407 vs alte modele clasa medie

Creat de SportWagon, Mai 10, 2007, 12:20:00 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

andrei

Mai, si pe mine in general ma prinde "febra" cand citesc despre diverse produse pe net, fie masini, laptop-uri, aparate foto, sau altceva. Sunt constient ca in presa se scrie direct proportional cu spaga luata pentru articol, si tocmai de aceea incerc sa-mi formez singur opinia, invatand "cu ce se mananca" obiectul respectiv. DAR ! Asta nu inseamna ca trebuie sa ma las (sa ne lasam) furati de febra asta, mai ales ca, la abundenta informatiilor de pe internet, a-ti forma o opinie personala (despre care sa fii convins ca este 'bazata') nu mai este ceva greu - si ar putea insemna cate o achizitie pe saptamana... Ori eu unul chiar nu am vreo nevoie sa imi schimb masina... nici calculatorul... etc. Asta nu inseamna ca altii nu au o nevoie reala de a achizitiona o masina, si cine se pricepe este binevenit sa contribuie la formarea opiniilor, deoarece, dupa cum spuneti si voi, nu e bine sa ne lasam in seama presei "de specialitate".
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Cloud no.75

ai dreptate. ideea e ca tu, ca si posibil cumparator, exceptand situatia extrem de norocoasa cand cunosti pe cineva la dealer ca sa-ti dea masina pe weekend, sau cand ai un prieten si te lasa sa o conduci mai mult, NU POTI SA-TI FACI O PARERE CORECTA !

Un drive-test inseamna cel mult 10km, si asta cu larghete. In 10 km nu ai cum sa-ti faci mai mult decat O IDEE despre o masina.

Ca sa poti spune ca stii masina eu zic ca-ti trebuie un drum gen: Bucuresti - Predeal si retur, adica cel putin vreo 300km. Sa ai timp sa te acomodezi, sa poti sa inveti reactiile masinii ca sa vezi ce e de capul ei...

Ultima data cand am condus 407 2.0 hdi, trecand de pe Passat, deci de pe diesel, mi-a luat vreo 50km ca sa ma obisnuiesc cu frana, dozarea acceleratiei si punctul optim de schimbare a vitezelor ca sa pot exploata eficient motorul. Cu comenzile mi-a luat cam 15 minute de condus ca sa le stiu ca pe buzunar, desi aveam cel putin 3,000km facuti cu diverse modele de 407....

Ok, un om obisnuit, care se plimba 2 linii drepte si 2 viraje ce isi da seama de o masina ????

Aici intervine rolul presei, care ar trebui sa fie obiectiva si sa ii spuna despre calitatea si performantele REALE ale masinii, caci acesti ziaristi primesc masinile pentru teste "scurte" adica in jur de 1,500km...

Din pacate, ratingul masinilor se da in functie de CATA PUBLICITATE CUMPARA IMPORTATORUL IN REVISTA RESPECTIVA. Ia aruncati un ochi UNDE si CUM sunt pozitionate reclamele la Ford si grupul VAG: va zic eu:

In numarul de decembrie al AMS avem asa:
COPERTA DUBLA 1 - NOUL MONDEO - CE COINCIDENTA !
DOUBLE SPREAD 1 (2 PAGINI) - GOLF R32
DOUBLE SPREAD 2 - ALTEA FREETRACK
FULL PAGE - SKODA FABIA
DOUBLE SPREAD  - PBN
DOUBLE SPREAD - OPEL CORSA OPC
FULL PAGE - FORD FIESTA
FULL PAGE - MIDOCAR (AUDI A6)
DOUBLE SPREAD - ASTRA SEDAN
FULL PAGE - ROMCAR MOTORS
COPERTA INTERIOARA 3- PEUGEOT 308
COPERTA 4 - AUDI A6

Pentru cei mai putin familiarizati:
Cele mai scumpe sunt copertile - pot ajunge la 7-10 000E in functie de revista
Doubble spread cat mai aproape de editorial - 6- 9 000E in functie de revista
Full Page - de la 5 000E in sus

Calculati voi si spuneti-mi daca nu e destul de clar: BUGET PUBLICITATE = LOCUL OCUPAT DE MASINA TA IN TESTE

Pe langa astea, editorii sefi si directorii de revista primesc gratuit tot felul de "incentive-uri" cum se spun in limbaj de multinationala: deplasare + cazare moka 2-3 zile la lansarea modelului X in Grecia, Franta, Germania, etc
Masina "de teste" pe perioada indefinita, etc.

Probabil mai sunt multe altele, dar astea le stiu direct de la "sursa"...

Mi-e o sila de nu va puteti imagina....Cred ca voi face confetti cele ~150kg de colectie AMS...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




Kman

Ha ha ha.......fac si eu haz de necaz caci sa stii nor ca la fel mi-a venit si mie. Adica 407 e singurul care vine la test cu motorizarea de 2,2 hdi si culmea in motor sta singurul lui atu. Daca venea cu 2.0 hdi probabil ca il desfintau desi accelasi motor e bine vazut pe Mondeo.
Cutia agatza, suspensiile dau senzatii de catapultare, "chitcaituri" la plastice, etc. Chiar masina asta nu are nimic bun in afara de fenomenanlul motor de 2.2 Hdi??
Sunt de acord ca spatiul interior pt locurile din spate nu e cel mai generos in clasa. Sunt de acord ca portbagajul nu e o referinta in clasa, pot fi de acord ca butoanele de pe consoloa sunt mici- desi odata obisnuit nu iti va fi asa greu s ael gasesti. Insa nu pot fi de acord- desi nu am mers decat 5 km cu un 407- ca nu gasesti alte puncte bune la o masina care pana acum ceva vreme era o referinta in materie de tren de rulare. Asta este presa auto din Romania, formatoare de opinie.
In ceea ce ma priveste nu am sa imi cumpar decat masina, care imi place cum arata si la ora aceasta pot spune cu mana pe inima ca din acest test singura care arata a masina este 407. Restul sunt niste cutii pe rotii fara pic de personalitate, chiar daca in unele predomina accentele de lux  datorita cromului, furnirului, lacului de pian si plasticului moale de pe bord (sic ). Sa treaca un pic timpul si peste noul Mondeo si nu o sa vi se mai para asa extrordinar designul. Despre passat si vectra chiar nu pot spune nimic in materie de design.

Gabriel

Presa obiectiva nu va fi niciodata. Unii recunosc ca sunt subiectivi si de aceea un TopGear are asa o audienta. Ei nu au incercat niciodata sa vanda o masina, il doare-n cot pe Clarkson de asta, dar nimeni vreodata nu va indrazni sa le furnizeze o masina de test pentru ca o vorba buna spusa de el poate creste vanzarile in UK cu 10%. E demonstrat. Si nu s-au batut niciodata cu pumnul in piept ca ar fi obiectivi ba si-au facut un stindard din subiectivismul lor si asta a prins pentru ca publicul stie ca si ziaristii sunt oameni. AMS-ul a pornit pe calea obiectivismului prin punerea la punct a unor teste si masarutori stiintifice, unde ve-ti vedea ca Peugeot e in frunte, dar cand vine vorba de o prezentare pot oricand sa improaste cu rahat.

turbojack

Citat din: K-man din Noiembrie 20, 2007, 12:29:57 P.M.
Locul I- FORD MONDEO- Mondeo.... e mult peste 407 ale carui plastice"chitcaie" sonor la cele mai mici denivelari. Cel mai manevrabil datorita suspensie adaptice cu 3 regalje- SPORT, CONFORT  si NORMAL. ...Portbagaj voluminos. Castiga la distanta mica fata de al doilea clasat VW Passat.

Locul II- VW PASSAT- .....Este singurul care trece cu brio testele vizuale si acustice ale celor mai pretentiosi soferi...... Agilitate surprinzatoare. Poate fi considerat spartan prin
prisma echiparilor de confort, dar exceleaza la siguranta activa si pasiva.

Locul III- OPEL VECTRA- . Disel zgomotos, dar care trage energic la mai toate turatiile. Comenzi cu butoane mari si ordonate. .... Scaunul soferului scartaie ca o caneapea cu arcuri.

Locul IV- PEUGEOT 407- Motorul fenomenal si echiparea completa nu puteau sa-i asigure o clasare mai buna. Colectie de butoane pe consola centrala mici si ilizibile. Piesa de rezistenta fenomenalul motor biturbo.
....Tedinta subviratoare accentuata e cauza manevrabilitatii limitate a lui 407....
O parte din presa preseaza... :cursing:
1.Mondeo mult peste 407...persoana are probleme grave cu proportiile.Demn de semnalat doar setarea in 3 trepte a suspensiei.
2....pretentiosi soferi?Ce formulare tampita...poate cu esalon reprezentativ dintre loganisti.Spartan,dar place, doarece  nu te mai pierzi printre butonase. :confused1:
3.butoane mari,...concluzie de bebe la gradinitza....Canapea care scartaie...in sutele de masini in care imi asez posteriorul anual,nu aud asa ceva.
4.Butoane....in care se pierd unii :confused1: ,chestie de obisnuinta in final.
Cat despre manevrabilitatea lui 407,l-as invita pe respectivul ziarist pe locul din dreapta ,in timp ce la volan s-ar afla la elegere unul din cei cativa priceputi pe aici in ale condusului. :)
In revistele auto din Ro am gasit comentarii cat de cat profesioniste doar daca era cazul de a face reclama unei masini.
Respectivii ce scriu pe acolo ar trebui sa se aboneze si sa o aiba la capatai "Quattroruote"-le italian,ca sa vada cum se scrie intr-o revista de acest gen;ar fi un model de urmat,la fel cum Andreea Esca a fost un model pentru multi prezentatori de stiri.
Uitasem un alt aspect al comentariului : vesnica referire la spatiul din portbagaj;tot la carat cartofi sau plocoane ,le sta capul unora.......  :clap:

Gabriel

Trendul anti Peugeot e oarecum european. Probabil ca noul CEO Peugeot, in graba lui de face ce stie cel mai bine adica sa taie din cheltuieli, a taiat si din bugetul pentru presa. Nu am auzit si citit nimic despre lansarea lui 308, chestii de genul dus ziaristii in Caraibe la hotel de 5 stele si masini la discretie, si rezultatul se vede: locul 5 la European Car Of The Year.
Intr-o emisiune la ProTV s-a spus ca in 407 nu te simti in siguranta. Ce dracu! Ziaristul ala trebuie sa fie mare amator de Hummer.

Kman

Pai probabil ziaristu cu pricina nu se simte in sigurantza nici in patul lui......o avea omul probleme.
Da eu stiam ca de siguranta se ocupa EURONCAP si nu un ziarist, care cat de peiceput ar fi el nu poate sa ne ofere info despre asta decta daca se buseste cu masina. Vb lui nor- acestia formeaza opiniile si cine nu a auzit de testele Euroncap nu isi ia 407 ca o citit ce o scris un "copac" intr-o revista.
Ma apuca si pe mine scrba.......

Cloud no.75

hai ca am stat aseara si am rumegat la greu fisa de testare si apoi tot articolul....

1- Testul nu e facut in Ro, ci in DE
2- Testul a fost tradus si stim cu totii ca interpretarea gresita a unei expresii poate schimba radical contextul
3- Din schema de testare 407 castiga la niste capitole la care e dat perdant
FELUL ZGOMOTELOR: ARE CEL MAI BUN PUNCTAJ - Cum draq chitaie plasticele cand are cel mai bun punctaj ????
SUSPENSIE: ARE PUNCTAJ IDENTIC CU CELELALTE: cum draq are suspensia proasta ?
FRANARE: DISTANTE IDENTICE CU CELELALTE
FEEDBACK FRANA: LA FEL CA SI COMPETITORII
FRANARE PE SUPRAF CU COEF. DE ADERENTA DIFERIT: 0 DIN 5 puncte posibile...nu inteleg ce s-a intamplat: eu am testat chestia asta cu 3 modele de 407, franand de la 80km/h si nu mi s-a parut ca vrea sa se rasuceasca...ESP a intrat prompt si a mentinut masina pe traiectorie


Astea de sus sunt doar 3 exemple: dar din ele nu reiese ca masina e groaznica...

Au criticat-o intens pentru portbagaj si sarcina utila: dar e break  ??? Trebuie sa cari cartofi si damigene in ea ???

Daca poate cineva sa scaneze schema de testare si sa o puna aici sa o vada si ceilalti ar fi ok...

Cat despre mine:
de 2 ori pe an max merg cu pasageri in spate, deci nu ma intereseaza spatiul in spate
la mine bagaje inseamna 2 troller-e si 2 rucsaci....deci am tot portbagajul de care am nevoie
am facut tot ce am vrut cu masina si nu mi s-a parut greoaie, nemanevrabila
Concluzie: 407 este masina pe care o voi avea ! Important este ca sunt suficient de istet sa stiu ce vreau si nu tine cont de impresiile "meseriasilor din presa auto"

Oare cati cumparatori stiu ce vor ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




a_mic

@CLOUD: "Oare cati cumparatori stiu ce vor ?"

Eu ! 407 SW diesel , 136 HP, alb ! In plus, wild card in service si o renta de 500 litri de motorina pe luna.
Vise, taica.... 25804 euro.....
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Seby

Citat din: BeeJay din Noiembrie 22, 2007, 11:33:17 P.M.
Intr-o emisiune la ProTV s-a spus ca in 407 nu te simti in siguranta.
Chiar nu pot sa imi dau seama ce a fost in capul celui ce a zis asa ceva...cum nu te simti in siguranta cand ai 5 stele si un bord cat china in fata de iti da impresia ca e mare de numa...cred ca s-a gandit la alta masina cand a zis-o, altfel isi poate da demisia...
...face the future...

Kman

#40
Am pus eu schema ca sa discutam pe cifre nu pe interpretari.
Va fi din 3 bucati sa se vada mai bine







SportWagon

#41
Un (ziarist) prost arunca o piatra in apa si zece destepti pe un forum se chinuie dupa aia sa o scoata.
Un singur argument: am reviste straine cu articole in care 407 e al doilea intr-un test de frinare dupa A4, cu rezultate pe primul loc la unele probe. Si Passat-ul mai in spate. Si C5 statea f. bine.
Ce comparam acolo? Un MONDEO high end cu suspensie pilotata cu un 407 2.2 cu suspensie clasica?

Nu e 407 cea mai buna masina si nici nu exista asa ceva. Dar una peste alta Opel nu a facut niciodata si nici nu o sa faca curind masini mai bune decit Peugeot. Fiecare model are calitati si defecte depinde ce te intereseaza : motor, suspensie, interior, design exterior, performante, etc.).
Greu le ai pe toate la un loc si bune si pe placul tau.
Nu le place bordul la 407? Sint incapabili sa gestioneze un numar (aparent) asa mare de butoane? Nu pot sistematiza informatia in acest caz? Sa isi ia trabant.
In plus tre' sa fii rafinat ca sa iti dai seama de unele subtilitati mai ales de design. Ce desen are Passat-ul la capitonajul interior al usilor? Eu nu am gasit ziaristi auto cu aceasta calitate decit in reviste straine si in special franceze, aia sint carcotasi cu clasa.
Ce sint alea note sau puncte? Pe ce baza? Ce date concrete, masurate stau la baza lor. WAX. ZERO. Vreau sa vad cifre obiective, masuratori nu puncte din condei si din burta. Articolul ala nu e nici macar o impresie personala a semnatarului care oricum ar fi fost trebuia respectata. E INTOXICARE !

Sa inchidem topicul asta ca ii facem rating lu' ala de a semnat articolu' asta platit. Toti nechematii sint in presa auto romaneasca. Daca nu as fi pastorit pe plaiurile mioritice ale mass-media si nu as fi cunoscut niscaiva "mincatori de piscoturi" la coktail-uri ocazionate de conferinte de presa (vezi ce a scris BJ mai sus ca si el stie despre ce vorbeste) si altfel mincatori de k**** prin publicatiile lor scrise ori vorbite as fi pus poate bot la articolul asta dar asa nici nu ma obosesc sa il citesc.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Kman

Tu ai dreptate sw aici ca cea mai buna atitudine la asemenea articole este = ignore, dar am fost chiar indignat de cum a aparut acest articol, apoi scrbit si trebuia sa refulez. E inechitabila comparatia. Asa cum ai remarca Ford e in echipare superioara cu suspensie pilotata. La VW nus ce poti gasi in afara de spatiu si poate calitatea asamblarii. De Opel nu are rost sa deschidem discutia.
Peugeot sunt de acord ca nu e masina ideala, dar nici sa fie asa tavalaita de-anboulea....ioi ce m-am enervat...goooosfraba

cristic

Eu nu imi cumpar reviste gen AMS, mai ales ca pe internet sunt mult mai multe informatii acurate in acest sens, asa ca nu prea reusesc sa citesc lucruri care atesta ca romanul s-a nascut poet. Dar, am devenit curios mai ales de articolul original in germana... Norule, il ai cumva pe undeva ?

Cloud no.75

articolul e in romana in AMS romanesc. Urmareste sa vezi in AMS in germana sa vezi articolul acolo. Testul sigur s-a facut in De, toate masinile au numar de De si nu au inscriptionari de dealeri
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."