Masina mea

Creat de AIR, Februarie 14, 2007, 08:50:36 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Kman

Nu face minuni nici instalatia de aer conditionat intr-o masina scoas din cuptor, dar in 10  minute ar trebui sa te simti confortabil.
Si cu cat temperatura e mai ridicata cu atat instalatia de aer conditionat isi pierde din eficeintza.
Tin minte ca la instalarea ap de aer conditionat in casa am citit ca aceasta asigura o temp interioara de pana la 10 grade mai mica decat cea de afara. Daca afara sunt 40 de grade in nici un caz nu vei putea avea in casa 15 grade.

turbojack

#16
Citat din: K-man din Mai 30, 2007, 07:35:04 A.M.
Daca afara sunt 40 de grade in nici un caz nu vei putea avea in casa 15 grade.

Daca faci un calcul volumetric corect al aparatului de climatizare,acoperi geamurile pentru a nu bate soarele inauntru si incalzi suprafete,ai geamuri termopan eficace,se poate si asa ceva.  :thumbup1: :yes:
De asemenea in cazul masinilor,daca ai geamuri inchise la culoare va creste si eficienta instalatiei de climatizare.Instalatia de climatizare va mentine foarte greu temperatura setata,atita timp cit soarele incalzeste elementele din habitaclu.
Ca o paranteza,daca vreti sa faceti economie de carburant vara,da-ti fuga la pus folii pe geamuri.  ;)

AIR

#17
Multumesc pt sugestile facute.
Vin cu amanunte, azi am facut revizia de 6 luni(inca nu am 10 000km).M-am dus la Pantelimon.Dupa ce intru la receptie si astept cam 8 minute mi se comunica ca pt revizie se merge la Peugeot rapide .
Ma duc la Rapide, acolo un domn imi asculta comentariile, dupa care le -a notat in calculator.Pana aici toate bune:
Observatii:
-culoare modificata antigel
-Zgomot fata stanga la denivelari mari
-Lipsa clema pt prins plasa de la tavan
-Racire
-consum oras mare
-ulei negru
-freon poate trebuie completat
-pompa servo are un fasait
-schimbator de viteze joc mare+zgomot
-rezervor 55 sau 60?
-zgomot rulare roata fata stanga.
In plus am cerut sa schimbe uleiul si filtrul de ulei + filtrul de motorina.
Concluzii:
Am stat cam 2 ore si jumatate ceea ce e bine nici prea mult nici prea putin.
1 Antigelul e normal are o culoare maro verzui acum, in iarna l-am masurat cu un densimetru cu eprubeta, si imi arata -7.
Ei l-au masurat cu un densimetru pe care pui o picatura si arat -40 imi pare rau ca nu am fost inspirat sa fi cerut sa imi arate la o picatura de apa ce valoare avea.Antigelul e bun asa cum e nu a vrut sa-l schimbe :blush:.
2 Zgomotele de cursa maxima ale amortizorului stanga fata nu se confirma "e normal".Zgomot roata fata nu se confirma.
3.Clema de sub banca nu a vrut sa o monteze gratuit a zis sa ma duc in otopeni :cursing: :death:.Adica umblatura intre service.Costa doar 55 de lei dar nu vrea sa o monteze pt ca nu a livrat el masina :crying: :oops: :mad: :mad: :mad:
4 Ulei negru a fost inlocuit, si daca nu ar fi facut aceasta operatie nu ar fi descoperit ca pe la un colier furtunas se vedea ulei prelins, deci masina nu consuma ulei ci il dadea afara.A pus in motor 4.5 litri, dar nivelul e peste maxim :confused1:, sper ca in timpsa mai scada.
5 Filtrul de motorina l-a schimbat cu metoda "batut cu pumnul in surubelnita si surubelnita in striurile de la capac".Chiar nu exista o scula pt desfacut capacul de la filtru de motorina :confused1:.
filtrul era gri nu era f murdar dar in schimb a fost scump 75 de lei, in plus a venit si cu o garnitura, in cutia lui.
6 Pt racire trebuie sa va programati in service-ul "nerapid" si sa-i faca un test pe tester.El zicea ca e normal sa faca asa :confused1: >:(.
Freon-ul se poate verifica tot atunci.
7 nustiu ce au facut la pompa servo dar nu a scris nimic pe foaia de observatie.
8 Rezervorul are 55 de litri cat scrie in cartea de identitate.
9 Consum mare nu se confirma si e normal!
10 Schimbatorul de viteze are "zgomot tehnologic", trebuia probat inainte de achizitie.La test drive :cursing: :hammer: :gun_bandana: :scared:
Ce test drive ca nici nu au vrut sa auda de test drive.la Otopeni NU aveau utilitare la test drive.

Per total nu sunt multumit ca nota le-as da un 7 pt ca totusi nu am stat f mult pe acolo.
Dar sub un mod politicos de abia au asteptat  sa scape de mine.Preturile sunt mari pt ulei am dat 160 de lei filtru de motorina e scump si el pe la 73 de lei, si manopera e 70 +Tva , adica 84 de lei SCUMP, pt ca nu au facut cine stie ce operatii dificile.

Total 395 de lei .Pt ceea ce au facut e scump rau, La Renault ieseam cu revizia intreaga si filtru de aer si presiune roti si alte maruntisuri la 300 de lei.

Ca fapt divers cat am stat acolo era un domn cu familia din Roman, cred  ca mergeau la mare, si le cazuse sistemul turbo, masina avea 3 ani si 51 000km. Nu stiu ce motor avea, dar era un 407 sau 406, mi se pare prematur sa se intample asa ceva la 51 000km.
Pretul piesei 6500 Lei deci cam 2000 de euro, f mult.
Ma rog la dumnezeu sa nu am astfel de "noroc"
E loc de mai bine la Peugeot, insa preturile sunt cam mari.Pt o masina frantuzeasca are preturi mari.
@ turbojack, oare culoarea antigelului nu arata ca acesta si-a pierdut din proprietati?
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Dupa revizie motorul e clar mai silentios si se infinge usor mai repede, decat inainte, @ rara acum inteleg de ce ziceai ca e mult mai silentioasa decat Kangoo, de abia acum incepe sa se lase cum trebuie motorul, si cred ca e loc de mai bine.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

turbojack

#19
Culoarea antigelului indica doar faptul ca sint impuritati in suspensie,care vor colmata radiatoarele si distruge simeringul pompei de apa,dar si disfunctii la termostat.
Pompa de apa se schimba odata cu distributia, deci o platesti tu  :cursing:,iar radiatoarele (racire extern si incalzire intern) se vor infunda dupa iesirea din garantie,deci le vei plati tot tu. :001_tt2:
Verificarea de batai se verifica pe elevator prin diverse metode cu roata suspendata sau cu brat activat, si bineinteles ca obligatoriu pe traseu.
Consumul este greu de probat,sint chiar curios cum au verificat. :001_unsure: in plus depinde de foarte multi factori printre care enumar calitatea carburantului,stil de condus,trafic.
Chestia cu cirligul plasei...ii inteleg,mi se pare oarecum normal.
Ulei inegrit este ceva normal la diesel ,chiar pentru motor nou-noutz.
Filtrul de ulei este in imersiune ,deci are obligatoriu garnitura oring pentru capac.
demontarea capacului filtru motoruna cu surubelnitza mi se pare nu doar neprofesional,cit si periculos.Exista chei speciale si nu sint deloc scumpe.Cind nu am cheia potrivita,demontez intregul corp si il desfac cu un papagal mare folosit de instalatori,fara sa bat in capac.
A bate in acel capac este foarte periculos,unul din factori fiind eventuale fisuri ce pot sa apara,nedetectate pe moment.Ai diesel common rail deci pe linga pompa clasica mai este una de alimentare in rezervor ce debiteaza presiune permanet ,deci in corpul filtrului exista presiune de carburant in mod constant.O fisura inseamna pierderi importante de combustibil ,la care daca mai adaugam faptul ca amplasarea filtrului este apropiata de turbo care lucreaza la temperaturi inalte ,poate face peisajul unui incendiu de proportii din cauza unei neglijente.Cu asa ceva nu te joci,este chestie de responsabilitate.
Din pacate multi mecanici sint obisnuiti sa lucreze ca pe Daciile taticilor. >:( :cursing:

AIR

#20
Citat din: turbojack din Iunie 16, 2007, 12:36:08 A.M.
Culoarea antigelului indica doar faptul ca sint impuritati in suspensie,care vor colmata radiatoarele si distruge simeringul pompei de apa,dar si disfunctii la termostat.
Probabil ca mai devreme sau mai tarziu voi schimba acest antigel, care e mai bun cel albastru sau cel roz
Pompa de apa se schimba odata cu distributia, deci o platesti tu  :cursing:,iar radiatoarele (racire extern si incalzire intern) se vor infunda dupa iesirea din garantie,deci le vei plati tot tu.
:001_tt2:Te asigur ca nu se va ajunge pana acolo, e masina cu care merg Eu si voi avea grija sa nu se ajunga acolo :clap:
CitatVerificarea de batai se verifica pe elevator prin diverse metode cu roata suspendata sau cu brat activat, si bineinteles ca obligatoriu pe traseu.
Consumul este greu de probat,sint chiar curios cum au verificat.
:001_unsure: in plus depinde de foarte multi factori printre care enumar calitatea carburantului,stil de condus,trafic.
Consumul nu l-au verificat , mi s-a spus doar ca e f aglomerat orasul si am fost intrebat daca la drum consuma excesiv.
CitatChestia cu cirligul plasei...ii inteleg,mi se pare oarecum normal.
Aceea a fost proba sa vad cat de amabili sunt, in mod firesc trebuia sa ma serveasca fara comentarii, doar eu am platit masina completa nu e vina mea ca un spaniol uituc a omis sa monteze acel reper. :cursing:
CitatUlei inegrit este ceva normal la diesel ,chiar pentru motor nou-noutz.
Filtrul de ulei este in imersiune ,deci are obligatoriu garnitura oring pentru capac.Ma refeream la filturl de motorina poate nu am fost clar :oops:
demontarea capacului filtru motoruna cu surubelnitza mi se pare nu doar neprofesional,cit si periculos.Exista chei speciale si nu sint deloc scumpe.Cind nu am cheia potrivita,demontez intregul corp si il desfac cu un papagal mare folosit de instalatori,fara sa bat in capac.
Pe viitor o sa caut o asemenea cheie, pt a fi sigur ca nu se va deprecia paharul cu pricina :crying:
CitatA bate in acel capac este foarte periculos,unul din factori fiind eventuale fisuri ce pot sa apara,nedetectate pe moment.Ai diesel common rail deci pe linga pompa clasica mai este una de alimentare in rezervor ce debiteaza presiune permanet ,deci in corpul filtrului exista presiune de carburant in mod constant.O fisura inseamna pierderi importante de combustibil ,la care daca mai adaugam faptul ca amplasarea filtrului este apropiata de turbo care lucreaza la temperaturi inalte ,poate face peisajul unui incendiu de proportii din cauza unei neglijente.Cu asa ceva nu te joci,este chestie de responsabilitate.
Din pacate multi mecanici sint obisnuiti sa lucreze ca pe Daciile taticilor.
>:( :cursing:
Sa se duca la Dacii daca nu sunt in stare sa invete tehnologia noua :001_tt2: :censored: :death:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

O sa incerc sa fiu cat mai clar in observatiile facute.Am rugamintea ca posesorii de Partneri Diesel eventual sa-mi confirme sau infirme daca masinutele lor se comporta asemanator.
Pana mai ieri nu eram sigur daca electroventilatorul de racire al motorului lucreaza in 2 trepte.In mod normal la temperaturi pana in 26-27 grade afara, acest electroventilator porneste automat la 97-98 de grade si se opreste la 90 de grade.Acest lucru e normal atata timp cat nu se foloseste Ac.
In cazul in care se foloseste Ac electroventilatorul functioneaza cam tot atata timp cat Ac e pornit.Functionarea silentioasa a electroventilatorului motorului face greu detectabila momentele in care el cupleaza sau decupleaza.
In cazul in care temperatura ambianta trece de 30 de grade electroventilatorul merge tot timpul chiar daca Ac e pornit sau oprit.
In acest caz indicatorul de temperatura sta undeva intre 80 si 90 de grade, probabil dupa cum se deschide si se inchide termostatul.
Revenind la Ac cand il pornesc prima data in ziua respectiva se aude la pornire un zgomot de curgere a freonului prin instalatie.Daca insa merg o bucata de drum opresc si iar pornesc la drum si dau drumul la Ac de obicei pe treapta a 2 a cand cupleaza Ac se aude un fluierat scurt, se comporta la fel si masinutele voastre?
Acum de cand e asa de cald am observat ca acest usor fluierat se aude mai des aproape la fiecare cuplare a compresorului.Initial nu mi-am dat seama de unde se auzea acest zgomot.Totodata acest zgomot coincide cu scaderea turatiei motorului, lucru sesizabil chiar si in mers.Am senzatia ca cu cat treapta de ventilatie a aerotermei e mai mare cu atat fluiera mai tare.
Stand in trafic ieri :oops: cu Ac pornit la un moment dat am inceput sa aud un electroventilator undeva in apropiere initial am crezut ca se aude de la un Passat de alaturi, dar ulterior mergand pe o straduta mai pustie, unde nu era nici o masina pornita, am auzit clar cum electroventilatorul a cuplat pe treapta a 2 a, si vuieste destul de tare :001_tt2:.
Trebuie sa fac remarca ca temperatura motorului in tot acest timp nu trece de 80-88 de grade.Pornirea pe treapta a 2a a electroventilatorului fiind dictata strict de instalatia de Ac care probabil nu reuseste sa condenseze freonul in radiatorul din fata al instalatiei.

E bine de stiut ca alternatorul incarca curent in baterie in urmatorul mod.Mers fara consumatori in relanti incarca 14.50V, in mers la drum creste la 14,60V.
Cu farurile aprinse la drum, si eventual cu aeroterma la treapta 1 incarca in jur de 14,45V.Cu farurile aprinse si AC pe treapta 1 sau 2 nu trece de 14.40V in mers iar in relanti sta undeva la 14.33V.
Daca se trece la treapta 3 sau 4 cu Ac dar fara faruri aprinse, tensiunea e in jur 14,10 V in mers si 14.05 in relanti.
Acum vine partea cea mai trista la cuplarea electroventilatorului pe treapta 2 a si aeroterma pe treapta 2 tensiunea scade la 14,00V si chiar mai jos la 13.98V cu cat aeroterma merge mai tare cu atat scade mai tare tensiunea.Nu am masurat in mers cat indica si in nici un caz cu farurile aprinse.
Realmente curea de agregate e f solicitata, si motorul altfel sprinten, se tureaza tare si cu zgomot fara a demara cu usurinta obisnuita.
Si consumul probabil e peste 10 pt ca acul la combustibil scade vazand cu ochii. :blush:
Confortul are un pret.... insa realmente alternatorul e f solicitat in astfel de situatii.Se simte si la claxon care e mai ragusit can merge Ac-ul.
Ma intereseaza daca si la voi fluiera AC si daca cuplarea in treapta a 2 a a electroventilatorului se face tot in zona 80-88 grade temperatura lichidului de racire.
Daca ar fi sa dau o nota sistemului de Ac la aceasta masina cat de repede raceste si cat de usor mentine atmosfera ambianta placuta in masina ar lua cel mult un 7 pe o scara de la 1 la 10; unde 10 e f bine si 1 f prost.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

cosminbosnegeanu

eu nu am observat nici una din problemele relatate de tine la partnerul meu. din contra spre deosebire de alte masini am impresia ca aproape nici nu se simte cand este pornit aerul conditionat fata de cand nu este pornit.
consumul masinii s-a stabilizat dabea dupa 20000 mii km, acum chiar sunt multumit de consum in conditii de incarcatura mare si aer conditionat,consuma in oras maxim 9%. in afara consumul este foarte bun cam 6,5% in conditii de mers cu viteza. si cum spuneam dabea dupa 20000 km s-a lasat motorul, am prins cu ea 175km/h , viteza la care a ajuns destul de repede avand in vedere forma si greutatea ei,inainte nu prindea mai mult de 165km/h. la semafor am lasat in urma multe berline low-cost sau chiar hatch-backuri. pot sa zic ca acum sunt chiar multumit de ea si ca isi face toti banii!!!!!!!!!!!!! la 16.000E puteam sa achizitionez un caddy cu optionale ca :tabla pe interior sau motor performant 2.0 sdi- BEAH :death:

AIR

Am rugamintea ca cei care conduc Peugeot Partner 2.0hdi sa vina cu lamuriri.
In urma unui drum lung am constatat urmatoarele aspecte.Acum pt ca motorul consider ca s-a lasat cel putin in proportie de 70-80%, consider ca observatiile altor colegi de forum vor fi binevenite.
Ce mi-a placut e faptul ca motorul nu se aude deloc la 110km/h (in treapta a 5 a), motorul avand in jur  de 2000-2250rpm.La 120km/h motorul are 2500rpm si se aude usor nederanjant, zgomotul anvelopelor fiind mai pronuntat decat cel al motorului.( pe asfalt neted)
La 130 km/h motorul are 2750rpm si se aude tare atata timp cat asfaltul e neted si zgomotul de rulare e mai mic decat al motorului.Daca se merge pe beton sau asfalt cu griblura zgomotul de rulare "acopera" zgomotul motorului.
Intrebarea mea ar fi: Si la voi face la fel "masina" sau dupa "lasarea" completa a motorului va avea acelasi zgomot ca la 120km/h?
Mentionez ca aveam in rezervor Sprint diesel.O alta constatare e ca sprint dieselul s-a mai imbunatatit si motorul nu mai are acel zgomot infundat de care pomenea RARA.
Totusi personal mi se pare zgomotoasa la 130km/h, pt calatorii lungi pe autostrazi (oare cati ani va mai dura pana vor fi si in Romania asemenea Autostrazi); consider ca nu e suficient de bine antifonat motorul, sau din constructie  trebuia sa fie mai silentios.
Nu vreau sa acuz poate inca motorul nu s-a lasat de tot si observatia e pripita.Am incercat si la 140km/h dar zgomotul nu scadea semnificativ.
Acest lucru e valabil la multe masini exista viteze unde motorul e mai zgomotos decat viteze usor mai mari sau mai mici.
Astept pareri :confused1:.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Si am tot asteptat dar ... degeaba... :001_huh:
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

 :offtopic:In primul rand va anunt ca voi lua o pauza in ceea ce priveste postatul aici!
Nu stiu cat va fi de lunga!
Nu am dorit sa rad de nimeni dintre cei care isi impartasesc opiniile aici, si in nici un CAZ SA JIGNESC PE CINEVA!
DACA AM FACUT-O INCA ODATA IMI CER SCUZE!
POate uneori cititul in graba lasa loc de dubii, insa in nici un caz nu am avut aceasta intentie!
Una din consideratiile mele asupra vietii este urmatoarea: Cel mai mic amanunt poate sa ne influenteze viata ireversibil, iar intreaga experienta pe care o avem este o suma de detalii nesemnificative!
@ marius chestia cu motorul sa ajunga la un milion cicinsute de mii de km nu era o gluma chiar vorbeam serios! (exista motoare care au trecut de 2 milioane de km in nici un caz nu am vrut sa fiu rautacios.
@ a_mic te-as lua cu mine In "templul" padurii dar ar trebui sa o iubesti tot atat de mult ca mine ca sa poti avea loc in inima ei.
Oricum esti binevenit si toti sunteti bineveniti.
De pe forum e un sigur Coleg care stie ce a insemnat Padurea pt mine si ce studii am vizavi de acest subiect!
Poate l-am aratat cu degetul dar dupa ce mi-am dat seama ca am gresit, am reusit sa sterg fraza care deranja si sa reformulez fraza in asa fel incat sa nu mai deranjez pe nimeni!Ma bucur ca am putut sa modific "postul".
O alta chestie care ma intriga e faptul ca aseara aveam la stima 8 puncte i-ar acum am 7,ceva e ciudat cu softul probabil, pt ca imi arata la fel pe doua computere!
Va doresc multi Km fara nici o problema si toate cele bune!
Cu drag
Andrei
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

marius.v

Citat din: AIR din Septembrie 11, 2007, 07:53:55 P.M.
:offtopic:In primul rand va anunt ca voi lua o pauza in ceea ce priveste postatul aici!
Nu stiu cat va fi de lunga!
Nu am dorit sa rad de nimeni dintre cei care isi impartasesc opiniile aici, si in nici un CAZ SA JIGNESC PE CINEVA!
DACA AM FACUT-O INCA ODATA IMI CER SCUZE!
POate uneori cititul in graba lasa loc de dubii, insa in nici un caz nu am avut aceasta intentie!
Una din consideratiile mele asupra vietii este urmatoarea: Cel mai mic amanunt poate sa ne influenteze viata ireversibil, iar intreaga experienta pe care o avem este o suma de detalii nesemnificative!
@ marius chestia cu motorul sa ajunga la un milion cicinsute de mii de km nu era o gluma chiar vorbeam serios! (exista motoare care au trecut de 2 milioane de km in nici un caz nu am vrut sa fiu rautacios.
@ a_mic te-as lua cu mine In "templul" padurii dar ar trebui sa o iubesti tot atat de mult ca mine ca sa poti avea loc in inima ei.
Oricum esti binevenit si toti sunteti bineveniti.
De pe forum e un sigur Coleg care stie ce a insemnat Padurea pt mine si ce studii am vizavi de acest subiect!
Poate l-am aratat cu degetul dar dupa ce mi-am dat seama ca am gresit, am reusit sa sterg fraza care deranja si sa reformulez fraza in asa fel incat sa nu mai deranjez pe nimeni!Ma bucur ca am putut sa modific "postul".
O alta chestie care ma intriga e faptul ca aseara aveam la stima 8 puncte i-ar acum am 7,ceva e ciudat cu softul probabil, pt ca imi arata la fel pe doua computere!
Va doresc multi Km fara nici o problema si toate cele bune!
Cu drag
Andrei
Air, sincer imi pare rau ca ai luat aceasta decizie.
Erai unul din oamenii foarte seriosi de pe aici si imi facea placere sa-ti citesc posturile.
Chestia cu stima pot sa-ti spun cu mana pe inima ca nu vine de la mine.
Nu am folosit niciodata butoanele pentru stima minus!
Cat despre sfaturile mele vis a vis de dura lube sa stii ca in general eu nu vorbesc despre lucruri pe care nu le cunosc.
Asa ca daca ai luat aceasta decizie dupa discutia noastra, civilizata, eu zic ca ai gresit.
Daca vrei vreodata sa discutam vreodata da-mi un PM, iti trimit numarul de telefon si vorbim direct daca vrei.
Sper sa te mai gandesti...
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Seby

Citat din: AIR din Septembrie 11, 2007, 07:53:55 P.M.
:offtopic:In primul rand va anunt ca voi lua o pauza in ceea ce priveste postatul aici!
Nu stiu cat va fi de lunga!

Si eu am avut ganduri dinastea zilele trecute...nu putem fi toti pe aceiasi linie...dar m-am gandit mai bine si deocamdata nu merita...
...face the future...

a_mic

@AIR: pentru ca in 16 august locuiam in cort si a fost o perioada cand n-am intrat pe forum din cauza de vacanta, evident ca n-am apucat sa fac pe desteptul vis-a-vis de intrebarea ta insa, imi permit sa o fac acum. Este doar o parere de neavizat si-mi doresc sa fiu ciufulit de catre colegii de forum daca bat campii si, promit sa nu ma supar: masinuta de care te bucuri este o minune care incearca sa impace doua deziderate: sa incapa cat mai multa marfa in ea (1) si sa ofere cat mai mult dintr-un turism (2). In ultima vreme, constructorii au incercat, cel putin la turisme, sa impace designul cu cerintele impuse de o forma ce conduce la un coeficient de frecare cu aerul cat mai mic tot din doua motive:
- consum
- ZGOMOT
Si am majusculat cuvantul zgomot pentru a-l accentua.

Cred, si aici astept eventuale ciufuleli, ca la viteze mari, peste zgomotul motorului si cel al pneurilor se suprapune si zgomotul datorat frecarii cu aerul. Cum motorul si sursa zgomotului datorat frecarii se afla cam in aceeasi zona, daca scandalul facut de pneurile aflate mai jos se poate decela, eu cred ca scandalul motor + frecare sunt zgomote ce nu pot fi separate la viteze mari. Deci, nu cred ca motorul e zgomotos ci forma masinii conduce la accentuarea zgomotelor provocate de frecare si suprapuse peste cele ale motorului.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

AIR

Am revenit insa voi evita orice discutie contradictorie, si voi posta doar PARERI PERSONALE!
O metoda de antifonat motorul suplimentar.Ce material as putea sa ii bag sub husa prinsa de capota din fabrica?
Ma gandeam la un burete gen cel folosit de pus sub parchetul stratificat!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim