Menu

Afișare Mesaje

Aici puteți vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afișate doar mesajele făcute în secțiuni în care aveți acces.

Afișare Mesaje Menu

Mesaje - AIR

#1
Jurnal de bord / Re: Masina mea
Iulie 06, 2010, 01:03:11 P.M.
Cum in acest topic am drept deplin sa scriu ceea ce priveste activitatea mea aici, fac urmatorul anunt:
Celor ce m-au votat la Karma cu - nu pot decat sa le doresc sanatate si fericire, macar au putut fi sinceri cu ei insisi.
Celor care m-au votat cu plus le multumesc, pt ca imi vad adevarata valoare.
Pentru ca acest topic este mai mult un monolog, probabil ca nici nu mai are sens sa mai scriu in el deoarece eu imi cunosc masina suficient de bine, si pot sa o apreciez la justa ei valoare fara sa impartasesc aceste lucruri unor oameni care nu comenteaza nimic.
Pana cand se vor linistii apele voi lua o pauza.
Si asa am destule pe cap, plus ceva solicitari in plus care posibil ca imi vor recompensa alte eforturi, iar cum aici i-ar au aparut frictiuni, prefer sa uit de acest forum o perioada nedeterminata, si sa imi caut linistea in alte zone.
Celor care imi sunt prieteni le spun un La revedere, pe o perioada nedeterminata, iar celorlalti, nu le pot dori decat sa o duca cat mai bine.
Asa cum sunt ei!
#2
Jurnal de bord / Re: Masina mea
Iulie 02, 2010, 01:45:39 P.M.
Observatie: dupa 4000rpm masina se plafoneaza relativ "brutal" mai ales in treapta a 2a motorul urca pana sus spre 4750-4800 dar viteza nu creste nici macar liniar.
In celelalte trepte senzatia nu e atat de clara deoarece viteza vehiculului e mai mare iar diferentele sunt mai mici, la apasarea  mai viguroasa a pedalei.
Oricum masina merge ceva mai rotund dupa o "tura" la asemenea rotatii! Insa face cam mult zgomot.Si ai senzatia ca e cumva cam fortata. :crying:
#3
Utilitare / Re: Consum Peugeot Partner
Iulie 02, 2010, 01:41:18 P.M.
Ultimul consum urban, in Bucuresti.8,9 litri/100km dar si cu AC, frecvent ore de varf.
Un alt aspect, prima data am zis ca e o intamplare, consumul Bv-Buc, respectiv 162 km, cu ceva mai putin de 8 litri(real cred ca au fost in jur de 7,2 litri) si am ajuns cu un consum sub 5 si cu AC.
Cand o "minune se repeta" inseamna ca nu mai e minune.Am avut un drum Buc-Busteni si retur a doua zi.
Consum la dus:4.8 (AICI SE PUNE SI O CURATIRE DE INJECTOARE STILL a_mic) :001_wub:.
Consum la intors 4,4 (consum la pompa). :001_wub:
Pt cilindreea mea ma declar foarte multumit.Acum tintesc sa ajung la 4,0.
Ulterior poate ajung si mai jos.
Un alt aspect motorina de la Comarnic e mereu mai buna calitativ decat la alte pompe Rompetrol!
Patru alimentari acolo si de 4 ori motorul merge mai bine, decat cu motorina de la alte pompe rompetrol!
#4
Jurnal de bord / Re: Ventura's 406
Iunie 28, 2010, 02:06:07 P.M.
Fratele cumparat e cunoscut ca are urmatoarele hibe:Cad articulatiile uneori si sub 20 000km, caseta de directie electro hidraulica cade pana in 40 000km, nu se poate repara ci doar inlocui, si arde becuri, precum artificii, ma refer la cele de far.
In oras mananca mult mai mult decat visezi, insa e relativ comfortabil.Nu stiu fata de 406.
Ca fost posesor de Renault, nu recomand nimanui aceasta marca, care are o politica foarte paguboasa, masina pare ieftina la cumparare insa e groaznic de scumpa la servisare si la piese de schimb.
Sper ca Ventura sa nu aiba parte de necazurile mai sus enumerate pe care le auzeam frecvent in service cand inca mergeam cu Kangoo.
Mecanicii erau incantati ca nu faceau foamea insa se plictisisera de schimbat becuri si bascule fata.
Aproape nu era saptamana sa nu vina un megane cu o caseta stricata.
Sper ca al tau sa fie fabricat ulterior acestor constatari si sa se fi remediat intre timp toate aceste probleme.
Mult succes
#5
Voi face asta doar dupa ce o sa vad un exemplu de la un 307Sw :ban:!
#6
Ce sa fac daca asta e locul de parcare!Altul nu exista si asta l-am obtinut f greu. :crying:
#7
Alte modele / Re: Costuri exploatare
Iunie 24, 2010, 03:14:51 P.M.
Nu e mult ce ai tu acolo la revizie!Eu sunt mereu pe la 6-700 de lei. Insa cred ca tu ai benzina!
#8
Din pacate la curatzat!Radu iti tin companie la aceasta treaba.
Un alt aspect cu cat e mai rece afara cu atat mai putin afecteaza vopseaua si lacul.Deci iarna nu e asa de rau, insa vara e crima, raman pete si pe parbriz, parca mananca soda caustica sau acid sulfuric, zburatoarele lui Dzeu :death:
#9
Un topic vechi dar actual pt mine.
Locul unde sta masina e sub o creanga, iar pe creanga adeseori stau si zburatoare.Daca nu curat masina si cumva sta la soare iar "gunoiul" e mai gros de 1 cm pur si simplu actiunea soarelui+ continutul bazic acid cum o fi al "materialului" pur si simplu ciuruie vopseaua pana la fier.
Asa ca mare grija.
#10
Jurnal de bord / Re: Mihai B: 307 SW - "JUJU"
Iunie 21, 2010, 05:27:07 P.M.
Imi place motorul tau ca e curat, pe al meu s-a cam pus praful.
Toate bune si motorina ieftina!
#11
308 / Re: Consum Peugeot 308
Iunie 21, 2010, 05:17:08 P.M.
E loc si de mai bine, insa nu e nici rau!
#12
Jurnal de bord / Re: Mihai B: 307 SW - "JUJU"
Iunie 21, 2010, 02:01:13 P.M.
O observatie tu la cati km schimbi filtrul de aer?
A doua in sfarsit pot sa citesc ce scrii.Daca ai pe furtun ulei nu cumva furtunul e crapat si plange?
Eu as incerca sa depistez si pierderea de ulei si eventual sa o rezolv.
Mult succes cu noul arc!
#13
Jurnal de bord / Re: Masina mea
Iunie 20, 2010, 02:52:15 P.M.
Intre timp am schimbat si becul de pe dreapta fata.Care se schimba mult mai usor decat cel din stanga, fiind mult mai mult loc liber in acea zona.
Acum am 2 becuri Osram H4 +50% au si un cod 1F.Cand se vor arde acestea trec la un set 1E care sunt long life, scrie pe ele ca tin de trei ori mai mult decat unele normale.Teoretic daca cele originale unul din ele a cedat dupa 3 ani si jumatate, extrapoland viitoarele vor tine inca 8-9 ani din momentul montarii.
Un alt aspect, am masurat tensiunea la borne.Bateria se incarca in conditii similare usor mai putin decat acum 2 ani.Respectiv 14.45 in loc de 14,55V.
Cred ca voi desface surubul de la cablul "+" de pe alternator, si voi curata locul de contact, dupa care voi remonta totul la loc.Suspectez o oxidare/prafuire a contactelor.
Astept confirmare.(multumesc in  avans Turbojack).
Sper sa obtin o crestere a voltajului la borne cat de mica.Ideal e sa obtin ceea ce era acum cativa ani.
Toata stima
#14
Jurnal de bord / Re: Masina mea
Iunie 18, 2010, 08:35:58 A.M.
Dupa aproape 5000de km de drumuri realmente bune, pot sa spun in doua vorbe, ca masina cu care merg a fost un prieten de nadejde in tot acest drum.
E drept ca si eu "l-am respectat pe Dansul" si i-am purtat de grija, ceea ce voi continua sa fac si in continuare, nu ca pe o rasplata, ci pentru ca asa m-am obisnuit.
Atentia pe care o acord alimentarii cu combustibil de calitate, grija pt nivelul mereu la maxim al uleiului, lichidului de racire, lichid de frana....si toate celelalte "fleacuri", o exploatare zic eu judicioasa si cu simt de raspundere, mi-au dovedit inca odata in plus daca mai era nevoie, ca motorul HDi de la Peugeot este un motor diesel, setat insa din cutie si din gestiunea electronica a motorului ca un motor Otto.
Odata ce am alimentat cu motorina de calitate (ARAL/BP ultimate diesel) si nu numai, am alimentat si aceeasi marca motorina simpla, pot spune ca zgomotul in relanti al motorului era similar cu al unui diesel 1,4 sau 1,6 de la acelasi brand.
Marunt si des si foarte sensibil la pedala, motorul raspundea aproape instant, de la 1500rpm se simtea deja ca intra turbina in actiune iar la 2000rpm pur si simplu masina "tasnea" din banda de acceleratie.
Ce am mai observat, este faptul ca masina se incalzeste in 2 etape.Prima e cea in care motorul ajunge la 80 de grade si motorul e sa zicem asa, in parametrii de lucru.A doua urmeaza acesteia insa de abia dupa circa 2-3 ore de mers continuu.Daca faci pauze mai lungi de 1/2 de ora, aceasta a doua etapa se "reseteaza" si va dura iarasi ceva timp pana cand se va reveni la etapa a 2a.
Daca in etapa 1 masina are un consum si un mers relativ normal, din etapa a 2 a consumul scade semnificativ, motorul e silentios, aproape indiferent de turatia motorului si are "vana" cam in orice situatie, insa toate acestea sunt caracterizate de o rezerva de pedala foarte buna, o racire a instalatiei AC pe care nu stiam sa o aiba, si un consum minunat tinand cont de viteza medie de deplasare, si de folosirea relativ frecventa a AC.
In tara la vitezii medii de peste 80km/h folosind cele 2 autostrazi A1 si A2 consumul la 115-120km/h FARA AC nu scade decat rareori sub 6l/100km.
La mers constant la 130km/h consumul mediu (fara AC) e pe la 6.5-6.7, iar cu AC trece usor de 7 urcand uneori si la 7.3.
In toti acesti km circa 5000, unde de obicei am mers cu 120km/h dar si cu 140, insa preponderent a fost circa 120km/h, cu exceptia zonelor unde erau lucrari si trebuia sa stau la 80km/h, si am folosit AC ori de cate ori a fost necesar, pt mine consumul mediu final pe intregul parcurs a fost o surpriza placuta.
Imi estimasem un consum mediu de 7 dar m-am gandit de la inceput ca daca reusesc sa ajung la 6,5 si tot e bine.Pe masura ce am tot alimentat, am tot sperat sa ajung la 6.E drept ca drumul la dus a fost de partea mea dat fiind ca am prins mult timp innorat si afara era chiar rece.Temp maxima 2 zile la rand a fost doar de 14 grade.Sincer m-am bucurat spunandu-mi ca macar am facut economie la dus, la intors nu stiam cum va fi vremea.

Un alt aspect estimam pana acum un consum cu AC mai mare decat fara AC in conditii similare, la circa 0.6-1.2l/100km in plus.Cred insa ca un combustibil de calitate diferenta e mult sub 0.6 l/100km.

Alte fenomene observate.Dupa sprintul la Viteza maxima din care 1 km a fost la vale si restul pe teren drept, am constatat urmatoarele simptome.
1 Temperatura motorului daca AC este oprit (afara erau circa 23-24 de grade) urca la drum pana pe la 90-93 mai ales daca ai de urcat dealuri si stai la viteze de peste 130km/h.
Daca o lasi pe la 120km/h temperatura scade la circa 83-85, tot fara AC.
Revenind la sprint, dupa sprint si dupa ce am atins viteza maxima...la circa 8 km a trebuit sa ies din autostrada, dar cei 8 km i-am parcurs la 125km/h tocmai pt a ii lasa timp sa se raceasca treptat motorul.Am iesit din autostrada si dupa circa 5km am ajuns la punctul de oprire.
Stiind ca e bine sa las motorul sa se raceasca un pic l-am lasat in relanti circa 5 minute, intre timp intrand si electroventilatorul in functiune de 2 ori.Ce am observat insa a fost zgomotul deosebit de "clantanit si de zgomotos al relantiului".Aveam senzatia ca tot motorul e supradilatat, si ca era foarte zgomotos.Acest lucru m-a determinat sa astept si a doua pornire a electroventilatorului, care pe masura ce a functionat, parca incepuse sa mai atenueze din zgomot.
Orpirea a fost usor mai lunga decat am estimat initial, depasind 2 ore si jumatate.In acest timp masina a fost parcata la soare si la intoarcere motorul se racise la circa 65-68 de grade/(afara erau circa 26-28 de grade).
De la pornire am remarcat inca odata zgomotul marunt si des cu care m-am obisnuit atata timp cat am alimentat in cele 2 tari (Austria si Germania).Apoi am continuat deplasarea nu inainte de a ma opri la Motorinaria Aral din localitate unde plinul se facea cu 3 eurocenti/litru mai putin decat pe autostrada.
Un alt aspect a fost acela ca in drum spre casa m-a prins seara pe drum.Pana atunci nepatind asa ceva.Mergand am observat ca farul stanga parca nu lumina.Asadar am oprit in prima parcare si am purces la verificarea luminilor.Intr-adevar ceea ce observasem era real farul stanga se arsese pe faza scurta (bec H4),E primul bec de far pe care il schimb la aceasta masina.
Pot spune ca a fost relativ greu de schimbat pt ca e cam stramt locul respectiv, si greu de desfacut.V-a trebui sa il schimb si pe fratele sau pt ca acesta e din Seria +50% mai multa lumina la aceiasi wati.
S-au sa le schimb pe amandoua cu unele long life.
Ceea ce pot spune cu siguranta dupa acest drum e faptul ca masina s-a intorsa acasa mult mai "curata" mai ales in interiorul motorului.
Acolo cred ca s-au produs efecte minunate ale uleiului+ Dura lube si Duralube pt carburanti folosite pe parcursul deplasarii, mai ales la dus.
Cat de curand va urma revizia de 60 000km de fapt deja am trecut de 61 300km deci deja e peste un pic.
In speranta ca lucrurile vor continua tot asa si ca masina va merge din ce in ce mai bine nu pot decat sa multumesc inca odata proiectantilor si tehnicienilor de la Peugeot, pt acest produs, care insa din pacate in Romania e subutilizat.Din lipsa de carburanti la nivelul la care ar trebui sa fie.
Toata stima
#15
Jurnal de bord / Re: Al Ei 207 oranje salamanque!!!
Iunie 18, 2010, 08:34:22 A.M.
Sa speram ca isi va pastra naravul.Succes in continuare.