Peugeot 308 vs Kia C'eed

Creat de Gabriel, Decembrie 16, 2007, 11:43:04 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

n_costique

Ceea ce mi se pare extraordinar este faptul ca Kia este de fapt o companie desprinsa din Hyundai si este condusa de fiul patronului Hyundai. La inceputuri , Kia producea modelele proiectate dar nefabricate de Hyundai. Pentru mine strategia asta arata ca o demonstratie intre generatii sau o chestie subtila asiatica : intrarea pe piata cu mai multe marci , in final cel putin una fiind asimilata ca europeana. S-ar putea sa nu ma insel daca Kia se muta incet incet cu totul in Europa sau divizia europeana nu o sa devina mai importanta decat cea asiatica (nu mi se pare ca Hyundai a reusit sa se impuna in europa). Cred ca si Tata a inceput atacul, avand in spate pachetul de actiuni de la FIAT. Deci ...ce va urma ? Loganul incepe sa dea rateuri si din cauza aparitiei coreenilor ceva mai scumpi dar mai buni conceptual-calitativ!

armand

   Unul din prietenii mei si-a comandant un ... Kia C'eed. Atat de mult a laudat-o incat m-a convins sa ma duc sa o vad. Precizez: familia mea nu a avut decat produse pugeot si citroen (chiar si un Oltcit).
   Constatari. Este frustrant cat de buna este oferta de pret dar este uimitor cum o masina lipsita total de personalitate poate avea succes.
   308 = un produs rafinat, elegant, armonios, inovator, indraznet, provocator, elaborat cu suflet, perspectiva si imaginatie;
   C'eed = un produs anost, insipid, comun, mediocru, ieftin dar decent, echilibrat, calculat si...eficient.
   Sper sa fi fost obiectiv  dar consider ca o astfel de comparatie este neavenita.

n_costique

Daca te uiti mai chioras la C'eed  o sa descoperi forma lansata de 307 si continuata de ultimul Opel Astra. Din fata ...Este exact ce pare o masina ca Loganul ceva cu mai mute fite de clsa, facuta sa duca de la A la B ...Cred ca Sondero ar depasi-o lejer daca ar avea aceleasi dotari si garantie.

SportWagon

Terminati-o cu comparatiile aste bazate exclusiv pe dimensiunile masinilor.
KIA si Peugeot nu sint constructori comparabili nici ca public tinta, nici ca imagine de marca, nici ca preturi, nici ca performante si nici privind calitatile intrinseci, a materialelor sau de fabricatie ale masinilor.
Ofer consultanta in domeniul auto,

rara

Da, e adevarat. Dar musca din segmentul de piata compact destul de bine. La fel cum face si Loganul. Deci din punct de vedere al achizitiei pentru un client sunt comparabile, zic eu. Kia are alta filosofie de piata pe careo aplica bine, in timp ce Peugeot mi se pare mie sau isi cam cauta identitatea acum???


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

Gabriel

Nu cred ca Peugeot isi cauta identitatea. Sunt ferm convins ca schimbarile ce se fac acum la nivel de imagine au la baza un studiu aprofundat. Din pacate noua imagine nu prinde foarte repede in Romania, cel putin nu la fel de repede ca in Europa. Sa ne uitam la vanzarile lui 207.
Peugeot mai e numit "Mercedesul Frantei" pe cand Kia va fi intotdeauna o alta coreana, un alt fel de Hyundai, o alternativa mai ieftina si cam atat.

coyote

Momentan, Cee'd musca cel mai bine din segmentul compact... In februarie a vandut cat urmatorii trei concurenti la un loc! Si cat timp lumea, in segmentul asta, isi ia Kia, e cam stramt locul pentru ceilalti...
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

rara

Citat din: Gabriel (BeeJay) din Aprilie 05, 2008, 06:21:42 P.M.
Peugeot mai e numit "Mercedesul Frantei" pe cand Kia va fi intotdeauna o alta coreana, un alt fel de Hyundai, o alternativa mai ieftina si cam atat.
Sa nu te auda francezii ca ti-o iei. :001_tongue:


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

Gabriel

Pai nu mi-o iau. Tu nu vezi ce se lauda cu premiul "volanul de aur" luat in Germania de 308!?

SportWagon

Citat din: n_costique din Martie 09, 2008, 11:46:36 P.M.
...Kia este de fapt o companie desprinsa din Hyundai si este condusa de fiul patronului Hyundai. La inceputuri , Kia producea modelele proiectate dar nefabricate de Hyundai. ...

La un  moment dat am facut pentru cineva o comparatie intre HYUNDAI SI KIA, intre modelele ACCENT si RIO.

Concluzia certa este ca KIA era superioara la finisari si materiale. Am fost surprins sa remarc asta insa asta e adevarul.
Ofer consultanta in domeniul auto,

turbojack

Citat din: coyote din Aprilie 05, 2008, 06:23:33 P.M.
Momentan, Cee'd musca cel mai bine din segmentul compact... In februarie a vandut cat urmatorii trei concurenti la un loc!
In curand vor aparea marile probleme de servisare,asa ca tineti-va bine .Mai discutam la anul despre cifrele astea si satisfactia clientului. ;)

n_costique

Cred ca tot ce au mai bun acum Kia au bagat in ceed. Cred ca este masina care trebuie sa la faca un nume pe piata , dar parerea mea este ca va avea soarta Skoda : masina saracului in vest . Caci convenientele sociale exista si conteaza...Nu am nici un motiv sa-mi inchipui ca un european ce isi permite sa aleaga va alega ceed in fata unui volkswgen sau citroen ori peugeot .In continuare cred ca masina are succes datorita pretului si-mi vine greu sa-i vad un viitor , mai ales ca garantia foarte mare va face ca clientul ceed sa tina masina mai multi ani - deci nu are ca tinta segmentul obisnuit al clientului vestic ce schimba masina la 3-4 ani ,  ci mai curand al celui nou intrat in clubul european (si mai sarac)  si al saracului vestic.

rara

Citat din: n_costique din Aprilie 14, 2008, 08:19:01 P.M.
.In continuare cred ca masina are succes datorita pretului si-mi vine greu sa-i vad un viitor , mai ales ca garantia foarte mare va face ca clientul ceed sa tina masina mai multi ani - deci nu are ca tinta segmentul obisnuit al clientului vestic ce schimba masina la 3-4 ani ,  ci mai curand al celui nou intrat in clubul european (si mai sarac)  si al saracului vestic.
NU pot sa iti dau dreptate. Garantia de 7 ani e un instrument de marketing care are menirea tocmai de a atrage clientii vestici de VW, citroen sau alte marci europene cu o anumita traditie de calitate si imagine pe piata. Astfel Kia vrea sa reduca din handicapul de imagine de care se "bucura" si sa isi creasca cota de piata.
Acum despre masina in sine: garantia e ok, dar daca aruncam un ochi pe forumul Kia vom vedea ce probleme de calitate au incepand de la partea electrica pana la cea de calitate a vopselelor folosite. Parerea mea este ca in momentul de fata Kia risca jucand o carte "desteapta" in fond, dar pe ansamblu ei fac un "dumping mascat" nu atat din prisma pretului cat al extinderii garantiei sperand sa obtina recompensa de imagine scontata pe care sa o poata folosi in viitor pentru celelalte modele.
Deci deocamdata musca din cota de piata.


Importator, distribuitor corpuri de iluminat. Reducere pentru membri Club Peugeot.

Gabriel

La Kia problemele de service deja au inceput sa apara. Se pare ca efectul unei retele restranse de service-uri autorizate Kia deja isi face efectul. Pur si simlu au vandut prea mult si reteaua nu poate absorbi atatea masini, iar cand mergi cu o marja de profit atat de mica e mai greu sa gasesti bani pentru dezvoltarea retelei.

n_costique

Am remarcar avalansa de vanzari C'eed. Din cate stiu (sper ca nu ma insel ) nu au sarit vanzarile si la celellalte modele. Pur si simplu ,pretul redus (dar mai mare decat loganul) i-a facut pe romani sa incerce sa schimbe masina populara cu una mai evoluata. Eticheta de masina saracului se va lipi de ea mai ceva ca  de Logan (macar loganul e cinstit) si asa cum in vest octavia e masina saracului , asa va fi si c'eed. Pentru ca conteaza aspectul social , nu ma vad luandu-mi ceed.