Peugeot 308 vs Kia C'eed

Creat de Gabriel, Decembrie 16, 2007, 11:43:04 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Gabriel

Plecand de la valul de simpatie pe care presa il revarsa asupra modelului corean si de la urmatorul articol aparut in Top Gear, va supun atentiei acest versus. Din punctul meu de vedere este incorect, poate mai corect ar fi fost C'eed vs 307, pentru ca mie C'eed mi se pare a fi un 307 facut in stil corean, cu elemente copiate de la diverse marci. Am mers cu masina si, in afara de pret, nu vad nimic deosebit la ea. Nu e genul de masina pentru care sa faci o pasiune iar dieselul e totl lipsit de rafinament. Masina n-are nimic original, n-are suflet absolut deloc.

         

Adipo

Kia asta e facuta sa te care de la A la B si cam atat.
Toata lumea o lauda ca este culmea fiabilitatii insa doar pentru ca producatorii si-au asumat raspunderea si au daaaat ditamai garantia, ceea ce nu este echivalent si cu faptul ca nu are probleme.
La raport pret/dotari iar nu cred ca este chiar cea mai buna.
Cum bine remarca sotia zilele astea cand se uita in parcare la spatele a doua masini pe care le stia: "care e noua fabia si care ceed?, ca mie imi par identice?!"
Daca si Loganul a fost fabricat tot sa te duca de la A la B, fara alte pretentii de design, noutate, etc macar forma "frigiderului" nu am mai vazut-o si la altii...
Membru cu Portbagaj! :)

coyote

Dupa parerea mea, surprinzatoare nu e masina, cat diferenta de calitate intre ce facea KIA pana acum si ceea ce a realizat prin Ceed. Practic printr-o singura schimbare de generatie a prins din urma masinile "momentului". Ceed este o masina foarte ok, mai ales la banii pe care-i dai pe ea. Insa un lucru care ne impiedica sa fim total obiectivi dpdv tehnic si al calitatii este imaginea de marca. Ceed nu are asa ceva, nici imagine de marca, nici imagine de model. Ca urmare, toti o sa sarim in sus cand se compara o anonima cu un model consacrat. Desigur, adevarul e undeva la mijloc... si noi suntem foarte critici, dar si ei (presa) ridica in slavi o masina care nu se ridica in totalitate la nivelul concurentei consacrate. Parerea mea.

LE: BeeJay, vorbesti de pasiune... La Peugeot vorbim de pasiune, asa cum la VW vorbim de rigurozitate... La KIA putem vorbi de corectitudine, si aici ma refer la raportul pret/masina.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Radon

#3
Mi-am propus de ceva vreme sa ajung la KIA sa vad si eu cu ochii mei C'eed asta. Din pacate programul aglomerat din ultima perioada nu mi-a permis acest lucru. Asa ca ma voi exprima acum, fara sa fi vazut pe viu masina.
In mod clar, ceea ce ofera KIA cu acest model este mai mult decat tentant, mai ales daca ne gandim la perioada de garantie mai mult decat generoasa. Stiu, mi s-a mai atras atentia, nu va mai obositi sa o faceti inca o data, nu e garantie full, dar chiar nu cred ca mai conteaza, oricum e mai mult decat ce se ofera la ora asta de catre ceilalti competitori. Si chiar daca vor fi, poate, mai multe probleme ca la alte marci, parca daca stii ca e garantie, nu te mai doare asa capul. Cat despre faptul ca au copiat de la unii si de la altii, da, cam asa pare, si chiar asa o fi, dar cui ii pasa? Noua, celor cativa pasionati de marca Peugeot! Ca restul celor care isi cumpara masina ca sa se dea in ea, nu se uita la astfel de chestii. Vor fi foarte multumiti si incantati ca vor putea cumpara o masina absolut OK, la un pret rezonabil. Si masina asta se va vinde. Si se va vinde bine.
Dupa ce trece nebunia cu sarbatorile o sa-mi fac timp sa ma duc sa vad si eu cum se prezinta C'eed la interior, si sa ies si la un drive-test. Chiar sunt curios cum se misca.
Acum, despre articolul postat de BeeJay, oare ce se mai poate comenta? Este bine stiut faptul ca cei de la TopGear sunt oricum, numai obiectivi nu. Insa mi s-a facut efectiv sila de ei cand am citit cum spalau pe jos cu Peugeot 308. Nu stiu, dar dupa parerea mea, asa ceva nu se face. Mi se pare de-a dreptul josnic sa iti bati joc in asa hal de o marca consacrata, si sa o compari cu una despre care nu prea poti sti mare lucru, care nu a dovedit nimic in scurtul timp de cand a scos capul la lumina. Dar, ca orice "poveste" jurnalistica, si asta e una care vinde tirajul. Ce mai conteaza ca ii faci prosti si fraieri in fata pe milioanele de soferi de Peugeot din lumea asta? Cand esti TopGear nimic nu te poate atinge! De aia nu am cumparat si nu voi cumpara niciodata revista asta.
Pana una-alta, C'eed va trebui sa dovedeasca ca este intr-adevar ceea ce se lauda a fi. Pana atunci, nu cred ca un posesor de Peugeot care tine la masina lui, va da Peugeot pe Kia. Asa ca mie comparatia asta mi se pare un pic prematura. Time will tell...

Vlad01

Dupa cum mai spuneam si in alta parte, englezii hulesc Peugeot-ul dar e plin la ei, mai ales de 307-uri. Nu inteleg ideea "nu ne place, e oribil  dar totusi cumparam (in masa)". Asa sunt ei, nu cred ca au ceva ceva cu francezii, dar numai asa de dragul de a vorbi impotriva.

Cat despre Kia, mi se pare cat de cat ok, si ca exterior, si ca interior, dar dupa cum a spus Radon nu mi-as da Peugeot-ul pe un C'eed. Cat despre garantie,mi se pare mult prea extinsa. Parca vad clientul in service spunand ca masina e in garantie, si mecanicul spunand: asta nu intra la garantia de 7 ani, nici asta, nici aia etc. Prevad acest lucru  :biggrin:

n_costique

#5
Inainte sa-mi iau 307-le am avut factura proforma pentru Ceed . M-am razgandit la citirea cu atentie a conditiilor de garantie, faptul ca nu se precizeaza nicaieri protectia anticoroziune (este data garantie exact ca la logan , la penetrare totala de la interior la exterior , ori in 7 ani nici daciile berline din 2000 nu sunt perforate) si m-am gandit ca daca au intors chestia asta sa nu te prinzi , cate alte surprize nu pot fi ,  masina este inca noua si nu are stil, arata comun.
307 are o groaza de probleme . Dar de cate ori ma uit la ea , le uit. Sa fiu sanatos si sa-mi permit s-a o duc la adapat si la doctor de cate ori cere. In rest , vom vedea daca noua strategie Peugeot va da roade ( am impresia ca vor sa fie mai scumpi , sa para mai rasati nu comuni ). Cand concurenta creste f. mult pe o piata deja mica , trebuie sa te pozitionezi pe alta directie.

Cat despre articolul respectiv...Cate marci de automobile create de britanici sunt acum pe piata? Ce cumpara ei ? Sa nu-ti stea in gat ca francezii vand in Anglia mai multe masini decat vand englezii? Emisiunea e haioasa , dar nu ma omor dupa categorisirile lor. SUnt subiective , la fel si eu , iar producatorii nu se iau dupa placerea vreunui mare jurnalist ci dupa studii de piata .
Nu stiti ca romanii se dau in vand dupa lucruri mai scumpe ? Dar si multi din bransa asta au multe de facut pentru activitatea lor...ca cam sunt degeaba adusi si pusi pe acolo . Apropo, Peugeot nu a reusit sa fie nicodata plicticos, mi-a captat atentia intodeauna, ca mi-a placut sau nu.
A se vedea Taxi ( sic Top Gear).

elikratos

 :offtopic: Cred ca topicul acesta ar fi trebuit sa se numeasca 308 vs Top Gear  :blush:
Mie imi plac TG, consider ca reusesc sa faca lucrurile altfel decat marea masa a publicatiilor / emisiunilor TV dedicate automobilismului. Sunt spumosi, sunt suculenti si da, sunt subiectivi. Departe de ei intentia de a multumi pe toata lumea, de a fi politicosi / politically correct... Numarul din dec-ian (ed. romaneasca) este intr-adevar muscator la adresa Peugeot: nu doar comparatia 308 vs Ceed vs i30 (insasi formularea si componenta versus-ului este jignitoare pt Pejo...) ci si scrisoarea trista a lunii, unde un posesor de 407 Paladine isi smulge parul din cap si nareaza cu of pataniile si problemele masinii...
Nici eu si cred ca nici un alt pasionat nu ar da 308 pt un Kia sau un Hyundai, ce Dumnezeu? Dar, pe undeva, nu strica o mica urecheala aplicata francezilor - ideea este ca ar putea mult mai multe si e pacat ca nu o fac!
Inca ceva... nu cred ca e benefic sa imbracam camasa mortii si sa explicam totul prin teorii a la Pavel Corut, cum ca suntem cei mai buni dar ne confruntam cu o conspiratie internationala a fortelor raului, competitorii crapa de invidie si platesc pe rupte jurnalistii auto sa defaimeze Peugeot...
Parerea mea, nu dati cu pietre...

andrei

Motorul de 1.5 CRDI de pe kia banuiesc ca este acelasi cu cel de pe hyundai accent ? In cazul asta, pot spune ca e foarte ok ca exploatare - nu stui detalii tehnice, daca e la fel de 'avansat' ca hdi-ul, dar in exploatare se comporta excelent...

Iar pe Ceed am configurat un 2.0 diesel de 140 CP, care cu o caruta de optionale costa 20.463 Euro cu TVA inclus (sau 17.196 fara TVA)

Motorizare: Cee'd 2.0 DSL; 1991; 103KW (140CP) / 4000
Transmisie: MT
Versiune: Cee'd 2.0 DSL MT STYLE
Culoare: BEIGE metalizat
Dotari optionale
Parbriz - geam cu protectie UV (UVG)
Hydrofobic (doar geamul de la usi) (HYD)
Scaun sofer si pasager cu incalzire (pachetul include stergatoare anti-gheata)(FHS)
Oglinda electrocromica + senzor de ploaie(ECM)
Spatiu depozitare sub podea portbagaj(LFB)
Navigatie TbT (Cu RDS Radio + CD-PLAYER + MP3) + CD Harta PanEuropeana (TBT)
Dispozitiv USB 2.0 + AUX + Cablu I-Pod (IPD)
Sistem monitorizare presiune anvelope (nivel inalt, defectare stopuri pe frana)(TAW)
Culoare concept de interior - varianta sport - Negru (SPP-P)
Cusaturi argintii - volan si tapiterie scaun (cu exceptia modelelor full stofa) (SPP-P)
Pedale aluminiu (SPP-P)
Faruri cu interior negru (SPP-P)
225/45 R17W (aluminiu 7.0J, tip B) (SPP-P)
Grila radiator tip C (Larg, 4 bare cromate)(SPP-P)


Iar daca intru si configurez un 308 cu 2.0 HDI, cu toate cele, iese cu 1600 in plus dar FARA sistem de navigatie.

Acum nu zic ca imi place ceed, dar e subliniez ca cel putin d.p.d.v. pret, coyote are mare dreptate ca e o masina foarte corecta...
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

alnaibii

#8
Apropo de garantie la coroziune: si Peugeot are 12 ani garantie la perforare, nu la pete de rugina.

Albert

Kia C'eed am vazut-o doar in trafic, nu m-am urcat in ea, nu am condus-o. 308-ul l-am vazut prima data la reprezentanta din Bc,dar nu am fost curios sa ii vad si interiorul.
Coreenii fac pasi mari sa ii ajunga pe europeni, e cert. Dar mi se pare cam "aiurea" sa compari un PUG 308 cu un C'eed.....e clar ca 308-ul e invingator in disputa cu coreeana. Calitatea coreeana este "coreeana"...poate peste cativa ani nu va mai fi asa,, dar in 2008 acesta e adevarul. Sunt ei asiatici, dar nu inseamna sa ii punem pe picior de egalitate cu japonezii.
Lupta e intradevar stransa daca comparam 308 cu Astra sau Golf. Apropos, nu am uitat de Clio, dar 308 e mai presus de Clio...parerea mea.
Apropos...nu sunt fan Peugeot, dar trebuie sa recunosc meritele Peugeot-ului atunci cand le are.

rara

Clio intra in grupa mica. Eventual putem compara 308 cu megane, dar si aici comparatia nu e corecta pentru ca megane asteapta generatie noua anul acesta.


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

andrei

Clio intr-adevar ar fi comparabil cu 207 (clio3).
Sau cu 206 (clio2, sau clio campus), respectiv clio2 "turcesc" cu 206 sedan.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

n_costique

Pana la urma , toata treaba e conceputa ca varf de lance in a face din Kia o marca cu renume : strategia japoneza a anilor 70. Pret mic si calitate-fiabilitate. Dupa ce isi vor face simtita bine prezenta pe continent , vor da la pace cu ceilalti , intrand in acelelasi categorii de preturi     (deci le vor mari usor la modelele noi). Nu e chiar urata , are o garantie super dar nu stiu daca nu cumva au aceleasi probleme de service ca si ceilalti producatori (slaba calitate). Voi astepta sa vad cat de bine se descurca , sa nu uitam ca totusi au ceva experienta in spate si capacitatea si puterea lor de munca intrece cu mult pe cea a europenilor. Plus ca folosesc roboti la greu , nu ca Mioveniul sau Craiova...

asterisc

Atata tot ca nu e de origine japoneza.
Kia este originara din Coreea, mai exact Coreea de Sud.
Reality is for those who can't face Science Fiction

Fux

A facut referire la strategia japoneza. Nu a zis ca e marca japoneza.