Consum carburant 206 diesel

Creat de Ovidiu, Februarie 12, 2007, 11:16:21 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ventura

Citat din: K-man din Februarie 19, 2007, 07:53:55 A.M.
Pai draga Darius e un consum mai normal sa zicem fata da cel al a_micului de 3,45.

Eh, mai draga, a_mic a luat lectii de condus cu Plattner. ;D Dar, totusi, bravo lui.

a_mic

#16
Acum, serios vorbind, sunt convins ca tine de "determinarea" mea de a scoate consumuri cat mai mici. E unul din intemeiatele motive pentru care mi-am ales acest tip de motorizare. E bine de stiut ca si atunci cand mergeam cu Oltcit-ul preparat de mine, am avut situatii in care in extraurban am consumat 5.2-5.3 l/100, consumuri care dadeau batai de cap altor posesori. Reteta tine de modul in care conduc, iar unul din antevorbitorii mei (Seby:  :angel:) a pus punctul pe "i":
1. folosesc frana de motor la maximum, de asa maniera incat eu practic nu apas frana in curbe decat in situatia in care nu am apreciat bine distanta fata de curba si viteza necesara abordarii ei.
2. folosesc numai frana de motor in pante descendente, momente in care CB-ul indica consum "0.0". Stiu ca mergand la punctul mort, consumul devine 0.7-0.9 l/h iar franele sunt suprasolicitate, lucru de care ma feresc. Dealtfel, asta este si motivul pentru care placutele mele de frana aveau o durata de viata peste medie;
3. abordarea depasirilor se face de asa maniera incat manevra sa fie 99% sigura si fara bruscarea acceleratiei. Foarte rar mi se intampla sa folosesc o treapta inferioara de viteza pentru executarea manevrei;
4. pornirea la rece o fac cu o crestere foarte lenta de turatie pentru fiecare treapta de viteza, iar in cazul temperaturilor foarte scazute, evit trecerea in treapta a 4-a de viteza, mentinand o perioada destul de lunga de timp motorul turat la 2200-2500 RPM in treapta a 3-a;
5. sunt extrem de atent cu presiunea pneurilor: acestea se afla in permanenta (adica indiferent de temperatura si incarcare) la 2.4 atm si fata si spate
Cam astea sunt primele lucruri care-mi vin in minte vis-a-vis de stilul de condus. E de retinut ca nu merg chiar ca tataie dar, nici nu ma deranjeaza daca la 105 sunt depasit de o dacie 1300 de pe care curg tablele, scoate fum si astept sa-i sara pistoanele prin capota.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Darius

Asta este consumul care imi iese de cele mai multe ori... Am scos O SINGURA DATA 3,8l%. Dar am mers cam subturat. Sa nu intelegeti gresit, conduc linistit de obicei(130 pe autostrada, 100-110 pe celelalte drumuri). Dar atunci cind am scos consumul de 3,8 am fost mult prea linistit. Chiar si pentru un ardelean :)) Sincer, cred ca 4-5 l% este consumul normal afara, depinde de situatii si talpa...
"Nu pierde nici o ocazie de a gindi inainte de a vorbi!"

a_mic

#18
Am sa incerc sa readuc la zi consumurile de cand am masina (8 luni):
   1               2                  3                      4                      5                        6
Luna      Km. parcursi     Consum/100      Km cumulati     Consum mediu      Urban/extraurban
6/2006          64                 ?                     64                     ?                       64/0
7/2006       3548               4.56                  3612                4.92                 1650/1900
8/2006       2415               4.69                  6027                4.83                   700/1700         
9/2006       1505               4.92                  7532                4.85                   700/800
10/2006       4139               4.34                11671                4.67                  1100/3000
11/2006       1453               4.98                13124                4.70                    700/750
12/2006          79              11.39*              13203                4.74                      79/0
1/2007        1237               5.63                14440                4.82                    800/400
2/2007        3458               4.67                17898                4.79                    850/2600

*) nesemnificativ intrucat masina nu a circulat decat foarte putin, in schimb, a fost tinuta cumulat cateva ore la relanti.

Imi permit sa va fac publica o observatie referitoare la diferenta dintre metodele "pompa" vs "CB", respectiv: indicatia CB la sfarsitul lunii (cu setare pe "0" la inceput) conduce, pentru luna februarie la un consum mediu de 4.3 l/100 in timp ce indicatiile oferite de pompe conduc la un consum mai mare, respectiv 4.67 l/100. Deci, avem o problema: unde e eroarea ? Un consum efectiv mai mare ar conduce la concluzia ca pompa imi arata cantitati de combustibil mai mari decat cele la care se raporteaza CB-ul. Dupa cum stim, indicatiile CB-ului sunt oferite prin intermediul unui traductor de masoara rezistenta electrica la spirele sondei de combustibil. Sonda este "spiralata" cu interspatii ce pot sa nu fie egale din diverse motive (eroare la montaj sau deplasari datorate trepidatiilor). Eu inclin sa privesc usor circumspect indicatiile CB-ului si sa merg pe "mana" pompei.

Sunt interesat de comentarii.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

rara

Gandeste-te cand cobori un deal, consum instantaneu 0.0%. Eronat!!! Masina  ta tot consuma doar ca CB nu arata. Pe parcursul unei luni diferentele astea se aduna si apare la pompa. :D


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

a_mic

pai in frana de motor consuma numai AER...
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Kman

Amic sa inteleg ca motorul tau mere numai cu aer??

marius.v

Citat din: a_mic din Martie 03, 2007, 07:24:05 P.M.
pai in frana de motor consuma numai AER...
Numai in vise a_mic consuma numai aer!
E motor cu explozie!
Cand functtioneaza consuma, putin dar consuma!
Deci atentie cu afirmatiile ca un motor consuma numai aer ca ne rade lumea!
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Radon

Citat din: K-man din Martie 04, 2007, 02:13:21 P.M.
Amic sa inteleg ca motorul tau mere numai cu aer??

pai de aia scoate el asa consum... ;) iata cum se explica toate !

a_mic

hai sa ne lamurim ca ma ia lumea la misto pi daiboj...: electrovalva de la admisie (iar aici discut despre motoarele pe benzina dar, banuiesc ca si la dieselare este acelasi lucru) blocheaza admisia combustibilului inainte de "pantalon" in cazul utilizarii franei de motor pe plaja de turatii intre turatia maxima si 1300-1200 RPM. In aceasta situatie, combustibilul este dirijat direct pe conducta de retur. La inregistrarea unei turatii < 1200 RPM reintra in functiune si permite admisia combustibilului in cilindri pentru a preveni oprirea motorului. Pare curios dar, electronistii cunosc aceasta mica "smecherie" care face ca motorul intr-un anumit regim de functionare sa mearga cu adevarat cu aer. El functioneaza numai prin antrenarea lui de catre cutia de viteze.
Ne rade dar, nu chiar toata lumea ! ;)
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

a_mic

Citat din: rara din Martie 03, 2007, 10:36:41 A.M.
Gandeste-te cand cobori un deal, consum instantaneu 0.0%. Eronat!!! Masina  ta tot consuma doar ca CB nu arata. Pe parcursul unei luni diferentele astea se aduna si apare la pompa. :D
Mai degraba, in conditiile postului meu de mai sus, sunt tentat sa cred ca diferentele se datoreaza functionarii motorului la relanti, la viteze < 30 km/h, atunci cand CB-ul nu inregistreaza (sau, cel putin, nu afiseaza). Consumul devine relativ semnificativ in perioadele reci cand, eu cel putin, las masina la relanti cca 30 sec. Si, dupa cum se stie, un motor rece se comporta ca un betiv.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

marius.v

Axioma: un motor cu explozie NU POATE FUNCTIONA complet nealimentat.
O urma de combustibil trebuie sa alimenteze cilindrii pentru ca motorul sa nu se opreasca!
Orice iti spun electronistii sa stii ca viseaza!
Daca nu ai explozii in cilindri motorul se opreste si reporneste in regim de automobil impins.
Asa ca motor in care circula doar aerul sa stii ca e chiar de ras.
Serios.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

a_mic

Citat din: marius.v din Martie 05, 2007, 09:49:16 A.M.
Axioma: un motor cu explozie NU POATE FUNCTIONA complet nealimentat.
Imi permit sa completez "decat inertial". Dar, in mod sigur vom mai avea parte de opinii in cadrul deschis de acest subiect :)
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

nolo

citez din cartea lui Petre Cristea, "Arta de a conduce automobilul", pag. 79-80 (cap. Frina de motor):
La frina de motor, evacuarea este libera, insa admisia este aproape complet strangulata (paleta de admisie sta in pozitia inchisa de mers in relanti); deci numai cursele de admisie in care pistoanele trebuie sa invinga depresiunea din cilindri si din galeria de admisie sint cele care frineaza rotirea motorului.
In realitate, la frina de motor contribuie mai multi factori:
- pistoanele care in cursa de admisie au dedesubt presiunea atmosferica si deasupra numai un sfert din aceasta presiune;
- toate celelalte frecari din motor, care consuma cu atit mai multa energie pe secunda, cu cit turatia este mai mare;
- toate frecarile din organele de transmisie, care insumeaza cca 10% din puterea data de motor la viteza respectiva;
- [forta de frecare pneuri-asfalt];
- inclinarea soselei;
- starea si calitatea drumului [...]

o pagina mai incolo:
consumul de benzina este exact acelasi ca si in cazul in care taiem contactul

adica...


sincer sa fiu, nu am gasit alte referiri pertinente la consumul de carburant in cazul frinelor de motor, dar intuitia imi spune sa tin cu cei care apreciaza ca e zero. motorul NU FUNCTIONEAZA, e adevarat, complet nealimentat, in schimb, SE INVIRTE (fortat) :)
nu sint de acord nici cu a_mic, care a introdus sintagma INERTIAL alaturi de MOTOR (inertia e a masinii, nu a motorului :P ).

oricum, inca nu sint 100% convins. o sa mai dezbat problema si cu alti specialisti :) . nu ma las pina nu obtin o explicatie stiintifica.
avocatul diavolului

a_mic

apreciez punctul de vedere al colegului NOLO, iar in ceea ce priveste sintagma "inertial", ma refeream la miscarea tuturor componentelor motorului in conformitate cu legea I: un corp isi pastreaza starea de miscare sau repaos relativ atat timp cat asupra lui nu actioneaza nici o forta, corpul fiind reprezentat de orice piesa a motorului aflata in miscare.
Revin ON pentru a va comunica datele rezultate din drumul de ieri:
- deplasare Bucuresti-Radauti-Fratauti-Radauti-Bucuresti
- durata: 1 zi (plecare ora 3.00, sosire ora 22.00)
- distanta: 1043 km
- consum mediu 3.7 l/100 distribuiti astfel: 3.8 la ducere, 3.6 la intoarcere
- viteza medie: 62 km/h
- viteze utilizate: 59 km/h urban, 105 km/h extraurban
- observatii: vitezele utilizate au ca referinta proportia cea mai mare din deplasare si au avut un varf de 140 km/h
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.