Observatii la Partner

Creat de AIR, Martie 04, 2007, 10:11:48 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Indicatorul de ulei va indica eronat?

Da
7 (31.8%)
Nu
6 (27.3%)
Uneori
9 (40.9%)

Numărul total de membrii care au votat: 2

AIR

Din cauza functionarii defectuoase a softului in rubrica "Masina Mea" ma vad silit sa deschid alt topic.
De aceea rog moderatorii sa nu mute topicul!
Observatii legate de "minunea" de indicator de ulei din bord.
Am plecat dimineata la un drum mai lung.Cu toate ca masina e f noua, am obiceiul ca inaintea oricarui drum lung sa-mi verific nivelele la lichide.
Ma uit dimineata la nivele si bineinteles si la ulei folosind Joja.Din observatiile anterioare, daca joja nu e introdusa corect in locul ei, indicatorul din bord incepe sa arate tot felul de minuni.
Am verificat totul e Ok, am grija sa asej joja corect sa nu imi arate nivelul gresit.
Pornesc motorul, indicatorul de ulei din bord arata ok nivelul la Max, si plec la drum.Ajung la destinatie, pe un drum mai noroios decat mi-ar fi placut sa fie si usor cam valurit.
Trec peste amanunte care nu au legatura cu topicul.
Pornesc pe drumul de intoarcere dupa ce m-am urcat in masina cand am pornit motorul nivelul la bord arata 5 cerculete si o liniuta, lucru firesc daca stau si ma gandesc ca masina era oprita pe un loc usor inclinat.
Plec la drum  spre casa. totul merge ok.
(Am observat intre timp ca rotile au un huruit in permanenta fie ca mergi drept sau in curba.)
Opresc masina pt o mica pauza .Nu imi amintesc exact cat am stat oprit intre 1/2 de ora si 3/4 de ora.
Cand pornesc masina sa plec mai departe spre casa observ Indicatorul imi arata 6 liniute si Min care clipea.Opresc motorul imediat si ma uit la joja.Nivelul la maxim.Revin in cabina pun contactul nivelul tot la minim.Mai verific odata cu joja dupa care plec la drum.
Ajung acasa parchez masina la locul ei unde intotdeauna nivelul e la maxim.Ma apuc si citesc procedura cu nivelul de ulei si indicatorul din manualul masinii.Acolo scrie ca uleiul trebuie sa se scurga cam 15 minute spre a arata indicatorul electronic corect.
Intre timp ma duc la joja si incep sa studiez problema.Din observatiile anterioare observasem ca joja are legatura cu asa zisul "aer" pe care motorul il poate trage in caz ca joja nu e pusa corect in lacasul ei.
Am observat acum ca nu are decat 2 pozitii din cauza ca e plata nu intra decat in 2 pozitii.
Tot observand nivelul la ulei si stergand joja cu o carpa am observat la un moment dat ca nivelul de pe joja a fost usor scazut apoi a revenit la maxim, dupa aceste observatii am pus contactul si Arata nivelul Maxim cu cele 6 cerculete!
Concluzia ar fi ca in anumite conditii indicatorul electronic de ulei sau sonda ce o fi,  prinde "aer" sau alte mici problemute si incepe sa arate "prostioare " pe display  .Deci joja ramane "sfanta" si ideal e a nu se umbla prea des la ea.
Cam sensibil la diverse intemperii acest indicator de nivel de ulei.
Sper ca in timp sa ma elucidez cum sa-i dau mai rpede de hac.Ma gandesc ca are vreun orificiu de scurgere care nu se goleste decat cand se scurge bine tot uleiul si de abia dupa aceia indica corect nivelul.O zona de unde uleiul se scurge mai greu.
Astept comentarii!
Rog nu mutati topicul! ;D :)
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Gabriel

Erorile astea apar si la 307. La 206 n-am avut nici o problema. Cand mi-a dat prima eroare m-am speriat un pic si am verifict nivelul cu joja: totul Ok. Am onservat ca eroarea apare mai ales daca oprsti motorul, stationezi un pic si apoi pui contact. Intre timp m-am obisnuit cu eroarea, riscul fiind ca odata chiar sa aiba dreptate si eu sa nu bag in seama ca-mi arat ca n-am ulei indeajuns.

a_mic

Unii dintre noi cunosc "povestea sticlei de ulei": facem cartofi prajiti si varsam continutul unei sticle de ulei in ceaun, dupa care aruncam sticla... comportament nepotrivit ! Cine reuseste sa aseze sticla de asa maniera incat aceasta sa se afle in pozitie verticala cu gura in jos deasupra unui recipient gradat si unde va sta 24 de ore, va constata cu surprindere ca in sticla de ulei initial goala mai erau inca 60-70 grame de ulei. Aceeasi poveste se petrece si in cazul uleiului de motor. De aceasta problema m-am lovit si la schimbarea tipului de ulei de motor folosit la masinile pe care le-am avut inainte si la care schimbul il faceam singur. Am aflat ca acesta se face NUMAI cu motorul cald-fierbinte. Am sesizat, apoi, ca si dupa ce am desfacut de mai bine de o ora bushonul de scurgere a uleiului, inca picaturi suficient de dese se scurgeau in lighean. Deci...
Concluzia e una singura: acel "sfert de ora" este un minim si ofera numai indicatii aproximative.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Gabriel

Explicatia e logica dar problema asta nu am avut-o nici pe 206, nici pe berlingo, nici pe Kangoo, masini cu care am facut ceva kilometri si schimburi de ulei. Cred in continuare ca, cel putin la 307, e si o problema de conceptie/constructie.

AIR

#4
@ a_mic stiu povestea cu uleiul de gatit.
Insa aici e vorba de "dragutul de indicator" care trimite semnalul la display.Eu nu pot sa-mi explic cum o masina cu ulei la maxim in baie (ma refer la nivel) poate arata pe display ca are ulei, iar dupa 3/4 de ora indica ca nu are si clipeste ca nu are ulei.Ideea e  ca sonda sau ce trimite semnalul face magarii sau ceva din softul de interpretare a datelor in anumite circumstante da erori sau mesaje eronate.Uite azi toata ziua chiar la porniri de 5 minute una de alta nu a aratat decat nivelul maxim.
Deci problema e in constructia senzorului sau a  softului.Motorul de 90cp dw10td se foloseste si pe Partner si pe 206 si pe 307 si din ce mai stiu eu si pe 406.Ori interesant din spusele lui Bee jay e ca doar la 307 sau Partner face figuri rog confirmati!
As vrea sa pun un poll pt cei cu motorul diesel de 90cp (2.0 hdi).Dar nu imi dau seama la additional options nu apare poll!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Gabriel

Am pus eu pol dar nu am specificat motorul pentru ca eu am 2.0 benzina si Air are 2.0 HDI, deci cred ca e o problema care apare la mai multe motorizari.

ventura

Si eu am la 406 motor 2.0 Hdi de 90 HP si imi face figuri indicatorul de ulei, dar am invatat sa-l ignor. Sfant e verificatul pe joja.

AIR

@ beejay mai trebuie o optiune la poll uneori face figuri alteori nu!! de aceea nu am votat inca! Multumesc anticipat pt completarea poll-ului!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

rara

Haideti sa va zic eu, cand parchezi pe bordura cu rotile din partea dreapta indicatorul arata tot timpul maxim, iar cand parchez cu rotile din stanga pe bordura indicatorul arata lipsa ulei total. Deci concluzia mea e ca senzorul asta e pus in partea stanga a baii de ulei. Deasemenea mai face figuri si cand verific uleiul pe joja si nu pun joja bine (prin presare)


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

Seby

eu am votat ca nu imi indica eronat...eu consider ca imi indica in functie de cum este pozitionata masina :)...pana acum nu am avut probleme si sper sa nici nu apara...
...face the future...

a_mic

vin si eu, ca Berila si spun ca joja-i sfanta !
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

zozo

Salutari de la un nou "Partener" !

In manualul de utilizare se atrage atentia asupra acestui aspect fiind specificat faptul ca acest indicator este pur orientativ si ca este influentat de pozitia vehicolului fata de orizontala. Faptul ca este sensibil pe ambele axe de inclinatie agraveaza situatia. Hai sa consideram ca acest lucru nu le-a iesit cum ar fi trebuit si sa-l trecem pe lista de minusuri si sa ne bucuram de lista de plusuri care este mult mai maaare!  ;)

rara

Bine ai venit Zozo printre noi.


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

parvuionut

#13
Doresc sa intreb si eu ceva : daca pun cauciucuri de 185 70 14 pe jantele de 175 70 14 alea standard de pe partener se intempla ceva este rau?

a_mic

Vei avea diferente intre viteza reala si cea aratata de instrumentul de bord. Pentru echivalare, consulta sectiune de "pneuri" unde distinsul nostru coleg Turbojack a produs un asemenea tabel. Acesta este un aspect. Un al doilea se refera la eforturile suplimentare pe care trebuie sa le depuna instalatie de servodirectie care, in aceste conditii, lucreaza cu roti mai grele. Deasemenea, ai in vedere o uzura mai rapida a planetarelor si ele supuse unor eforturi suplimentare.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.