primul semestru).
Perspective comerciale 2008
Intr-un mediu puternic concurential, piata europeana trebuie sa se mentina in 2008 la acelasi nivel din 2007. Pentru
grupul PSA Peugeot Citroën, acest an va marca o noua etapa in procesul de reinnoire a gamei, odata cu lansarea
noului Citroën C5, marirea gamei 308, lansarea utilitarelor mici Citroën Nemo si Peugeot Bipper, lansarea noilor modele
Citroën Berlingo si Peugeot Partner. Alaturi de modelele deja lansate in 2007, toate aceste lansari ar trebui sa accelereze
cresterea vanzarilor in Europa.
Grupul prevede de asemenea pentru 2008 vanzari de vehicule si subansamble intre 3.550.000 si 3.650.000 unitati, o
crestere in jur de 5%. Aceasta crestere ar trebuie sa fie mai puternica in al doilea semestru, tinand cont de lansarile noilor
modele. Obiectivul pentru 2008 este in conformitate cu programul CAP 2010.

dadu

Citat din: BeeJay din Ianuarie 15, 2008, 11:27:44 A.M.
Trust Motors ne-a trimis comunicatul oficial in limba romana.

Primul an dupa 2002 cand vanzarile au crescut si in Europa de Vest

de ce nu ma mira...
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

dadu

auto motor si sport, februarie 2008

ams: Este reteaua din Romania data ca exemplu de Peugeot?
Cristian: Da, Romania este data ca exemplu de multe ori de francezi, ceea ce nu prea este pe gustul meu, pentru ca nu ai voie sa gresesti. Suntem in momentul de fata tara numarul unu in lume in ceea ce priveste implementarea conceptului Blue Box.

In cazul in care acest domn este responsabilul cu deciziile la nivelul intregului trust, se explica si se intrevad multe.
Va invit sa cititi interviul, iar daca nu, va spun eu de pe acum ca nu prea avem sanse.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

dadu

Sa ne fie mai bine. Lor, se pare ca oricum le e.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Gabriel

Cristian Radu isi are portia lui de dreptate. S-a vandut in draci, s-au facut volume de vanzari bazate pe promotii, asta inseamna marja de profit mica iar rezultatul se traduce prin bani putini de investit in serviciile postvanzare. Si asa cumperi o masina ieftina si dupa aia stai si te enervezi prin service-uri.

dadu

Totusi, per total, au o imagine apatica si normal ca nu vinzi cand nu te zbati destul iar cand te mai injura 70% dintre clienti din cauza service-urilor...
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

coyote

Dar de ce sa vinzi in draci in conditiile astea? Nu mai bine astepti ca serviciile postvanzare sa "ajunga din urma" vanzarile? Anul viitor se prefigureaza vreo 16.000 de masini, deci nu cu mult mai multe decat anul acesta. Nu preturile sunt problema... Peugeot se vinde, ca dealtfel orice masina cu oarecare imagine. Problema este data de ce se intampla DUPA ce o cumperi.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

dadu

Probabil ca de aici incep si marile nemultumiri ale clientilor, se asteapta ajungerea din urma dar nimeni nu incearca sa o impulsioneze. Si atunci, pe cine afecteaza reculul? Concesionarul, importatorul apoi producatorul. Eahh, nu vad de ce ma vait de parca imi scade pretul la actiuni.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

udarnus

#54
Una din probleme ar fi dupa parerea mea si lansarea tarzie in Romania a unor modele deja cu vechime dincolo. Vezi 207sw: in vest si in sud exista gama completa (trendy, premium, outdoor), iar la noi nu e inca nimic, dar se pare ca si varianta outdoor va apare mult mai tarziu decat celelalte. Bipper unde esti? Aaaa, dar 4007? Am si uitat de cand a aparut. La noi cand apar sunt deja "vechituri", uzate ca impact psihologic. Iti cam taie cheful lucrurile asta, vazand ca te tin francezii la coada Europei. Poate ca era mai buna varianta Croatiei care are "reprezentanta Peugeot" nu importator. Aia nici macar nu-s in EU dar ne dau clasa la toate capitolele.
Pa noi nu ne poate pune nime' la-ntrebare. Adevaru-i in noi, si curajul, ase ca n'are cum sa vie unu' si altu' sa ne spuna noua "ce" si "cum". Nu-i bine, nu-i drept, nu-i oblu... Ii limpede?

n_costique

Acest lucru , legat de problemele in faza de garantie (ai , nu ai etc) m-a determinat sa aleg totusi o masina sh. Pana la urma , macar nu esti obligat sa inghiti prostii pe banii tai.