Menu

Afișare Mesaje

Aici puteți vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afișate doar mesajele făcute în secțiuni în care aveți acces.

Afișare Mesaje Menu

Mesaje - Cosmin S

#1
Accesorii / Re: FM Transmitter
Septembrie 25, 2009, 03:02:30 P.M.
Lovit de inspiratie, dupa ce am vazut filmuletul cu modificarea Liquid FM, m-am gandit sa-l desfac si pe-al meu (brand Well, luat de la Metro).
Placut surprins de ce-am gasit in el: plasticul de-afara ieftin nu ma ducea cu gandul la cine stie ce electronica, dar... m-am inselat!
Lucratura pare foarte ingrijita, iar componentele, de calitate. Exista doua PCB-uri suprapuse, prinse cu niste mici suruburi de carcasa. Dupa ce l-am demontat pe cel de deasupra (ce are si afisajul cu matrici LED), am ajuns la al doilea, care spre linistea mea avea in mod clar notatia "ANT" langa o conexiune.
Am procurat un fir litat, izolat, de aprox 1 m (unul din firele unui cablu telefonic dezafectat), am produs o gaura cu un ac inrosit in carcasa pentru a putea petrece noua antena si, dupa conectare / montare am ajuns la teste.
In masina, am petrecut firul pe dupa oglinda retrovizoare (Modulatorul FM se conecteaza in priza de bord de 12V). Acord pe canalul ales pe modulator si... CALITATE DRAMATIC IMBUNATATIA! Singura problema ar fi nivelul sonor, corectabil insa din receptorul auto. Am ridicat volumul foarte mult pentru a putea percepe fasaitul ce inainte era foarte iritant, indiferent de cat de mult ma straduiam sa reglez canalul.

Exista si limitari date de tehnologia folosita (modulare FM) - si ma gandesc aici la fasait, dar cu siguranta se pot obtine rezultate si mai bune daca la conectarea antenei se folosesc decapant si fludor (eu am folosit doar ce era in lipitura de pe PCB).

Daca va pasioneaza, spor la haking!
#2
Accesorii / Re: FM Transmitter
Septembrie 25, 2009, 01:17:54 P.M.
Am luat unul de la Metro, acum un an, marca "Well", cu 45 de lei. Are intrare jack de 2,5 mm (mai inspirati erau cu 3,5 mm) si poate citi de pe stick-uri USB. Are si o memorie interna de 512MB.
Nu se preteaza la auditii de calitate. Influenteaza receptia chiar si conditiile meteo. Dar, pentru a asculta carti audio este OK.

Ma uitam pe net zilele trecute la un filmulet ce prezenta o modificare ("hack") pentru echipamentul Liquid FM de la Kensington (aici). Practic, se monteaza o antena monofilara ce imbunatateste foarte mult calitatea semnalului).

Avand in vedere ca si pretul echipamentului este sub 70 lei (la Domo, de ex. - model Kensington Liquid FM Plus 33408EU, prezentarea aici, existand si versiune cu RDS ce afiseaza pe ecranul radiolui titlul melodiei si artistul, poate va tenteaza.

PS: Exista si versiune pentru iPhone.
#3
Ma interesa si pe mine... Naveta zilnica pe DN1 m-a determinat sa caut unul. Dupa ce am cerut prin email informatii de la Eurial Ploiesti ( sa fie vreo doua luni de atunci - am asteptat mult si bine un raspuns pe aceasta cale eleganta de comunicare), am intrebat la ultima revizie si mi s-a raspuns ca nu suporta modelul meu (Peugeot Partner VTC 1,6 HDi).

La ceea ce ai afirmat cu privire la pret - timp sa ai, ca de 600 eur il instalezi in Germania, iar cu restul de bani pana la 1200 iti transformi calatoria in vacanta (visez si eu...) .
#4
Probleme, solutii si date tehnice / Re: Scut motor,utilitate.
Septembrie 24, 2009, 07:40:11 P.M.
La un Peugeot Partner VTC mi s-a parut obligatoriu (cred ca l-am avut in standard, nu-mi amintesc).
Mi-a scapat baia de ulei de muult prea multe ori. Chiar si la efectuarea, total involuntara, a unui plonjeu cu masina pe unul din "drumurile oaselor" de prin Baragan (ati auzit de Orezu ?!?) am scapat, ca sa zic asa, doar cu  baia de ulei usor infundata.

Si, ce mi s-a parut interesant : partea din fata se articuleaza pe spoiler care, flexibil fiind, nu permite deformarea scutului metalic decat in urma unor lovituri violente.
#5
Ca solutie improvizata de spalat parbrizul am folosit si eu apa cu detergent de vase (pur). Dar de cand am inceput sa adaug si putin otet, nu am mai simtit nevoia de altceva (cel putin in sezonul cald).
Totusi, trebuie sa va avertizez in privinta mirosului de otet, ce va patrunde in habitaclu inevitabil. Si (cu toate ca inca nu am avut probleme), acidul acetic poate imbatrani prematur furtunurile din cauciuc si lamelele stergatoarelor.
#6
Probleme, solutii si date tehnice / Re: Stergatoare parbriz
Septembrie 24, 2009, 07:17:55 P.M.
Dupa indelungi consultari, tot la Bosch Aero Twin am ajuns si eu... Exista modele compatibile si cu Peugeot Partner.
Le-am achizitionat in august de la un dealer Bosch din Ploiesti cu 157 lei.
Sunt foarte multumit de ele.

Totusi, am si o intrebare:

Exista vreun risc daca le recopar cu un strat de grafit? As folosi un creion de tamplarie...
Cand le-am montat, stiu sigur ca erau grafitate. Nu produceau niciun fel de zgomot la utilizare si curatau impecabil.
Acum, ca stratul de grafit s-a dus, a aparut scartaitul, si ma gandeam la o metoda sa refac stratul de grafit - asa mi-a venit in minte creionul de tamplarie, ce are mina pe latimea lamei stergatorului...

Ei?!? Ce spuneti?
#7
Utilitare / Re: De ce tocmai Partner?
Septembrie 24, 2009, 07:03:43 P.M.
Va multumesc pentru lamuriri!

Traiam cu impresia falsa ca 1,6 HDi este un singur motor, dar care este limitat artificial prin diferite procedee. (Ca analogie - nu stiu daca se aplica, dar incerc - toate procesoarele dintr-o anumita gama sunt produse identic, dar se limiteaza la o anumita frecventa sau se dezactiveaza niscai nuclee, in functie de cerintele de piata...).
#8
Utilitare / Re: Viteza maxima la Partner!
Septembrie 23, 2009, 10:02:34 P.M.
160 km/h pe A2. Indicatorul de combustibil cobora vazand cu ochii ;-). Nu am insistat.
A fost doar observatia mea sau de la 150 km/h se face puternic simtita rezistenta aerului la inaintare?!?
#9
Utilitare / Re: De ce tocmai Partner?
Septembrie 23, 2009, 09:55:44 P.M.
Citat din: AIR din Septembrie 13, 2008, 01:57:03 P.M.
Am uitat sa scriu ca am gasit si 2 bucati care aveau motorizari de 110cp :001_smile:

Stiu ca 1,6 HDi exista si in versiunea de 110 CP. Banuiesc ca totul este facut din softul de gestionare a motorului.
#10
Utilitare / Re: De ce tocmai Partner?
Septembrie 23, 2009, 09:50:30 P.M.
Vazut. Visaaaat. Cumparat.

Aspectul ei a contat - are pedigree de vehicul utilitar, dar nu se tradeaza.
Mi s-a parut masina ideala pentru vacante de genul "turul ......".
Aspectul utilitar a primat, totusi.

Masina asta mi-a oferit dupa achizitie mai mult decat ma asteptam sa primesc (asta chiar cu toate costurile de intretinere, relativ ridicate):

- doi ani in decembrie de cand fac naveta cu ea zilnic la Otopeni (din Valenii de Munte);
- tine la drumuri lungi - tot felul de "bucle" prin Romania, plus Bulgaria;
- canapea de 2,10 transportata fara proble (in masina, cu scaunul dr fata dat la maximum pe spate);
- 550 kg prune productie proprie per transport;
- cate 3 bidoane a 120 l apa pentru udatul gradinii in vara anului trecut, in perioada de seceta, (fara a plia banchetele - intrau bidoanele la fix);
- super-robusta masina - am ajuns pe drumuri de car ce nu vor aparea pe vreo harta prea curand (pierdut placuta cu nr de inmatriculare, infundat baia de ulei etc.)
- este o masina SIGURA - mi-a scapat pielea din situatii cel putin "delicate": problemele intalnite pe drumurile noastre (altele in afara de gropi) - cai impiedicati stationand pe carosabil noaptea, masini din care se arunca inspre a ta cu scanduri (poveste luunga...); iar cand a fost sa fiu implicat intr-un eveniment rutier - tamponare laterala, am plecat cu masina pe rotile ei cand totul s-a terminat.
#11
Utilitare / Re: Consum Peugeot Partner
Septembrie 23, 2009, 08:59:09 P.M.
Efectuez naveta zilnic intre Valenii de Munte (PH) si Otopeni (189 km, pe centura de est a Ploiestiului).
Daca tin motorul constant la 2000 rpm, am consum de 5 - 5,1 %. Asta inseamna o deplasare constanta cu 90 km/h .
Daca duc motorul la 2350 - 2500 rpm, mai ales pe tronsonul Barcanesti - Otopeni (pe DN1), am consumul de 5,5 - 5,6 %.
In medie, cu un plin fac peste 1000 km, in conditiile in care conduc mai "sportiv".
In prezent folosesc combustibil de la Petrom (Diesel Euro 5) si sunt multumit.
In primii 60000 km am folosit FX Diesel de la Rompetrol. Cand am facut trecerea la combustibilul de la Petrom, pur si simplu am avut o alta masina - raspuns mult mai bun la apasarea acceleratiei. Ce e drept, a crescut o idee si consumul (cifra cetanica mai buna, probabil; + calitatea aditivilor?).

Si mai pot spune, din propria experienta, ca in regim de autostrada (3000 rpm) se duce acul in jos vazand cu ochii...