Peugeot 301 - noul seria 3 în România

Creat de Gabriel, Octombrie 19, 2012, 08:37:46 P.M.

« precedentul - urmãtorul »

0 Membri ºi 1 Vizitator vizualizeazã acest subiect.

Gabriel

Am făcut publice în premieră detaliile tehnice, prețurile și achipările lui Peugeot 301 în România.
Peugeot 301 ar trebui să fure din clienții Loganului, mai exact acei clienți care vor o mașină ieftină și spațioasă dar nu au încredere în Logan sau nu le place cum arată. Senzația mea este că dacă lansau mașina asta anul trecut în România făceau o treabă muuult mai bună, așa au pus 301 față în față cu un Logan redesenat și reîmprospătat.
Îmi place tare cum arată, cel puțin în poze. La prima veder pare ieftin dar dacă te uiți cu atenție primul nivel de echipare e cam forțat: nu are nici radio și nici aer condiționat plus că opționalele îmi par cam scumpe. În schimb pare o mașină a naibii de spațioasă.

SportWagon

Ca de obicei, din pacate, Peugeot reactioneaza putin mai tirziu decit te-ai fi asteptat, cum a facut-o si in cazul SUV cu 3008 si a monovolumelor cu 5008.
Intr-adevar pe o piata specifica cum e cea a Chinei si a tarilor estice in speta Romania in care masina trebuie sa aiba musai portbagaj distinct si incapator adica 3 volume o astfel de caroserie era vitala pentru ocuparea unei cote de piata ma mari si a lupta cu ceilaltti constructori care ofereau masini de acest gen.
Insa volumele totale in Romania si tari similare fiind asa scazute rentabilitatea nu a devenit interesanta decit cind piata Chinei a justificat lansarea unui astfel de model (vezi cazul 408 adica un derivat din 308, in 3 volume) .
Ofer consultanta in domeniul auto,

balanel

Are cineva pe forum 301, sa vad si eu ceva impresii?
Pe mine ma intereseaza nivelul de echipare de top Allure, cu motorul 1.6 si cutie automata.

Apropo de aceasta cutie AL4, stie cineva mai multe detalii?
In descriere ar avea 4 trepte, dar in filmuletul de mai jos, eu am impresia, urmarind turometrul, ca ar avea si un overdrive, sau blocheaza convertizorul de cuplu la o anumita viteza, nu stiu, dar impresia e ca schimba 5 "rapoarte".
https://www.youtube.com/watch?v=EHbN7-raSDg
Ce parere aveti?

M-ar interesa si ceva referinte despre fiabilitatea cutiei.

sw tm

#3
Asta nu-i genul de masina pe care sa o comanzi in configuratie maxima. Mai bine te orientezi spre alt model din gama Peugeot.
Mai bine te orientezi spre un 308 ACTIVE 1.2 L PureTech Turbo S&S care-si merita din plin diferenta de bani.

balanel

Are cineva vreun model de Peugeot cu aceasta cutie de viteze, sa-mi spuna si mie cate trepte are?
Am mai gasit inca un filmulet unde se vad 4 schimburi de trepte, de unde eu as trage concluzia ori ca are 5 trepte, ori 4 + overdrive.
https://www.youtube.com/watch?v=P3FXIhWlkfE
@sw tm: diferenta de pret merita pentru cine o are. Ma orientez catre un nivel de echipare mai de top, pentru ca are jante aliaj originale, are 4 boxe la sistemul audio, are cotiera, si alte maruntisuri pe care le prefer de origine, nu after-market. Si am impresia ca doar pe Allure pun ei cutia automata. In plus, mie nu imi plac motoarele turbo, ci aspirate.

sw tm

Ideea e ca nu prea merita sa arunci banii pe fereastra. Tehnologia din asta masina e putintel cam depasita si dupa cum spun altii mai priceputi ca mine, cutia de viteze automata are mai multe probleme decat una clasica.
Din cate am vazut eu in prezentarea romaneasca 301 vine cu cutie de viteze automata in 4 trepte. O mai bucteaza ei dar niciodata "negativ" pentru ei...  :001_rolleyes:
In general astfel de masini se livreaza majoritar in utilari minime, posibilitatea de a gasi o automata e infima.
Eu iti sugerasem acel motor pe 308 pentru ca e motorul anului actual si pare mai mult decat interesant. Am vrut sa-l testez dar nu l-au avut la Timisoara si acum nu mai e cazul.
In aceeasi bani poti gasi un 308 destul de bine asezonat cu avantajul unei masini noi (ca si tehnologie).
Dar cel mai bine meri si le testeaza. O sa-ti dai seama singur de diferente.

SportWagon

A nu se face confuzie intre cutia robotizata si cutia automata cu convertizor e cuplu. Cea de pe 301 e una robotizata daca e "automata si e similara (poate doar cu un singur ambreiaj) celei DSG de la VAG.
308 se pozitioneaza ca entry level in concurenta directa cu Logan di dpdv al designului si al aspectului interior este superior Logan-ului. Motorizarea deasemenea, ceea ce e cel mai important. Aspectul interior es si el superior. Prestigiul marcii Peugeot in comparatie cu Dacia ESTE INCOMPARABIL !!!
Ofer consultanta in domeniul auto,

balanel

301 are cutie robotizata in 5 trepte la motorul de 1.2.
La cel de 1.6 este vorba de cutia automata clasica, cu 4 rapoarte AL4.
Aceasta ultima varianta este cea care ma intereseaza, de aceea voiam sa aflu mai multe informatii despre cutia respectiva.

SportWagon

Din ce am auzit din service,  cutia automata cu 4 rapoarte s-a dovedit fiabila (daca e aceeasi ca si cea de pe modelele anterioare Peugeot.
Motorul de 1.6 es avansat tehnologic si este creditat cuperformante bune (nu am testat indelung pt a avea o opinie proprie).
Cred ca alegerea ta e una buna.
Ofer consultanta in domeniul auto,