Cutia de viteze 207. Impresii si pareri

Creat de rara, Februarie 10, 2008, 08:23:30 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

rara

Stiu ca acest subiect e destul de disputat, iar parerile sunt impartite. Personal consider cutia de viteze de pe 207 foarte reusita atat ca si rapoarte cat si ca si ca si utilizare, e precisa, nu agata. Dupa mine cutie e foarte aproape cu ce se gaseste pe golfuri :oops:. Adica o cutie foarte buna. Spre deosebire la Partner aceasta unde e destul de imprecisa diferenta e foarte mare. E un progres dupa parerea mea.
Voi ce parere aveti?


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

turbojack

#1
Poate trebuie specificat ca te referi la cutia de viteze atasata motorului 1.6 HDI,pe care o cunosti in mod direct.;)
La alte motorizari,poate alta este situatia.

rara

Posibil Turbo, tocmai de aceea doresc sa stiu parerile diversilor posesori de 207, dar si al celor care  au condus modelul respectiv.


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

andrei

Daca are cineva idee - @turbo ? - pe 207-le cu 1.6 HDI s-a pus aceeasi cutie ca pe 206 cu 1.6 HDI ?
La mine 'agata' doar cateodata in marche-arriere...
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

a_mic

Citat din: andrei din Februarie 11, 2008, 12:24:31 P.M.
La mine 'agata' doar cateodata in marche-arriere...

Andrei, cam la toate masinile agata in marche-arriere: este treapta nesincronizata. Procedura e urmatoarea daca ai o problema:
varianta 1: se renunta la marche-arriere si se introduce in treapta 1, miscand masina cativa centimetri in fata dupa care se incearca din nou treapta m-a;
varianta 2: se tine mana pe levierul-schimbator apasand usor spre in spate si se ridica foarte usor piciorul de pe ambreiaj... veti sesiza ca mica forta aplicata levierului va conduce la intrarea in m-a cam la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj.

Eu aplic varianta 2 si am deprins-o pe toate masinile pe care le-am condus. Este de evitat varianta 3:"daca ceva nu merge ia un ciocan mai mare"  :001_smile:
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

andrei

Tot pt. ca stiam ca treapta I este nesincronizata, nu am mai adaugat ca e cateodata dificil sa bagi intr-a I-a din mers (de ex. cand incetinesc aproape pala la oprire la speed-bumps). Nu se intampla intotdeauna, fapt pe care mi l-am explicat prin faptul ca, desi e nesincronizata, cateodata se poate nimeri sa fie "unde trebuie" si atunci merge perfect.

Nu stiam ca nici in marche-arriere nu e sincrinizata cutia.

Ca solutie, tot de pe forum, am adoptat varianta in care duc schimbatorul in punctul mort, pe urma intr-o treapta oarecare de viteze, cu ambreiajul apasat (a 3-a de obicei, pt. fluiditatea miscarii) dupa care in 90% din cazuri intra bine si in marche-arriere.

Varianta cu miscatul masinii putin in fata mi se pare mai laborioasa.

In alta ordine de idei, chiar eram curios daca s-a folosit pe 207 aceeasi cutie ca pe 206, sau a fost elaborata una noua (ma refer la cutiile de pe variantele echipate cu motorul 1.6 HDI, atat la 206 cat si la 207).
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

vlad_207

Salut! E primul meu topic pe acest forum. Eu sunt foarte multumit de masina. Am 18.000 km si nu bate nimic, nici macar hayonul, in rest am ceva nemultumiri la cutia de viteze. La mine cand este motorul rece respectiv cutia, cand bag din a I-a in a II-a agata si se aude un carait, iar dupa ce se incalzeste motorul intra greu in viteza I. In rest cutia mi se pare destul de precisa.

andrei

Salut vladboy si bine ai venit pe forum !

Ce spui tu despre cutia de viteze vine in sprijinul a ceea ce zicea turbojack, motorizari diferite, cutii diferite, pareri diferite.
rara parea foarte multumit de cutie, tocmai pt. ca la Peugeot, pe alte modele in afara de 207, e lucru stiut ca mai 'agatza' cutiile intre treptele I si II, nu numai la rece.

Oricum, se pare ca per total esti multumit de masina !
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

cos_mj

Cutia de viteze de la 207 - 1,4 HDi mi se pare mult mai reusita decat cea de la 308 1,6 HDi 110 CP. La 207 agata putin in treapta 1, dar este foarte precisa spre deosebire de cutia 308-lui care agata intr-a 4-a  :cursing: cel putin asa am patit de cateva ori. Tot la 308 mi se mai pare ca este mai putin precisa din cauza ca atunci cand schimb vitezele trebuie sa le "cauti" putin ca sa intre lejer! Repet, este doar o constatare pe care am facut-o, dar inca nu m-am "imprietenit" foarte bine cu 308-ul. E posibil dupa vreo cateva mii de km sa imi schimb aceasta parere.  :001_unsure:
Scot acidul din apa plata!

vlad_207

Se pare ca leul meu chiar avea o problema cu cutia de viteze. Ceva sincron pt treapta a doua era defect. Problema sa remediat dupa prima revizie, prin inlocuirea acelui sincron. Deocamdata cutia merge greu, mult mai greu ca inainte si astept sa-si dea drumul.

basti77

Citat din: cos_mj din Martie 17, 2008, 12:09:59 P.M.
Cutia de viteze de la 207 - 1,4 HDi mi se pare mult mai reusita decat cea de la 308 1,6 HDi 110 CP. La 207 agata putin in treapta 1, dar este foarte precisa spre deosebire de cutia 308-lui care agata intr-a 4-a 

Confirm partea ca este reusita, precisa si ca uneori in tr.1 intra mai greu nu agata, cazul meu. Fata de motorizarea diesel de 1.6 parca are cursa putin mai scurta cea de 1.4.
Am invatato sa intre in tr.1 daca masina se afla putin in miscare, in cazurile in care te apropi de intersectie sa te asiguri dar nu te opresti definitiv, caz in care tr.2 nu te ajuta.

a_mic

@basti: eu am invatat de la instructor ca "daca roata se mai invarte inca, atunci se baga treapta a II-a". Evident ca poate fi invatata sa intre si in I dar, neavand sincroane, o fortezi.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

basti77

Stiu asta, la benzinara la nici 5 km/h merge sa ii dau tr.2 si sa continui deplasarea, trage la 1000rpm sau chiar sub fara sa patinez prea mult ambreiajul, sa trepideze sau sa dea in nas, dar la diesel chiar nu trage la aceasta turatie, face urat de tot.

Nu recurg des la aceasta practica, daca sunt 1-2 cazuri pe saptamana depinde de situatii, oricum nu debraiez si din treapa in care sunt trec direct in tr.1. Apas ambreiajul, aduc la punctul mort, eliberez pedala, apoi o apas iar si introduc in tr.1.

Totul se petrece foarte repede, chiar din obisnuinta am incercat aceasta practica pe un 206 1.6hdi si mi-a reusin din prima, moment in care proprietara a ramas masca deoarece ea niciodata nu a reusit iar cand a incercat a caraito rau.

Nu are sincron pe tr.1 ? Este o regula generala sau cutia mea nu are ?
Am vazut multe cutii de viteze desfacute, chiar m-am implicat in demontarea/montarea lor si am vazut un tren mobil desfacut iar treapta 1 era sincronizata.

a_mic

Poate gresesc eu dar, asa stiam: fara sincroane pe I si marche-arriere. Un specialist ne va lumina.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

lupamuttley

De asemenea si a mea la 1,4HDI agata intra 1-a si marsarier.