Main Menu

Powerbox da sau nu?

Creat de Dior, Octombrie 01, 2008, 01:49:43 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Cea mai buna metoda de tunning.

Powerbox
1 (5.9%)
Resoftare
3 (17.6%)
Mecanic(turbo mai puternic sau motor mai mare)
8 (47.1%)
Nu sunt de acord cu tunningul!
5 (29.4%)
Altceva(specificati va rog)
0 (0%)

Numărul total de membrii care au votat: 1

Dior


  Va intreb pe voi. De ce da si de ce nu?

  O sa incep eu :P  Eu zic da!!! De ce? Iti ofera posibilitatea sa-ti alegi modul de tunning( consum sau putere), poti fara nici un alt ajutor sa il scoti(pentru inspectia periodica) sau sa il modifici in functie de nevoie si mai ales ca nu face rau nici unei componente.  Eu am facut asa ceva de un an si ceva si nu am nici o problema. In primul an cutiutza era setata pentru consum si primeam 4cp, 30Nm si maximul cuplului intra cu 500rpm mai repede. Acum fiind setata pe putere am 161.8cp de la 131.5, si 350Nm de la 298Nm. Am pus jos si o imagine care arata cum era masina inainte si dupa. 
  Specific ca am o cutie NONAME care e facuta in germania si cu totul costa cam 600-700RON.




[/quote]

a_mic

Nu sunt un bun mecanician dar, imi asum consecventa: cred ca o masina este gandita in anumiti parametri de functionare normala si mai beneficiaza de o mica rezerva pentru apucati. Eu cred ca a-i modifica caracteristicile de functionare la partea de motorizare este insuficient pentru ca:
- trebuie modificate si franele care functioneaza in alt regim;
- trebuie modificat si ambreiajul care functioneaza in alt regim;
- trebuie modificata cutia care....
- cumva si articulatiile intarite?
Decat sa modific toate astea pentru a o exploata tunata in siguranta si cu aceeasi durata de viata, mai bine imi iau o alta "gata tunata" de fabrica: mai multi cai, discuri mai mari si ventilate, un ambreiaj mai teapan si articulatii pe masura. Se intelege, evident, ca e vorba de o alta masina....
Poate, daca sunt un bricoleur dedicat, ma pot increde in ceea ce fac eu. In ceea ce modifica altii de capul lor, sa se increada cine vrea. Masina mea are 160 K si i-am schimbat ambreiajul. Nu sunt convins ca m-ar fi tinut tot atat cu un spor fie si de numai 10% la putere.
Asta este motivatia votului meu.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

turbojack

#2
Din punct de vedere fizic aceste powerbox nu fac altceva decat sa mareasca fluxul de combustibil dat de injectoare,cu alte cuvinte mai mult carburant pulverizat in cilindri.La prima vedere pare super ok,,deoarece in acceptiunea unora mai mult combustibil inseamna mai multa putere ,fapt doar partial adevarat deoarece in aceasta ecuatie mai intervine un parametru foarte important :aerul.Tot fizic , ECU simte acest surplus de carburant si prin sistemele de clapete de pe admisie elibereaza mai mult aer spre cilindri (ca sens general) ,fapt ce va da nastere unui surplus de putere debitata de motor.DAR... in practica lucrurile nu stau foarte roz,deoarece echilibrul combustibil-aer nu este atat de precis dozat,avand dezechilibre,fapt ce  se traduce ulterior prin functionare defectuoasa  a motorului,imbacsirea turbinei de funingine (in cazul motoarelor turbodiesel) ,a valvei EGR, sau a catalizatorului in cazul  motoarelor benzina sau diesel cu FAP.In mod mod normal se monteaza si un debitmetru electronic adaugat celui original de pe motor pentru a mai salva ce  se mai poate din acel echilibru aer-combustibil.
O cutiuta de acest gen are avantajul (comparativ cu o remapare deja banalizata prin mufa OBD) ca poate fi inlaturata foarte usor prin mufele de conexiune.In plus o astfel de cutiuta trebuie sa aiba obligatoriu un comutator in habitaclu cu 3-4 pozitii,corespunzatoare unei anumite trepte de putere.
Personal mi-as monta asa ceva doar daca mi-ar da un surplus constant si sigur de minim 20% din puterea motorul,lucru gestionat prin acel comutator din habitaclu.As folosi asa ceva doar in caz de necesitate,deoarece nu face bine motorului si componentelor sale.

Kman

Am votat optiunea a 3-a. Mi se pare cel mai bun lucru, dar atentie sa vina asa din fabrica nu sa fac eu interventii ulterioare!!

turbojack

Optiune 3 este obligatoriu legata de 2 ; evident ca da cele mai mari satisfactii si rezultate,insa costurile sunt pe masura.
Ca si costuri in ordine descrescatoare a sumei sunt : 3-1-2 .

asterisc

Si eu tot pentru optiunea 3 sunt, care este la fel de bine si optiunea 4, in acceptiunea mea: vreau tunning, cumpar o masina mai puternica!
Reality is for those who can't face Science Fiction

Dior

#6
Citat din: turbojack din Octombrie 01, 2008, 06:45:41 P.M.
Din punct de vedere fizic aceste powerbox nu fac altceva decat sa mareasca fluxul de combustibil dat de injectoare, cu alte cuvinte mai mult carburant pulverizat in cilindri.
La prima vedere pare super ok, deoarece in acceptiunea unora mai mult combustibil inseamna mai multa putere, fapt doar partial adevarat deoarece in aceasta ecuatie mai intervine un parametru foarte important :aerul.
Tot fizic, ECU simte acest surplus de carburant si prin sistemele de clapete de pe admisie elibereaza mai mult aer spre cilindri (ca sens general),fapt ce va da nastere unui surplus de putere debitata de motor.
DAR... in practica lucrurile nu stau foarte roz, deoarece echilibrul combustibil-aer nu este atat de precis dozat, avand dezechilibre, fapt ce  se traduce ulterior prin functionare defectuoasa  a motorului, imbacsirea turbinei de funingine (in cazul motoarelor turbodiesel), a valvei EGR, sau a catalizatorului in cazul  motoarelor benzina sau diesel cu FAP.
In mod mod normal se monteaza si un debitmetru electronic adaugat celui original de pe motor pentru a mai salva ce  se mai poate din acel echilibru aer-combustibil.
O cutiuta de acest gen are avantajul (comparativ cu o remapare deja banalizata prin mufa OBD) ca poate fi inlaturata foarte usor prin mufele de conexiune.In plus o astfel de cutiuta trebuie sa aiba obligatoriu un comutator in habitaclu cu 3-4 pozitii,corespunzatoare unei anumite trepte de putere.
Personal mi-as monta asa ceva doar daca mi-ar da un surplus constant si sigur de minim 20% din puterea motorul,lucru gestionat prin acel comutator din habitaclu.As folosi asa ceva doar in caz de necesitate,deoarece nu face bine motorului si componentelor sale.


  Hai sa te contrazic si eu putin :D Nu sunt sigur dar cipurile se mandresc ca maresc echilibrul aer-motorina si nu invers. Poate ai dreptate si vine mai mult compustibil dar atunci zi-mi si mie de ce am consumul mai mic, 4cp mai multi si 30Nm? Emisiile sunt afectate 100% si din acest motiv masina nu vine asa din fabrica. Sincer sa fiu nu prea sunt de acord cu tunning-ul dar cand am ocazia sa duc in siguranta masina la 160cp o duc fara sa stau pe ganduri. Daca o sa-mi iau vreodata un v6HDi sau un 2.2Biturbo primul lucru care o sa il fac ii pun chip. Asa sa fie acolo. Nu sunt un vitezoman decat in curbe si la plecare dar iubesc sa am putere la nevoie.  Vorba aia mai bine ai si nu ai nevoie decat sa ai nevoie si sa nu ai.
  Cat despre frane, si restul componentelor.. sa tinem minte ca majoritatea masinilor sunt proiectate pentru cel putin 200% din puterea care o au. Nu o sa vezi NICI o masina care are probleme de oprire sau care se dezmembreaza cand ii maresti puterea cu pana la 40%!

Gabriel

Da OK si eu prefer mecanic dar... cat Doamne iarta-ma va costa. Plus ca nici asa nu e sigur. Cu putin timp in urma am mers cu un Opel caruia i s-a montat un compresor. Mergand pe principiul ca ce e mare e si bun au pus unul sa le ajunga. Din cauza asta compresorul isi facea treaba abia in jur de 4500 rpm adica trecea o viata si te treceau toate sudorile pana accelerai. Ca sa nu va mai zic de cum incasa directia surplusul de putere. Deci nici un tuning mecanic nu e sigur si e si enorm de scump.
Resoftarea e cea mai obisnuita metoda de crestere a hergheliei dar cati sunt in Ro care stiu sa adapteze un program pentru masina ta. Meseriasi care iau o harta si o pune la toata lumea sunt pe toate drumurile, dar aia sunt niste carpaci care-si dau aer de ingineri.
Powerboxul pare o carpeala dar este destul de la indemana pentru toata lumea pt ca nu-ti trebuie cine stie ce cunostinte tehnice pentru al monta. El nu schimba nici o harta ci doar pacaleste ECU ca sa ia masuri sa puna caii la treaba. Binenteles ca nu e o metoda profesionista dar am intalnit si oameni fericiti cu un astfel de powerbox. Am mers cu o Alfa dotata cu asa ceva si omul era superincantat. Ce mi s-a parut interesant este ca aveai doua posibilitati de reglaj + inca doua. Din primul alegeai modul de lucru "performanta" si "economic". Din al doilea puteai alege "urban", "extraurban", "autostrada" si "circuit". Celelalte doua erau pentru "zapada" si "altitudine". MIe mi s-a parut foarte interesant si mi-a placut ca raspunsul motorului era chiar diferit. Pe modul "econimc" + "autostrada" masina tragea puternic pana la 130 Km/h apoi pana la 150 km/h intr-a in mod economic si consuma cu 1,5 l/100 km mai putin decat fara powerbox, conform celor spuse de proprietar.
Mi-a placut teribil jucaria dar din pacate nu mai stiu ce marca era si nici nu mai dau de tip sa aflu de unde a luat jucaria.

Dior

#8
Aia da cutie.
Decat sa faci o resoftare banala si zic eu destul de complicata deoarece trebuie sa dai de "x" care se ocupa cu asa ceva, e mai simplu o cutiuta care nu are decat doua mufe si un reglaj.(sau mai multe)

sw tm

#9
Resoftare
E cea mai ieftina si daca nu-ti place poti da "System Restore"
Pentru alte solutii radicale cred ca o noua masina e solutia cea mai buna!

Mod edit: Majusculaaa!!! Si primul cuvant sau propozitie din post trebuie sa inceapa cu majuscula, nu doar celelalte!