Noul Ford Focus versus Peugeot 308.

Creat de AIR, Februarie 18, 2008, 05:08:21 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dadu

#45
Ca veni vorba, saptamana trecuta ma fost pe la VW mi-au pus pe masa o oferta de 4000 e discount. Ceilalti dau ceva?

PS: vad ca si ei au observat problema mea fata de vw - "burta" coloanei de directie care loveste genunchii cu acele muchii.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

AIR

Din diverse "surse" se pare ca Peugeot va scoate la anul un motor de 1,6 HDI 120cp si conform normei Euro 5, asa ca asteptarea are si un avantaj acela de a putea alege o motorizare mai puternica un pic, si mai economica poate :001_wub:
Intre timp poate si Ford adopta noua motorizare si o cutie cu 6 rapoarte ca alegerea sa fie mult mai grea :blink:
In ultima vreme am observat ca 10-25 de cai in plus se pot pune usor la un motor si uneori se obtin si consumuri ceva mai mici, ma gandesc ca probabil vor mari un pic suflanta sau poate maresc doar presiunea in galeria de admisie cu un pic (circa 0.3 bari) cred ca e suficient ca sa obtii deja cam 5 ?? cai in plus.
Cu un pic de optimizari cred ca se pot obtine usor ceva cai in plus.
Partea mai dificila e cea de a reduce noxele si in special la motoarele diesel NOx, care sunt destul de mari.
Cu particulele de fum s-a rezolvat odata cu introducerea FAP.
Asa ca asteptam cu viu interes noul motor.
(Intre timp mai strangem graunte :001_cool:).
Toata stima
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Kman


AIR

Motor 1,6hdi 110cp/ turatia motorului la 130km/h le-am primit de la un coleg de forum:In treapta a 5-a la 130km/h sunt 3000rot/min; intr-a 6-ea 2500rot/min, iar in treapta 4 sunt 3800-4000rot/min.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

#49
Nu mai putin de 3 ore am citit topicul de pe forumul "concurent" al fanilor Peugeot.
Topicul se intituleaza probleme la 308.Sunt nevoit sa remarc ca dincolo de un pic de subiectivism, inerent oricarei opinii, 308 1,6 HDi110cp, ceea ce sunt interesat sa achizitionez, are cateva probleme, care nu stiu daca vor fi inlaturate pana la data cand voi fi in postura sa achizitionez aceasta masina.
Iata ce probleme, apar:
-pierderi ulei pe la suruburile care prind baia de ulei de blocul motor
-tampoane motor, se strica intr-un timp relativ scurt.
-role,role de ghidaj, simering pompa apa, insotite de zgomote la cureaua de distributie.uneori se pierde lichid de racire
-puntea spate continua sa fie zgomotoasa, chiar daca nu asa de zgomotoasa ca cea de 307
- discurile de frana si placutele sunt foarte slabe calitativ, se decalesc usor, si mai ales se ovalizeaza.
-exista 2-3 cazuri de pierderi de ulei in zona debitmetrului.
Pe langa acestea mai sunt cateva cazuri care sa zic asa le consider accidentale, in care s-au intalnit:
aprinderea stingerea luminilor din senin.
scurgerea condesului de la Ac sub mocheta,
cotiera destul de fragila
chedere de la usi crapate
zgomote aerodinamice
apa in usi care nu se scurge..
si mai sunt dar nu le retin.
Ca sa fiu corect voi studia si la Focus defectiunile remarcate de posesori.
Plus faptul ca multi se plang de atitudinea celor din Service din majoritatea retelei Peugeot Romania.Trist dar adevarat.Nu ca cei de la Ford ar fi poleiti, departe de mine acest gand.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Kman

Incearca sa afli si preturi in reteaua de service Ford.

AIR

Stiu ca preturile sunt ceva mai mari, dar macar teoretic daca ii vad mai rar, nu conteaza asa de mult ca macar sa nu iti faci nervi ca pe la Peugeot.
Stiu insa ca masina in ziua de azi o cumperi la noroc, s-a cam dus constanta in fabricatie e un pic de loz in plic!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Kman

#52
Exact.
Poti avea noroc cum am avut eu cu sw-ul meu. Sau poti avea ghinion. Aici nu poti sa faci cercetari amanuntite. Eu inainte sa imi iau masina m-am speriat ce am citit pe forumurile de specialitate.
Cu toate asta mi-am luat Peugeot si nu regret.
Parerea mea ca la preturi egale si echipari similare alegi masina care iti place mai mult si nu poti decat sa speri ca nu vei avea ghinion.

AIR

#53
Citat din: K-man din Septembrie 29, 2009, 12:14:47 P.M.

Cu toate asta mi-am luat Peugeot si nu regret.
Parerea mea ca la preturi egale si echipari similare alegi masina care iti place mai mult si nu poti decat sa speri ca nu vei avea ghinion.
Si mai pot face si altceva sa ma duc la biserica si, inainte sa dau comanda, sa aprind o lumanare.
E corect si ceea ce spui.
Daca gandesti ca masina pe care o achizitionezi va fi perfecta si va merge impecabil asa va fi.Daca ai indoieli de ceea ce iti e frica nu vei scapa.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SportWagon

Pentru AIR:

Problema e ca pe forumuri exista riscul sa citesti mai mult de rau desopre un model. Posesorii Peugeot sint rationali si nu fanatici ai unei marci (asa cum se intimpla cu anumitele marci germanice f . notorii printre "cunoscatorii" din Romania.
Incearca sa afli si partile bune ale modelului.
E
Ofer consultanta in domeniul auto,

SportWagon

Nereusind sa modific postul in timp util revin:
308 prezinta avantaje certe la nivelul calitatii materialelor interioare: plansa de bord, capitonaje usi (de f. proasta factura la Focus), tapiterie si ergonomie scaune, compartimente de depozitare (sertare sub scaune, compartiment cu dubla deschidere in planseta cache - bagage, buzunare generoase in portiere (la FOCUS in fata sint ridicol de mici iar in spate inexistente).
Trebuie recunoscut totusi meritul suspensiei la Focus (independenta pe spate) confortabila si neafectata de zgomote. Din acest punct de vedere e regretabil ca Peugeot dupa ce a stabilit o referinta in clasa compacta cu suspensia independenta de la 306 a optat pentru punti spate deformabile pe modelele ce au succedat in clasa compacta.
Comenzile de lumini si stergatoare sint mult mai rafinate la 308, comenzile de climatizare (care are reglaj dual de temperatura) sint f., simple si ergonomice (butoanele pentru dirjarea fluxului de aer sint de inspiratie VOLVO).
Stergatoarele in fluture prezinta de asemenea avantaje certe fata de cele clasice de la Focus.

Pe de alta parte nu spune nimeni ca Focus nu are si el pb. lui de fiabilitate.

Ofer consultanta in domeniul auto,

AIR

Cu ocazia unei vizite la Eurial Pantelimon, am vrut sa mai probez un pic pozitia la volan la un 308.
In showroom erau doua.Primul in care m-am asezat era un 308 comfort pack 1,6 hdi 90cp.
Dat fiind ca la masina cu care merg (Partner) nu exista reglaj al scaunului pe inaltime, am luat pozitia de buna asa cum era reglata.
Scaunul comod dar usor cam jos, asta a fost impresia.Insa rationez imediat dar e turism, partea proasta zic nu vad botul.
Probez jocul la timonerie, ma mai uit un pic la reglajele de la oglinzi.....zic hai sa plec.
Inainte de a pleca il vad si pe al doilea 308 1,4 i 95cp,tot comfort pack.
Hai sa ma sui si in asta.Cand sa ma asez scaunul mult mai sus, ....stai un pic ca asta are reglare pe inaltime.
Il dau in jos la maxim, zic e prea jos, il ridic la maxim, mai e un pic si dau cu capul in plafon,partea proasta zic nu vad botul nic cu scaunul la maxim, una peste alta am avut senzatia ca scaunul te cuprinde....iar cu o pozitie ceva mai inalta chiar nu e greu sa te dai jos din masina.
Reglajul scaunului sofer intre minim si maxim pe inaltime cred ca e undeva la 8-10cm ceea ce e destul de mult, si e bine venit ca reglaj.
Un punct in plus mi-a placut! :thumbup1:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Radon

Botul la 307-308 nu-l vezi nici daca te "scoli in picioare" ca sa zic asa. Dar te obisnuiesti repede cu senzatia. Mie acum mi-e greu sa conduc o masina careia ii vad botul. Mi se pare ca imi fura din campul vizual.

Vlad01

Ai dreptate Radon, dupa ce te obisnuiesti sa nu il vezi, e dubios sa conduci o masina al carei bot il vezi.