Club Peugeot Romania

UNIVERSUL PEUGEOT => Modele => 308 => Subiect creat de: Cloud no.75 din Octombrie 26, 2007, 10:10:15 A.M.

Titlu: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Cloud no.75 din Octombrie 26, 2007, 10:10:15 A.M.
ei bine, dupa testul cu 1.6 hdi, aseara a urmat testul cu 1.6 benzina de 120 cai...

inainte de a trece concluziile vreau sa va reamintesc (celor care nu ma stiu) ca sunt mare fan Peugeot, ca am marca asta foarte in suflet si ca orice masina as testa, imi trec impresiile cu maxima obiectivitate...

Va rog sa nu-mi luati in nume de rau impresiile, am incercat sa fiu foarte obiectiv.

Am asteptat cu mare interes testul cu aceasta masina...poate mai mult decat cel cu hdi de 110 care stiam de pe 307 ca se misca bine. hdi de 110 m-a surprins placut pentru ca nu resimte cresterea in greutate a lui 308 vs 307.

Boon! Stiu ca orice recenzie trebuie sa inceapa cu ceva pozitiv, dar nu am cum.
Am fost TOTAL DEZAMAGIT de aceasta motorizare.

Sa va spun: cu motorul incalzit bine, opresc pe dreapta. Bag I. Turez la 3500rpm, dau drumul brusc la ambreiaj si continui sa accelerez. Pleaca foarte bine de pe loc, I e scurta. Dau II si dau drumul brusc la ambreiaj. Aici magia se termina. Motorul urca foarte greu in ture. 3500, 4000, 4500, 5000, 5500rpm....Bai frate unde gresesc ???  :cursing: Masina asta nu pleaca  :cursing:
Dau III si bag piciorul la fund. Naspa rau. Dar rau de tot. Urca foarte greu in ture, parca ar avea un fel de limitator pe clapeta de acceleratie.

Motorul e extrem de zgomotos, dar nu are un zgomot sport, ci unul cretin rau. La ralanti nu se aude deloc. Pana in 3000rpm are un sunet tembel de bazait de motor electric, iar peste 3000rpm urla dar aiurea rau, stil Dacie 1300...

Am testat reprizele, gandindu-ma ca poate cuplul mai mare il ajuta. Groaznic. In III la 60 am bagat piciorul la fund. Dupa vreo 3 secunde incepe sa creasca viteza dar fooooooooarte fooooooooarte lent...In IV la 80 a aceeasi senzatie de demaraj in reluare.

Am zis ca gresesc eu undeva si am repetat. La fel de naspa.

Frana de motor este anemica rau - aici pot fi subiectiv caci conduc dizele... :blink:

Am facut un test cu jaloane si schimbari multe de directie in...parcarea unui hypermarket  :blushing:

Motorul e mult sub trenul de rulare. Cu motorul asta nu am reusit sa o duc la limita, subvirarea se manifesta foarte putin, in schimb dusa spre limita am incercat sa ma ajut de acceleratie puternica in II ca sa ies din viraj, dar motorul nu ajuta, nu face fata...

voi compara acum acest 1.6 120 cu 1.6 de 110 cai clasicul motor Pug.

Ei bine: 307 1.6 benzina e MULT PESTE 308 1.6 120 cai  :cursing: :cursing: :cursing:

La 307 demarajul in I nu era atat de puternic, dar apoi in restul treptelor se misca mult mai bine. Peste 4000rpm motorul de 110 se dezlantuie, trage puternic si are un sunet foarte foarte frumos - cei care au, stiu - . Motorul de 120 accelereaza liniar, dar peste 4000rpm urla degeaba. Nu mai trage, iar sunetul e aiurea rau, nu mi-a placut deloc, nu are nimic sportiv in el...
Nu stiu daca cresterea de greutate e atat de mare la 308, dar senzatia mea a fost ca masina avea in jur de 1500kg la cum se misca motorul de 120 cai.
In plus, motorul asta se aude mult mai puternic in habitaclu ca cel de 110 pe 307...

Sunt TOTAL dezamagit. Nu suna bine, nu trage bine...iar despre cuplul fabulos...eu nu l-am simtit. Cutia in schimb functioneaza ok, are o timonerie buna. Cutia mi se pare prea lunga si cred ca de asta masina e atat de varza.


308 1.6 120 vs Golf 1.6 fsi 115. Ei bine 308 e la ani lumina in spatele acestui Golf ca motorizare. Golful trage bine, are sunet placut si o cutie foarte bine etajata. Si Focusul 1.6 TCIV de 115 cai e mult peste 308 1.6 120 cai


Concluzie: fiind la acelasi pret de 14 000Euro cu 1.6 hdi de 90, mi se pare o MARE GRESEALA alegerea benzinarului. Dieselul sunt sigur ca se misca mult mai bine, in primul rand datorita turbinei si apoi datorita cutiei care exploateaza foarte bine motorul.

Ca si senzatii: 308 1.6 120 se comporta EXACT ca 207 1.4 de 90 benzina. NU ARE SUFLU, NU ARE VANA. E ok ca si masina de pensionar si mai ales daca nu te intereseaza in cate ore ajungi la destinatie si nu ai pretentii sa faci vreo depasire. Sa nu va inchipuiti ca pe un drum national in Ro poti "TASNI" de dupa vreun camion. "A TASNI" este un verb pe care nu il veti rosti cand incercati o depasire rapida din spatele unui camion ce merge in plaja 60 - 90 km/h.

Probabil cei care merg pe autostrada vor fi multumiti de motor caci cutia lunga favorizeaza mersul la 160-170 cu un consum relativ ok...A, asta daca suportati zgomotul motorului foarte pregnant in interior.


Impresiile mele am observat ca le impartasesc si altii care au condus aceasta masina...din pacate, se pare ca nu ma insel...Astept si parerea voastra.
Coyote ? Stiu ca tu deja ai condus-o
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: coyote din Octombrie 26, 2007, 06:30:35 P.M.
Hmmm... Intr-adevar, venind de pe un diesel, e normal sa fii dezamagit. Dar nu mi se pare un motor deloc dezamagitor. Dupa parerea mea, motorul trage de la turatii destul de mici (slabutz rau, intr-adevar) si trage suficient de bine la turatii mari. Norule, gandeste-te ca totusi e vorba de un motor 1.6 benzina, aspirat, montat pe o masina de 1300 kg!
In cadrul aceluiasi test, am probat si ultimul racnet in materie de motoare benzina de la VW, mai precis 1.6 TSI 115 CP. Stiu, stiu, suna ciudat rau, dar credeti-ma pe cuvantul meu de inginer auto ca ERA 1.6, ERA turbo si chiar avea 85 kW! Va jur ca nu stiam absolut nimic de motorizarea asta, si nici acum nu stiu prea multe, insa in mod clar, avand turbina, motorul Golf-ului este peste cel de 120 CP de la 308.
Dar, si repet asta, trebuie sa ne eliberam un pic de prejudecati... Pentru un motor de 1.6, la ce greutate are 308, eu zic ca este chiar corect comportamentul. Este foarte silentios la turatii mici, este rafinat, per total cred ca se achita de job. Da, normal, nu-l simti cum fuge, nu simti ca te da pe spate, dar uita-te la vitezometru. Recunosc, zgomotul la turatii medii este de-a dreptul bizar, chestie observata si la 207 CC, iar la turatii mari se cam termina treaba :)

Revin cand timpul imi permite :)
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: SportWagon din Octombrie 26, 2007, 08:14:34 P.M.
Avind in vedere ca acesta va constitui majoritatea vinzarilor pe benzina eu cred ca este penalizant pentru Peugeot si dezamagitor pentru amatorii de motoare pe benzina care prefera o conduita normala dar in conditii de rezerve de putere pentru siguranta. Pentru acestia " l' automobile  ne sera plus jamais  un plaisir de conduire" ?

Din testul facut de Cloud reiese ca nu cutia prea lunga ar fi de vina ci motorul in sine deci nu exista solutia retrogradarii.

Nimic nu este mai periculos decit o submotorizare in conditii de trafic ca in Romaniain care rulind la pas kilometri in sir in coloana in urma unui camioni acumulezi o nerabdare care determina brusc dorinta de a dubla in cele mai neprielnice conditii, accidentogene, iar motorul nu te ajuta.

Daca acest 1,6 de 120 CP se prezinta limfatic, slab in reprize ce ne putem astepta de la cel de 1,4 cu 95 CP. Oare acesta e mai volubil si urca mai usor in ture?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: tnt din Octombrie 27, 2007, 12:18:29 A.M.
Motoarele pe benzina (de la peugeot cel putin) sunt motoare de turatie. Eu inainte sa iau masina am facut un testdrive cu 1.6 diesel. Super multumit la cum se infige in oras. Dar cand am iesit din oras.. s-a schimbat treaba, in depasiri nu se compara cu benzina. Intra-adevar.. benzinarul daca l-ai scapat sub 3000 de ture.. greu mai creste la loc. Eu sunt curios cum se comporta benzinarul ala de 150 CP de pe 308 :D (pacat ca e disponibil doar pe varianta in 3 usi)
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Kman din Octombrie 27, 2007, 08:20:36 A.M.
Destul de ciudat. Recunosc ca nu ma da pe spate motorul care il am acum pe sw, dar nici nu  ma asteptam la mai mult pe o masina de 1, 4 t.
Insa ce am citit mai sus ma face sa cred ca motorul meu e mai bun. Nu are reprize demntiale nu ma intelgeti gresit, dar retrogradandu-l si schimband la 5000-5500 ma ajuta. E destul de elastic in exploataare. E un motor corect as zice, dar pus pe o masina grea isi arata limitele.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Ovidiu din Octombrie 27, 2007, 09:47:29 A.M.
Bai!!! Cum adica 207 1.4 90 cp e masina de pensionar??? :censored:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: SportWagon din Octombrie 27, 2007, 10:46:48 A.M.
Poate ca nu, dar nici de vitezoman nu e. 110 CP sau mai mult ar fi fost mai bine. 207 e generatie, noua, grea. Pe 206 90 CP e mai sportiv.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Gabriel din Octombrie 28, 2007, 12:47:14 P.M.
Adevarul este ca dupa ce treci de pe 308 1.6 HDi 110CP pe 308 1.6 120 CP simti diferenta. Diferenta este ca benzinarul nu are turbina. Cuplul maxim este sus la 4250rpm si daca mai ai si 4 persoane in masina cum am avut noi la drivetest, cei doar 160 Nm nu par a fi indeajuns. Dar asta nu insemna ca e un motor prost, pur si simplu pare a nu fi conceput pentru un condus sportiv sau agresiv, iar cutia de viteze nu incurajeaza asta deloc. MOtorul raspunde instant la pedala indiferent de treapta si este previzibil, adica in scurt timp iti dai seama daca ai timp sau nu sa faci depasirea. Solutia retrogradarii te ajuta putin iar daca vrei sa scoti ceva din el trebuie sa-l duci pana la 6000 rpm, cum am facut eu  :biggrin:. Pana putin peste 3000 ture este chiar silentios. In masina convorbirile pot fi purtate pe un ton mai jos decat daca ai sub capota un 1.6 HDi. Ca orice benzinar care se respecta, functioneaza in liniste si la 1000 rpm, iar prin apasarea pedalei de acceleratie, motorul nu riposteaza tremurand, isi face datoria si urca in ture, nu indeajuns de repede pe cat se vrea la un condus sportiv. Dar nu cred ca pentru asta a fost conceput. Principala lui buba pare a fi liniaritatea si nu se dezlantuie niciodata. Cred ca de fapt e acelasi motor de 150 CP dar fara turbina, si pentru ca si pe cel turbo au incercat sa-l faca foarte liniar, la scoaterea turbinei a rezultat aceasta liniaritate plictisitoare. Pentru utilizare in oras e super ok, zic eu.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: andrei din Octombrie 28, 2007, 01:05:36 P.M.
Este un moter liniar, insa "linia" are o panta foarte mica...
Am remarcat si eu la drive test ca urca usor in turatii, fara ca acest lucru sa se reflecte in alta parte, in afara de turometru.

Insa masina nu parea a fi conceputa pentru condus agresiv. Ceea ce impresiona cu adevarat era ambianta la bord, care (cel putin, din punctul meu de vedere) nu naste nevoia de a conduce ca la raliu. Pentru cei carora le curge benzina in vine, probabil ca motorul de 150 CP cu turbina este ceea ce le trebuie, presupunand ca opteaza pentru Peugeot 308.

Insa pentru Peugeot 308 poate opta linistit cineva care vrea sa parcurga in mod placut un traseu, conducand calm, lucru facilitat de ambianta foarte placuta de la bord. Este cu o clasa peste multe alte masini - desi nu pot spune ca am incercat prea multe. Dar este peste Focus sau Golf V. Ramane de vazut cum o sa fie anul viitor Golf VI.

Cat despre oras, cred ca este mai potrivit 308-ul cu acest motor 1.6 16v 120 cai, comportamentul foarte corect la turatii mici fiind probabil un avantaj fata de motorizarea de 1.6 HDI.

Subiectiv, eu prefer HDI-ul, insa mai pe larg intr-un al post pe un alt topic.


Citat din: BeeJay din Octombrie 28, 2007, 12:47:14 P.M.
Adevarul este ca dupa ce treci de pe 308 1.6 HDi 110CP pe 308 1.6 120 CP simti diferenta. Diferenta este ca benzinarul nu are turbina. Cuplul maxim este sus la 4250rpm si daca mai ai si 4 persoane in masina cum am avut noi la drivetest, cei doar 160 Nm nu par a fi indeajuns. Dar asta nu insemna ca e un motor prost, pur si simplu pare a nu fi conceput pentru un condus sportiv sau agresiv, iar cutia de viteze nu incurajeaza asta deloc. MOtorul raspunde instant la pedala indiferent de treapta si este previzibil, adica in scurt timp iti dai seama daca ai timp sau nu sa faci depasirea. Solutia retrogradarii te ajuta putin iar daca vrei sa scoti ceva din el trebuie sa-l duci pana la 6000 rpm, cum am facut eu  :biggrin:. Pana putin peste 3000 ture este chiar silentios. In masina convorbirile pot fi purtate pe un ton mai jos decat daca ai sub capota un 1.6 HDi. Ca orice benzinar care se respecta, functioneaza in liniste si la 1000 rpm, iar prin apasarea pedalei de acceleratie, motorul nu riposteaza tremurand, isi face datoria si urca in ture, nu indeajuns de repede pe cat se vrea la un condus sportiv. Dar nu cred ca pentru asta a fost conceput. Principala lui buba pare a fi liniaritatea si nu se dezlantuie niciodata. Cred ca de fapt e acelasi motor de 150 CP dar fara turbina, si pentru ca si pe cel turbo au incercat sa-l faca foarte liniar, la scoaterea turbinei a rezultat aceasta liniaritate plictisitoare. Pentru utilizare in oras e super ok, zic eu.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Cloud no.75 din Octombrie 29, 2007, 09:31:14 A.M.
@coyote: este vorba de 1.6 FSI de 115 cai pe Golf. Pun o lada de GLENFIDICH ca nu exista 1.6 tfsi. exista 1.4 tfsi de 140 si 170 cai si 1.6 i de 102 si 1.6 fsi de 115.

vi se pare acest motor de 1.6 si 120 de cai de pe 308 mai bun decat cel de pe golf ??? Dragilo, haideti la un drivetest cu Golful. Eu l-am condus, Coyote l-a condus si l-au condus si altii...Interesant era ca toti cei care l-au condus au avut aceeasi reactie: 1.6 fsi bate 1.6 lui 308.

Cat despre cat de bun e acest motor de pe 308...raman la parerea mea: e bun pentru cei carora nu le pasa daca ajung la destinatie in 5 ore sau 10 ore si pentru pensionari.

Eu am de facut 5000km/luna, nu am timp sa treaca viata pe langa mine, stand in spatele unui camion si asteptand acel 1km de linie dreapta care sa ma elibereze....am nevoie de o masina care sa tasneasca si sa fie capabila sa ma ajute sa depasesc 1-2 camioane ce merg sudate si apoi sa intru in coloana...308 1.6 benzina nu este acea masina. Pentru cei spectici, 1.6 hdi de 90 se achita mult mai bine de treaba asta.

Asa cum discutam cu unii dintre cei prezenti sambata, din pacate traim intr-o tara unde ai doar 2 optiuni pentru a circula repede: turbina sau motor de cilindree mare aspirat
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Gabriel din Octombrie 29, 2007, 09:35:17 A.M.
Citat din: Cloud no.75 din Octombrie 29, 2007, 09:31:14 A.M.
Asa cum discutam cu unii dintre cei prezenti sambata, din pacate traim intr-o tara unde ai doar 2 optiuni pentru a circula repede: turbina sau motor de cilindree mare aspirat

Pai asta nu insemana ca e un motor rau ci pur si simplu e mai neadaptat pentru traficul din Romania. Dar trebuie sa recunosti ca pentru uz urban e numai bun mai ales datorita faptului ca este silentios. Deranjanta e cutia lunga, dar motorul e liniar, plictisitor de liniar.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: SportWagon din Octombrie 29, 2007, 09:41:49 A.M.
CitatEu am de facut 5000km/luna, nu am timp sa treaca viata pe langa mine, stand in spatele unui camion si asteptand acel 1km de linie dreapta care sa ma elibereze....am nevoie de o masina care sa tasneasca si sa fie capabila sa ma ajute sa depasesc 1-2 camioane ce merg sudate si apoi sa intru in coloana...
.... din pacate traim intr-o tara unde ai doar 2 optiuni pentru a circula repede: turbina sau motor de cilindree mare aspirat

Chiar daca nu fac 5000 km / luna iti dau perfecta dreptate.
Si care e deci masina ta preferata care sa corespunda caietului de sarcini?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Kman din Octombrie 29, 2007, 09:43:38 A.M.
Cred ca deja a punctat. Turbo sau aspirat de cilindree mare. NU cred ca ar face nazuri daca e bmw sau merc amg
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: rara din Octombrie 29, 2007, 09:49:33 A.M.
Eu nu am condus 308 de nici un fel, nici benzina de 1.6 si nici hdi. Insa din ce scrieti vo aici se pare ca motorizarea 1.6 benzina e cea mai proasta din cate exista. Nu vreau sa fiu critic, insa fiecare din voi, care a-ti testat 308 veniti ba de pe motorizari mai puternice, ba de pe acelasi tip de motorizare insa la cateva kg mai putin si va doriti un upgrade la urmatoarea masina cumparata. Totusi sunt convins ca si motorul de 1.6 benzina are calitatile lui si se adreseaza unui segment de piata anume. Cel putin asta e parerea mea. Sigur, poate nu e masina sportiva dar e o masina echilibrata, corecta etc.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Cloud no.75 din Octombrie 29, 2007, 09:54:14 A.M.
sincer, acest motor nu are nimic de BMW in el...admisia variabila e frectie, nu se simte plusul de cuplu la turatii joase. La turatii inalte nu are zvac cum avea 1.6i de 110 cai...Si atunci care sunt calitatile acestui motor ? A, ca nu se aude....Mersi. Dar nici 1.6i de 110 cai nu se aude...K-man si altii care il au pot sa spuna...

Nu-mi luati in nume de rau, dar eu critic acest motor raportandu-ma STRICT LA MOTOARE DE 1.6 BENZINA. Motorul vechi de 1.6 avea mult mai mult temperament si sunt in stare sa pariez ca 307 1.6benzina de 110 bate 308 1.6 benzina de 120...Nu conteaza doar ca 307 e mai usor...

Revenind, din punctul meu de vedere acest rezultat 308 1.6 benzina de 120 cai este eronat ! Degeaba veniti sa imi spuneti ca are calitati: silentiozitatea...Mergeti sa conduceti un Focus 1.6 de 115 sau Golf 1.6 de 115 si veti vedea ca pe langa silentiozitate acele motoare au in plus: RAFINAMENT, PUTERE, ELASTICITATE !

@407SW: ca sa fiu rezonabil, in continuare aleg 407 de DE...2.2 hdi sau eventual un 308 1.6 thp...dar tot din DE
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Kman din Octombrie 29, 2007, 09:59:08 A.M.
Eu totusi cred ca nu motorul  e principala cauza ci mai degraba cutia.
Da intr-adevar pot spune cu mana pe inima ca grupul motopropulsor de pe sw-ul meu e mai temperamental decat cel de pe 308 1.6 E -120 CP.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 14, 2008, 06:28:03 P.M.
Fratilor, sunt nou pe forum. Problema cea mare e ca deja am comandat un 308 de 1,6 si 120 CP. Optiunea nu e definitiva dar chiar asa sa fie, atat de dezamagitor este? Eu am un 406 HDI, 110 HP. Daca e asa cum spuneti voi s-ar putea sa am un soc :blink:. Si ma miram ca nu au masina asta pe test-drive.
La banii care ii am singura solutie ramane 1,6 HDI 90 CP. Ce imi recomandati?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Gabriel din Martie 14, 2008, 06:49:48 P.M.
Depinde ce vrei de la masina. Cu 90CP chiar si in zona de turatie nu te poti astepta la cine stie ce zvac cu 308, dar vei face economie de combustibil. Eu raman la parerea mea ca 308 120CP nu e gandit sa fie nervos. Cifrele zic altceva decat senzatiile la volan. Dupa cifre e mai rapid decat HDI 110 CP. Apoi trebuie luat in calcul si faptul ca masina condusa de noi la drive-test era nou-nouta cu f. putini km, deci motorul era destul de strans. Sa spun drept mie mi-a placut teribil silentiozitatea si lipsa vibratiilor din 308 cu 1.6 VTi 120 CP.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Kman din Martie 14, 2008, 07:08:14 P.M.
Liniaritatea este cuvantul perfect ce caracterizeaza aceasta motrizare. Orium venind de pe un HDI ai sa resimti cuplul omniprezent ( intre 1700 si 4000 de ture) caracteristic dieselului turbo.
Asa cum spunea si antevorbitorul meu, motrul este unul "strans", care o sa se mai "lase" in timp.
Eu unul la 50 000 km ma mir ca motorul meu e ca vinul vechi.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 14, 2008, 07:28:08 P.M.
   Fata de calitatile expuse de Bee Jay mi-as mai dori si ceva "vana" dar ce spune Cloud despre zgomotul infernal si deranjant la peste 3000 de ture ma descurajeaza putin. Voi cu siguranta ati testat versiunea de 1,6 120 CP, chiar nu se poate spune nimic despre veleitati sportive la acest model?
   Eu am ales peugeot pentru ca iubesc aceasta marca. Am un 406, iar fratele meu un 407 dar nu-mi permit ceva mai mult de motorizarile pe care le-am precizat. Apropo's de 407, fratele meu are versiunea de 1,8 si 125 Cp si despre aceasta motorizare as spune eu ca este dezamagitoare. Are aceeasi accelaratie 0-100 Km/h ca la versiunea pe care am comandat-o, 10,8 sec. Sa ma astept si la un comportament similar, adica anemic?
   Prietenii mei au urmatoarele modele: Kia C'eed 1,4 109 HP, Ford Focus 1,6 100 CP si Logan DCI 85 HP. Pot sa ma iau de ei pe sosea sau mai bine ma fac ca vorbesc la telefon :blushing:

   Pe scurt - vreau un motor care sa fie si pasnic, daca merg in oras, ascult muzica si ma uit dupa..., dar si nervos sau macar putin nervos daca ma apuca "dracii"
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Kman din Martie 14, 2008, 07:41:54 P.M.
Inca o data. Despre aceasta masina nu poti pomeni de veleitati sportive.
Este o motrizare corecta. Liniara. Masina urca usor in ture, doar ca daca nu te uiti pe turometru nu iti dai seama. In nici un caz nu e mai prejos decat modelele enumerate. Totusi ai in vedere ca e motrul nou si e "strans"
Eu iti recomand sa mergi sa faci un drive test si ai sa simti pe pielea ta cum se comporta acesta masina cu motrizarea de 120 de CP!!!
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 14, 2008, 07:47:52 P.M.
   Unde draga K-man? Sunt Din Tg-Jiu, care este cea mai apropiata reprezentanta care are versiunea asta pentru drive-test?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Kman din Martie 14, 2008, 07:51:29 P.M.
Pai suna si tu la Craiova la Valcea. Chiar nu stiu unde iti e mai lesne sa ajungi, dar chiar e indicat sa faci un drive-test.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 14, 2008, 07:57:03 P.M.
   Ai dreptate. Am sa ma interesez maine si luni ma duc la test. Va voi aduce opinii, cred eu, obiective. :001_tongue:
   Dar daca mai aveti argumente pro sau contra, va rog sa mi le spuneti.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Gabriel din Martie 14, 2008, 09:52:24 P.M.
Motorul nu e zgomotos. Are un zgomot un pic altefel, mai metalic parca, dar nu poate fi numit zgomotos. La relanti n-are nici un fel de vibratii si nu se aude deloc. Daca nu te uiti la turometru nu stii ca-i pornita masina. La 160 km/h vorbesti cu cel din spate fara sa ridici tonul. Nu prea gasesti masini la clasa asta asa de silentioase. Mai trebui tinut cont de faptul ca la drive-testul facut de noi eram 4 in masina si veneam de pe un HDi care are un cuplu mai bun. Dar, repet, strict ca cifre sta mai bine decat HDi-ul, numai ca silentiozitatea lui si faptul ca trage foarte liniar, din masina nu realizezi ca are sprintul pe care il are. Singurul lucru imputabil este timoneria cutiei de viteze un pic cam lunga, mai ales in treapta a doua.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 14, 2008, 10:02:01 P.M.
   Dupa cum spuneam sunt nou pe acest forum dar sunt cu oarece vechime pe un alt forum al carui nume nu am sa-l pomenensc :ban:
   Am observat ca pe acest forum este un subiect rar tuningul prin rescrierea softului (OBD Tuning). Acest forum combate aceasta forma de "refulare"? Deschid acest subiect pentru ca, daca voi alege motorizarea pe benzina, ma gandesc chiar la o remapare, cu titlu de consolare sau compromis.
   Ce parere aveti?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: asterisc din Martie 14, 2008, 11:57:43 P.M.
Parerile sunt impartite.
Sunt mai multi care au facuta operatiunea asta si sunt multumiti (Seby, poate poti da si anumite detalii).
ODB-tunning este rentabil la motoarele cu Turbo, pentru ca la aspirate castigul este undeva la 8-10% din putere. Spre exemplu eu nu mi-as face niciodata asa ceva pe 206le meu cu motor de 75cp. Cel mult un 7CP as castiga, care nu merita efortul.
Odata cu ODB-tunning vine si un cuplu mai mare ca duce inevitabil la o accentuare a uzurilor in zonele ambreiajului, franei, ...
Sa nu-mi zica mie cineva ca si-a facut ODB-tunning si merge exact ca inainte, poate chiar mai lent, si ca nu a folosit puterea in plus.
Este foarte important sa te decizi ce vrei de la masina.
Daca vrei sprint si viteza, cumpara un 205 GTI si pune-l pe picioare ca iesi pana in 5000euro si ai o masina care o sa-ti ofere adrenalina pura.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 15, 2008, 08:17:10 A.M.
    Dragul meu, Asterisc, gandesti corect si eficient. Ai dreptate in privinta lipsei de menajamanet in cazul remaparii dar ma gandeam ca la un benzinar schimbarea nu ar fi atat de drastica cat sa afecteze atat de dramatic toate componenetele masinii.
    Sunt foarte orgolios si nu vreau ca masina mea sa se faca de ras. Asta e, nu-mi permit mai mult si nici a doua masina si vreau benzinar. COmpromisul este 308 1,6e, iar in cazul in care as fi categoric nemultumit voi face remapare :confused1:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Gabriel din Martie 15, 2008, 09:03:48 A.M.
Parerea mea e ca daca faci tuning la motorul de 1.6 VTi 120 CP, vei mai castiga inca 5-10 CP si vei cheltui o gramada de bani. Modificarea hartilor motoarelor aspirate in regimurile tranzitorii nu permite cresteri de putere ca la cele turbo. Chiptuningul de Romania, care in mare parte se rezuma la implementarea unor harti aproape standard e un mare bluf pe aspirate. Trebuie sa vorbesti cu cineva care chiar se pricepe sa scrie hharti, nu doar sa infinga o mufa in bord. Mai bine asteapta masina si vezi dupa aia cum vei proceda. Acum e cam prematur sa vorbesti de chiptuning.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: asterisc din Martie 15, 2008, 09:42:25 A.M.
@armand: apropo, nu stiu cat e de sanatos sa faci la un motor nou. Retin ca pe undeva s-a recomandat sa se faca abia dupa ce masina iese din rodaj, adica dupa 3-4-5mii, poate putin mai tarziu, spre 10mii km.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: andrei din Martie 15, 2008, 11:42:12 A.M.

Da, asta auzisem si eu cand m-am interesat prima data de chip-tuning, ca e bine sa astepti pana face masina macar 5000 km. Daca vrei sa fii linistit, poate chiar 10.000.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 15, 2008, 01:47:27 P.M.
   Ce PROSTIE! Am fost azi la reprezentanta sa-mi fac o rezervare la un drive-test in Craiova. Intre timp tanti de la birou mi-a zis ca nu e necesar sa ma duc pana in Craiova pentru ca are un client din Tg-Jiu, adica unde locuiesc eu, care a cumparat acelasi model si cu acelasi nivel de echipare. Dupa a stat putin si s-a gandit a zis ca nu-mi poate da nr. de telefon. Deh, politica firmei, asa ca luni la ora 11.00 ma duc sa ma dau mare :clap: si sa-mi vad si masina rezervata :blush:, care tot la Craiova este.
   Pacat ca nu e nimeni pe forum care sa aiba aceeasi motorizare :crying:

   Treaba cu remaparea...imi place ca sunteti asa de moderati si ca nu ati sarit pe mine sa ma certati.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: asterisc din Martie 15, 2008, 02:20:09 P.M.
Ei, nu vrem sa luam locul soacrei sau a mamicii (dupa caz)  :001_tt2:

Ca la orice actiune, ideile sunt impartite. Sunt anumiti oameni pregatiti sa-si asume anumite responsabilitati/riscuri, si sunt altii mai reticienti.
In principal e bine sa intrebi si sa aflii cat mai multe pareri, care neaparat trebuie apoi trecute prin filtrul propriei gandiri.

Ceva nu imi este clar din ultimul tau post: cum adica nu e nevoie sa mergi la Craiova ca sa faci test, pentru ca un client a achizitionat o masina cu aceiasi motorizare in Tg Jiu? Poti face drive-test pe masina omului?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 15, 2008, 05:29:34 P.M.
   Ar fi curata inconstienta din partea lui, nu?
   Tipul care a cumparat masina este varsta mea si ar util un schimb de idei, poate chiar sa ma plimbe el cu masina, zicea femeia, nu altfel.
   Esti criminal Asterisc :biggrin:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: turbojack din Martie 15, 2008, 09:39:50 P.M.
Citat din: armand din Martie 15, 2008, 08:17:10 A.M.
    ... COmpromisul este 308 1,6e, iar in cazul in care as fi categoric nemultumit voi face remapare :confused1:
O simpla remapare "la priza" ,nu-ti rezolva nimic pentru un stil sportiv.Cu ceva vreme in urma am facut un versus (condus efectiv in conditii diverse) intre 307,1.6i,110 CP si 205,1.6i,115 CP .Rezultatul fara echivoc  a fost ca 205 mi-a lasat impresia a avea un motor cu reactie comparativ cu 307,grav penalizat de masa. 308 nu are nici un castig prin cei 10 CP in plus fata de 307 ,deoarece are si ceva kilkograme in plus.
Pentru a avea un motor mai puternic,trebuiesc facute interventii mai serioase motorului,decat o simpla rescriere de soft.Din punct de vedere practic,este mai recomandabil a achizitiona din start un motor mai puternic,decat a incepe sa-l modifici pe cel slab,caz in care costurile vor depasi plusul platit pentru un motor puternic ,fara a mai pomeni despre rezultate si mai ales fiabilitate.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 17, 2008, 12:26:12 P.M.
   A sosit momentul sa dau o nota serviciilor Peugeot din Tg-Jiu - nota 2 din care 1 pct din oficiu. >:(
   Dupa cum spuneam anterior, am facut o programare si o rezervare la Craiova pentru un test drive cu versiunea de 1,6e 120 HP. Toate bune pana azi. Am sunat la ora stabilita pentru a face confirmarea deplasarii dar nu a raspuns nimeni. Am crezut ca totul e OK. Am plecat din Tg-jiu si dupa vreo 20 de min si vreo 30 de km parcursi catre Craiova, ma suna duduia de la reprezentanta din tg-Jiu sa ma informeze candid ca masina a plecat cu un director la Bucuresti si ca treaba cu testul pica.
   M-am intors in tg-jiu pentru a cere socoteala incompetentei lor dar, mare noroc! Fata de la reprezentanta avea o expresie atat de nevinovata si un suras devastator, iar directoarea de vanzari era atat de dulce, incat mi-a venit sa-mi cer eu scuze. Erau dispuse la orice compromis, aproape...
   Si indulgenta mea si-a facut efectul. Dupa un ultimatum anemic pe care l-am facut celor doua fete, a venit si rasplata. La cca 2 ore au scos de undeva un client cu aceeasi motorizare si mi-a stabilit o intalnire. Fratilor, acest om, inginer mecanic si o persoana respectabila dupa aspect, avea impresia ca a cumparat cea mai buna motorizare de la Peugeot. Nu numai ca era multumit dar motorizarea sa dar s-a dovedit a fi peste asteptarile lui. Chiar m-am gandit la varianta ca, fermecat de cele doua domnisoare, s-ar putea sa ma dizinformeze. A scos in evidenta totusi niste aspecte de bun-simt, zic eu. Masina pune mare accent pe confort, iar motorizarea pare sa fi facut un compromis pentru acest lucru pentru ca manifesta potential.
   Am pus in balanta toate aspectele legate de motivele achizitionarii unei masini noi, ce transport, adica sotia si coplilul, unde ma duc, adica la serviciu si ocazional la munte si la tara si, daca imi mai permit, odata pe an la mare, si ce vreau sa demonstrez cu ea, adica sa fie cea mai frumoasa masina din oras. Aceste argumente m-au determinat sa platesc avansul si ma declar peste 5 zile posesorul unui frumos 308, bleu recife, benzinar :clap:

   Salutare fratilor si multumesc pentru opiniile voastre. Drum bun!
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: cristic din Martie 17, 2008, 12:59:26 P.M.
O alegere inteleapta!  :thumbup:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: havoc din Martie 21, 2008, 12:32:33 P.M.
Salut, sunt nou pe aici, dupa cum vedeti asta e primul meu post :)
Aceeasi problema am avut-o si eu cu dealeru` din Tg Jiu....abia se misca...mai bine imi comandam masina din Bucuresti dar nu m-am inteles cu taica-meu, a insistat sa mi-o iau de acolo :| Ce sa fac... m-am supus din moment ce a promis ca ma mai ajuta la rate :)))

Am facut comanda pe 4 martie parca si mi s-a spus ca va dura cam 4 luni ca m-a mancat undeva sa "indrazensc" sa cer pachetul complet de airbag-uri si se pare ca voi avea de asteptat mult si bine pana va veni :( :cursing:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Fux din Martie 21, 2008, 02:02:08 P.M.
N-au nicio vina cei din Tg Jiu ca vei astepta 4 luni. Oriunde comandai masina in tara, datorita echiparii solicitate ai fi asteptat 4 luni. Nefiind masina pe stoc se comanda in Franta si e normal sa dureaze.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: havoc din Martie 21, 2008, 06:16:26 P.M.
Nu ma refeream la faptul ca din cauza dealer-ului voi avea de asteptat atata, eu ziceam ca cei de la Tg Jiu sunt cam incompetenti, atata tot.... :censored:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Gabriel din Martie 22, 2008, 09:46:26 P.M.
1. Va rog nu transformati un topic in care se vorbeste despre 308 1.6VTi 120CP in unul despre competenta concesionarului!
2. In momentul in care acuzati pe cineva de ceva va rog aduceti argumente concrete!
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: armand din Martie 25, 2008, 02:28:36 P.M.
     :blush: Gata, de joi sunt posesorul fericit al unui Peugeot 308, 1,6e, 120 HP.
     Lucruri care nu-mi plac: pozitia relativ inalta de condus, auditia, zgomotul motorului. In rest totul este pe placul meu. M-am nelinistit inutil de performantele motorului. Sunt bune pentru oras, la un mers alert, iar extraurban se remarca prin confort. Inca nu regret alegerea. :001_tt2:
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: andrei din Martie 25, 2008, 04:22:59 P.M.
Pai pe-aici se vorbeste de negociat viraje la limita, sportivitate, chestii... La condus normal, eu zic ca orice masina cu motor de 120 CP n-are cum sa nu fie suficienta.

Sa-l stapanesti sanatos !

Eu nu imi amintesc, de cand am facut test-drive-ul, de vreun zgomot al motorului. Si spun asta luand in considerare ca eu conduc un diesel, deci nu asta e motivul. Mie mi se paruse chiar silentios - si cred ca asta fusese modelul la test-drive, 1.6 120 cp.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Radon din Martie 25, 2008, 05:56:09 P.M.
Observ o usoara deviere de la subiect.  :offtopic: Va rog nu derapati mai mult de atat.

@armand: asteptam cu interes sa ne prezinti masina ta la sectiunea Jurnal de bord, intr-un nou topic dedicat.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: SportWagon din Aprilie 05, 2008, 05:12:29 P.M.
Citat din: andrei din Martie 25, 2008, 04:22:59 P.M.
... La condus normal, eu zic ca orice masina cu motor de 120 CP n-are cum sa nu fie suficienta.
Ai dreptate, dar depinde si de ce masa are masina. 308 cu 120 CP ar trebui sa fie suficient motorizata dar mai depinde si de cuplul motorului si de etajarea cutiei. Poti ingenunchea un motor puternic cu cuplu mai mic cuplindu-l la o cutie foarte lunga.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: andrei din Aprilie 06, 2008, 10:29:11 P.M.
Eu unul de-aia am si ales varianta diesel. Cu toate ca nu asimilasem cantitatea de informatii din eterna disputa diesel vs. benzina pe care am asimilat-o acum, se pare ca am intuit corect. Pe atunci nu eram eu prea sigur nici care o sa fie stilul meu de condus, dar cum nu este vorba de un stil sportiv, se pare ca am ales bine.

Ca sa revenim la subiect, poate n-o fi cea mai fericita potriveala la cutia aia de viteze, insa mai rau decat la alta masina cu motorizare benzina de 70-80-90 CP nu are cum sa fie.
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Mariustattoo din Mai 05, 2010, 03:22:49 P.M.
Salut..am si eu un 308 1.6 de 120 hp si sunt la fel de dezamagit plus de asta ca e o masina de 120 de cai benzina imi e rusine sa o arat pt ca nu am ce sa arat, e o masina de mizerie si care nu isi face bani nici pe departe sa nu spun ca dupa 1000km a inceput sa faca ca un diesel,am umblat peste tot si toti mi.au spus ca sunt 3 tacheti blocati si ca unul nu il pot debloca decat daca imi schimba chiulasa,am continuat sa circul asa pentru ca pentru a o lasa la ei durau 2 saptamani bune de reparatii si eu munceam in italia,am ajuns aici si dupa 37 de mii de km am ramas in strada dintro data mi s-a oprit si a inceput sa tremure toata,am repornit motorul tremura,teava de esapamanet tremura si dupa scurt timp s-a aprins becul in bord ce semnala o defectiune la motor,am lasato acolo si am sunat numarul verde..au venit mi.au remorcato si au plecat,masina este inca in garantie si dupa cate stiu aveam dreptul la o masina inlocuitoare ce bineinteles ca nu am putut beneficia de ea pt ca cei din italia nu mi-o pot da si dupa nenumarate telefoane la Peugeot nu am primit nici macar un rezultat ca la o alta masina nici nu ma astept,chiar si acum in momentul de fata in loc sa fiu la servici sunt acasa pentru ca mi-am luat o masina noua de la Peugeot,imi e sila de cei care ne trateaza asa,oricum suntem in ro si orice e posibil..rusine
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: Radon din Mai 05, 2010, 03:45:49 P.M.
Pai cum suntem in RO? Ca ai zis ca esti in Italia. Bag seama ca si acolo e la fel. Si de ce din nou Peugeot daca esti asa dezamagit?
Titlu: Re: Peugeot 308 1.6 16v 120 cai
Scris de: ralu95 din Decembrie 11, 2019, 10:46:48 A.M.
Va salut cu respect!
Contul este pe numele ficei mele care a hotarat FARA sa ma consulte deloc sa isi ia o masina. In speta un Peugeot 308 in doua usi din 2008 cu motor 1.6 benzina turbo de 150 cai din cate am inteles. Masina este adusa din Germania, arata foarte bine si are o gramada de optionale serie caroserie VF34A5FXC55294833.
  Si acum problema.
Cand a venit acasa cu ea am vazut ca are putina spuma pe busonul de ulei si am intrat in panica. L-am sters si i-am zis sa se uite in fiecare zi la buson sa imi spuna daca mai face (lucreaza in Bucuresti). A facut cam 500 de km si nu a mai facut deloc, busonul era curat, nivel ulei OK si am zis ca o fi fost un pic de condens.
   Apoi brusc a crescut nivelul la ulei foarte mult si antigelul scadea foarte repede. Spuma foarte multa in motor. Am schimbat uleiul, am pus apa in vas si am pecat eu cu ea .
  In 10 km am vazut in bord semnul de alarma nivel scazut antigel. In 20 de km am mai completat de doua ori .
   Oare asa de rau se poate arde garnitura de chiuloasa? Sau e chiar chiuloasa?
   In Urziceni nu se baga nimeni la ea, ceva sfaturi ar fi extraordinare....
O zi placuta tuturor!