Menu

Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.

Afişare Mesaje Menu

Subiecte - Cloud no.75

#1
308 / 308 2usi Feline
Februarie 01, 2009, 10:43:47 A.M.
Ei bine, dragi prieteni, vreau sa va prezint aici o masina...de cunoscator.

E prima si ultima de felul ei importata de noua in Romania, intrucat, evident modelul nu mai e pe lista modelelor pe care le putem avea in Ro. Evident. Oare de ce ar trebui sa putem cumpara asa ceva ? :cursing:

Faceti cunostinta cu 308Feline 2usi, 1.6 hdi

Remarcati va rog silueta superba, jantele agresive pe 18, tapiteria partial piele si ecranul multifunctional color.

Cat a costat ? Nu pot sa va spun, ca nu avem preturi. A fost comandata in primavara 2008 si se va livra in curand. Unui norocos....
#2
@K-man: masina cu optiunile mele pe a costat ~ 17,250E CIP sau ~20,500E cu TVA
In banii astia ai:
1.6 hdi cu bva (bvmp 6 trepte)
ESP
6 Airbag
jante 16
clima bizona
scaune fata incalzite
geamuri fata spate - electrice + rabatare electrica oglinzi retrovizoare
senzori lumina-ploaie + oglinda interioara heliomata
pachet lumini ambientale
pachet depozitare (sertarase scaune fata, cotiera spate, trapa schiuri)
scaune cu reglaj lombar

Cam asta e masina.

As mai fi adaugat doar atat:
senzori parcare spate: 143E

In rest, ce sa zic? Singura varianta de comparat este Golful 1.9TDI DSG: cu dotari identice si volan in piele inclus pretul iese 18,000E cip sau 21,400E cu TVA

http://cc.porscheinformatik.at/nwapp/nws_ro;jsessionid=317031498835680F69A8C392BA143FAB?SVC=CC&ENV=VWNEU!ro!!10101!V!!!&cc.MID=1220196325340&LE=POLSTER

Deci...iese tanda pe manda treaba inclusiv la pret (trecem cu vederea ca ofera volanul in piele), calitate, dotari, finitii si materiale.

Alegerea e o chestiune de gust pana la urma.


Cat despre drive-test...lucrurile stau cam asa:
A mea a fost a 11-a masina din asta din tara, o Rara-Avis, dintr-un simplu motiv: romanul se pricepe la toate, in special la fotbal, femei si mai ales masini.
Astfel, doar ideea de a conduce o cutie automata te transforma in ziua de azi intr-un fraier: "Ce bah frate, n-ai un picior, esti olog? ", sau "Ce barbat esti tu mah, de conduci automate? " Frate, eu sunt mult prea meserias ca sa conduc o automata, caci nu ma lasa sa conduc sport"...  :oops: :ban: :censored: :death: :police: In general toate replicile contin garantat cuvinte ca "frate" si multe alte referiri falice  :001_tt2: Intelegeti voi ideea.
Si multe altele. In general romanii, sunt un popor de Clarkson-i mioritici care nu-si pot manifesta veleitatile de mari piloti cu o cutie automata, iar atitudinea lor de clienti se reflecta in cifrele de vanzari. In conditiile in care vinzi 15-20 de masini dintr-un model, tu ca importator ai tine o masina de genul asta de drive-test ? Hai sa fim seriosi. Sa zicem saru'mana ca o putem comanda  :cursing:

Nu ati vazut atitudinea unor membrii - nu putini - chiar de pe acest forum care infiereaza automatele pentru ca nu pot conduce sport ? Daca noi, cei de pe forumuri, noi care suntem public specializat si avizat avem atitudinea asta, ce pretentii putem avea de la publicul larg pentru care singura educatie o reprezinta urmatoarele cuvinte: Passat, Audi, BMW, Mercedes mai ales TDI ?

Niciogrija, am vorbit cu prieteni de la VW si Skoda. Vanzarea unui DSG e prilej de sarbatoare si la ei. Tot pe motiv de educatie si "sportivitate"  :censored:
#3
Jurnal de bord / 308 Premium 1.6hdi BVA
August 05, 2008, 12:59:50 P.M.
Dupa 4 lungi luni de asteptare in sfarsit ieri dimineata a sosit...

308 Premium in varianta 1.6hdi 110 cai cuplat cu o BVA in 6 trepte.
Pe langa standard, masina mai are:
- culoare alb - banchiza
- BVA 6 trepte
- ESP
- clima bizona
- jante 16'
- scaune fata incalzite
- pack ambiance (spot de ambianta din tavan care lumineaza difuz zona schimbatorului + lumini la picioare fata)
- pack confort (cotiera centrala fata cu 2 guri ventilatie pentru spate+ reglaj lombar scaune fata+ sertarase de depozitare sub scaunele fata+ cotiera bancheta spate+ trapa schiuri)
- Faruri si Stergatoare automate
- Oglinzi rabatabile electric + oglinda interioara electrocromata,



Ieri seara am ridicat jucaria si am si "ras" primii 100km azi noapte pe bulevardele Bucurestiului...  :001_smile:

Ca si impresii:
- design excelent: in culoare alba masina pare foarte mare, mult mai mare decat este
- jantele de 16 o prind foarte bine si se potrivesc cu setarea suspensiei si calitatea drumurilor de la noi. Am mers cu un 308 Feline cu jante de 17 si scutura serios. Pacat e design-ul superb al jantelor de 17, dar asta e.
- imi place bara spate simpla, fara artificiul de design de la Premium Pack la care s-a introdus acel "extractor" aerodinamic cu 2 bucati cromate, mi se pare ca rupe design-ul barei in mod inutil

Interior:
- plastice excelente calitativ, moi, placute la atingere chiar si in zonele mai putin expuse
- imbinari foarte bune
- functionalitate: zone mari de depozitare, multe posibilitati de stocare
- scaune dintr-un material placut, susitnerea laterala e ok, desi mai putin pronuntata ca la 307
- clima bizona- nota 10: desi VAG Style, trebuie sa o recunoastem, butoanele rotative sunt excelente calitativ, dintr-un plastic bun si placute la atingere si manevrare (100 de clase peste cele din 4007). In sfarsit poti regla dual sau mono clima (NB- Mono doar de la butonul soferului) si poti regla sa sufle in toate cele 3 directii simultan
- Volanul - din pacate de plastic la echiparea asta- dar excelent calitativ, mult peste asteptari. Nu inteleg de ce nu poti comana volan in piele ca optionale indiferent de varianta de echipare: la VAG se poate. Mi se pare o tampenie sa iau variantele maxime de echipare doar ca sa pot avea volan in piele. Aceeasi observatie si la Xenon  :censored: :cursing:
- Bordul: superb  :clap: Ceasurile de bord pe alb cu indicatoare rosii sunt extraordinare noapte: Luminate intr-un alb cu irizatii albastre, este de un alb ireal, iar acele rosii par extrem de subtiri, parca ar fi vene capilare ! Dotat in stil clasic, cu litrometru si temp apei clasic  :clap: (vezi mizeria de bord analog de la 4007)
- Sunetul: excelent ! Mult peste ce ofera 307, sunetul este puternic, profund si clar. La 15 din 30 te scoate din masina, mai mult nu am incercat.
- Surpriza placuta: odorizantul din gura de ventilatie mediana

Si acum sa trecem la ce va intereseaza pe toti, cred (inclusiv pe mine  :biggrin:)

Cum se conduce ?

Despre motor nu voi spune nimic, este acelasi 1.6 hdi extraordinar, continui sa spun ca este motorul ideal pe clasa compacta si este cel mai bun dizel din clasa compacta.

Cutia:  :clap:
Ei bine, vorbim de cutie automata in 6 trepte.

Nu sunt inginer, va voi explica sper eu pe intelesul tuturor, comparand cu DSG - din punctul meu de vedere referinta in materie de cutii auto.

BVA acesta este in primul rand - adaptiv.

Poarta este simplificata. La o cutie obisnuita, inclusiv DSG avem asa: P-parcare, R-reverse, N-neutru, D-drive, S-sport si apoi specialitatile: M-manual cu "+" si "-" pentru secvential

La 308 este asa: R-reverse, N-neutru, A-auto (echivalent Drive) si poarta M in stanga cu varianta "+" si "-" pentru secvential. In plus, mai are si padele la volan pentru schimbat in sus si in jos  :clap: :clap: :clap:

La condus: Modul "A" este cel linistit si totusi...Cutia nu are legi ferme de schimbare, gen DSG, unde in D schimba la 2200rpm si in S la 3500rpm. La 308, in A se schimba in functie de cat de tare si repede se apasa acceleratia, tuatia de schimbare a treptelor variind intre 2200 si 3400rpm !!!! Schimbarea e mai lina cand apesi hotarat pe acceleratie si mai progresiva cand apesi lenes.

In S: motorul e tinut in ture, schimbarea se face intre 3400 si 4000rpm din ce am vazut. Nu am apasat foarte brutal, caci inca e in rodaj. Nota Bene: frana de motor excelenta in S. Spre exemplu daca ai un semafor rosu in fata si vii cu 70-80 si iei piciorul de pe acceleratie, va intra treptat in frana de motor si schimba singura in jos treptele, trebuind doar sa apesi frana de la 20km/h in jos ca sa opresti definitiv.

In modul M: superb: misti de schimbator doar in sus sau in jos pentru schimbare si iti stabilesti singur turatia de urcare sau coborare a treptelor. De la padele e aceeasi poveste doar ca schimbarea o faci din padele, nu din maneta.
Astept primul drum virajat ca sa va zic care e treaba cu padelele cu adevarat. La DSG cel mai mult mi-a placut cu padelele pe drum virajat, in rest preferam S pe drum obisnuit si D pe autostrada


Altceva...Dupa primii 100km cam astea sunt impresiile, senzatia mea este ca acest BVA in 6 trepte se impaca excelent cu motorul.

Ramane sa revin cu alte impresii dupa urmatoarele 2 saptamani in care voi face peste 1,500km.

Niste poze la repezeala cu telefonul azi noapte
#4
407 / Noul 407 in Romania !
August 04, 2008, 03:39:57 P.M.
Aflat intr-o sedinta de "recunoastere" a proaspatului sosit 308 1.6 hdi robotizat, mi-au cazut ochii si pe...noul 407...

Initial, l-am deosebit foarte greu: fata este absolut identica cu a vechiului model, spatele este modificat mai serios...Din pacate stopurile ce noaptea dadeau un efect de "bumerang intors" - ce imi placeau foarte mult, au disparut si au aparut unele gen Megane Sedan pe care le detest.
Bandourile au suferit modificari prin adaugarea unei baghete cromate pe ele, in plus bara spate nu mai e invelita in bandou, acesta fiind aplicat doar la colturi. Remarcam pe bara spate si o stilizare de "extractor" aerodinamic, repetand motivul aparut inital pe 407 Coupe si apoi preluat si de 308 in echiparile Premium pack si Feline

Interiorul se bucura de niste modificari binevenite: cheder dublu pe usi, cheder intre usa fata si cea spate si o noua finisare a interiorului pe un negru lucios ce da foarte bine...In sfarsit vad si altceva decat plasticul argintiu ce imita aluminiul cu care ne tot obosesc fabricantii de masini indiferent ca e vorba de Pug, Ford, Mazda, VW, etc.

Nu stiu exact ce echipare e masina, in orice caz e spre varf: jante 17, senzori parcare fata-spate. De asta sunt curios daca decorul negru de pe consola centrala se va regasi si pe celelalte variante. La fel si pentru "extractorul" din bara spate, care pe 308 apare doar la cele 2 echipari de varf

Am facut si niste poze rapide cu telefonul, nefiind "inarmat" pentru ocazie.

Comentarii ?
#5
4007 / Test drive 4007 Premium 2.2 hdi
Iulie 28, 2008, 12:54:10 P.M.
In weekend am parcurs vreo 600km la bordul lui 4007 Premium 2.2 hdi, asa ca vreau sa va impartasesc impresiile mele.

Recunosc ca am pornit la drum cu oarecare reticenta, dar si cu o mare curiozitate vis-a-vis de acest model destul de controversat.

Rodul colaborarii dintre Mitsubishi si PSA si fabricat in uzinele Mitsubishi din Japan, este de fapt un Mitsubishi Outlander pe care a fost grefat un excelent 2.2 hdi de fix 156 cai (conform talon - 115kw). Fapt interesant, daca un client vrea o comanda speciala pe acest model, asteapta 7 luni, din care 2.5 luni este transportul...No comment.

Primul contact cu masina este trist rau: cand tragi de manerul usii rasuna ecou in tabla fetei de usa  :cursing: Incredibil !!! Efectiv suna a gol, rezoneaza declansarea parghiei care descide usa. Daca lovesti usor cu degetul in tabla, rezonantele se simt in toata fata de usa. Asa ceva eu nu am mai intalnit. Sunt convins ca un pumn bine plasat in usa duce la inlocuirea fetei de usa. Tabla e subtire ca o foita de tigara. Aripile fata sunt de plastic, suna mai bine, iar tabla consolei spate nu acopera cavitati prea mari si suna ceva mai bine...

Cu acest gust amar m-am urcat la bord. Usa se inchide frumos pe cheder, nu da senzatia ca inchizi usa de bloc. La bord, va spun sincer ca am stat 15 minute doar sa caut repere familiare de Pug. In afara de scaunele fata partial piele luate de la 407 St Sport si de sigla de pe volan NU AM GASIT NICI 1 ELEMENT SPECIFIC MARCII. Incredibil !!! Nimic de 206, 207, 307, 308, 407, 607, nimic, nimic.

Masina e pur japoneza pe dinauntru: Plastice de maxim r***t, dar imbinate excelent. Exact ca la Avensis, LandCruiser, Subaru, Mazda sau orice Mistubishi, sau orice Hyundai. Plastice 100% tari, nimic moale. Calitatea plasticelor este exact a oricarei masini japonezo-coreane.

Parasolare flasce, parca din vinilin si carton ieftin, fara lumina la parasolar...Plastice tari peste montantul A. Fata de usa si bordul dintr-un plastic placut ochiului, oarecum solzos, placute la atingere dar 100%Tari.
Partea inferioara a fetei de usa dintr-un plastic foarte tare, dar si mai neplacut ca si aspect, de calitate usor inferioara.

Butoanele de deschis geamurile bine plasate, dar dintr-un plastic gen Logan, NELUMINATE NOAPTEA !!!  :cursing:

Comenzile climei copiaza la virgula cliamtronicul grupului VAG, dar sunt vai de capul lor: plastic foarte ieftin, chinezism, pare de jucarie. Sunt incastrate in partea de jos a consolei intr-un plastic negru, foarte rugos, groaznic la atingere.

CD Player-ul cu MP3 bine incastrat in bord, comenzi intuitive, placute la atingere. Nota bene pentru sunet, instalatia cu 8 boxe suna extraordinar de bine, mult peste orice Pug ca sa profunzimea sunetului si claritate.

Volanul integreaza comenzi audio si e cruise control si e foarte placut la atingere.

Sa-i dam cheie ! Aoleu, plasticul cheii briceag ascunde o cheie old-school, din aia zimtata rau, exact cum am la LandCruiserul de acasa...Nici cheia nu e de Pug ! Manevrarea in contact e mai dificila decat la orice Pug. Deja am un rictus amar pe fata  :cursing:

Pun contactul si dau cheie. Motorul suna excelent, zgomotul de diesel e foarte placut, foarte frumos, foarte rotund, mult peste 1.6 sau 2.0 hdi.

Bordul are turometru si vitezometrul in 2 alveole separate, iar pe display-ul dintre ele gasesti litrometrul si temperatura apei in forma digitala. Nici urma de temperatura ulei ca la 407 sau 307.

Pornesc. Schimbatorul de viteze din piele, foarte placut la atingere, EXTREM DE PRECIS  :clap:. Niciodata un Pug n-a avut o cutie manuala atat de precisa si de lina si am condus o basca de Pug, stiu ce zic...

Grupul motopropulsor te unge pe suflet. Reprize extraordinare, cuplu berechet, depasirile sunt o placere.

Pedalierul necesita acomodare. Fata de 307 hdi, ambreiajul merge ca in branza,foarte usor, frana e foarte sensibila, la primele frane era sa musc din volan...Acceleratia foarte fina. Dupa primii 30km ma intelegeam perfect cu pedalierul, e chestie de obisnuinta. Distanta dintre pedale e corecta.

Din pacate volanul nu are reglaj pe adancime  :cursing: :cursing: :cursing:, iar reglaj pe inaltime are doar scaunul soferului  :cursing: Reglaj lombar nu au deloc aceste scaune, chestie pe care personal am resimtit-o negativ, ca si durere de coloana dupa multi km. Sunt obisnuit sa circul cu spatarul "umflat" ca sa imi corectez pozitia si ma resimt in masinile fara reglaj lombar.

La drum, masina e superba. Tinuta de drum excelenta, desi presa a criticat o oarecare moliciune a suspensiei atat eu, cat si altii am avut aceeasi consluzie: suspensia e perfect setata, ferma fara sa scuture, confortabila fara sa fie barca.

Depasirile sunt un deliciu. Atat timp cat ai peste 1700rpm poti baga piciorul linistit si pleaca excelent. Singura problema, e ca datorita gabaritului trebuie sa ai mare grija cand reintri in coloana, ca si spatiu.

Greutatea la gol de 1,800kg nu e resimtita de motor. Am luat-o spre Brasov pe Cheia, asa ca am testat si sistemul 4x4 pe asfalt.

Sa detaliez:
- in modul 2WD: trage doar fata, ajutata de un ESP foarte bun
- In modul 4x4: trage doar fata, iar cand senzorii de turatie de pe roti detecteaza pierderi de aderenta, se transmite cuplu pe spate.
- in modul 4x4 lock: cuplul e distribuit in raport fix catre punti, din ce am contatat in off-road, cam 65-35, fara-spate.

Pe virajele de pe Cheia, in modul 2wd masina e subviratoare, absolut normal. In modul 4x4, la mers alert masina devine supraviratoare, e excelenta ca si tractiune. In mod paradoxal, la virajele luate in forta, scartaie gumele de pe spate  :clap:, in timp ce traiectoria e ideala, impinge excelent spatele.

Ajuns in BV, aveam o senzatie de bine, de placerea condusului, in ciuda minusurilor mentionate la inceput. Motorul si cutia in 6 trepte sunt impecabile. La 140 in tr. 6 motorul are 2500rpm, este absolut fara efort pentru motor. NOTA BENE pentru antifonarea interioara. In ciuda sunetului usilor, zgomotul motorului si drumului este foarte foarte redus, mi s-a parut mai silentios decat 307 hdi de exemplu, mai ales pe asfalt rugos sau denivelari. Suspensia e foarte silentioasa, iar absorbtia denivelarilor- optima.

Sambata au urmat partidele de off-road. Trebuie mentionate gumele de vara, de asfalt 215/70/17, care nu pot emite prea multe pretentii in afara soselei vara.

Cu toate astea, am urcat pante inierbate de 30 grade fara probleme, am batut pajistile de pe langa BV fara probleme in modul 4x4 Lock. Totusi, cand a inceput ploaia si s-a udat iarba, tractiunea suferea profund din cauza gumelor si tot din cauza asta, aluneca lateral foarte usor si foarte periculos. Cu cauciucuri ALL Terrain sunt convins ca s-ar fi miscat excelent.

Unghiurile de trecere sunt bune pentru un SUV. In ciuda unui unghi ventral relativ mic, cu grija poti face treceri curajoase, care par imposibile, fara sa o atingi pe burta. Parasocurile fata - spate din plastic sunt extrem de sensibile la lovituri, dar degaja unghiuri bune pentru clasa sa.

Singurul loc unde l-am pus in mod clar in dificultate a fost la "incrucisarea puntilor" in panta laterala cu unghiuri variabile pentru puntea fata si spate, unde pericolul de rasturnare e amplificat de cursa medie a suspensiilor, care duce la pierderi de tractiune. Totusi, proba a fost foarte grea, e o zona in care nici nu ma asteptam sa putem intra, un traseu unde ma joc cu LandCruiserul.

4007 s-a comportat in off-road peste asteptari, peste solicitarile unui proprietar obisnuit - fiti siguri de asta- .
Am vrut doar sa vad ce poate si poate ! E la nivel de X Trail si mult peste Rav 4, Santa Fe sau Tucson, dar sub Freelander. Ceea ce este si normal si ma asteptam la asta. Lipsa reductorului ii ingradeste accesul in zone pietroase sau noroioase, intrucat chinui inutil ambreiajul, dar nici nu e gandit pentru asa ceva.
Mi-a placut ca are si HillDescentControl integrat in ESP. In treapta 1 functioneaza excelent. Cobori lin cand e panta abrupta, iar cand se indulceste, isi creste singur viteza.

Am facut si treceri prin rau cu fund doar pietros (nu si namolos)- din motiv de cauciucuri. Cu apa pana sub praguri se descurca excelent, nu sufera de lipsa de tractiune.

Am testat si habilitatea. Am mers la gratar cu sculele aferente 6 adulti si 1 copil. In 3 minute il configurezi de la 5 locuri la 7 locuri, iar habilitatea pe randul 3 e foarte buna chiar si pentru un adult pe parcursuri de pana in 50km.
Pe randul 2 de scaune, 3 adulti stau excelent, lipsa tunelului central permite asezarea confortabila.

La intors spre Bucuresti am mers lejer 120-140 in tr6 iar consumul a fost sub 8. In oras e cam 11-12, iar media pe ultimii 7000km ai masinii era de 10.2

Cam astea sunt impresiile mele. Concluzia: masina e foarte corecta pentru un Mitsubishi, dar incorecta pentru un Peugeot - ma refer la materiale. De asta, eu as alege Outlander-ul, macar ma simt ca intr-un Mitsubishi tipic. Din pacate in 4007 nu te simti intr-un Peugeot.

#6
Ma bag si eu in seama:- catre GXG si Paul

Vand 2 Casti NOI - NEFOLOSITE integrale Shark RSR Must - carbon integrale. Greutate 1,5kg, interior detasabil, complet lavabil.
1 buc marime XL - colorit: negru, argintiu, rosu
1 buc marime XXL - colorit: negru, argintiu, albastru.

Pret: 600Ron/bucata. In magazin sunt ~900Ron/bucata.

Detalii: le-am luat cand ne-am apucat de scoala de motociclete, dar ne-am convertit la 4 roti (Suzuki KingQuad 700cmc) si ne trebuie alt gen de casti.

Apreciez ajutorul la vanzare in mod substantial.
#7
Vreau sa va impartasesc din experienta si -recunosc- greseala mare facuta de mine in ideea ca poate va e de folos informatia.

Dupa cum unii dintre voi stiti conduc de ceva vreme o nemtoaica de clasa medie echipata cu Dunlop SP Sport 01, fabricate martie 2006

Aceasta anvelopa este una din zona medie a perfoarmantelor si a pretului, as spune eu cu un raport pret/calitate/durabilitate foarte bun.

Ei bine am parcurs cu aceste anvelope aprox 50,000km. In primavara cand le-am repus pe masina cele de pe fata mai aveau aprox 3mm pana la semnele de uzura din profil, iar cele de pe spate 2mm.

Am rulat cu ele inca 10,000km in conditiile de uzura de mai sus, eu amanand echiparea cu un tren nou de anvelope intrcat ma gandeam - cu naivitate  :cursing: - ca pe masura ce se uzeaza si cade profilul voi avea mai multa aderenta si tractiune in conditii de asfalt uscat, pregatindu-ma pentru o acvaplanare inceputa la viteze de max 120km/h.

Am constatat urmatoarele:
1- La orice demaraj mai puternic anvelopele scartaie serios si pierd aderenta fara sa le provoc in mod deosebit.
2- Distantele de franare au crescut mult, in plus a aparut tendinta de blocare a rotilor la franarile bruste in ciuda ABS
3- Orice viraj mai strans - nu neaparat ac de par - abordat mai in forta genereaza scartaituri serioase + subvirare masiva - derapaj de fata serios
4- ESP lucreaza din greu atat in viraje, cat mai ales la demaraje in tr.1 si 2
5- Directia merge foarte greu !!! Efortul de manevrare al volanului era din ce in ce mai mare
6 - Dupa viraje gen ac de par, volanul revenea la initial cu smucituri, initial gandindu-ma ca se defecteaza caseta de directie
7- In viraje murdare - nisip, pamant, pietris de la camioane- masina derapa brusc si fara avertisment, chestie foarte periculoasa

Am schimbat acum 5,000km anvelopele de pe fata cu unele identice ca marca si profil si dimensiune, dar cele de pe spate le-am lasat pe masina inca 2 saptamani pana au venit si celelalte 2 ( dimensiunea 205/60/15 nefiind foarte intalnita, nu a fost pe stoc)

Efectul: WOW !
1- Trebuie sa ma chinui serios pentru a scartai cauciucurile la demaraj, iar ESP nici nu clipeste: am aderenta serioasa
2- Franare mult mai buna, m-am si speriat la prima frana de urgenta, fiind obisnuit cu celelalte
3- Aderenta foarte buna in curbe, scartaitul apare extrem de tarziu, dar e plasat imediat langa limita la care incepe derapajul de fata, desi acest moment e foarte departe, masina avand o tinuta de drum foarte buna acum
4- Directia e EXTREM DE USOARA in comparatie cu celelalte gume. Parca as fi pus cauciucuri de iarna
5- Problemele cu revenirea volanului s-au rezolvat, am evitat un schimb de caseta de directe de 1,200E, cei de la Porsche evident ca au spus ca e caseta de vina, in nici un caz gumele  :cursing:
6- Totusi, am constatat o chestie foarte interesanta: la trasee gen Curtea de Arges- Campulung - Brasov - adica traseu foarte virajat parcurs in forta martorul de ESP se aprindea si nu se mai stingea, chiar daca apasam pe buton, era ca si cum as fi mers cu ESP decuplat tot timpul.

Solutia foarte simpla: rotile pe spate fiind tocite au o diferenta semnificativa de diametru fata de cele noi de pe fata, astfel incat exista o diferenta de turatie intre axe, diferenta sesizata de ESP care primeste erori de la senzori. De asta se aprindea LED-ul ESP semnalizand eroare. Am pus gume noi si pe spate, resetat ESP din COM si gata.

Sfatul meu: MARE ATENTIE LA ANVELOPE.

Eu am constatat pe propria piele - din fericire fara urmari - diferentele si am invatat ca practica bate teoria si anvelopele uzate ca profil nu se comporta ca cele de raliu care pe masura ce se uzeaza au o aderenta mai buna.

DRIVE SAFE  :001_cool:
#8
Am deschis acest topic, caci am nevoie de sfaturile voastre.

Pe scurt, se pare ca ale vietii carari ma vor purta in punctul in care pana cel tarziu in Noiembrie va trebui sa-mi procur o masina PERSONALA  :001_tt1:. Buget: pana in 20K Euro.

Alegerea e simpla  :001_tt2:
Un minunat 407 pe care sa-l aduc din Germania
Caroserie: surprinzator, dar incepe sa ma atraga din ce in ce mai mult SW. Pentru distinctie, pentru eleganta si pentru pavilionul transparent...Macar in pragul a 30 de ani, sa ma bucur de "anumite binefaceri"  :001_tt2:
Motorizare: 90% sunt hotarat pe 2.0hdi 136 cai, BVA6. 3.0 benzina imi sare din buget, iar benzine mici fara turbo in nici un caz
Dotari: obligatoriu Xenon, ceasuri pe alb si jante pe 17  :clap: .Tapiterie macar partial piele. Totusi, 95% din 407 sw cu BVA si Xenon au pe ele piele, navi si ca tot ce se poate pune.
Vechime: ma gandesc la un 2006-2007, dar trebuie sa verific de cand s-a introdus BVA6, eu stiu ca din vara 2006
Rulaj: sper sa fie ceva intre 30k si 50k km.

Ce parere aveti ?

Ma gandesc ca ideal ar fi sa fie cat ai aproape de 30k ca sa aibe si a 2-a revizie facuta.

Aveti idee cam de la cati km vor trebui bagati bani ? Ma gandesc la suspensie, articulatii - desi venind din De eu sper ca pana la 70k km sa nu fie cazul.

Distributia stie cineva la cati km se face ?

Alte sfaturi ?
#9
Peugeot vs... / 407 1.6hdi vs. Passat 1.9 tdi
Februarie 15, 2008, 11:28:24 A.M.
Deci...inca o comparatie de mare "angajament"  :clap:

Passat 1.9 tdi:
VW Passat 1.9 tdi dpf Sportline, ReflexSilver, cu urmatoarele dotari/extrasuri:
- 6 airbag
- ESP
- Bi-Xenon adaptiv
- Radio CD VW Sound cu 8 boxe si MP3
- Auto-hold
- Scaune fata incalzite
- Scaune fata cu reglaj electric
- Tapiterie velur + decor aluminiu pe plansa de bord
- Senzor presiune pneuri
- Senzor ploaie + oglinzi heliocromate
- Volan in piele + comenzi audio integrate

Pret: 14,500 Euro fara TVA si fara taxe
Total cu optionale: 20,700E fara TVA si Fara taxe


407 1.6 hdi Confort
Adaugam:
Geamuri electrice spate
Scaune incalzite
Senzor ploaie
Vopsea metalizata

Pret: 17,400 Euro fara TVA si fara taxe
Total cu optionale si oferta curenta de 1,000E: 20,500E fara TVA si fara taxe

Totusi pe 407 motorizarea asta nu se poate pune Xenon - costa aprox 500E si senzori presiune - costa aprox 200E

Daca adaugam si costul Xenonului si Senzorilor de presiune Totalul la 407 devine: 21,200E fara TVA si fara taxe. Asta cu oferta de 1,000E inclusa...

Si uite asa 407 e mai scump decat Passat-ul.... :cursing: :censored: :death: In conditiile in care are si oferta de 1,000E

#10
Peugeot vs... / Diesel + Clasa compacta + Pret decent !
Februarie 07, 2008, 02:43:57 P.M.
In binecunoscutu-mi stil  :001_tt2:, va provoc la un nou duel, dar cu aceeasi actori si aceleasi echipari.

Din nou, Pug se situeaza spectaculos  :censored:

Ia priviti:

Octavia Elegance   
diesel / 1.9 tdi /105 CP / transmisie manuala - 5 trepte   
Pret fara TVA:
EUR 14.872,-
Total fara TVA:
EUR 16.449,-

ESP - include ABS, ASR, EDS, EBV   EUR 348,-
Faruri cu descarcare in Xenon si sistem   EUR 521,-
de spalare a farurilor   
Jante aliaj 16"   EUR 141
Maxi - DOT   EUR 83
Proiectoare de ceata cu functie   EUR 82
Cornering   
Scaune fata incalzite, cu reglaj termic   EUR 139
separat   
Scut protectie motor (material plastic)   EUR 25
Senzor de ploaie si efect automat   EUR 93
anti-orbire pentru oglinda retrovizoare   
Volan imbracat in piele   EUR 145
Pachet sumar piele (maneta frana de   
mana, schimbator viteze)   


varianta 2   
Golf Comfortline/ Diesel   
1.9 TDI /105 CP/Cutie manuala-5 viteze/4 usi   

Pret fara TVA:
EUR 15.460,-
Total fara TVA:
EUR 18.251,-

Aer conditionat "Climatronic" - cu    EUR 125
reglare automata si doua zone separate   
de temperatura"   
Computer de bord "Plus"    EUR 44
- comenzi pentru incalzirea   
stationara,anvelopele de iarna,lumini   
si vizibilitatea   
Cotiera mijloc fata cu spatiu de    EUR 142
depozitare si 2 guri de ventilatie,   
inclusiv suport pahare(2) spate   
Faruri bi-xenon, inclusiv instalatie    EUR 937
spalare faruri   
Jante aliaj 16"   EUR 338
Lumini si vizibilitate 1    EUR 143
-oglinda retrovizoare interioara cu   
sistem automat antiorbire   
-lumini la picioare fata   
-senzor de ploaie   
-functie "Coming Home"/ "Leaving Home"   
Radio CD cu functie MP3 "RCD 300" 4x20    EUR 91
watt, 8 incinte acustice fata / spate   
Scaune fata incalzite    EUR 322
- instalatie spalare faruri   
- duze pentru spalarea parbrizului   
incalzite   
- indicator bord pentru semnalizarea   
nivelului minim al lichidului de   
spalare   
- indicator bord pentru pentru   
semnalizarea nivelului minim al   
lichidului de spalare   
Sistem electronic pentru mentinerea    EUR 504
stabilitatii masinii - ESP (inclusiv   
ABS, EDS, ASR)   
Volan piele 3 spite   EUR 117

varianta 3   
Peugeot 308 1.6HDI 110 cai   
Premium pack   

Pret fara TVA: EUR, 16,845
Total fara TVA: 18,223 EUR

Scaune fata incalzite   EUR 182
ESP   EUR 572
Xenon + spalator   EUR 624


varianta 4   
Opel Astra Enjoy 1.7 CDTI   
Diesel 100cai   

Pret fara TVA: EUR 14,420
Total fara TVA: 16,800EUR

Scaune fata incalzite   EUR 193
Clima automata   EUR 312
Bancheta fractionabila   EUR 125
Tetiere active   EUR 220
Xenon + proiectoare ceata   EUR 620
Senzor ploaie + oglina electrocromata   EUR 93
ESP   EUR 382
Jante 16"   EUR 400


Octavia si Astra sunt cu 2, 000 EUR!!!!!!  :censored: mai ieftine ca 308 la echipari identice.
308 e la pret de Golf in echipare identica  :censored: :censored: :censored:

Situatia de vanzari din piata reflecta clar ceea ce se vede mai sus.

Astept comentarii obiective

#11
Am avut ceva timp si m-am jucat....am vrut sa imi configurez o masinuta ca pentru mine, dar la pret decent.
Criterii:
- clasa compacta
- benzina + turbo, cilindree de max 1800 pe motiv de fiscalitate
- pret pana in 19,000 fara tva
- clima
- 6 airbag
- ESP
- XENON
- scaune incalzite
- volan in piele
- oglinda interioara electrocromata.


Rezultatul..... il aveti mai jos:

varianta 1            
Octavia Elegance   
benzina / 1.8 Turbo FSI / 160 CP / transmisie manuala - 6 trepte / 5 usi   
Pret fara TVA:
EUR 15.934,-
Total fara TVA:
EUR 17.370,-

ESP - include ABS, ASR, EDS, EBV   EUR 348,-
Faruri cu descarcare in Xenon   EUR 521,-
Maxi - DOT   EUR 83
Proiectoare de ceata cu functie Cornering EUR 82
Scaune fata incalzite   EUR 139
Scut protectie motor (material plastic)   EUR 25
Senzor de ploaie si efect automat anti-orbire pentru oglinda retrovizoare EUR 93
Volan imbracat in piele   EUR 145
   

varianta 2
Golf GT Sport/ Benzina   
1.4 litri TSI / 140 CP / Cutie manuala -6 viteze / 4 usi   
Pret fara TVA:
EUR 16.250,-
Total fara TVA:
EUR 18.564,-

Aer conditionat "Climatronic" - cu    EUR 125
Computer de bord "Plus"    EUR 44
Cotiera mijloc fata cu spatiu de depozitare si 2 guri de ventilatie    EUR 142
Faruri bi-xenon    EUR 944   
Lumini si vizibilitate 1    EUR 143
-oglinda retrovizoare interioara cu sistem automat antiorbire   
-lumini la picioare fata   
-senzor de ploaie   
-functie "Coming Home"/ "Leaving Home"   
Radio CD cu functie MP3 "RCD 300" 4x20    EUR 91
watt, 8 incinte acustice fata / spate   
Pachet Scaune fata incalzite    EUR 321
- instalatie spalare faruri   
- duze pentru spalarea parbrizului   
incalzite   
- indicator bord pentru semnalizarea   
nivelului minim al lichidului de   
spalare   
- indicator bord pentru pentru   
semnalizarea nivelului minim al   
lichidului de spalare   
ESP (inclusiv ABS, EDS, ASR) EUR 504   
   

varianta 3   
Peugeot 308 1.6THP Premium Pack   
Benzina, 1.6 Turbo, 150 cai   
Pret fara TVA: EUR, 17,370
Total: 18,748 EUR

Scaune fata incalzite   EUR 182
ESP   EUR 572
Xenon + spalator   EUR 624


varianta 4   
Opel Astra GTC 1.6Turbo   
Benzina, 1.6Turbo, 180cai   
Pret fara TVA: EUR 16,710
Total fara TVA: EUR 18,150

Scaune fata incalzite   EUR 185
Clima automata   EUR 312
Bancheta fractionabila   EUR 125
Tetiere active   EUR 220
Xenon + proiectoare ceata   EUR 600


Ei ? Ce ziceti ?  E ieftin 308, nu ?  :censored: :censored:
E trist momentul in care la echipare echivalenta Pug compact este mai scump ca Octavia si identic la pret cu Golful. Si mai avem pretentii sa se vanda...

Ca sa nu mai vorbim ca din cele 4, are cea mai proasta valoare de revanzare  :death:


Cat despre mine, as lua fara sa clipesc Octavia. Motorizarea de 1.8 turbo de face se 10 ani, are 5 supape/cilindru, e motor AUDI, pus inca de pe primul A4. Acum i-au pus injectie directa si a mai castigat 10cai.

Raport pret/calitate/performante/valoare revanzare cel mai bun la Octavia din punctul meu de vedere

Ce ziceti ?

   
         
#12
Jurnal de bord / 307 T6 1.6hdi Bleu Abyss
Ianuarie 10, 2008, 10:53:10 A.M.
postez aici un "magic moment" cu 307 din dotare intrucat nu am sectiune sparata de "jurnal de bord"...

poza a fost facuta in conditii de ceata crunta, de asta arata bordul ca un "pom de craciun"...

#13
Peugeot vs... / Peugeot vs. CIFRELE DE VANZARI
Decembrie 29, 2007, 10:30:43 A.M.
Deschid acest topic pentru ca vreau sa abordam o realiate care devine trista: vanzarile Peugeot in Ro.

Unul din subiectele pe care le urmaresc cu atentie in fiecare luna sunt cifrele de vanzari pe producatori/modele raportate de APIA.

Hai sa ne uitam la Octombrie, caci situatia e nasoala rau:  :confused1:
Marci:
1- Dacia - 8,700 - no comment
2- Renault - 2,400 - no comment
3- Volkswagen - 2,200 - mi se pare delicios ca VW a ajuns de unul singur cat Renault... :001_tt2:
4- Skoda - 1,900 - daca adunam vanzarile grupului VAG  :crying:
5- Ford - 1,900 - interesant rau. Din care Focus 1,000 si Fiesta 500. Asta ca sa invete toata lumea ce inseamna MARKETING, adica cum sa faci sa vinzi de rupi masini la sfarsit de generatie. BRAVO FORD  :clap: . Merita laude !
6 -Opel - 1,800 - Corsa 500 si Astra 400 - din ciclul: "Cum stiu unii sa vanda masini de generatie noua". Restul vanzarilor sunt Astra Classic, nerelevant caci e masina de nisa: sedan de generatie invechita
7- Hyundai - 1,200 - Tucson + Santa Fe= 700. Romanul e atat de fudul sa-si ia SUV incat cele ieftine se vand in draci.
8 - Peugeot - ABSOLUT PENIBIL !!!  :censored: - 1,100. Acum 2 ani PUG era constant pe 5-6, la mare bataie cu Ford...

Haideti sa vedem ce vine Pug in tara asta:

1- Peugeot 206 - 400buc - cel mai bine vandut Peugeot  :censored: :censored: :censored:
2- Peugeot 207 -250buc - halal MARKETING  :censored: Corsa, masina de acceasi generatie vinde dublu, iar Fabia a vandut 400buc...
3- Peugeot Partner Combi - 200buc. Macar a vandut mai mult ca Doblo Panorama si VW Caddy
4- Peugeot 307 - 120buc .Chestia cu "vindem mult masini la sfarsit de generatie" nu e ceva familiar pentru Pug  :cursing:
5 - Peugeot 107 - 100buc.

Mai multe date nu am, caci sunt date doar primele 50 modele vandute in Ro. 407 probabil sa se vand mai putine decat A8  :cursing:


Singura bucurie: s-a dat un clasament al clasei mici pe primele 10 luni:
1- Spark - 2,600
2- Panda - 1,300
3- 107 - 1,100
4- C1- 750
5- Aygo - 350
6- Picanto - 130

Nu pot decat sa ma bucur ca 107 vinde cat C1 si Aygo la un loc...Macar aici a functionat promotia cu 5% discount si reclama agresiva si haioasa...


Va invit sa comentam impreuna cifrele APIA de pe Octombrie. Chiar sunt curios ce parere aveti. Eu am doar un gust amar, ca si pasionat al marcii
#14
radon edit: Intrucat discutia asta ar putea parea ca nu are inceput, ei bine, ea a pornit de aici: http://www.clubpeugeot.ro/site/index.php?option=com_smf&Itemid=72&topic=58.msg13949#msg13949


@Radon: sa nu te puna "bubu" sa schimbi telescoapele...la 46 000km sunt la jumatatea duratei de viata si asta in cel mai rau caz. Poti sa faci un test la reprezentanta si o sa-ti arate pe o diagrama starea lor. Cat depre bucsile alea de pe tija amortizorului, alea pot fi schimbate dar costul manoperei cu "dat jos si pus sus la loc" nu cred ca face ...Eventual ridici masina pe elevator si ii rogi sa le intepeneasca la locul lor
#15
207 / 207 SW RC
Noiembrie 06, 2007, 05:38:30 P.M.
Rasfoind Net-ul, am dat de ceva interesant: 207 SW RC !  :clap:

BeeJay - eventual daca crezi ca merge pe Portal ?

Mai jos aveti articolul in engleza + cateva poze.
Pun si linkul original pentru cei care vor poze High Rez:
http://www.netcarshow.com/peugeot/2008-207_sw_rc/

Daca cineva are timp sa-l traduca, ar fi super !

A new expression of driving pleasure, the 207 SW RC combines a sporty spirit with high-quality equipment all contained in stylish design full of character, with five full-size seats. It has been designed to captivate customers who live life to the full... The 207 is the latest and third member of the 207 family, is characterised by its dynamic equipment styling.

Exclusive exterior styling

The 207 SW RC accentuates the naturally muscular body style of the 207 SW and, draws its inspiration from the 207 hatchback, but confirms its sporty nature with a number of unique design features:

"Sport" front design with an aluminium painted air intake grille
Dark tinted rear side windows, rear quarter windows and rear tailgate glass
Large aerodynamic rear spoiler mounted on the rear tailgate
Double chrome-plated rear exhaust pipes
«Pitlane» diamond cut alloy wheels fitted with Bridgestone Potenza 205/45.17 tyres
Satin chrome exterior mirror covers
Dispensing with roof bars, which would detract from the aerodynamic image, it combines these strong design features with equipment which indicates the extensive research carried out into both quality of life on board, and occupants well being:

Panoramic glass roof with electric sun blind
Rear tailgate glass which opens separately from the tailgate by means of the remote control

The 207 SW RC is powered by the 1.6 litre THP (Turbo High Pressure) 128 kW (≈ 175 bhp) engine developing a torque of 240 Nm from 1600 rpm - this output remains constant up to 4500 rpm but can be increased temporarily to 260 Nm thanks to the «overboost» function. The engine is fitted with a gearbox with five specially selected gear ratios.

This engine, first seen on the 207 RC three-door hatchback, therefore guarantees optimum performance and exceptional in gear acceleration, due to its power and its high torque at low engine speeds, while at the same time limiting fuel consumption to a reasonable level at constant engine speeds.

So, with the driver only on board, the performance is as follows:

Maximum speed: 135 mph (220 km/h)
1,000 m standing start: 28.6 s
0 to 60 mph (0 to 100 km/h): 7.6 s
In gear acceleration 50-75 mph (80-120 km/h): 7.9 s (in top gear)
The combined consumption is 38.2 mpg (7.4 l /100 km) (175 g of CO2/km).
Several technical innovations have made this possible, in particular:

The direct injection of petrol at high pressure - This allows a high specific power output to be achieved with low fuel consumption and low emissions.
The «overboost» system - This permits a temporary increasing of the torque value of 240 Nm to 260 Nm, in the top three gears.
The Twin-Scroll turbocharger, fitted for the first time on the THP 150 bhp engine - This pairs («twin») the exhaust gases of two cylinders in the exhaust manifold and the turbocharger. The two gas flows are then directed through «scrolls» in the turbocharger body.
The Variable Valve Timing for the inlet camshaft and the roller cam followers, reducing friction - This helps to achieve the high power and torque output while assisting in reducing fuel consumption and emissions.
The flow controlled oil pump - This provides the exact volume of oil necessary and therefore does not absorb unnecessary power from the engine reducing fuel consumption.
Suspension and wheels exploiting the full potential of the vehicle

The road holding of the 207 SW RC benefits from the excellent rigidity of the 207 structure, its highly effective and precise suspension and the efficient electric power steering.

The characteristics of the suspension and steering are specific to the 207 SW RC.

It is inspired by the 207 RC and shares the same wheels and 205/45R17 Bridgestone Potenza tyres, the shock absorber settings and steering geometry but has numerous special features to take into account the new body type, the possible increased load on the rear axle and also the customer's expectations of this body type - in terms of comfort in particular.

The front suspension dispenses with normal bushes in favour of uprated flexible mountings, the rear suspension has a torsion beam adapted to the new weight and therefore is not as stiff as that of the RC hatchback, and the suspension springs are also softer.

This specification and the finely tuned design have allowed the 207 SW RC to provide a high level of primary safety.

Braking is provided by 302 x 26 mm ventilated discs at the front and 249 x 9 mm at the rear.

The 207 SW RC is fitted as standard with ESP (electronic stability programme) incorporating SSP (steering stability program) which links the ESP and the electric power steering. This function reduces the braking distance on surfaces offering different grip levels while maintaining the stability of the vehicle.

It was decided that the sporty nature of the 207 SW RC should be less «radical» than that of the hatchback, therefore the traction control and stability control functions of the ESP can be deactivated temporarily but, will reactivate automatically once the vehicle reaches a speed greater than 30 mph (50 km/h).

Safety

Protected by a strong structure which has been designed to absorb and dissipate impact forces, the five occupants will also benefit from a complete range of safety systems with, in particular, six air bags, five seat belts with an audible / visual seat belt not fastened and unfastened warning system, two Isofix mountings and rear head restraints designed to minimise «whiplash» in the event of a rear impact.

The 207 SW RC also benefits from automatic locking of the doors when the vehicle reaches a speed of 6 mph (10 km/h).

The passenger compartment - welcome to a sporty environment

The sporty nature is clearly felt in the passenger compartment with certain features borrowed from the 207 RC:

the dials in the instrument panel have chrome surrounds, black "chequered" background and red indicator needles.
«Indy» fascia panel decorative trim
the smooth/perforated dual-leather steering wheel with thumb rest and Indy decorative trim
drilled aluminium pedals
metal sport gear level knob
black mats trimmed with black leather and a contrasting light grey overstitching
Nevertheless, the 207 SW RC illustrates sportiness in a very individual way:

The sculptured bucket seats of the 207 RC are now replaced with supportive sport seats «from the 207 sport range», more suited to the «leisure» nature of the 207 SW RC. These seats are specially upholstered in «Mystery Grey Payerne» woven cloth in the centre and black leather, It is complimented with contrasting light grey overstitching.

This sportiness will be appreciated when using the 207 SW RC and guarantees quality and pleasure. Whether it is a trip with friends, carrying surfing or diving equipment, the enjoyment of family weekends with room for the pushchair and travel cot, convenience should you make a chance discovery in an antique shop... such as:

the vast 337 dm3 VDA (or 448 litres) boot in which the use of all available space has been cleverly designed and the volume of which, with the rear seats folded reaches 1258 dm3 VDA (1433 litres),
the «magic» rear modularity which permits folding of the seat back against the cushion with just one operation, while the cushion drops into the floor to form a perfectly flat load area,
the rear parcel shelf, cleverly designed with its three flaps permitting easy access to the content of the boot in three ways, including from inside.
The entire range of 207 comfort equipment is available on the SW RC. This includes, the dual zone automatic air conditioning with glove box cooling as standard. Or the JBL hi-fi system and the all new RT4 system (which the 207 SW RC and the 207 Outdoor are the first to offer) fitted as standard or an option according to the market.

For the driver's convenience and in order to facilitate driving and safety, all 207 SW RCs are fitted with a rear parking sensors and offer, as standard or as an option according to the market, a speed limiter coupled with the cruise control, tyre pressure sensors, static directional headlamps, an electro-chrome rear view interior mirror, automatic wipers with rain sensor, automatic headlamps...

#16
Pentru ca deja temperaturile au coborat mult, este momentul sa trecem la rotile/pneurile de iarna.

Pentru cei mai putini avizati, reamintim ca schimbarea pneurilor de vara cu cele de iarna trebuie facuta in momentul in care temperaturile coboara sub 7grade.

Motivatia acestei schimbari este urmatoarea:
PNEUL DE VARA are o compozitie dura pentru a avea rezistenta la rulare si aderenta in conditii de asfalt cald si incins. In plus, blocurile de cauciuc de pe "marginile" anvelopei, asa numitii "umeri laterali" ai cauciucului sunt de forma lisa si usor ovalizata spre exterior pentru a face fata cerintelor rularii cu viteza pe autostrada pe drumuri virajate. Inca un element important, desenul benzii de rulare este unul strict longitudinal, canalele longitudinale colectand apa de la micile canale oblice ce vin din lateralele pneului si apoi evacuind-o rapid pe de suprafata de rulare. Nu in ultimul rand zona centrala a pneului de vara este foarte dura si destul de lata (in functie de designul benzii de rulare) rolul ei fiind de a asigura stabilitate la viteza mare si la schimbarile bruste de directie.

PNEUL DE IARNA are o compozitie moale pentru a asigura aderenta in conditii de asfalt rece/inghetat/cu zloata/cu zapada. In compozitia lui intra foarte multe lamele de siliciu (le puteti observa cu ochiul liber in designul blocurilor de pe suprafata de rulare) care ii asigura elasticitate si aderenta sporita. Umerii laterali nu sunt aliniati, sunt dispusi pe principiul "unul mai inauntru-unul mai inafara" si au un desing vertical pentru a se "agata" de zapada, noroi, etc si a asigura tractiunea. Zona centrala este indeobste formata din blocuri dispuse oblic, in forma de V cu varful spre inainte asigurand tractiunea in conditii de zapada batatorita, polei. In plus santurile dintre blocurile de pe suprafata de rulare sunt mari ca dimensiune pentru a putea evacua rapid zapada/noroiul/poleiul care altfel ar umple spatiile, ar incarca suprafata de rulare, in acest caz masina ruland "pe slikuri"

Este o vorba impamantenita in popor:" cauciucurile de iarna se pun in cel mai bun caz cand NINGE"  :censored: este TOTAL GRESIT. !!!!

La temperaturi scazute cu gume de vara obtineti:
- aderenta scazuta
- sanse mari de derapaj pe clisa de dimineata/ mazga/ clisa lasata de basculantele cu roti pline de noroi
- patinare din plin la demaraje rapide
- DISTANTA DE FRANARE FOARTE LUNGA !!! Veti sesiza ca ABS face ore suplimentare pe masina voastra

Pentru a argumenta toate cele de mai sus, va voi da un exemplu concret:
Dunlop SP SPORT 01 vs DUNLOP WINTERSPORT M3 - ambele dimensiunea 205/60/15 pe Passat-ul din dotare.

Pana ieri rulam pe gumele de vara. Aseara fiind 2.0 grade le-am schimbat cu WinterSporturile
Am observat:
- la acelasi fel de a demara nu mai patinau rotile - aderenta crescuta
- in curbele luate cu aceeasi viteza masina nu mai avea tendinta de a-i fugi fata - aderenta crescuta
- la franarea inceputa de la aceeasi viteza de la acelasi reper (un stalp) opream cu vreo 2 m mai repede !!!! - aderenta crescuta
- pe clisa lasata de basculantele de Bucuresti masina era mult mai stabila
- volanul merge mult mai usor - compozitia mai moale a gumei de iarna se simte.

Sper ca toate argumentele mele de mai sus v-au convins de necesitatea de a echipa masina cu gume de iarna LA TIMP si de a rula IN SIGURANTA. Nu uitati: corpul uman e singurul care nu se repara cu ciocanul  :001_huh:

EXEMLIFIC cu 2 poze pentru lamurirea celor de mai sus:
In stanga: Dunlop SP SPORT 01
In dreapta: Dunlop WinterSport M3
#17
308 / Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Octombrie 26, 2007, 10:10:15 A.M.
ei bine, dupa testul cu 1.6 hdi, aseara a urmat testul cu 1.6 benzina de 120 cai...

inainte de a trece concluziile vreau sa va reamintesc (celor care nu ma stiu) ca sunt mare fan Peugeot, ca am marca asta foarte in suflet si ca orice masina as testa, imi trec impresiile cu maxima obiectivitate...

Va rog sa nu-mi luati in nume de rau impresiile, am incercat sa fiu foarte obiectiv.

Am asteptat cu mare interes testul cu aceasta masina...poate mai mult decat cel cu hdi de 110 care stiam de pe 307 ca se misca bine. hdi de 110 m-a surprins placut pentru ca nu resimte cresterea in greutate a lui 308 vs 307.

Boon! Stiu ca orice recenzie trebuie sa inceapa cu ceva pozitiv, dar nu am cum.
Am fost TOTAL DEZAMAGIT de aceasta motorizare.

Sa va spun: cu motorul incalzit bine, opresc pe dreapta. Bag I. Turez la 3500rpm, dau drumul brusc la ambreiaj si continui sa accelerez. Pleaca foarte bine de pe loc, I e scurta. Dau II si dau drumul brusc la ambreiaj. Aici magia se termina. Motorul urca foarte greu in ture. 3500, 4000, 4500, 5000, 5500rpm....Bai frate unde gresesc ???  :cursing: Masina asta nu pleaca  :cursing:
Dau III si bag piciorul la fund. Naspa rau. Dar rau de tot. Urca foarte greu in ture, parca ar avea un fel de limitator pe clapeta de acceleratie.

Motorul e extrem de zgomotos, dar nu are un zgomot sport, ci unul cretin rau. La ralanti nu se aude deloc. Pana in 3000rpm are un sunet tembel de bazait de motor electric, iar peste 3000rpm urla dar aiurea rau, stil Dacie 1300...

Am testat reprizele, gandindu-ma ca poate cuplul mai mare il ajuta. Groaznic. In III la 60 am bagat piciorul la fund. Dupa vreo 3 secunde incepe sa creasca viteza dar fooooooooarte fooooooooarte lent...In IV la 80 a aceeasi senzatie de demaraj in reluare.

Am zis ca gresesc eu undeva si am repetat. La fel de naspa.

Frana de motor este anemica rau - aici pot fi subiectiv caci conduc dizele... :blink:

Am facut un test cu jaloane si schimbari multe de directie in...parcarea unui hypermarket  :blushing:

Motorul e mult sub trenul de rulare. Cu motorul asta nu am reusit sa o duc la limita, subvirarea se manifesta foarte putin, in schimb dusa spre limita am incercat sa ma ajut de acceleratie puternica in II ca sa ies din viraj, dar motorul nu ajuta, nu face fata...

voi compara acum acest 1.6 120 cu 1.6 de 110 cai clasicul motor Pug.

Ei bine: 307 1.6 benzina e MULT PESTE 308 1.6 120 cai  :cursing: :cursing: :cursing:

La 307 demarajul in I nu era atat de puternic, dar apoi in restul treptelor se misca mult mai bine. Peste 4000rpm motorul de 110 se dezlantuie, trage puternic si are un sunet foarte foarte frumos - cei care au, stiu - . Motorul de 120 accelereaza liniar, dar peste 4000rpm urla degeaba. Nu mai trage, iar sunetul e aiurea rau, nu mi-a placut deloc, nu are nimic sportiv in el...
Nu stiu daca cresterea de greutate e atat de mare la 308, dar senzatia mea a fost ca masina avea in jur de 1500kg la cum se misca motorul de 120 cai.
In plus, motorul asta se aude mult mai puternic in habitaclu ca cel de 110 pe 307...

Sunt TOTAL dezamagit. Nu suna bine, nu trage bine...iar despre cuplul fabulos...eu nu l-am simtit. Cutia in schimb functioneaza ok, are o timonerie buna. Cutia mi se pare prea lunga si cred ca de asta masina e atat de varza.


308 1.6 120 vs Golf 1.6 fsi 115. Ei bine 308 e la ani lumina in spatele acestui Golf ca motorizare. Golful trage bine, are sunet placut si o cutie foarte bine etajata. Si Focusul 1.6 TCIV de 115 cai e mult peste 308 1.6 120 cai


Concluzie: fiind la acelasi pret de 14 000Euro cu 1.6 hdi de 90, mi se pare o MARE GRESEALA alegerea benzinarului. Dieselul sunt sigur ca se misca mult mai bine, in primul rand datorita turbinei si apoi datorita cutiei care exploateaza foarte bine motorul.

Ca si senzatii: 308 1.6 120 se comporta EXACT ca 207 1.4 de 90 benzina. NU ARE SUFLU, NU ARE VANA. E ok ca si masina de pensionar si mai ales daca nu te intereseaza in cate ore ajungi la destinatie si nu ai pretentii sa faci vreo depasire. Sa nu va inchipuiti ca pe un drum national in Ro poti "TASNI" de dupa vreun camion. "A TASNI" este un verb pe care nu il veti rosti cand incercati o depasire rapida din spatele unui camion ce merge in plaja 60 - 90 km/h.

Probabil cei care merg pe autostrada vor fi multumiti de motor caci cutia lunga favorizeaza mersul la 160-170 cu un consum relativ ok...A, asta daca suportati zgomotul motorului foarte pregnant in interior.


Impresiile mele am observat ca le impartasesc si altii care au condus aceasta masina...din pacate, se pare ca nu ma insel...Astept si parerea voastra.
Coyote ? Stiu ca tu deja ai condus-o
#18
jantele de 16 sunt standard la Premium si Sport + variantele Pack.

Tu ai capace sau jante pe 15 ?
#19
407 / 407 Coupe - Cand visele devin realitate...
Iunie 22, 2007, 04:51:52 P.M.
….sunetul metalic si strident al melodiei desteptatorului spinteca linistea diminetii.  Unde naiba e butonul ala de “snooze”? Inca 10 minute ar face minuni…Ce zi e azi ?…Hopa, e ziua “aceea”…Parca am motivatie sa ma trezesc…

Un dus rapid, un mic dejun frugal si sunt aproape gata…a, da, mai ramane ceva: cateva lucruri aruncate intr-un rucsac mic si asta e tot. Incui si plec.

Plin de nerabdbare astept taxiul, momentele parca se scurg atat de incet….In sfarsit vine. Evident, se circula anevoios, caldura e aproape insuportabila, dar gandul “marelui premiu” ce ma asteapta parca face sa dispara toate neajunsurile…

Ajung. Trec de portar, trec pe langa diverse hale si in sfarsit ajung. Ma opresc in fata lui si raman nemiscat. Ii privesc formele pline de fluiditate si in care regasesc o sumedenie de detalii agresive.  Parca sta incordat, cu 2 sclipiri albastre in ochi, cu gura larg deschisa pentru a respira adanc, cu branhiile deschise pentru a raci franele…

Liniile arcuite si rasate ale lateralei sunt perfect armozitate cu jantele arcuite de 18inch cu talon jos, iar spatele usor arcuit si incordat il prinde de minune. Extractorul din bara arata excelent si contrasteaza cu esapamentul cromat.

Deschid usa si scap un murmur de admiratie. Volanul cu 3 spite imbracat in piele are in spatele lui un ansamblu de ceasuri de bord deosebite…Literele sunt diferite, fondul gri este diferit. Ecranul computerului de bord color arata high-tech si parca duce privirile catre schimbatorul cromat al cutiei automate….

Scaunele imbracate in piele alba arata de vis, parca te imbie sa te asezi imbracat cat mai sumar pe ele…Reglajele electrice sunt delicioase….Sistemul JBL arata si suna de vis…Bag repede 6 cd in cd-changer…

Pun contactul infrigurat…Se stinge becul si dau cheie. Un zumzet de fond imi da de stire ca motorul a pornit. Atat de frumos se exprima cei 6 cilindri in V…Ridic capota…Linistea se mentine. Nici o vibratie, nimic nu tulbura zumzaitul linistit. Ma reped in masina si accelerez usor. Suieratul discret al turbinei imi umple simturile. Se aude si sorbirea aerului in admisie cu putere…De vis !

Aprind farurile si ma asez in fata lui. Ne privim ochi in ochi si parca ma sfredeleste pana in suflet cu sclipirea ochilor lui albastri dar foarte reci. "Vom face multe drumuri impreuna" parca ii zic...

Nu mai rezist. Ma urc, imi reglez pozitia la volan si dau sa inchid usa. Semnez in graba niste hartii si I le dau omului. Tot ce vreau e sa plec. Calc frana si mut incet schimbatorul in D. Dau drumul la frana si incep sa rulez incet…Accelerez usurel…e atata liniste.

Apa are deja 90 grade, uleiul e la 100. Rulez incet pana la benzinarie. Fac plinul nerabdator si gata ! Sunt liber ! Comut din D in S si accelerez. Ma las lipit de scaun si imi las simturile desfatate de toti cei 204 bidivii de sub capota…

Dupa cateva ore ce-mi par foarte scurte ajung la destinatie. O parchez si ma trantesc pe nisip langa ea…Prin usa deschisa aud muzica in surdina si in acelasi timp pocnetele esapamentului iar narile le am pline de miros de alge si de esapament incins pentru prima oara…raman cu gandul la plutirea nesfarsita pe care am trait-o pana aici…

Si totusi….oare asa este cand visele devin realitate ?>
#20
407 / Impresii 2.0 hdi 136 cai
Aprilie 30, 2007, 05:54:00 P.M.
Ei bine...weekendul trecut mi-a prilejuit o placere dubla ca sa zic asa...

pe langa faptul ca m-am vazut cu voi si am petrecut impreuna niste zile super, am avut pe mana un 407 2.0hdi 136 cai...In total am rulat cu el vreo 700km...

Unii dintre voi au avut si ocazia unui drive-test  ;) ...Din pacate timpul a fost scurt si nu am reusit sa ne bucuram prea mult de el...M-a susprins placut faptul ca multi dintre voi imi impartasiti pasiunea pentru masinuta asta si am vazut ca si doamnele prezente :D au apreciat-o in mod deosebit...Sincer, va doresc tuturor celor care va place masinuta -si mie implicit- cate una configurata dupa dorinta voastra...Din cate am vazut in afara de mine, ar trebui sa mai fie vreo 6-7 bucati de 407 pe forum  ;D

Sa revenim: exemplarul de care am beneficiat cu ajutorul...stiti voi cui  ;) :D era un 2.0 hdi de 136 cai, in echipare ST Confort, culoare Gris Dolomites. Masina vine cu airbag-uri frontale, laterale, volan in piele reglabil 2 directii, scaune confort reglabile 3 directii, clima bizona, radio cd cu 6 boxe, cotiera centrala, ABS, ESP si jante de 16....daca am ratat din dotari, le gasiti pe configurator  ;)

Despre tinuta de drum eu nu voi insista prea mult, intrucat sunt la al 3-lea contact -drive test- de 407, dupa versiunile 2.0 si 2.2i si dupa o mica cochetare -tot drive test- cu 1.8i

Ceea ce voi spune despre tinuta de drum este urmatorul lucru: m-a surprins foarte placut ca agilitatea trenului de rulare pe care am gasit-o la 1.8i si 2.0i o au si 2.2i si mai ales 2.0hdi - un motor ceva mai greu.

E laudabil efortul facut de Pug pentru a realiza un tren de rulare performant. Daca la motoarele de 1.8 si 2.0i simti ca trenul de rulare poate duce mult mai mult decat poate da motorul ca si putere, la 2.2i si 2.0hdi simti ca parca trenul de rulare e croit pe motoarele astea...
Apreciez in mod deosebit fermitatea, dar totusi confortul acestei suspensii, mult peste ceea ce ofera Passat, ca sa fac o comparatie...E drept, Passat-ul la care ma refer e cel de penultima generatie, dar care era in productie la momentul lansarii lui 407, deci comparam mere cu mere.

Pe viraje, trenul de rulare isi atinge foarte greu limitele - eu chiar m-am chinuit sa-l duc la limita - BeeJay va poate confirma- Este foarte stabil, neutru prin excelenta, iar in virajele luate la limita limitelor cand si cauciucurile incep sa scartaie, este suficient sa strangi putin virajul si se rezolva, nici macar nu trebuie sa frannezi si deja reintra pe traiectorie. La viraje rapide cu transfer de mase, este absolut stabil. Transferul de greutate de pe o parte pe alta nu-l destabilizeaza si nu fuge spatele - ca la Passat de exemplu - Ruliul este foarte foarte mic, nu ai deloc senzatia ca aluneci din scaun si ca faci eforturi sa te tii de volan..Nota 10 pentru trenul de rulare

Nota maxima are de la mine si directia. Mult mai buna decat la Passat la care este indirecta si parca invarti volanul in gol. Desi este ferma directia lui 407 nu trasmite in volan gropile si pietricele peste care trec rotile, cum se intampla la 206 si 307 - banuiesc ca ati observat si voi asta.

Continui sa afirm ca la tinuta de drum si directie 407 este reperul in materie de compromis intre confort si sportivitate. Evident ma refer la masini de mare productie cu tractiune fata, nu vorbim de BMW sau Audi quattro.

Motorul....ei bine, eu benzinarul convins, va spun ca este unul dintre cele mai bune motoare pe care le-am condus si in mod cert este cel mai bun motor dizel cu 4 cilindri pe care l-am condus. Este 10 clase peste TDI. Un mic exemplu edificator: aseara in Bucuresti am lasat 407 si ne-am urcat in Passat. Imediat cum am pornit motorul Claudia face: "Nu credeam ca asa mare e diferenta intre hdi si tdi, dar acum m-am convins..." Dupa urmatorii 10km deja gasise inca destule motive pentru a da muzica mai tare in tdi ca sa-i acopere zgomotul motorului...
In putine epitete, as zice asa: Puternic, rafinat, silentios, vanos, elastic si foarte foarte liniar. Asta e caracterizarea pe care i-as da-o lui 2.0 hdi. Usurinta cu care urca la 5000rpm si liniaritatea cu care trage, asemeni unei benzine m-au facut sa ma indragostesc de el. Asa cum ati vazut si cei care au participat la mici plimbari cu el, intre 1800 si 5000 trage perfect liniar si plin de vana...Suieratul turbinei iti ridica parul de pe ceafa de placere... :-*

Totusi, pentru ca trebuie sa existe si un totusi, cutia de viteze in 6 trepte este una dintre cele mai proaste cutii pe care le-am intalnit: intra in viteza ca in branza, agata fiecare treapta, iar odata intrata in viteza maciulia schimbatorului se misca stanga dreapta parca e la punctul mort la cutiile de la VAG...
Dar, nici o problema, cutia automata bcu 6 trepte, BVA6 rezolva aceasta problema si in plus rezolva si dimensiunea prea mare a lungimii schimbatorului...

Alte minusuri...ce sa mai zic:
3 minusuri, care pot fi trecute cu vederea, dar primele 2 striga prea mult a "cost saving:
1- nu are telescop la capota, desi 406 are. Passat are.
2- ca sa deschizi capacul busonului de la rezervor, bagi degetul pe dupa capac...au ales o solutie ieftina, sacrificand estetica unui capac "integral"...chestia cu bagatul degetului si tras de capac e o chestie ieftina care se vede si care se putea evita usor cu un mic cablu actionat din portbagaj...Passat are deschidere de pe usa soferului.
3- sistemul audio reda bine inaltele, dar bass-ul nu are profunzime...din pacate Passat-ul la stock vine cu un sistem audio mult mai capabil...

In rest...masina e superba. Designul imi place la nebunie, liniile si muchiile sunt superbe, inspira eleganta si forta. Farurile arata absolut demential iar daca aprinzi faza scurta si proiectoarele ai imaginea unor colti de leu...BeeJay a vazut  ;D

Alaturi de motorul de 2.2i, acest agregat de 2.0hdi sunt alegerile perfecte pentru aceasta caroserie, alegeri la un pret rezonabil, ca sa nu vorbim de 2.7v6hdi sau 2.9i v6

Daca faci sub 30 000km/an alege 2.0i sau 1.6hdi ca sa nu se deprecieze prea repede.

Daca faci peste 30 000km si vreti si putere ok atunci 2.0hdi e solutia...
Daca banii de achizitie, fiscalitate si consum nu sunt o problema, atunci 2.2i BMV6 e cheia...

Personal, alegerea mea se indreapta spre ST SPORT (pentru volan, tapiterie si bord) cu urmatoarele optionale: xenon si scaune incalzite. Culoare: alb !!!
Motorizare: stiu ca totusi 2.2i e o caciula cam mare si atunci 2.0hdi dar BVA6 e solutia pentru mine !
#21
407 / Impresii 407 2.2i 160 cai
Aprilie 30, 2007, 12:39:37 P.M.
Dragilor,

Am avut pe mana pentru 48h un 407 2.2i -BMV6, ST Sport, 8500km la bord, Gris Fer cu o basca de optionale:
- partial piele
- Xenon
- JBL
- NAVI color
- geamuri laminate
- senzori parcare
- scaune incalzite + reglaj electric

Nici nu stiu de unde sa incep...M-am simtit pentru 48h un fel de semizeu... 

Masina este absolut delicioasa, este facuta pentru a multumi toate simturile..sau, ma rog, aproape toate 

Desi inainte sa purced aveam oarecare indoieli referitoare la "ce stie" caci pe hartie sunt doar 20 de cai si vreo 30NM in plus fata de 2.0 benzina pe care il stiam destul de bine

In realitate diferenta este URIASA. Nu ma refer la acceleratia 0-100, ma refer la reprize, care sunt total diferite de 2.0 benzina.

Diferenta apare din sistemul de admisie variabila si cutia in 6 trepte.

Ei bine, ca un exemplu eram in treapta 3 si aveam 40km/h. Am bagat piciorul la fund si am accelerat pana la 160 cand pe bord aveam 6000rpm...Senzatia absolut DEMENTIALA, este de o liniaritate fantastica, nu smuceste, nu protesteaza, doar ACCELEREAZA si iti creste pulsul fantastic, nu da vibratii in volan de nici un fel
.... Te simti ca intr-un jet la decolare.

In rest ce sa va zic ? cea mai tare senzatie: aveam 4500 ture in 3 si am bagat piciorul la fund...Maraie si impinge, asta stie sa faca si o face al naibii de bine 

E fantastica masina, diferenta e uriasa fata de 2.0, asta daca stii sa exploatezi un motor pe benzina si sa te bucuri de el.

Mi-a placut foarte mult elasticitatea motorului, poti rula la 1500rpm in 4 sau 5 si nu protesteaza. La plecarea de pe loc, nu trebuie sa-l turezi, poti porni de la 1300rpm, vs 2.0i, la care daca nu-l duci la 1800 la pornire, tremura.

Avantajul admisiei variabile se simte cu siguranta, 2.2i este mai placut in oras...Ca si consum nu mi s-au parut diferentele prea mari fata de 2.0i, dar oricum nu m-a interesat consumul 

Ca si tinuta de drum, asa cum am mai spus si cand povesteam de 2.0i, absolut impecabila, nimic de comentat, exact pe gustul meu: ferma, dar confortabila.

Interiorul in schimb: DELICIOS. In scaunele partial piele te simti foarte rasfatat, mai ales cand pornesti incalzirea. Reglajul electric- nu prea sunt fan, nu as opta pentru el. 

Navigatia color cu ecranul mare schimba RADICAL interiorul. Impreuna cu tapiteria piele si decorul imitatie carbon schimba total atmosfera, capata un aer High Tech pronuntat si are ceva nobil, demn de o clasa superioara.

Actionarea comenzilor climei sau sist audio cu totul altfel par cand se regasesc pe displayul color.

Sistemul audio - Nota 10  Sunet clar si profund...Mergea Hotel California la marele fix  ;D

Ceasurile de bord albe, volanul in 3 spite, jantele pe 17 Cosmos...elemente definitorii ale lui ST Sport

Singurul punct negativ - fiscalitatea pentru cilindreea de 2.2  :'(

One day.... 

Atasez si o poza cu una identica cu cea condusa de mine...Va rog sa observati jantele de 17...O poza si cu ecranul mare de Navigatie, una ca sa vedeti volanul sport si ceasurile pe alb...
#22
407 / Impresii 407 2.0i 138 cai
Aprilie 30, 2007, 12:21:34 P.M.
Masina era un 407 2.0 benzina de 138 cai, Or Blanc
Echipare ST Confort â€" clima bizona, geamuri + oglinzi electrice + rabatabile electric, jante 16 + detector presiune, 6 airbag, ESP, senzori lumina/ploaie, etc
Optionale: scaune incalzite , pack spate â€" cotiera spate + jaluzele laterale spate + jaluzea luneta

Date seci:
- parcurs: 750 km
- consum mediu: 9.5
- viteza medie 60km/h
- viteza maxima atinsa de mine 195
- consum maxim atins: 38% in treapta 2 pe Poiana

Ca si impresii:

Mi-a placut la nebunie masina, e genul de masina pe care o descoperi conducand-o.
Motorul e relativ elastic, la 2000rpm in 5 nu are absolut nici o greata, urca foarte repede in ture daca stii sa schimbi vitezele, ajunge la 6000rpm fara efort. Mai mult de 6000 nu i-am dat ca mi-a fost mila...De la 3000rpm in sus se simte puterea motorului, iar peste 3700rpm motorul are un sunet absolut demential, nu e sunet puternic, e ca o muzica de fundal, iar de la 4800 la 6000 suna absolut sport....De la 4000 in sus trage foarte bine, ce mi s-a parut foarte interesant a fost liniaritatea acceleratiei, nu are ezitari in nici o clipa.

Interiorul este absolut superb: ergonomie maxima, materiale foarte placute la atingere...Mi-a placut faptul ca daca lasi clima si radio pornite si opresti motorul si apoi il repornesti clima porneste dupa vreo 10 secunde â€" nu imediat, iar radio porneste progresiv ca si volum, nu urla muzica imediat cu ai pornit motorul, te lasa sa te adaptezi...La fel si pentru lumini, pornesc dupa cateva secunde dupa ce ai pornit motorul, nu si cand pui contactul, ca la o masina clasica.

Clima dubla isi face bine treaba, desi sincer sa fiu am setat-o pe dual. Mi-a placut si afisajul pe care puteai sa jonglezi bine ce info sa fie in prim plan intre cele de consum, audio, sau clima...

Volanul si scaunele ok, desi as fi preferat volanul Sport in 3 spite si scaunele sport â€" disponibile doar la echiparea Sport. Am facut un test si cu tire pressure, am desumflat 0.5 atm o roata si apoi am pornit motorul si mi-a indicat imediat scaderea de presiune.

Jaluzelele laterale si cea spate ii dau o nota de eleganta si feresc de privirile curiosilor.

In conducere, masina e excelenta, marturisesc ca aveam prejudecati legate de directia electro-hidraulica dupa ce am condus Megane 2, dar la 407 e perfecta, iti da un feedback corect de pe sosea, iar la viteze mici e delicioasa la parcari. In acceleratii, daca bagi piciorul si o tii peste 4000rpm masina e foarte sprintena, pe Predeal am lichidat alde Passat tdi si Vectra cdti, care nici nu erau super soferi, dar stiau sa bage piciorul pe linia dreapta, dar in curbe franau din plin...
Am facut si o Poiana la marele “span” tinuta numai intre 4500 si 6000 si mi-a luat 38% instant pe o linie dreapta in urcare serioasa...Pe viraje e minunata, suspensia e foarte bine setata, masina e inchegata, nu zdrangane nimic, nu scartaie nimic, iar la coborare pe serpentine m-am chinuit sa o destabilizez sa ma joc cu transferul de mase ca sa o scot de pe traiectorie si sa simt ESP, dar nu am reusit...ESP nu a intrat niciodata, dar nu am trecut limita auto-conservarii.

Am facut si o Sighisoara  ;) si retur si va pot spune ca expceptand acele de par din Padurea Bogatii am tinut-o doar intre 110 si 130 si a mers super.

407 e genul de masina cu care nu mergi pe sistemul “depasire stransa, frana, intrare in coloana”, ci genul de “bag piciorul, rad 7-8 masini” si intru in coloana, e mai degraba un cruiser foarte rapid si elegant.

La 130 masina parca pluteste pe asfalt, nu da nici un semn asupra vitezei, la 170 ma simteam ca in 206 la 130. Maxim am prins 195, aveam 5500 rpm si nu mai aveam loc pe sosea, cred ca atinge 220 la un 6200 fara prea mare efort.

Am constatat in aceste zile, ca cu o astfel de masina iti schimbi si optica asupra condusului, viata devine mai mult decat doar o liniuta si un span pe viraje...O mare placere poti obtine din combinatia: 407 â€" 150km/h â€" O muzica de suflet â€" o femeie frumoasa  in dreapta....Cuvintele de ordine sunt relaxare, plutire, eleganta

In oras ma distram sa merg cu 40km/h in 3 absolut super relaxat...Dupa 2 ani de la aparitie, lumea inca mai intoarce capul dupa ea pe strada...

Cam asta a fost aventura mea cu 407, cateva zile minunate, de mare placere. Cat despre consumuri, 9.5 a fost media celor 750km facuti...In oras am observat ca sare spre 11.5, dar in afara, daca mergi 130 mai mult de 7.5 nu consuma.

La parcari trebuie putina atentie in partea frontala, dar nu am avut nici un fel de probleme, te obisnuiesti rapid cu latimea masinii, iar lungimea ajungi sa o intuiesti, desi nu vezi capota dincolo de sprituitoarele parbrizului

Ca si concluzie, merita luat un 407 2.0 benzina daca faci mai putin de 30 000/an, dar trebuie sa iti asumi devalorizarea mai mare a masinii.
Eu as opta pentru un ST Sport, cu optionale: Xenon, vopsea metalizata, Scaune incalzite

Ca si ultima chestie: “Marimea conteaza, caci iti da atitudinea”


#23
Jurnal de bord / Copilu' - 206XS 1.6i 110cai
Aprilie 27, 2007, 12:21:45 P.M.
Faceti cunostinta cu...Copilu'  ;)

La prima vedere un 206 obisnuit, privit cu atentie...parca e putin diferit, nu ?  ;)
Sa o luam cu inceputul: stiti voi povestea cu BV75NOR, masina care m-a marcat...ei bine, mutarea mea in Bucuresti acum 3 ani a impus necesitatea unei alte masini, dar trebuia sa fie la fel de temperamentala...si ochii mi-au cazut pe oferta 206...
Am ales un 206 mai deosebit, adica supramotorizat si pachet sport aferent (cum ar fi fost sa-mi iau eu 1.4 75cai, dupa ce tocmai venisem de la 140cai ?  :angel: )
Desi initial imi doream caroseria in 2 usi, din motive de revanzare - mama lor de cumparatori - am ales varianta in 4 usi.
Am optat pentru motorul de 1.6 benzina -evident- 110 cai putere. Raportul kg/cai putere este foarte bun, adica 1050kg/110cai, adica fiecarui cal putere ii revin 9.5 kg de carat. Teoria spune ca atat timp cat aceasta cifra este sub 10, vorbim de o masina cu caracter sportiv, iar cand este sub 5 vorbim de o masina sport.

Ca si diferente fata de un 206 normal:
-bare fata/spate sport, cea frontala are priza de aer marita si subliniata de o bagheta cromata
-suspensie sport coborata 1.5cm vs una normala, amortizoare gaz
-antena mica plasata langa hayon
-capat toba esapament cromat
-jante aliaj pe 15 cu design care imi merge la suflet(cele din avatarul meu), cauciucuri joase 195/55/15
-frane disc si pe spate
-volan sport imbracat in piele
-ceasuri de bord pe fond alb
-scaune sport anatomice
-pedale aluminiu, maner schimbator de viteze cu maciulie din alu natur pentru contraechilibrare
- clima auto si radio-cd cu comenzi la volan, geamuri si oglinzi electrice (incalzite)

Masina a fost comandata 4mai 05, livrata 22iulie05. A fost a 6-a de tipul asta din tara si are omologare individuala RAR. (primele 10 exemplare din fiecare model au omologare individuala la RAR, restul au omologare de tip)

Mi-am montat un scut metalic original, iar mai apoi a urmat un buson rezervor aluminiu si un set de stergatoare flat blade Valeo Xtrem Silencio si un set integral de becuri Philips Blue Vision.

La acest moment, adica dupa 2 ani de la comanda, masina are 26 000km rulati.

I-am facut un rodaj -old school, unii dintre voi stiu. A durat 5000km in prima faza, dupa care maximul de potential al masinii l-am testat abia la 10 000km, dupa cum vedeti si in poze.

Pot spune ca masina a fost exploatata eficient si rational. A vazut rosu la turometru in destule randuri, dar numai cu motorul cald si numai in parametrii. Intotdeauna la rece a fost menajata (max 3000rpm), rezultatul fiind un parcurs lipsit de probleme.

Ca si temperament, masina e oarecum bivalenta. Rulaj exclusiv urban, 35km zilnic si consumul este de 9.1 l/100km. In oras e docila, usor manevrabila. Volanul necesita obisnuinta, directia sport si gumele joase necesita putin efort la parcare. Ambreiajul e foarte usor, dar cuplarea tr.1 sub 1500 rpm, se manifesta prin vibratii specifice benzinei subturate.

Ca si regim, am obisnuit-o cu 140-150 la drum intins. Maximul atins a fost 200km/h corespunzand unei viteze de 195 specificate de constructor

Suspensia este dura si simti fiecare denivelare, fiecare pietricica...In extraurban pe drumuri bune este o placere la condus, dar in oras, pe strazi mai proaste este foarte inconfortabila. La denivelari gen sine de tramvai trebuie avuta grija...Pe drumuri gen centura Ploiestiului cu denivelari mici dar dese, mai mult de 80km/h nu pot rula fara disconfort.

Ca si probleme...
- iarna, sau dimineata la rece la 1500rpm aparea o mica vibratie in spatele bordului pe care am identificat-o ca fiind scutul metalic care intra in rezonant cu dublura care il fixa de sasiu. Corectata prin restrangerea scutului
-pe denivelari mari imi scartaie ceva in spatele plasticului care acopera centura soferului. Nerezolvat, dar nu vreau sa dau centura jos sa vad ce e acolo
-am o mica problema ori cu sonda traductoare a temperaturii motorului, ori cu termostatul. Se manifesta asa: se incalzeste motorul pana la 90 grade si apoi in 500m rulati scade temperatura la 80grade, iar creste la 90 si tot asa. Nu cred ca e termostatul, caci inertia termica e prea mare sa se raceasca/incalzeasca asa repede, deci cred ca e sonda...

Ca si alte impresii...Masina asta imi schimba radical stilul de condus. Cand sunt in ea, tot timpul am pofte sa merg tare...Senzatia suprema e cand faci o accelerare de la 2000 pana la 6000 in tr 2 sau 3. Pana in 3000accelerarea e liniara, dupa care peste 3500 se intesifica ca si ritm, te impinge in scaun iar tonalitatea motorului iti ridica parul de pe ceafa...Superb !!!!  :-*

Am facut si o mica joaca gen VTM cu ea pe traseul Brasov- Poiana Brasov..Stiu drumul ca in palma, e locul meu de joaca de multi ani...Am reusit sa imi obtin recordul personal de 7'40'' pe acel traseu. Precedentul era de 8'10'' cu Sierra. 206 are o tinuta excelenta pe viraje, ruliul e foarte mic, iar daca o tii intre 3500 si 6000 scoti din ea tot ce poate. La limita e usor subviratoare, dar prin continuarea accelerarii si usoara strangere a virajului o poti face sa power-slide la iesirea din viraj.
Transferul de mase e usor, nu are reactii imprevizibile gen sa fuga fundul spre laterala. Spatele urmeaza fidel traiectoria impusa de volan.

Masina e un hot-hatch, condusa cu maiestrie da senzatii foarte intense, iar in oras la mers pasnic e confortabila si linistita, acest caracter bivalent sporind satisfactia.

La liniute si reprize sta foarte bine, a luat prin surprindere multe masini mai puternice, dar nu vreau sa dezvolt aici  :-X

Singurul mic regret pe care il am este ca nu am optat si pentru airbag-urile laterale, contra a 350E CIP, dar in acel moment nu am considerat necesar. Acum insa, as pune si asa ceva pe masina, siguranta a devenit foarte importanta pentru mine

Revizia de 1an, singurul cost de intretinere a fost de 400Ron, mai mult decat rezonabil...Acum o astept pe cea de 2 ani, va fi in iulie. Alti bani nu am investit in ea. 2 plinuri pe luna si cam asta e.

Pentru iarna am optat pentru un set de jante de tabla de 14 inch si cauciucuri 185/65/14 - talon mai inalt ca sa protejez partea inferioara a masinii.

In rest...numai de bine... ;D
#24
207 / 1.4i 90 vs. 1.6 hdi 90
Aprilie 13, 2007, 01:00:32 P.M.
Zilele astea am avut ocazia unui drive test comparativ.

Astfel:
1. 207 Trendy 1.4i 90 cai
2. 207 Trendy 1.6hdi 90 cai
3. 207 Sport Pack 1.6 hdi 110 cai

Testul a fost de cate 200km cu fiecare, pe traseul Bucuresti- Ploiesti - Bucuresti + 100km in Bucuresti. Cu hdi de 110 am facut vreo 50 km noaptea prin Bucuresti, am putut sa vad ce stie...

Ca si impresii:
Benzina
E silentioasa doar pana in 2600 rpm, dupa care incepe sa devina zgomotoasa, iar peste 3500 zgomotul devine deranjant.
Urca greu in ture pana in 3500. In plus, pana in 3500 nu trage, motorul da tot din el intre 3500 - 5500, asta e plaja de turatie unde intr-adevar se simte bine. Reversul este ca e destul de zgomotos.
Pentru utilizare in oras, te mentii ok cu el in trafic, dar nu trebuie sa te astepti la demaraje si alte performante. Reprizele sunt mediocre, pleaca, dar greu si relativ incet. Adica apesi pedala, iar rezultatul este o accelerare, dar foarte timida.

In extraurban, e destul de tricky la depasiri, trebuie retrogradat si calculat bine distanta ca sa reusesti sa o rezolvi. Depasirile se pot face doar cu "pedala la fund": ca sa poti exploata turatia intre 3500 si 5500...

Cutia nu mi-a placut deloc. Nu stiu daca e o chestie generala sau doar la exemplarul avut de mine: mergea usor, dar avea tendinta de a agata si parca se rupea ceva in maneta cand miscam de ea...Ambreiajul era ciudat, extraordinar de usor...

Ca si consum: mare surpriza: 9.1%, identic cu ce am eu la 206 care are 20 de cai in plus. Diferenta este ca 206 -le meu chiar merge si consumul de 9.1 il obtin in conditiile in care cam sunt primul la semafoare si crosetez benzi din plin...

Diesel
1.6 hdi de 90 s-a dovedit o surpriza neasteptat de placuta. Motorul este foarte silentios la ralanti. Nu are garaitul de la 1.6 hdi de 110 cai, e mult mai "smooth" ca si sound, e parca mai rotund, mai cizelat. Mi-a placut in  demaraje, muuuult mai rapid ca si benzinarul, nu stiu exact cu cate secunde, dar in "parctica" mi s-au parut cel putin 3secunde diferenta....parca tot pe acolo e si in fisa tehnica...

Ca reprize: aici mi-a placut cel mai mult hdi90: fiecare apasare a pedalei, indiferent ca e la 30 in 3 sau la 70 in 4 se traduce prin o accelerare pe care o simti bine. Masina se duce. Nu va inchipuiti ca te scoate prin scaun, dar demarajul e vanjos. In oras e foarte placuta la condus, a doua poate fi folosita de la 15km pe ora fara probleme, chiar daca are 1500, doar ca nu trebuie sa accelerezi brusc pana ca nu ajunge la 2000rpm ca sa nu suprasoliciti turbina.
Depasirile sunt ok, nu trebuie "calculate" ca la benzina, e suficient sa bagi piciorul si face singura restul, fara stress suplimentar. Zgomotul motorului e parca mai mic decat la 1.6 hdi de 110 pus pe acceeasi masina si cel mai important e mult mai placut si mai cizelat.

Ce mi-a placut la motorul hdi de 90 de cai este feelingul ca de benzina puternica: accelereza liniar si vanjos de la 1800 pana la 3500, cu plafonare la 3800. Imi place ca nu are "sutul in fund" de la cel de 110, ci are accelereatie liniara. La cel hdi de 110 nu mi-a placut ca pana in 2200 e moale, apoi iti da "un sut in spate" pana la 2800, dupa care cade acceleratia. Desi unora le place faza asta, sa simta tot timpul ca ii baga in scaun, mie mi se pare obositor la condus, e foarte greu si incofortabil sa o tii intre 2200 si 2800 ca sa simti puterea. Chiar daca e puterea mai mare fata de cel hdi de 90, eu nu prea agreez hdi de 110 din cauza lipsei de liniaritate.


Concluzii 207
Masina e bine facuta, cu materiale foarte placute la atingere, clar e un mare salt peste 206. Usile au chedere mai bune, zgomotul la inchidere e mai "smooth", seamana cu cel de 407. Usile sunt mai grele decat la 206 si inchiderea lor da o senzatie placuta.

Masina e mult mai spatioasa decat 206, marele plus e volanul reglabil pe adancime. Mi-am gasit o pozitie de condus mult mai buna decat la 206, la care trebuia sa stau mai ghemuit pentru a ajunge cu mainile la volan. In 207 reusesc sa stau mult mai in spate cu scaunul si asta degajeaza mult mai mult loc. Imi place ca am o senzatie mare de spatiu si il laterala, adica la 206 lovesc cu genunchii in usa, respectiv consola, masina e mult mai adunata. In 207 am loc suficient si in laterala.

Materialele bordului sunt placute, moi la atingere si au un miros foarte interesant. Plasticul de pe fata de usa, desi tare este mult mai placut dpdv tactil si vizual decat cel din 206.

Desi era echiparea Trendy, scaunele tip confort asigura un sprijin lateral corect. Nota buna pentru confort, sunt mai tari decat cele standard de 206, dar o idee mai moi decat am eu la Starline.

Ca tren de rulare, solutia gasita este foarte buna. Suspensia este o evolutie a celei de pe 206. Setarea ei este mai tare decat la 206 Standard, dar putin mai moale decat la rigidul 206 Starline. Ca si filtrare a denivelarilor, amortizoarele sunt mult mai bune decat la 206, zgomotele suspensiei sunt mai infundate si parca mai "indepartate" decat la 206. Zgomotul suspensiei este mai bun si decat la 307.

Mi-a placut ca pe curbele cu denivelari spatele e mult mai stabil decat la 206, la care avea tendinta sa plece.

Ca tinuta de drum, este foarte buna la viteza, atat in linie dreapta cat si in viraje. Directia se intareste si e placuta la feeling, la fel de tare ca la 206 Starline.

In oras, directia este un deliciu, se manevreaza cu 2 degete, parcarea este o placere, efortul la volan este minim. Fata de 206 Starline cu jante cu talon jos, la 207 parca invart in gol volanul, parca e de jucarie.

Franele - foarte bune si intuitive. Desi masinile conduse nu aveau discuri pe spate, franeaza la fel de bine ca 206 Starline cu discuri spate. Nota bene: efortul la franare e mult mai mic ca la 206, dar pedala necesita ceva obisnuinta...


In concluzie: desi 1.6 hdi de 90 este mai scump cu 1000E decat 1.4i de 90 cai - recomand cu cladura dieselul. Benzina nu e prea bine adaptata cu caracterul masinii, ii lipseste puterea, iar la consum e la fel ca cea de 1.6, dar care are 20 de cai in plus.

Dizelul de 90 de cai e liniar ca o benzina, e vanjos, trage foarte bine si PUNCTUL FORTE: ZGOMOTUL: e foarte redus, iar timbrul e mai mult ca un zumzait.

Consider ca 1.6 hdi de 110 nu-si merita banii - cei 20 de cai in plus sunt destul de greu de exploatat corect, ii lipseste liniaritatea si - ca parere personala- e obositor la condus  datorita boostului turbinei care se traduce prin "suturi in fund" scurte, iar in rest, parca ii lipseste puterea.

Ca echipare: recomand Premium: vine standard cu clima bizona, scaune incalzite, tapiterie plus, ceasuri pe negru si jante pe 15 din aliaj. Singurul minus: nu are volan in piele si desi cel de plastic e placut la atingere, mi-a lipsit atingerea placuta de la volanul de piele din 206...Eventual cu o husa de piele bine facuta/cusuta se poate rezolva.

Pe Trendy nu se poate pune clima, vine doar cu AC si e destul de neplacut. In plus tapiteria de pe Trendy nu mi se pare foarte buna vara la drumuri lungi - am senzatia ca transpiri abundent in ea, datorita materialului sintetic aspru - poate ca e doar senzatia mea.

Cam astea sunt impresiile mele.

Acum le astept pe ale voastre