Detalii tehnice: Jante & Anvelope.Intrebari si raspunsuri.

Creat de tnt, Ianuarie 17, 2008, 08:55:59 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

tnt

Pentru ca probabil nu sunt singurul care are problema asta, m-am gandit ca cei mai pusi in tema sa ne lamureasca si pe noi. Eu am intrebat in stanga si-n dreapta dar am primit raspunsuri diferite legate de dimensiunile anvelopelor.

Prin urmare, propun ca aici sa deslusim tot ce tine de detalii tehnice ale anvelopelor si jantelor.

Pentru inceput: 195/65/R15

Aici R15 e dimensiunea jantei. Dar 195 si 65.. ce reprezinta? O explicatie insotita de poza este binevenita.. ca sa nu existe dubii.

La jante: 6,5 x 15ñ€; 7,5 x 17ñ€

Aici 15'' si 17'' arata dimensiunea jantei. 6,5 si 7,5 arata latimea? Si daca da.. masurata in inch?
Tot la jante mai intra numarul de prezoane si distanta dintre ele.

Mai vin cu una bucata intrebare: O data cu cresterea diametrului jantei, scade talonul cauciucului.. in asa fel incat lungimea exterioara a cauciucului sa ramana aceeasi (zona care ruleaza pe asfalt), o explicatie e binevenita si aici, daca trecem de la jante de 15 la jante de 17, ce numere se schimba la cauciuc pentru ca acesta sa nu aiba o circumferinta mai mare decat cel vechi.

Daca vi se pare banal.. puneti macar 1-2 link-uri unde pot citi informatiile astea.


Acest thread va ramane doar pentru intrebari si raspunsuri,nelamuriri,semne de intrebare asupra unui produs din aceasta gama.

cristic

La anvelope:

195 e latimea anvelopei in milimetrii.
65 este procentul din latime care reprezinta talonul anvelopei. In exemplul tau 195 * 0.65 = 126.75mm = talon.


turbojack


tnt

In acest moment am pe masina rotile de 195/65 R15. Am achizitionat un rand de roti 205/45 R16.
O sa apara eroare la vitezometru? Si daca da.. in plus sau in minus?

andrei

Salut !

Acum ai o circumferinta a rotilor de 1993.34 mm
Cu noile roti circumferinta va fi de 1856.37 mm, deci -136.97, sau minus 6.87%

Asta inseamna ca o sa mergi ceva mai incet decat mergeai inainte. La o viteza de ~ 70mph cu vechile roti o sa ai ~ 65.2mph cu noile roti.

;)


Citat din: tnt din Martie 07, 2008, 01:29:45 P.M.
In acest moment am pe masina rotile de 195/65 R15. Am achizitionat un rand de roti 205/45 R16.
O sa apara eroare la vitezometru? Si daca da.. in plus sau in minus?
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

weeirrr

Eu am pe masina jenti de tabla cu cauciucuri 185/65/14, dar intentionez sa cumpar niste jenti pe 15', ce cauciucuri ar trebui sa pun, fiindca oscilez intre 185/60/15 si 185/55/15. Ce parere aveti?

SportWagon

Diametrul jantei originale converita din inch in cm + de doua ori inaltimea talonului pneului calculat cum s-a aratat mai sus trebuie sa fie cit mai aproape de valoarea corespunzatoare a rotilor originale. Ma tem ca talonul tau va trebui sa fie prea mic la o janta de 15 pentru drumurile din Ro.
Vezi daca din fabrica sint exemplare care vin echipate pe 15.
Apoi e si chestiunea cu operarea (acceptarea) modificarii la RAR si trecerea in certificat.
Joaca-te aici:
http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html
Ofer consultanta in domeniul auto,

weeirrr

Pai sincer m-am jucat pe site-ul acela si inainte de a posta si scrie acolo ca marja de eroare ar trebui sa fie +- 2,5%. Mie cu 185/60/15 imi iese un procent fata de original de 1.17% iar cu 185/55/15 un procent de -1.85% si de asta eram in dubii. Daca ar fi dupa mine as lua 55.

Cloud no.75

Alege 185/55/15, din motivul ca e o dimensiune mai des intalnita si nu sunt gumele foarte scumpe. De ex. Megane sedan 1 avea dimensiunea asta si parca si la Logan tot asta e.

O dimensiunea  foarte rara scade numarul de fabricanti si deci creste pretul gumei.
Ca si exemplu personal: M-am chinuit cu un 205/50/14 la prima mea masina Audi 100 de m-am plictisit cand am vrut sa le schimb. Doar Bridgestone si Pirelli faceau si costau mai mult decat 195/55/16
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




weeirrr

Mai parcurgand calculatoarele postate de @turbojack intr-un alt thread din sectiunea asta ce-a mai buna optiune pare totusi a fi 195/55/15, iesind o diferenta intre original si ce vreau eu sa pun de doar 0.09%.

SportWagon

E f.adevarat ce a afirmat mai sus Cloud referitor la preturile pentru dimensiunile exceptionale.
In aceeasi masura, atit timp cit nu maresti latimea pneului si nu reduci semnificativ talonul, tinuta de drum, stabilitatea nu vor avea de cistigat si atunci ce rost ar avea sa treci de pe 14 pe 15 (doar ca sa platesti mai mult si pentru o posibila imbunatatire de aspect?)
Reducerea talonului la 55 de la 65 nu este semnificativa si nici foarte vizibila.
Insa se poate resimti prinn scaderea confortului coroborat si cu marirea diametrului jantelor cu un inch.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Col

Eu as dori sa stiu cand trebuie sa schimb cauciucurile de iarna cu cele de vara.

Ce se intampla daca eu continui sa rulez cu ele in conditiile in care vremea s-a incalzit,pe un drum uscat, fara gheata si zapada?

Pun aceasta intrebare deoarece astazi cand ma intorceam acasa, pe drumul din afara orasului, aveam o senzatie de parca rotile erau mai moi si se lipeau de sosea.

Mi s-o fi parut de foame? :001_smile:

Sau ,pentru ca soseaua era perfect uscata, chiar cauciucurile de iarna erau de vina?

Mentionez ca am cauciucuri R14, 175 x 65.

turbojack

Anvelopele de iarna au o compozitie mai moale decat cele de vara,temperatura de departajare fiind 7 grade celsius.Utilizarea lor in sezonul cald se resimte prin zgomot mai mare la rulare,o franare inrautatita si evident o uzura mai accentuata.Deoarece acum avem temperaturi de tranzitie in care predomina cele coborate ,nu se recomanda trecerea la anvelope de iarna.
Deoarece nu au fost temperaturi atat de ridicate,sugerez sa verifici presiunea din pneuri.

Col

Multumesc pentru raspunsuri.

Inca cateva intrebari :

-Pana cand sa pastrez cauciucurile de iarna?
Sa mai rulez cu ele vreo 2 luni inainte de a le pune inapoi pe cele de vara?

-De asemenea,cum se poate ca sa se fi modificat presiunea in pneuri intr-un timp atat de scurt deoarece am verificat-o in decembrie, cand am schimbat cauciucurile?

-Ce se poate intampla daca rulez cu o presiune in pneuri neadecvata ?

turbojack


Anvelopele de iarna se pastreaza pana cand temperaturile vor fi preponderent peste 7 grade celsius ( 2 luni este cam mult).
Presiunea se poate modifica in primul rand prin pierderea presiunii datorat porilor din anvelope,gropilor etc...
Presiunea prea mica determina o uzura a anvelopei pe flancuri,stabilitate redusa (comportament de barca) ,consum mai mare de combustibil
Presiunea mai mare determina uzura anvelopelor pe centru,suspensii mai dure (ce duc la uzura lor prematura) ,deci disconfort.