Main Menu

Kit xenon? Ce culoare?

Creat de Dior, Septembrie 26, 2008, 04:47:45 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ce putere e mai folositoare?

3000k
0 (0%)
4300k
9 (34.6%)
6000k
15 (57.7%)
8000k
2 (7.7%)
10000k
0 (0%)
12000k
0 (0%)

Numărul total de membrii care au votat: 0

Dior

 Sunt si eu curios care putere(culoare) e mai buna pentru viata de zi cu zi? Am auzit ca 4300k au masinile din fabrica si mai stiu ca majoritatea care cumpara aceste pachete aleg 6000k. Ma tenteaza si pe mine sa-mi iau dar la atatea culori nici nu stiu ce si cum. Din auzite tin sa cred ca 4300k e cel mai potrivit. Dar sunt curios tu ce ai lua si mai ales daac e cineva care le-a comparat si poate stie mai bine care-ti arata drumul mai bine :P
Multumesc.


ventura

Cu cat creste temperatura de culoare (kelvini) cu atat scade intensitatea luminoasa (lumeni).
In practica:
- 4300 k - cea mai scazuta temperatura, cel mai bun flux luminos (cea mai mare luminozitate) - tenta alb-galbui
- 6000 k - temperatura mai mare, flux luminos mai redus decat 4300k - tenta alb-albastrui, eu personal asa ceva mi-am instalat
- 8000 k - temperatura de culoare mare, flux luminos mult mai redus decat 4300 k si 6000 k - arata bine si atat, personal nu recomand
- 10 000 k si 12 000 k - petarde, nu recomand; sunt doar pentru show off si nu au absolut nici un avantaj dpdv al luminozitatii

Acum alegerea e a ta:
- vrei sa arate ca si xenonul de fabrica - 4300 k
- vrei sa fie o tenta alb-albastrui rece - 6000 k

Sa nu pui xenon pe proiectoare  :death: :death: :police:

AIR

#2
Personal consider ca montarea de tot felul de accesorii care pot "deranja " colegii de trafic nu isi au rostul.
Din cate stiu eu  la o instalatie cu faruri xenon, exista in acel kit si o "anexa" care reprezinta teoretic instalatia de spalare a farurilor si care iarna "bea" mult lichid de spalat parbrizul.
Acum tu daca iti vei monta xenon  probabil ca nu vei avea posibilitatea sa montezi si instalatia de spalare a farurilor.
Nu cumva esti pe muchia codului rutier?
Ce e montat de constructor consider ca e facut cum trebuie si conform legilor(internationale) in vigoare, unele produse Tuning sunt cam la limita acestor legi.
Daca e sa ne gandim numai cat zgomot provoaca tobele "sport", dar ma rog chestie si de gust.
Iar daca la noi legea se aplica si nu prea, depinde de la caz la caz, in alte parti ale planetei unde e lege nu e tocmeala!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

asterisc

Cum zicea si colegul @ventura, cele recomandate sunt cele de 4300k sau 6000k. Eu as merge pe oricare dintre acestea, probabil pretul ar putea lua decizia finala.
Reality is for those who can't face Science Fiction

mjustin

As prefera ceva cat mai aproape de original, deci 4300k, sa nu sara in ochii ageri ai agentilor de circulatie din spatiul comunitar.

ventura

#5
@mjustin: Daca e sa sara tot vor sari. Prin simplul fapt ca intensitatea luminoasa este mai mare decat a unui bec halogen se vor diferentia de restul farurilor din trafic. Deocamdata la noi nu da militianul cu amenda in tine pentru ca nu are baza legala, pe cand in afara tarii se schimba problema: fara spalator de faruri si auto-leveling nu se pune problema montarii de xenon.

Iar tu, @Dior, nu stiu daca vei trece MOT-ul cu xenon after market.

PS: Si atata timp cat ai montat un kit aftermarket de xenon, poti schimba oricand becurile, pretul unui set invartindu-se pe la 150 ron. Asa ca poti lua kit de 4300k si un set de becuri de 6000k si le folosesti cum vrei.

ventura

Si uite si un video practic cu temperaturile de culoare la xenon:

[youtube=425,350]NjMgnPSK6IY[/youtube]

tnt

Nu recomand nimanui xenon de 10000k sau peste. Are un prieten pe un BMW si vreau sa spun ca proiectoarele de la 307-le meu dau mai multa lumina decat faza lui scurta.

Eu consider ca 6000k sunt perfecte.

dadu

#8
Nu mai stiu dar cred ca cel mai bun era cel de 6000 k, la 50 w. Cele standard au 4300 k la 35 w.
Cautati pe net tabele cu kelvini/lumeni/candella si acolo aveti raspunsul.


LE: am gasit -  erau la 5000k cu 3000 lumeni, cele de 6000 k sau 2900 lumeni si in continuare scade valoarea lor.

5000 kelvin 3000 lumens
6000 kelvin 2900 lumens
8000 kelvin 2900 lumens
10000 kelvin 2300 lumens
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Vlad01

Mie toate kit-urile astea aftermarket mi se par un fel de nimic fata de xenon-ul de fabrica. Mi se par doar niste becuri albe si atat...prefer halogenele  :001_smile:

Gabriel

Am mers ieri seara cu un Golf 5 cu xenoane aftermarket. Erau puse de 2 ani pe masina. Cand am trecut inapoi pe leul meu am avut impresia ca mi-au schimbat becurile cu niste luminari.

Dior


@Ventura Nu-mi pasa de MOT ca schimb imediat becurile si mai ales ca aici nu cred ca interzice cineva schimbarea becurilor. Gasesc si in magazin becuri cu putere 80% sau stiu eu. Problema mea e alta. Nu-mi pasa cum arata ca nu asta ma intereseaza. Eu am o faza scurta vai de ea poate si din cauza aparatoarelor. Parca ma tenteaza 6000k dar imi zicea cineva care are ca ii pare rau ca nu a gasit sa-si cumpere de 4300 ca ofera mai multa lumina.

  @Dadu care e diferenta dintre 4300k 35w si 4300k 50w??

   @AIR  acum serios vorbind crezi ca instaland un kit poate deranja pe cineva? Eu din 5000km facuti anul asta in Romania cel putin 3000 au fost facuti noaptea. Problemele reale sunt cei care merg cu faza mare, cei care nu au reglate farurile si care cauta farfurii zburatoare, smecherii care scurteaza curbele fara vedere si cei care depasesc in aceleasi curbe periculoase.
 
   Preturile kit-ului intradevar pornesc de la 140ron pe cand becurile de rezerva nu sunt scumpe deloc. Cred o sa-mi iau un 4300.


dadu

4300 k sunt de 35 de watti iar cele de la 5000 in sus (sau 6000 k nu mai stiu sigur) sunt de 50 watti. Becul normal e de 55 watti.
Mai exista riscul sa primesti erori de bord din cauza diferentei de consum la cele de 35 w fata de 55 w, cat ar trebui sa-ti consume.
In orie caz, 5000 sau 6000 k cred ca e cea mai buna alegere.
Tot ce m-a interesat despre xenon la vremea respectiva ma gasit pe  doua situri englezesti dar nu mai stiu care sunt. Daca mai cauti pe net sigur le vei gasi.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Dior


  La asta nu m-am gandit. Eu am gasit si 4300k cu 50w dar parca ma bucuram ca imi consuma mai putin :D Cat despre 5000k. Nu am vazut asa ceva. Sincer sa fiu mai bine iau 4300 sa fie ca de fabrica si daca nu o sa-mi placa o sa iau niste becuri de 6000k cum zicea ventura. Oricum asa de forma parca imi vine sa cumpar si niste becuri de 25000k :D(nu sa le folosesc la drum:P) 

 

tnt

Sa inteleg din discutiile astea ca balasturile de la 4300k merg fara probleme cu becuri de 12000k??