Peugeot 307 BK/SW vs. Skoda Octavia combi vs. Renault Megane Estate

Creat de Kman, Februarie 16, 2007, 01:14:18 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Gabriel

Am mers cu Octavia 2 dar nu am tras de ea pt ca posesorul era in dreapta asa ca nu pot decat sa-ti dau dreptate. Durmul bun pe care am rulat nu mi-a oferit nici o idee despre cat de buna sau proasta e. Pe hartie arata mai bine decat cea de la Pug307 dar s-au mai vazut suspensii moderne prost setate.

SportWagon

Citat din: BeeJay din Mai 11, 2007, 12:18:49 P.M.
Rotile sunt semi-independente adica puntea spate nu este rigida. Acum nu stiu sa zic daca e mai bine sau mai rau ca la 406 de obicei rotile independente asigura un confort si o tinuta de drum mai buna dar intregul ansamblu ocupa loc mai mult deci se micsoreaza portbagajul.

La 406 e independenta, multibrat sau multilink cum vrei sa ii spui. DPDV confort/tinuta de drum este net superioara. La 306 era tot independenta pe spate si din ratiuni de economie (GOLF IV facuse la fel) s-a renuntat la ea.
La 307 este o punte deformabila prin torsiune, e mai bine decit cea rigida dar mai putin performanta fata de cea independenta. Din pacate am remarcat ca cel putin la hatchback e si zgomotoasa pe denivelari seci.
Pe drumuri bune diferentele se simt mai putin insa problemele apar de indata ce dai de carosabil valurit sau degradat.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

corect: 206 sau 307 au punti spate net mai bune decat Polo sau Octavia I (bare de torsiune vs semiindependente)

diferentele rezida din felul in care aceste tipuri de suspensie "citesc" drumul

pe drum cu asfalt bun in linie drepata, intr-adevar nu sunt diferente, dar pe viraje la franare brusca spatele tinde sa fuga mai intai la semiindependente, apoi la torsiune si aproape niciodata la independenta

pe drum valurit sau cu denivelari, cea mai buna e cea independenta la care citirea drumului e perfecta, roata coboara in groapa fara sa incline masina. La semiindependenta cand roata coboara in groapa, toata puntea se inclina, deci confortul are de suferit...

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Cloud, te referi desigur la puntile deformabile torsional, gen 307 care sint cu un grad superioare vechiului model de punti rigide (gen Dacia 1300) si deriva din acestea cu deosebirea ca permit o torsionare mai pronuntata si implicit a anumita semiindependenta intre rotile spate caz in care spatele se inclina lateral stg sau drt dupa declivitatea carosabilului deci ruliu pronuntat compensat ce e drept putin de efectul barelor de torsiune transversale (antiruliu) prezente pe toate masinile pe puntea fata, insa de grosimi si eficiente variabile.
Aceste bare de torsiune (transversale) - antiruliu apar si pe spate in cazul rotilor independente, insa nu limiteaza drastic gradul de libertate al rotilor. Deja la 605 de exemplu suspensia spate era cu epura controlata, ceea ce se traduce in practica prin posibilitatea ca una din rotile spate sa fie pe o bordura (de o anumita inaltime maxima, desigur), dar sa ramina verticala si in acelasi timp masina sa ramina orizontala.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

frumos spus, dar ca sa te concluzionez:
Octavia 1 are cea mai slaba suspensie (semirigid)
307 e superioara Octaviei (torsiune)
Golf V e superior lui 307 (independenta)
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




SportWagon

Ofer consultanta in domeniul auto,

Cloud no.75

da colega, dar la Golf V au revenit la independenta multilink pe spate, la fel ca la Octavia 2, deci in momentul asta, compactele grupului VAG au suspensii superioare lui 307.
Probabil ca la 308 sa se introduca independenta pe spate....
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




marius.v

E sigur!
308 o sa aiba suspensie multilink pe spate.
Si un pret pe chestia asta cu vreo 1000 euro mai mare.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Cloud no.75

"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Mihai B

   :offtopic: Pana sa apar si eu sa-mi spun parerea, s-a trecut deja la detalii cu privire la suspensii, tipuri suspensii etc, lucruri care sincer ma depasesc.  :surrender: O sa-mi spun si eu totusi parerea :offtopic:

   Inainte sa-mi iau 307-le SW am condus (destul de mult) o OCTAVIA 2 4X4. Imi place masina asta dar nu se compara cu placerea de a conduce un 307 SW.

   - pavilionul vitrat (face toti banii);
   - din punct de vedere al confortului, motorul, folosind o alta tehnologie, este un pic mai zgomotos deasemenea avand tractiune integrala, la 150 km/h este mult mai zgomotoasa decat SW-ul la 160 km/h;
   - intr-adevar Octavia se aseaza mai bine pe sosea decat PUG, "dar nici cu acesta din urma nu mi-e rusine."
   - este un pic mai "puturoasa" decat 307 (probabil si din cauza tractiunii integrale).
   
   Pentru mine 307 sw este superioara Octaviei (are "ceva", dar nu stiu inca ce, care ma face sa aleg asa).