Masina mea

Creat de AIR, Februarie 14, 2007, 08:50:36 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AIR

Am constatat ca dupa 7000km masina a consumat/aruncat circa 100ml de ulei vi se pare mult/putin?
In rest merge normal insa simt suspensia ca e mai permisiva si mai elastica, drumurile cu gropi pe care vrei nu vrei tot le mai incasezi, iau scazut mult din fermitate, si la km e destul de putin, la circa 54000km consider ca e destul de devreme sa se manifeste asa.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Odata cu gradele in plus de afara, constat ca si mersul motorului a devenit mai "rotund" si mai silentios.Pe de alta parte o simt ca urca mai usor in ture, si zgomotul evacuarii s-a schimbat un pic!
Sunt curios la urmatoarea alimentare cum se va manifesta!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SportWagon

De regula cind e mai cald aerul e mai rarefiat si masinile trag mai greu.
Poate ca acum motorul apuca sa se incalzeasca la tem p de regim normal fata ceea cese intimpla pina acum de aceea merge mai rotund.
Ofer consultanta in domeniul auto,

AIR

Cum am scris si la rubrica "frane", ieri m-am ocupat de masina.Cu parere de rau pot spune ca am constatat urmatoarele aspecte.
Vopseaua pe "plafon" are urme zdravene de la pasari.
Iar capota chiar dupa spalarea masinii si tratarea cu ceara acolo la spalatorie (de obicei eram foarte incantat de aceasta ceara (se aplica imediat dupa spalare) arata rau, culoarea e mai "multipla", si se vad in ea diverse zgarieturi si nuante.
Daca voi avea timp poate ii voi trage un polish, personal insa nu prea stiu cand.

Schimabarea pneurilor mi-a dezvaluit o alta gama de probleme, in afara de cele descrise la sectiunea frane.
Am montat pe masina anvelopele cu care a venit masina din fabrica.Anvelope cu care am mers cira 35-40 000km, voi adauga un alt post cu nr de km exact.
Cu exceptia rotii de rezerva toate celelalte pneuri au o grosime a profilului de 6 mm, cea care este rezerva acum are 7,1 mm masuratori facute cu sublerul.
Am de gand sa o repun in circuit pe aceasta dar nu stiu exact cand o voi face.
La remontare anvelopelor m-am contrat cu pustiul de acolo, ca el schimba valvele.Lucru cu care nu am fost de acord.
Teoretic stiu ca e bine cam la 2-3 ani cel tarziu sa schimbi valvele, insa eu am vazut ce valve au ei, unele chinezesti, probabil cele mai ieftine de pe piata, in care eu  nu am incredere.Prefer sa merg cu cele puse de fabricant.Cu alta ocazie poate cumpar ceva valve din tara lui Goethe.
Pt a le schimba la iarna, si apoi poate le mai tin vreo 3 ani;revin la anvelope, am intrebat cat costa indreptarea unei jante(eu am jante din tabla de otel).Imi spune ca nu indreapta decat jante de aliaj.
Deci caut loc de indreptat o janta de tabla, astept sugestii insa sa lucreze bine!
Tot acolo am primit sugestia de a schimba intregul set de anvelope de vara, pt ca au "imbatranit", i-am propus patronului de acolo ca ii ofer 100 de lei diferenta daca el imi aduce 5 buc anvelope Continental noi ca sa pun noi in fiecare an un set.
S-a uitat chioras la mine cand i-am propus targul.
Lasand la o parte gluma in timpul echilibrarii unei roti am constatat un aspect pe care nu l-am mai intalnit.una din anvelopele de vara e ovala.Si aici e vorba de suprafata de rulare.Janta e relativ ok.Insa in timp ce se invartea roata in masina de echilibrat se observa dac te uitai la anvelopa ( la suprafata de rulare) ca e usor ovala.
Care ar putea fi cauzele?
Astept pareri.
Dupa montarea anvelopelor de vara si spalarea masinii, am purces la demontarea rezervei a curatirii surubului de prindere, a gresarii sale, a curatirii rotii de rezerva, si a remontarii intregului ansamblu.
Toate acestea au durat aproape 8 ore deci pot spune ca mi-am mancat o groaza de timp, intreaga operatiune.
O alta veste e aceea ca de asta toamna s-a rezolvat problema pierderii de ulei.
Acum e curat si uscat acel loc.
Si acest lucru l-am verificat ieri! :blush:
Un alt aspect e vizibil in poza amortizorului fata dreapta, mi se pare ca amortizorul e usor turti in zona hasurata.
Iar rugina de la baza lui vi se pare normala?
Am facut 2 poze la surubul de prindere a rotii de rezerva.Piulita si "carligul" din pacate au ruginit pe exterior, insa surubul nu, de aceea l-am regresat cu un pic de vaselina.
Un ultim aspect vad ca nu se mai pot urca poze de nici un fel aici!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

turbojack

Pentru fotografii foloseste un site de hosting.
Anvelopa deformata, inseamna ca armatura a cedat ,deci se va folosi in cel mai rau caz ca roata de rezerva.Cu schimbatul valvelor n-am fost nici eu niciodata de acord.Odata am asistat cum i-a fost smulsa unuia valva cu senzor pentru a fi chipurile schimbata.Scandalul a fost de pomina.Din pacate putine vulcanizari au personal cu adevarat calificat.

AIR

M-am uitat la niste preturi pe site-ul peugeot.
Valva originala e doar 2.15 euro, pt ce sa arunc in fiecare an 16 euro, ca asa vor cei de la vulcanizare?
Capacele de roata originale e "scumpe" rau 24 de euro bucata.
O janta de tabla...ieftin ca braga...48 de euro
Un termostat si garnitura aferenta...28 de euro, tot cat si un vas de expansiune, care in timp imbatraneste si crapa.
Asta din experienta masinilor pe care le-am rulat inainte.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

#186
Dupa drumul descris in rubrica consum...am constatat urmatoarele lucruri.
Masina e mai "vie" in sensul ca motorul parca urca mai usor in ture decat pana acum.
Dat fiind faptul ca unde am avut ocazia am urcat de cateva ori la peste 4000rpm, pt a ii mai "scutura de funingine" evacuarea, constat urmatorul lucru.
Ma refer aici la cele 2 zgomote predominante, unul e cel al motorului si cel de al doilea al evacuarii.
Daca  de la 1900 rpm  si pana la 2400rpm, pur si simplu cele doua surse de zgomot, se incadreaza in zona placuta si nederanjanta, de aici in sus lucrurile se schimba.
In treptele 3 si 4 urcarea pana la 4000rpm se face de obicei in regim alert, iar zgomotul motorului depaseste toate celelalte zgomote, insa la trecerea in treapta a 5 a si urcarea la peste 2400 rpm duce la un zgomot infundat si obositor de la evacuare, deranjant la drum lung.Pt a merge in liniste ideal e sa mergi pana pe la 115-maxim 120km/h.
Asta din punct de vedere al zgomotului.Consumul e alta poveste.


Un alt aspect am purces la spalarea cu Vanish a tapiteriei.In general lucurile au iesit bine.Cu o singura exceptie scaunul soferului/ partea pt sezut, unde se vad foarte usor 2 pete.Cred ca s-a udat usor mai tare tapiteria.
De aceea cred ca va trebui sa mai sterg inca odata acea zona, pt a sterge petele.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Dupa aproape 5000de km de drumuri realmente bune, pot sa spun in doua vorbe, ca masina cu care merg a fost un prieten de nadejde in tot acest drum.
E drept ca si eu "l-am respectat pe Dansul" si i-am purtat de grija, ceea ce voi continua sa fac si in continuare, nu ca pe o rasplata, ci pentru ca asa m-am obisnuit.
Atentia pe care o acord alimentarii cu combustibil de calitate, grija pt nivelul mereu la maxim al uleiului, lichidului de racire, lichid de frana....si toate celelalte "fleacuri", o exploatare zic eu judicioasa si cu simt de raspundere, mi-au dovedit inca odata in plus daca mai era nevoie, ca motorul HDi de la Peugeot este un motor diesel, setat insa din cutie si din gestiunea electronica a motorului ca un motor Otto.
Odata ce am alimentat cu motorina de calitate (ARAL/BP ultimate diesel) si nu numai, am alimentat si aceeasi marca motorina simpla, pot spune ca zgomotul in relanti al motorului era similar cu al unui diesel 1,4 sau 1,6 de la acelasi brand.
Marunt si des si foarte sensibil la pedala, motorul raspundea aproape instant, de la 1500rpm se simtea deja ca intra turbina in actiune iar la 2000rpm pur si simplu masina "tasnea" din banda de acceleratie.
Ce am mai observat, este faptul ca masina se incalzeste in 2 etape.Prima e cea in care motorul ajunge la 80 de grade si motorul e sa zicem asa, in parametrii de lucru.A doua urmeaza acesteia insa de abia dupa circa 2-3 ore de mers continuu.Daca faci pauze mai lungi de 1/2 de ora, aceasta a doua etapa se "reseteaza" si va dura iarasi ceva timp pana cand se va reveni la etapa a 2a.
Daca in etapa 1 masina are un consum si un mers relativ normal, din etapa a 2 a consumul scade semnificativ, motorul e silentios, aproape indiferent de turatia motorului si are "vana" cam in orice situatie, insa toate acestea sunt caracterizate de o rezerva de pedala foarte buna, o racire a instalatiei AC pe care nu stiam sa o aiba, si un consum minunat tinand cont de viteza medie de deplasare, si de folosirea relativ frecventa a AC.
In tara la vitezii medii de peste 80km/h folosind cele 2 autostrazi A1 si A2 consumul la 115-120km/h FARA AC nu scade decat rareori sub 6l/100km.
La mers constant la 130km/h consumul mediu (fara AC) e pe la 6.5-6.7, iar cu AC trece usor de 7 urcand uneori si la 7.3.
In toti acesti km circa 5000, unde de obicei am mers cu 120km/h dar si cu 140, insa preponderent a fost circa 120km/h, cu exceptia zonelor unde erau lucrari si trebuia sa stau la 80km/h, si am folosit AC ori de cate ori a fost necesar, pt mine consumul mediu final pe intregul parcurs a fost o surpriza placuta.
Imi estimasem un consum mediu de 7 dar m-am gandit de la inceput ca daca reusesc sa ajung la 6,5 si tot e bine.Pe masura ce am tot alimentat, am tot sperat sa ajung la 6.E drept ca drumul la dus a fost de partea mea dat fiind ca am prins mult timp innorat si afara era chiar rece.Temp maxima 2 zile la rand a fost doar de 14 grade.Sincer m-am bucurat spunandu-mi ca macar am facut economie la dus, la intors nu stiam cum va fi vremea.

Un alt aspect estimam pana acum un consum cu AC mai mare decat fara AC in conditii similare, la circa 0.6-1.2l/100km in plus.Cred insa ca un combustibil de calitate diferenta e mult sub 0.6 l/100km.

Alte fenomene observate.Dupa sprintul la Viteza maxima din care 1 km a fost la vale si restul pe teren drept, am constatat urmatoarele simptome.
1 Temperatura motorului daca AC este oprit (afara erau circa 23-24 de grade) urca la drum pana pe la 90-93 mai ales daca ai de urcat dealuri si stai la viteze de peste 130km/h.
Daca o lasi pe la 120km/h temperatura scade la circa 83-85, tot fara AC.
Revenind la sprint, dupa sprint si dupa ce am atins viteza maxima...la circa 8 km a trebuit sa ies din autostrada, dar cei 8 km i-am parcurs la 125km/h tocmai pt a ii lasa timp sa se raceasca treptat motorul.Am iesit din autostrada si dupa circa 5km am ajuns la punctul de oprire.
Stiind ca e bine sa las motorul sa se raceasca un pic l-am lasat in relanti circa 5 minute, intre timp intrand si electroventilatorul in functiune de 2 ori.Ce am observat insa a fost zgomotul deosebit de "clantanit si de zgomotos al relantiului".Aveam senzatia ca tot motorul e supradilatat, si ca era foarte zgomotos.Acest lucru m-a determinat sa astept si a doua pornire a electroventilatorului, care pe masura ce a functionat, parca incepuse sa mai atenueze din zgomot.
Orpirea a fost usor mai lunga decat am estimat initial, depasind 2 ore si jumatate.In acest timp masina a fost parcata la soare si la intoarcere motorul se racise la circa 65-68 de grade/(afara erau circa 26-28 de grade).
De la pornire am remarcat inca odata zgomotul marunt si des cu care m-am obisnuit atata timp cat am alimentat in cele 2 tari (Austria si Germania).Apoi am continuat deplasarea nu inainte de a ma opri la Motorinaria Aral din localitate unde plinul se facea cu 3 eurocenti/litru mai putin decat pe autostrada.
Un alt aspect a fost acela ca in drum spre casa m-a prins seara pe drum.Pana atunci nepatind asa ceva.Mergand am observat ca farul stanga parca nu lumina.Asadar am oprit in prima parcare si am purces la verificarea luminilor.Intr-adevar ceea ce observasem era real farul stanga se arsese pe faza scurta (bec H4),E primul bec de far pe care il schimb la aceasta masina.
Pot spune ca a fost relativ greu de schimbat pt ca e cam stramt locul respectiv, si greu de desfacut.V-a trebui sa il schimb si pe fratele sau pt ca acesta e din Seria +50% mai multa lumina la aceiasi wati.
S-au sa le schimb pe amandoua cu unele long life.
Ceea ce pot spune cu siguranta dupa acest drum e faptul ca masina s-a intorsa acasa mult mai "curata" mai ales in interiorul motorului.
Acolo cred ca s-au produs efecte minunate ale uleiului+ Dura lube si Duralube pt carburanti folosite pe parcursul deplasarii, mai ales la dus.
Cat de curand va urma revizia de 60 000km de fapt deja am trecut de 61 300km deci deja e peste un pic.
In speranta ca lucrurile vor continua tot asa si ca masina va merge din ce in ce mai bine nu pot decat sa multumesc inca odata proiectantilor si tehnicienilor de la Peugeot, pt acest produs, care insa din pacate in Romania e subutilizat.Din lipsa de carburanti la nivelul la care ar trebui sa fie.
Toata stima
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Intre timp am schimbat si becul de pe dreapta fata.Care se schimba mult mai usor decat cel din stanga, fiind mult mai mult loc liber in acea zona.
Acum am 2 becuri Osram H4 +50% au si un cod 1F.Cand se vor arde acestea trec la un set 1E care sunt long life, scrie pe ele ca tin de trei ori mai mult decat unele normale.Teoretic daca cele originale unul din ele a cedat dupa 3 ani si jumatate, extrapoland viitoarele vor tine inca 8-9 ani din momentul montarii.
Un alt aspect, am masurat tensiunea la borne.Bateria se incarca in conditii similare usor mai putin decat acum 2 ani.Respectiv 14.45 in loc de 14,55V.
Cred ca voi desface surubul de la cablul "+" de pe alternator, si voi curata locul de contact, dupa care voi remonta totul la loc.Suspectez o oxidare/prafuire a contactelor.
Astept confirmare.(multumesc in  avans Turbojack).
Sper sa obtin o crestere a voltajului la borne cat de mica.Ideal e sa obtin ceea ce era acum cativa ani.
Toata stima
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

#189
Observatie: dupa 4000rpm masina se plafoneaza relativ "brutal" mai ales in treapta a 2a motorul urca pana sus spre 4750-4800 dar viteza nu creste nici macar liniar.
In celelalte trepte senzatia nu e atat de clara deoarece viteza vehiculului e mai mare iar diferentele sunt mai mici, la apasarea  mai viguroasa a pedalei.
Oricum masina merge ceva mai rotund dupa o "tura" la asemenea rotatii! Insa face cam mult zgomot.Si ai senzatia ca e cumva cam fortata. :crying:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Cum in acest topic am drept deplin sa scriu ceea ce priveste activitatea mea aici, fac urmatorul anunt:
Celor ce m-au votat la Karma cu - nu pot decat sa le doresc sanatate si fericire, macar au putut fi sinceri cu ei insisi.
Celor care m-au votat cu plus le multumesc, pt ca imi vad adevarata valoare.
Pentru ca acest topic este mai mult un monolog, probabil ca nici nu mai are sens sa mai scriu in el deoarece eu imi cunosc masina suficient de bine, si pot sa o apreciez la justa ei valoare fara sa impartasesc aceste lucruri unor oameni care nu comenteaza nimic.
Pana cand se vor linistii apele voi lua o pauza.
Si asa am destule pe cap, plus ceva solicitari in plus care posibil ca imi vor recompensa alte eforturi, iar cum aici i-ar au aparut frictiuni, prefer sa uit de acest forum o perioada nedeterminata, si sa imi caut linistea in alte zone.
Celor care imi sunt prieteni le spun un La revedere, pe o perioada nedeterminata, iar celorlalti, nu le pot dori decat sa o duca cat mai bine.
Asa cum sunt ei!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim