Test drive 4007 Premium 2.2 hdi

Creat de Cloud no.75, Iulie 28, 2008, 12:54:10 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cloud no.75

In weekend am parcurs vreo 600km la bordul lui 4007 Premium 2.2 hdi, asa ca vreau sa va impartasesc impresiile mele.

Recunosc ca am pornit la drum cu oarecare reticenta, dar si cu o mare curiozitate vis-a-vis de acest model destul de controversat.

Rodul colaborarii dintre Mitsubishi si PSA si fabricat in uzinele Mitsubishi din Japan, este de fapt un Mitsubishi Outlander pe care a fost grefat un excelent 2.2 hdi de fix 156 cai (conform talon - 115kw). Fapt interesant, daca un client vrea o comanda speciala pe acest model, asteapta 7 luni, din care 2.5 luni este transportul...No comment.

Primul contact cu masina este trist rau: cand tragi de manerul usii rasuna ecou in tabla fetei de usa  :cursing: Incredibil !!! Efectiv suna a gol, rezoneaza declansarea parghiei care descide usa. Daca lovesti usor cu degetul in tabla, rezonantele se simt in toata fata de usa. Asa ceva eu nu am mai intalnit. Sunt convins ca un pumn bine plasat in usa duce la inlocuirea fetei de usa. Tabla e subtire ca o foita de tigara. Aripile fata sunt de plastic, suna mai bine, iar tabla consolei spate nu acopera cavitati prea mari si suna ceva mai bine...

Cu acest gust amar m-am urcat la bord. Usa se inchide frumos pe cheder, nu da senzatia ca inchizi usa de bloc. La bord, va spun sincer ca am stat 15 minute doar sa caut repere familiare de Pug. In afara de scaunele fata partial piele luate de la 407 St Sport si de sigla de pe volan NU AM GASIT NICI 1 ELEMENT SPECIFIC MARCII. Incredibil !!! Nimic de 206, 207, 307, 308, 407, 607, nimic, nimic.

Masina e pur japoneza pe dinauntru: Plastice de maxim r***t, dar imbinate excelent. Exact ca la Avensis, LandCruiser, Subaru, Mazda sau orice Mistubishi, sau orice Hyundai. Plastice 100% tari, nimic moale. Calitatea plasticelor este exact a oricarei masini japonezo-coreane.

Parasolare flasce, parca din vinilin si carton ieftin, fara lumina la parasolar...Plastice tari peste montantul A. Fata de usa si bordul dintr-un plastic placut ochiului, oarecum solzos, placute la atingere dar 100%Tari.
Partea inferioara a fetei de usa dintr-un plastic foarte tare, dar si mai neplacut ca si aspect, de calitate usor inferioara.

Butoanele de deschis geamurile bine plasate, dar dintr-un plastic gen Logan, NELUMINATE NOAPTEA !!!  :cursing:

Comenzile climei copiaza la virgula cliamtronicul grupului VAG, dar sunt vai de capul lor: plastic foarte ieftin, chinezism, pare de jucarie. Sunt incastrate in partea de jos a consolei intr-un plastic negru, foarte rugos, groaznic la atingere.

CD Player-ul cu MP3 bine incastrat in bord, comenzi intuitive, placute la atingere. Nota bene pentru sunet, instalatia cu 8 boxe suna extraordinar de bine, mult peste orice Pug ca sa profunzimea sunetului si claritate.

Volanul integreaza comenzi audio si e cruise control si e foarte placut la atingere.

Sa-i dam cheie ! Aoleu, plasticul cheii briceag ascunde o cheie old-school, din aia zimtata rau, exact cum am la LandCruiserul de acasa...Nici cheia nu e de Pug ! Manevrarea in contact e mai dificila decat la orice Pug. Deja am un rictus amar pe fata  :cursing:

Pun contactul si dau cheie. Motorul suna excelent, zgomotul de diesel e foarte placut, foarte frumos, foarte rotund, mult peste 1.6 sau 2.0 hdi.

Bordul are turometru si vitezometrul in 2 alveole separate, iar pe display-ul dintre ele gasesti litrometrul si temperatura apei in forma digitala. Nici urma de temperatura ulei ca la 407 sau 307.

Pornesc. Schimbatorul de viteze din piele, foarte placut la atingere, EXTREM DE PRECIS  :clap:. Niciodata un Pug n-a avut o cutie manuala atat de precisa si de lina si am condus o basca de Pug, stiu ce zic...

Grupul motopropulsor te unge pe suflet. Reprize extraordinare, cuplu berechet, depasirile sunt o placere.

Pedalierul necesita acomodare. Fata de 307 hdi, ambreiajul merge ca in branza,foarte usor, frana e foarte sensibila, la primele frane era sa musc din volan...Acceleratia foarte fina. Dupa primii 30km ma intelegeam perfect cu pedalierul, e chestie de obisnuinta. Distanta dintre pedale e corecta.

Din pacate volanul nu are reglaj pe adancime  :cursing: :cursing: :cursing:, iar reglaj pe inaltime are doar scaunul soferului  :cursing: Reglaj lombar nu au deloc aceste scaune, chestie pe care personal am resimtit-o negativ, ca si durere de coloana dupa multi km. Sunt obisnuit sa circul cu spatarul "umflat" ca sa imi corectez pozitia si ma resimt in masinile fara reglaj lombar.

La drum, masina e superba. Tinuta de drum excelenta, desi presa a criticat o oarecare moliciune a suspensiei atat eu, cat si altii am avut aceeasi consluzie: suspensia e perfect setata, ferma fara sa scuture, confortabila fara sa fie barca.

Depasirile sunt un deliciu. Atat timp cat ai peste 1700rpm poti baga piciorul linistit si pleaca excelent. Singura problema, e ca datorita gabaritului trebuie sa ai mare grija cand reintri in coloana, ca si spatiu.

Greutatea la gol de 1,800kg nu e resimtita de motor. Am luat-o spre Brasov pe Cheia, asa ca am testat si sistemul 4x4 pe asfalt.

Sa detaliez:
- in modul 2WD: trage doar fata, ajutata de un ESP foarte bun
- In modul 4x4: trage doar fata, iar cand senzorii de turatie de pe roti detecteaza pierderi de aderenta, se transmite cuplu pe spate.
- in modul 4x4 lock: cuplul e distribuit in raport fix catre punti, din ce am contatat in off-road, cam 65-35, fara-spate.

Pe virajele de pe Cheia, in modul 2wd masina e subviratoare, absolut normal. In modul 4x4, la mers alert masina devine supraviratoare, e excelenta ca si tractiune. In mod paradoxal, la virajele luate in forta, scartaie gumele de pe spate  :clap:, in timp ce traiectoria e ideala, impinge excelent spatele.

Ajuns in BV, aveam o senzatie de bine, de placerea condusului, in ciuda minusurilor mentionate la inceput. Motorul si cutia in 6 trepte sunt impecabile. La 140 in tr. 6 motorul are 2500rpm, este absolut fara efort pentru motor. NOTA BENE pentru antifonarea interioara. In ciuda sunetului usilor, zgomotul motorului si drumului este foarte foarte redus, mi s-a parut mai silentios decat 307 hdi de exemplu, mai ales pe asfalt rugos sau denivelari. Suspensia e foarte silentioasa, iar absorbtia denivelarilor- optima.

Sambata au urmat partidele de off-road. Trebuie mentionate gumele de vara, de asfalt 215/70/17, care nu pot emite prea multe pretentii in afara soselei vara.

Cu toate astea, am urcat pante inierbate de 30 grade fara probleme, am batut pajistile de pe langa BV fara probleme in modul 4x4 Lock. Totusi, cand a inceput ploaia si s-a udat iarba, tractiunea suferea profund din cauza gumelor si tot din cauza asta, aluneca lateral foarte usor si foarte periculos. Cu cauciucuri ALL Terrain sunt convins ca s-ar fi miscat excelent.

Unghiurile de trecere sunt bune pentru un SUV. In ciuda unui unghi ventral relativ mic, cu grija poti face treceri curajoase, care par imposibile, fara sa o atingi pe burta. Parasocurile fata - spate din plastic sunt extrem de sensibile la lovituri, dar degaja unghiuri bune pentru clasa sa.

Singurul loc unde l-am pus in mod clar in dificultate a fost la "incrucisarea puntilor" in panta laterala cu unghiuri variabile pentru puntea fata si spate, unde pericolul de rasturnare e amplificat de cursa medie a suspensiilor, care duce la pierderi de tractiune. Totusi, proba a fost foarte grea, e o zona in care nici nu ma asteptam sa putem intra, un traseu unde ma joc cu LandCruiserul.

4007 s-a comportat in off-road peste asteptari, peste solicitarile unui proprietar obisnuit - fiti siguri de asta- .
Am vrut doar sa vad ce poate si poate ! E la nivel de X Trail si mult peste Rav 4, Santa Fe sau Tucson, dar sub Freelander. Ceea ce este si normal si ma asteptam la asta. Lipsa reductorului ii ingradeste accesul in zone pietroase sau noroioase, intrucat chinui inutil ambreiajul, dar nici nu e gandit pentru asa ceva.
Mi-a placut ca are si HillDescentControl integrat in ESP. In treapta 1 functioneaza excelent. Cobori lin cand e panta abrupta, iar cand se indulceste, isi creste singur viteza.

Am facut si treceri prin rau cu fund doar pietros (nu si namolos)- din motiv de cauciucuri. Cu apa pana sub praguri se descurca excelent, nu sufera de lipsa de tractiune.

Am testat si habilitatea. Am mers la gratar cu sculele aferente 6 adulti si 1 copil. In 3 minute il configurezi de la 5 locuri la 7 locuri, iar habilitatea pe randul 3 e foarte buna chiar si pentru un adult pe parcursuri de pana in 50km.
Pe randul 2 de scaune, 3 adulti stau excelent, lipsa tunelului central permite asezarea confortabila.

La intors spre Bucuresti am mers lejer 120-140 in tr6 iar consumul a fost sub 8. In oras e cam 11-12, iar media pe ultimii 7000km ai masinii era de 10.2

Cam astea sunt impresiile mele. Concluzia: masina e foarte corecta pentru un Mitsubishi, dar incorecta pentru un Peugeot - ma refer la materiale. De asta, eu as alege Outlander-ul, macar ma simt ca intr-un Mitsubishi tipic. Din pacate in 4007 nu te simti intr-un Peugeot.

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




a_mic

Interesant postul si, surprinzatoare concluziile. Bag sama ca acest "mix" a iesit cu ochii oblici...
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

costin_dsm12

     Multumim pentru parerile si concluziile impartasite cu noi... din pacate tot ce ai descris mai sus este total adevarat.
     Mai acu doua luni am intalnit minunatul 4007 in show-room la Bacau, fiind sfarsitul programului(si show-room-ul cam gol) mi-am permis sa analizez masina mai in aproape. Am cautat cu disperare macar o piesa care sa aiba inscriptiile PSA(cele doua sigle Peugeot si Citroen)... nu am gasit.
     La interior nu am gasit aceeasi atmosfera tipica Peugeot, desi toate sunt la locul lor si usor de intuit si utilizat. Scaunele din spate(randul 3) mi s-a parut usor de montat si accesat dar neconfortabile, iar randu 2 foarte confortabile dar greoi la rabatere - sistemul electric de comanda nu mi s-a parut tocmai facil.
     Per ansamblu, mie, mi-a lasat impresia unei masini concepute/facute in graba si doar de dragul de a umple un gol in gama oferita.

Modelul care era expus(daca nu ma insel) era un Premium.
206 HDi, Nature will remember.

Cloud no.75

@costin: ai citat cumva din presa franceza? Nu fac misto, mi-am luat din Fr un catalog excelent auto pe 2008 unde apare absolut fiecare model, cu fiecare motorizare, cu o scurta descriere si puncte tari si slabe: uite ce scrie despre 4007:

"4007 are rolul de a aduce Pug in cursa Suv, desi momentul este extrem de prost ales, fiind prea tarziu si in plus, Eu aflandu-se intr-un curent de opinie anti SUV"

Cel vazut de tine avea sistem electric de comanda de rabatare ? Cel premium condus de mine avea sistem manual, dar era extrem de simplu si intuitiv.
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




costin_dsm12

#4
@cloud no.75: impresia pe care am scris-o mai sus imi apartine si sincer la momentul cand am studiat masina, am plecat cu un gust amar din show-room - si asta din cauza masinii. Ma asteptam la mult mai mult si in nici-un caz la ceea ce vazusem. Pe drum spre casa discutand cu sotia mi-am adus aminte de pasiunea si emotiile din glasurile celor ce prezentau 206-le la sfarsitul anilor "90 si ma gandeam la cat de meschine au devenit afacerile in ziua de azi.  :confused1:
       Rabatarea scaunelor, mie, mi-a lasat impresia ca este electrica datorita butoanelor. La apsarea lor "sareau" scaunele in fata dar pentru a le monta la loc iti trebuia ceva forta si se facea manual.
       Ca sa nu mai zic ca nici culorile nu sunt de provenienta Peugeot si ai foarte putine de unde poti alege.
       Si fratilor.... unde este JBL-ul??????
206 HDi, Nature will remember.

Cloud no.75

Cu rabatarea scaunelor - intr-adevar se face la buton, scaunele "sarind" in fata si trageai de ele pentru a le aduce in pozitiile dorite. Efortul e mediu, nimic deosebit pentru un barbat...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




coyote

Nu este JBL pe 4007. Exista in schimb un Rockford Fosgate de rupt gura targului... Mult peste JBL, din cate am auzit.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Cloud no.75

Ce am condus eu avea sistemul standard. Suna absolut excelent !
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




dadu

Singurul lucru care m-a impresionat la masina asta a fost cutia. Nu ma gandeam ca Peugeot va avea o asa cutie prea curand.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Cloud no.75

Stai asa ! Cutia e de la Mitsubishi, nu e cutie Pug. N-ai vazut cum arata maneta si maciulia ? A avut  vreodata Pug stilul ala ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Dior


  Frumos chiar f frumos. Sincer sa fiu imi place cum arata la exterior dar de cand am vazut poze cu interiorul gol care nu se potriveste cu nici un peugeot am fost dezamagit. Motorul e normal sa se miste bine, cutia nu e nici o surpriza pt mine de vreme ce am si eu un motor asemanator si o cutie aproximativ identica care face tot ce ai scris si tu acolo. Sistemul 4x4 iar nu e nici o surpriza tinand cont ca vine de la mitshubishi care nu sunt de ieri de azi pe piata 4x4. 
  Eu nu stiu ce tot visati voi pe aici dar peugeot are o cutie ireprosabila din 2000  :001_tt2:

dadu

Citat din: Cloud no.75 din Septembrie 04, 2008, 06:21:21 P.M.
Stai asa ! Cutia e de la Mitsubishi, nu e cutie Pug. N-ai vazut cum arata maneta si maciulia ? A avut  vreodata Pug stilul ala ?


Chiar ma intrebam ce dracu` e cu mingea aia acolo. Iar imi spulberi visele.
@dior: tu esti in alta clasa, s-ar putea sa ai mare dreptate dar Peugeot are cutii :death:.
Am observat ca motorul tragea bine la peste 2000 dar nu sa rupa asfaltul, la 1800 kg se descurca bine totusi.
La final a venit intrebarea: as da Tiguanul pe respectivul 4007 (era 2.2 hdi Premium Pack).
Raspunsul: nu!
Masina asta nici macar nu e Peugeot!
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Dior


  @dadu  Ai condus vreodata un 2.2hdi? Imi este greu sa cred ca au pus aceeasi cutie doar la 607. 

dadu

When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Dior


  Ma refeream la un PEUGEOT adevarat nu la corcitura aia. Singurele modele care le stiu eu ca au 2.2hdi in afara de 607 sunt 406 si 407(variata biturbo cu 170cp).