Menu

Afiare Mesaje

Aici putei vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afiate doar mesajele fcute n seciuni n care avei acces.

Afiare Mesaje Menu

Subiecte - Gabriel

#3
301 / Peugeot 301 - noul seria 3 în România
Octombrie 19, 2012, 08:37:46 P.M.
Am făcut publice în premieră detaliile tehnice, prețurile și achipările lui Peugeot 301 în România.
Peugeot 301 ar trebui să fure din clienții Loganului, mai exact acei clienți care vor o mașină ieftină și spațioasă dar nu au încredere în Logan sau nu le place cum arată. Senzația mea este că dacă lansau mașina asta anul trecut în România făceau o treabă muuult mai bună, așa au pus 301 față în față cu un Logan redesenat și reîmprospătat.
Îmi place tare cum arată, cel puțin în poze. La prima veder pare ieftin dar dacă te uiți cu atenție primul nivel de echipare e cam forțat: nu are nici radio și nici aer condiționat plus că opționalele îmi par cam scumpe. În schimb pare o mașină a naibii de spațioasă.
#4
Am posibilitatea sa aduc unul sau mai multe seturi de faruri pentru 206/206CC cu Angel Eyes la un pret cu discount special.
Pe site-ul topauto.com ele costa 189 euro + cheltuieli de transport. Pot sa le aduc la 149 euro + cheltuieli de transport (aprox 20 euro).
Din pacate nu stiu cat tin nemtii oferta.

#6
Jurnal de bord / Buburuza | 206 1.6 110CP
Martie 30, 2009, 11:41:26 A.M.
De ceva timp tot analizam ofertele de pe piata.  Binenteles ca tot dupa leuti ma uitam si avand in vedere situatia economica m-am orientat spre ceva usor de intretinut. De la MyCar am achizitionat in leasing operational un 206 1.6e 110cp. Dotare: airbag-uri frontale si laterale, ABS, EBD, clima, oglinzi electrice si incalzite, computer de bord, radio-CD cu comenzi la volan.
La prima intalnire cu ea am avut prima surpriza placuta: masina arata impecabil si nu facuse nici un km in tara, tara de provenienta fiind Franta. Pur si simplu arata impecabil si inca mai miroase a nou in ciuda celor aproximativ 44.000 km de pe bord.
La achizitionare am avut un mic clenci cu vanzatorul pentru ca nu avea reviziile la zi si aveau pretentia sa platesc eu revizia. N-am inteles prea bine ideea, eu stiu cand vinzi o masina trebuie sa fie in conformitate cu regulile pe care tu insuti le impui pentru pastrarea garantiei. Dupa usoare discutii a fost facuta o revizie de tip A pe cheltuiala lor.
Prima impresie: nervoasa. Si asta imi place. Suspensia e dura dar sta al naibii de bine pe drum, mult mai bine decat primul 206 si 307-le la care am renuntat recent.
O surpriza placuta au fost anvelopele. Pe spate am Continental PremiumContact dar nu despre astea e vorba. Pe fata am privit cu neincredere la o pereche de Kleber DYNAXER HP2. N-am avut ocazia sa le testez in conditiile de umed dar pe uscat au fost o surpriza: scartaie destul de greu si recapata repede aderenta. Pe curbe luate in forta se comporta foarte bine avand in vedere ca nu sunt o marca premium. Problema e ca sunt zgomotoase. Oricum voi face efortul sa trec pe jante de aliaj de 16 si atunci voi schimba si anvelopele.
Deci in mare masina se comporta exemplar iar faptul ca e nervoasa e pe gustul meu.
#7
3008 / 3008 - Primele impresii
Decembrie 22, 2008, 01:59:19 A.M.
Deoarece Peugeot 3008 a devenit o certitudine am creat o cegorie pentru el. Pentru inceput ne vom face o prima impresie dupa fotografii, mai tarziu, dupa lansare, sper sa avem si membri posesori de asa ceva.










#8
308 / 308 CC e oficial
Iulie 11, 2008, 02:29:08 A.M.
Articolul il pueti citi aici.
Galeria foto o puteti vedea aici.

Nu stiu ce parere aveti voi dar, chiar daca multi probabil vor spune ca nu e nici o revolutie, 308 CC vine cu niste solutii tehnice noi. Se vede ca Peugeot la tratat cu atentie si a luat fiecare amanunt la bani marunti. Daca nu ma insel sistemul de climatizare din scaune e primul din lume la aceasta clasa. De asemea, airbag-urile pentru cap sunt oferite in premiera pe un CC.
#9
407 / Placerea de a conduce reinoita ... noul 407
Mai 27, 2008, 04:24:16 P.M.
comunicatul tradus si adaptat aici




#10
407 / Motorizari 407
Aprilie 07, 2008, 09:00:49 A.M.
Am condus mai multe dintre motorizarile de pe 407 si va invit sa ne dam aici cu parerea despre ele. Astfel, daca cineva doreste sa-si ia un 407 va putea sa-si faca o idee despre ce sa aleaga.

2.0 benzina - un motor corect pentru cei care nu fac multi km. Raspunsul la pedala este instant, acceleratiile sunt bune, reprizele necesita mestecatul in cutie.
1.6 HDi - fara nici un pic de valente sportive dar nu face deloc gaura in buget.
2.0 HDi - la aproape toate masinile conduse era  usoara intarziere la apasarea pedalei de acceleratie. Ultimul condus facea parte din noua serie de motoare cu sistem de injectie Delphi in loc de Siemens. Lucrurile au luat o turnura favorabila. Raspunsul la pedala este mult mai bun. Reprizele sunt peste aspiratul benzinar de aceiasi cilindree dar tot nu este un motor care sa dea valente sportive.
2.7 HDi - care vine numai in combinatie cu BVA6. Motorul este foarte potent. Trage zdravan si e oarecum brutal. In ciuda puterii si cuplului mare vai sti intotdeauna ca sub capota se afla un diesel. Cutia BVA6
3.0 benzina - aici nu e nevoie sa zic prea multe, colegii care au avut ocazia sa se dea cu masina colegului 407SW stiu despre ce e vorba. Cutia de viteze BVA 6 il pune in valoare. E silentios, puternic si liniar, un motor de gentleman.
2.2 HDI 170 CP - sambata am mers a doua oara cu un 407 cu motorul asta. De departe mi se pare cel mai bun diesel de la Peugeot. Are doua turbine: una intra la 1400 rpm cealalta la 300 rpm. Liniar aproape ca un benzinar. Motorul te surprinde prin elasticitate iar de la 3000 de ture parca trage mai bine chiar daca cuplul maxim e decalarat a fi la 1500. Poti sa-l duci linistit pana in 5000 rpm, plaja de turatii pe care trage fiind enorma pentru un diesel. De departe dieselul de la Peugeot care-mi place cel mai mult.
#11
4007 / Preturile si echiparile Peugeot 4007
Martie 24, 2008, 11:55:57 A.M.
Suntem primii care anuntam preturile si dotarile pentru 4007 in Romania. Le gasiti pe prima pagina a portalului.
Va invit aici sa discutam despre oferta Peugeot 4007 in Romania.
#12
308 / Peugeot 308 SW
Februarie 18, 2008, 09:23:48 P.M.
Peugeot 308 SW e aproape de lansare. Peugeot a facut publice primele informatii si primele fotografii ale modelului de serie.
Articolul complet aici
Galerie foto aici
#13
Vanzari/cumparari diverse / Regulamentul sectiunii
Ianuarie 26, 2008, 10:37:34 P.M.
Atentie: in aceasta sectiune se posteaza doar anunturi de vanzari/cumparari diverse. Pentru tranzactii ce tin de auto, moto, piese de schimb, accesorii si consumabile, anunturile se posteaza aici.

Extras din Regulamentul forumului Club Peugeot Romania
CAP.1, ART.24 Regulamentul sectiunii Vanzari/cumparari auto/moto si al sectiunii Vanzari/Cumparari diverse: sectiunea are regim de mica publicitate si este destinata tranzactiilor ocazionale. Postarea in aceasta sectiune se face respectand urmatoarele reguli:
- trebuiesc furnizate cat mai multe caracteristici ale produsului;
- in cazul vanzarilor auto/moto trebuie sa se specifice corect anul fabricatiei, kilometri parcursi, echiparea;
- trebuie specificat pretul.
#14
Vanzari/cumparari auto/moto / Regulamentul sectiunii
Ianuarie 26, 2008, 10:34:38 P.M.
Atentie: in aceasta sectiune se posteaza doar anunturi de vanzari/cumparari auto, moto, piese de schimb, accesorii si consumabile.

Extras din Regulamentul forumului Club Peugeot Romania
CAP.1, ART.24 Regulamentul sectiunii Vanzari/cumparari auto/moto si al sectiunii Vanzari/Cumparari diverse: sectiunea are regim de mica publicitate si este destinata tranzactiilor ocazionale. Postarea in aceasta sectiune se face respectand urmatoarele reguli:
- trebuiesc furnizate cat mai multe caracteristici ale produsului;
- in cazul vanzarilor auto/moto trebuie sa se specifice corect anul fabricatiei, kilometri parcursi, echiparea;
- trebuie specificat pretul.
#15
207 / Ce versiune de 207
Ianuarie 23, 2008, 01:05:34 P.M.
Gama 207 pare acum completa. Noutatile sunt SW RC si SW outdoor. Voi ce ati alege? Eu sigur si fara dubii optez pentru SW RC. Motor nou, tehnologie noua, performante extra si un consum uman.

Galerii foto: 207 berlina, 207 CC, 207 SW, 207 RC, 207 SW RC, 207 SW Outdoor.
#16
207 / Peugeot 207 SW Outdoor
Ianuarie 23, 2008, 01:23:25 A.M.


Anul trecut Peugeot surprindea cu un concept nou pentru multi: 207 SW Outdoor. Conceptul prefata formele viitorului Sport Wagon al noului 207 si pleca de la ideia unei masini pentru o familie tanara si activa, o masina cu o tinuta exceptionala pe asfalt dar care poate face si scurte incursiuni pentru un picnic in natura. De fapt conceptul nu era nou pentru Peugeot, 207 SW Outdoor fiind reincarnarea lui 206 SW Escapade, prototipul care avea sub capota un motor FlexFuel functionand atat cu etanol cat si cu benzina.

Acum 207 SW Outdoor a devenit masina de serie si de putin timp poate fi configurata pe site-ul francez al producatorului. In materie de securitate masina vine standard cua airbag-uri frontale, laterale si cortina, impreuna cu ABS, EBD si AFU (asistenta la franarea de urgenta), retrovizoare electrice cu degivrare. Si in materie de confort lista echipamentelor standard este impresionanta: toate geamurile laterale electrice secventiale, aer conditionat automat bizonal cu filtru de carbon activ, regulator/limitator de viteza, directie asistata variabila, parbriz atermic si insonorizat, ordinator de bord si imensul pavilion vitrat care mareste senzatia de spatiu interior. Pana aici pare a fi un 207 SW in echipare premium si, asa cum era de asteptat, pe modelul de serie nu se regaseste nici tractiunea integrala si nici tapiteria luminescenta de pe concept. 207 SW Outdoor are in plus fata de SW pragurile si aripile protejate impotriva lovirilor accidentale plus partea inferioara din fata si din spate redesenate pentru a nu suferi in cazul unor loviri accidentale. Pare o masina perfecta pentru jungla din traficul romanesc si pentru drumurile noastre care atunci cand nu sunt stricate sunt in reparatie.

Sub capota poate intra un motor la alegere intre cele doua pe benzina sau celelalte doua pe motorina: 1,4 VTi 95 CP, 1,6 VTi 120 CP, 1,6 HDi 90 CP si 1,6 HDi FAP 110 CP. Motorul pe benzina de 120 CP poate fi cuplat si la o cutie de viteza automata cu 4 trepte, restul fiind disponibile doar cu transmisie manuala in 5 trepte.

207 SW Outdoor completeaza familia 207 pana acum compusa din 207 berlina, 207 CC, 207 SW, 207 RC si 207 SW RC. Din pacate in romania nu sunt disponibile decat variantele berlina, CC si RC. Le asteptam cu nerabdare pe celelalte.

GALERIE FOTO / ARTICOL
#18
207 / Fiabilitate 207
Ianuarie 11, 2008, 12:23:31 A.M.
Din surse neoficiale dar demne de incredere am aflat ca 207 ii calca pe urme lui 406 la fiabilitate. Pentru 207 nu se cunosc inca probleme de fabricatie  sau conceptie, parese ca problemele aparute in garantie sunt foarte putine, iar in intervalul post garantie au aparut probleme minore. Exceptia a fost motorul 1.6THP de 175 CP caruia ii cam crapa motorul datorita unor aliaje noi. Problema a fost remediata.
Daca posesorii de 207 au alta parere sunt invitati sa posteze aici. Daca sunt de acord cu afirmatia anterioara, pot face acelasi lucru.
#20
Peugeot vs... / Peugeot 308 vs Kia C'eed
Decembrie 16, 2007, 11:43:04 A.M.
Plecand de la valul de simpatie pe care presa il revarsa asupra modelului corean si de la urmatorul articol aparut in Top Gear, va supun atentiei acest versus. Din punctul meu de vedere este incorect, poate mai corect ar fi fost C'eed vs 307, pentru ca mie C'eed mi se pare a fi un 307 facut in stil corean, cu elemente copiate de la diverse marci. Am mers cu masina si, in afara de pret, nu vad nimic deosebit la ea. Nu e genul de masina pentru care sa faci o pasiune iar dieselul e totl lipsit de rafinament. Masina n-are nimic original, n-are suflet absolut deloc.

         
#21
Probleme, solutii si date tehnice / Modulator FM
Noiembrie 28, 2007, 10:05:35 P.M.
Deoarece incepusem sa ma enervez sa tot scriu CD-uri iare dupa prima auditie constatam ca as fi pastrat doar una-doua melodii, am hotarat sa fac un upgrade la sistemul audio. A, si nu-mi mai mergea CD-ul 4 de la magazie + ca mi s-a blocat magazia de vreo doua ori. Ce-i drept e ca-si revenea daca opream motorul si statem 30 secunde "pe bara" apoi porneam din nou dar era destul de enervant. M-am gandit sa-mi iau un CD player destept care sa citeasca si mp3 dar nu vreau sa renunt la comenzile din spatele volanului. Singura solutie ramasa era un modulator FM dar am auzit mai multe lucruri naspa despre el decat bune. M-am riscat in momentul in care am gasit unul care stie sa citeasca TAG-urile mp3 si sa le transmita prin RDS pe displayul masinii. L-am cumparat de pe net, a costat 149 lei + transport 15 lei.
Primele impresii:
pro: 1. citeste si memorii flash si carduri SD, i-am luat un card de 2 Gb si in viitor voi lua si un SD pe care sa pun suedezele mele melodii de suflet
2. are telecomda daci poate fi controlat chiar daca-l pui in priza din spate
3. citeste din subdireactoare
4. functie repeat
5. bookmark, adica inainte de a opri motorul pui un bookmark din telecomada iar la urmatoarea pornire va canta de la secunda memorata
6. 205 frecvente FM multiple selectabile, toata banda FM 88-108MHz + 7 memorii pentru frecvente
7. display LED, afiseaza: numar total melodii, numar melodie curenta, frecventa, numar memorie canal, volum (7 trepte), modul de repetare a melodiilor, timp ramas pana la sfarsitul melodiei
8. functie RDS (Radio Data System) pentru afisarea informatiilor pe displayul masinii
9. redare MP3 + WMA
10. sloturi: USB, SD, MMC, Jack Stereo 2,5mm, cu cablu 3,5mm inclus (tip casti)
11. functie Fast Forward & Rewind: 2x, 5x, 10x
12. poate repeta doar un anumit pasaj din melodie
13. taste foarte usor de manevrat. Daca-l pui in priza dintre scaune schimbi piesele fara sa te uiti la el
14. la mers in coloana pot asculta si prietenii "radioul tau"
15. surprinzator de bine ansamblat si finisat pentru o chinezarie. E dintr-un plastic lucios a la iPhone si lasa impresia de calitate.

anti:
1. sunet doar OK cu un + doar pentru bas care e destul de clar, in rest nimic stralucit dar nici sistemul audio de pe 307 nu-i tocmai o referinta
2. nu-i vina lui dar cand bagi in marsarier cam ajunge schimbatorul de viteze la el. De fapt ajunge cam in orice bagi in priza aia.
3. trebuie folosit un memory stick scurt, macar sa nu dauneze designului ca sa nu mai zic ca e incomodeaza cand pui/iei ceva din spatiul dintre scaune

#22
Ok, stiu, nu cred ca e cine stie ce de comparat aici, dar am gasit filmuletul asta si poate legam o discutie pe marginea lui.

[youtube=425,350]0N5Em0Km9Bs[/youtube]
#23
308 / Preturi si dotari Peugeot 308
Octombrie 22, 2007, 12:05:26 P.M.
Iata ca suntem primii din tara   :punk: care intra in posesia preturilor si dotarilor modelului 308. Multumim Coyote!  :clap: :clap: :clap:

Aici vom discuta pe marginea acestui subiect.
Eu trebuie sa ma mai adun un pic pt ca aproape am intrat in fibrilatie.  :biggrin:
#24
Jurnal de bord / Aurica -307SW-
Martie 04, 2007, 08:40:19 P.M.
Fetita lu' tata a implinit ieri 36678 km din care 8878 i-am facut impreuna. Poate vreo 50 i-a facut fara mine dar cred ca ma va ierta, stie ca n-am avut incotro, am fost strans cu usa si Carmen e sotia mea.
In toti kilometrii astia mi-a papat circa 2650 lei numai benzina, adica un consum mediu de 9,6 l/100km, ceea ce nu-i rau pentru ca viteza medie a fost de 36km/h, cei mai multi prin oras si la temperaturi care nu avantajeaza consumul. Si pe langa toate astea a mai beneficiat din cand in cand si de o "curatare de injectoare" la 6000 rpm. De ce? Pentru ca poate!  ;D
Masina a intrat in posesia mea pe cand avea 27800 km. Cu toate ca pusesem ochii pe ea de cava timp, soarta a facut sa intre in posesia mea nu tocmai in conditiile la care speram, adica dupa un accident soldat cu dauna totala. Si cum experienta cu 206sw fusese una placuta, m-am orientat tot spre Peugeot.
Fetita a venit destul de dotata:
- computer de bord
- clima
- scaune incalzite
- faruri automate
- stergatoare automate
- cd-player cu magazie si comanda pe volan
- pilot automat
- oglinzi rabatabile electric si incalzite
- pavilion vitrat
- geamuri electrice secventiale fata si spate
- oglinda interioara heliomata
- sertare de depozitare sub scaunele fata
- ambele scaune fata reglabile pe inaltime
- jante din aliaj de 26
- discuri frana fata si spate
- ABS, ABD, ASR
- si bombana de pe tort, motor de 2 litri benzina 140cp

La trecerea de la 206SW in 307SW printr-o Dacie (pt scurt timp) si un accident impactul a fost puternic. Atat de puternic incat primii 40 km de la reprezentanta acasa i-am facut cu maxim 90km/h si mai mult pe pilot automat. Mi se parea mare si puternica. Intre timp m-am obisnuit cu ea si nu mai pare asa mare (cu toate ca e mult mai greu de parcat fata de un 206sw) si nici asa de puternica, ba chiar parca as mai vrea niste ponei macar. Motorul, cu toate ca nu e ultimul racnet in materie, are ceva ce nu regasesti decat la motoarele pe benzina aspirate: rafinament. Urca usor in tur, poti sa mergi la promenada in treapta a 5 cu 1000 rpm, sau poti sa-l faci sa urle cand schimbi la 6000 rpm. Si trebuie sa-l turezi un pic daca vrei sa-i simti herghelia. La 3000 rpm deschide ochii si trage aer in piept iar la 4000 parca-l auzi urland de bucurie, iar la schimbarea treptelor la 6000 se intampla un lucru minunat, simti cum masina zvacneste inainte.
Suspensia ar spune unii ca e prea tare, eu as spune ca, alaturi de directie, e comunicativa si intotdeauna iti va spune pe unde calca roata si daca are vreo tendinta de subvirare (mai des) sau supravirare (mai rar). Pana acum am avut jantele incaltate numai cu gume de iarna Nokian Hakkapeliitta 1, foarte bune pe zapada, noroi, macadam si sub 5 grade celsius dar cu flancurile moi ce nu incurajeaza abordarea agresiva a curbelor, pe scurt n-am reusit sa ridic in are roata spate de pe interior. Dar urmeaza niste Pirelli de vara numai bune de atacat curbele.
#25
Uitandu-ma la prognoza meteo si la martisorul din piept, m-am gandit ca pe la sfarsitul saptamanii sa schimb incaltarile masinii.
Dupa ce am tot facut slalom printre oferte am ramas cu un singur lucru, niste dungi accentuate pe frunte, denumite in mod sadic riduri.
De incruntat m-am incruntat dar parca Sava sau Matador tot n-as fi luat (mama ce ma inspira martisorul asta).
Si atunci a venit salvarea! Fara nino-nino si albastru-albastru, dar cu un Volvo S40, proaspat trecut de la jante de 16 la 18 (vai de vertebrele lui). In urma operatiunii au ramas 4 anvelope Pirelli P/7, doua foarte putin uzate, doua ca si noi, depozitate stiintific in pungi de plastic timp de 3 luni. Dupa ce le-am studiat si am ajuns la concluzia ca-s oaaaauuuu..... profil asimetric, indice de viteza W adica 270 km/h, am tras aer in piept si am intrebat pretul: 5 milioane toate 4. Avand in vedere ca unele noi sunt aproape 200 euroi bucata ... ma pregatesc sa ma duc la service hotarat sa le pun pe cele putin uzate pe spate si pe cele bune pe fata. Numai ca am citit pe undeva pe net ca nu-i bine, cele mai bune trebuiesc puse pe spate iar cele mai uzate pe fata. Cica daca-ti fuge spatele de pe traictorie e mai greu de controlat decat daca-ti fuge fata. Pe buuunneee!? Mie intotdeauna mi s-a parut mai greu de controlat o punte fata naravasa. Si cu uzura cum ramane? Dupa un timp anvelopele de pe fata nu vor fi atat de uzate incat sa trebuiasca sa cumperi altele? Eu cred ca-i o ineptie debitata de unul care vinde cauciucuri. Dar daca ma insel?
Sfaturi? Pareri? Opinii?
#26
Alte modele / Istoria lui 205
Februarie 28, 2007, 09:50:48 P.M.
205 a fost modelul datorită căruia se consideră că norocul şi-a întors faţa către Peugeot. Înainte de 205 Peugeot era considerat cel mai conservator producător auto din Franţa datorită faptului că maşinile reprezentative pentru marcă erau 504 şi 505, recunoscute ca fiind foarte bune dar plictisitoare. Bazele lui 205 au fost puse oadată cu preluarea în 1978 a constructorului Simca de către grupul PSA, Peugeot primind odată cu brandul Simca şi experienţa acestuia în vânzarea de maşini mici. 205 se lansează în 1983 şi va fi produs până în 1998 devenind cel mai de succes hatchback al anilor 80. Iniţial 205 a primit motoarele “Douvrin”, acestea fiind produse aproape integral din aluminiu împreună cu Renault şi putând fi găsite şi pe mai vechiul Peugeot 104. Mai târziu 205 a primit motare din seria XU şi TU, produse de PSA, cu capacităţi cilindrice de la 954 cmc până la 1905 cmc, pe benzină cu injectie sau carburator şi diesel. De remarcat motorizările XUD7 şi XUD9, considerate de mulţi ca fiind cele mai bune motoare diesel, oferind performanţe mai bune decât multe motoare pe benzină de aceiaşi capacitate dar un consum mai mic de combustibil.
La începutul anilor 90, apare 205 DTurbo cu o caroserie în 3 uşi, jantele şi interiorul modificate, cu mai puţine instrumente de bord dar cu 80 cp obţinuţi dintr-un XUD7 cu turbină dar fără intercooler. Rezultatele obţinute cu acest motor au dus la un progres firesc al motorului XUD9 diesel. Acesta a beneficiat de turbină şi intercooler, performanţele şi rafinamentul fiind mult peste motoarele diesel ale concurenţei.
205 a fost un succes instantaneu, elementele din designul său regăsindu-se pe modelele Peugeot lansate ulterior. Până la ieşirea din producţie, micul leu nu a primit nici un face lift adevărat, doar o redesenare a bordului în 1988 şi uşoare modificări ale portierelor şi blocurilor optice spate în 1990, odată cu introducerea catalizatorului.
Producţia a fost micşorată progresiv, Peugeot 106 şi 306 lansate la începutul anilor 90 trebuind să preia din segmentul de piaţă ocupat de 205, iar în 1998 producţia a încetat. La presiunea pieţii Peugeot a fost obligat să grăbească lansarea lui 206, care a devenit înlocuitorul firesc al lui 205. Peste 5,278,000 de unităţi Peugeot 205 au fost produse.
Peugeot 205 GTI
Versiunea GTI a fost cel mai popular “hot hatch” al vremii, venind cu două motorizări, de 1,6 litri şi 1,9 litri. Comparat cu maşinile moderne, 205 era dificil de pilotat dar oferea o experienţă grozavă la volan.
205 1.6GTI trimitea spre roţi 105 cp, iar în 1987 cilindrii motorului au primit valve mărite de la motorul de 1.9, puterea crescând la 115 cp. Motorul de 1,9 litri producea 130 cp iar după adăugarea convertorului catalic puterea a scăzut la 122 cp. În plus faţă de 205 1.6GTI, modelul cu motor de 1,9 litri mai avea scaune acoperite parţial cu piele (doar stofă la 1.6), discuri de frână pe toate roţile (1.6 avea tamburi pe spate) şi jante de 15 inchi din aliaj (14 inchi la 1.6)
Fanii mărcii şi cei pasionaţi de hot hatch-uri susţin că spiritul GTI din 205 nu s-a mai regăsit în nici un alt model produs de Peugeot sau concurenţă. Peugeot 205 a primit şi o versiune decapotabilă, desenată şi parţial ansamblată de Pininfarina, cunoscut ca 205 CJ sau CT în Franţa. Versiunea CTi prelua jantele si aripile de la 1.6 GTI iar mai târziu va primi şi motorul de 1,9 litri cu catalizator.
În 1984, celebra publicaţie auto Motor Trend din Los Angeles lansa ştirea că, datorită succesului de pe piaţa europeană şi a imaginii bune pe care o avea marca în SUA la acea vreme, Peugeot intenţionează lansarea lui 205 GTI pe piaţa americană. Ştirea a fost infirmată iar mai târziu, în 1991, Peugeot s-a retras de pe piaţa auto a Statelor Unite. La începutul anilor 90, vânzările de GTI au suferit o grea lovitură datorită primelor de asigurare foarte mari, 1.6 GTI ieşind din fabriecţie în 1992 . Modelul 1.9 GTI a primit un catalizator pentru a se putea vinde în continuare, lucru care l-au costat câţiva cai putere.
ÃŽn total au fost produse 332,942 GTI-uri ÅŸi 72,125 decapotabile.
Peugeot 205 Rallye
Din 1988 până în 1992, Peugeot a vândut o variantă numită 205 Rallye, motorizată şi produsă de divizia “Peugeot-Talbot Sport”. Modelul a fost poziţionat ca o alternativă la GTI, mai ieftin de cumpărat şi întreţinut. Motorul era unul de 1,1 litri cu capacitatea cilindrică mărită la 1294 cmc, arbore cu came sport şi două carburatoare Weber. Astfel dopat din motor ieşeau 103 cp la nici mai mult nici mai puţin de 6800 rpm. Maşina a primit şi suspensia faţă de pe 1.9 GTI cu discuri ventilate şi suspensia spate de pe 1.6 GTI. Maşina a fost “dezbrăcată” de tot ce înseamna sistem audio, electric sau alte dotări de “lux”, greutatea fiind scăzută la doar 794kg. Toate aceste modificări i-au dat lui 205 Rallye un caracter spartan, care alături de faptul că era destul de greu de condus (dar incitant) şi necesita turaţii ridicate pentru a dezlănţui herghelia de cai putere, l-au facut prea puţin popular în rândul amatorilor de GTI. Aproximativ 30.000 de exemplare au fost produse, toate vândute doar în Franţa, Belgia şi Olanda. Din cauza asta şi al faptului că multe au fost accidentate pentru că erau greu de pilotat, e aproape imposibil să mai găseşti un 205 Rallye în stare bună, cei care deţin modelul îl păstrează pentru ca nu e departe momentul când va deveni o maşină clasică rară.
Elementele de design distincte pentru 205 Rallye sunt aripile faţă (diferite faţă de GTI), jantele de oţel vopsite în culoarea caroseriei, curcubeul Peugeot-Talbot aplicat cu autocolant pe grila faţă şi pe spate, interiorul spartan cu logoul Peugeot-Talbot aplicat pe scaunele faţă. A fost disponibil doar în culorile alb sau galben.
Din 1990 până în 1992, Peugeot a construit şi o versiune 205 Rallye cu motor de 1,9 litri. Au fost produse aproximativ 1000 de exmplare ce au fost vândute doar în Germania pentru că motorul de 1,3 litri nu corespundea normelor rutiere germane. 205 1.9 Rallye avea 105 cp, lămpile spate şi de semnalizare modificate şi era mai greu cu 150 kg. Astăzi acest model este şi mai greu de găsit decât 1.3 Rallye.
În Anglia s-a vândut o versiune Peugeot 205 Rallye cu motor de 1,6 litri.
După 205, Peugeot a folosit denumirea “Rallye” şi pentru 106 şi 306.
Peugeot 205 T16
Acesta este modelul care a câştigat Raliul Marii Britanii pilotat de legendarul Ari Vatanen.
Pentru a omologa maşina în grupa B de raliuri, Peugeot trebuia să producă cel puţin 200 de exemplare capabile să circule pe drumurile publice. Fotografia care înfăţişa cele 200 exemplare la un loc a făcut iscat valuri la acea vreme circulând zvonul că ar fi fost un fals. În realitate au fost produse 214 exemplare.
205 T16 de stradă era dotat cu acelaşi motor transversal care se găsea pe maşina de competiţii, aceiaşi tracţiune integrală, dar avea mai puţini cai putere, în jur de 200. “T” venea de la turbo iar 16 de la cele 16 valve ale motorului cu 4 cilindri de 1,8 litri. În mare similar cu 205, T16 avea aripile faţă modificate şi tot spatele, pentru a găzdui motorul amplasat central. Complexul tren de rulare de pe maşina de raliu a fost păstrat pentru a se supune regulilor de omologare alei Grupei B.
Alte versiuni ale Peugeot 205 GTI au fost produse în serii limitate.
În 1990 au ieşit de pe liniile de montaj 600 de exemplare 205 GTI Miami vpsite în culorile Miami Blue şi Sorrento Green. 300 erau GTI 1.6 din care jumatate vopsite în albastru şi jumătate în verde. Celelalte 300 erau GTI 1.9, 150 albastre şi 150 verzi.
Griffe” a fost o ediţie limitată vândută doar în Franţa, Germania şi Olanda. S-au produs aproximativ 3000 de exemplare vopsite într-un verde deschis, aveau ABS, jante din aliaj gri-închis cu spiţele argintii şi interiorul din piele neagră.
205 1FM a fost o serie de 25 de exemplare produse în 1992 cu ocazia aniversării de 25 de ani a “Radio 1”. Au fost numerotate individual cu o plăcuţă de alamă. Erau negre cu jante din aliaj gri-închis şi spiţe argintii, dotate cu ABS, aer condiţionat, catalizator, interior din piele neagră, servo-direcţie, închidere centralizată şi un sistem audio cu magazie de CD-uri şi boxe în spate special conceput de Clarion. Maşinile erau personalizate cu logo-ul “Radio 1” iar una din ele a fost oferită ca premiu al unui concurs radiofonic.
#27
Alte modele / Inca rupe inimi
Februarie 28, 2007, 09:44:02 P.M.
Peugeot 406 a fost produs în peste 1,5 milioane exemplare, din 1996 până în 2004 în trei variante de caroserii: berlină, break şi coupe. Este descendent direct al modelului 405, de la care a pastrat si silueta elegantă, fiind construit pe aceiaşi platformă cu Citroen Xantia, fără suspensia hidropneumatică.
Cele mai multe 406 vândute erau propulsate de motoare diesel, fiind cea mai vândută maşină cu motor diesel din Europa. Iniţial motoarele pe 406 erau 1,8L benzină, 2,0L pe benzină şi 1,9L diesel. În scurt timp au fost introduse şi 2,1L turbo-diesel de 110 cp, 2,0L turbo benzină şi 3,0L V6 benzină. În 1999 motoarele turbo-diesel au fost înlocuite de noile motoare Hdi, mult mai silenţioase, ecologice şi cu un consum mai mic de aproximativ 25%.
Chiar dacă 406 nu a fost promovat ca şi un automobil sportiv, motoarele îl făceau competitiv din punctul de vedere al performanţelor. Cu motorul V6 de 3,0L, 406 reuşea să lase în urmă multe maşini promovate ca fiind sport. Masurătorile de acceleraţie de la 0 la 100 km/h efectuate de-a lungul timpului cât s-a produs 406, arătau timpi de la 8,5 secunde până la 6,9 secunde, record obţinut de celebra publicaţie din Marea Britanie, Top Gear.
Jurnaliştii au apreciat că 406 era mai plăcut de condus, mai agil şi mai stabil decât contemporana Honda Accord, rămânând în acelaşi timp şi îndeajuns de confortabilă pentru parcurgerea unor distanţe lungi. 406 era considerat net superior faţă de Opel Vectra şi Ford Mondeo. Din punctul de vedere al calităţii de ansamblare, 406 a făcut un pas uriaş faţă de 405, fiin deseori comparat cu BMW seria 5 şi Mercedes CLK. Datorită faptului ca 406 era mai mare şi mai greu decăt majoritatea competitorilor, motorizările pe benzină erau criticate pentru că nu erau foarte economice, consumul fiind totuşi decent. În ciuda faptului că Renault Laguna şi Ford Mondeo aveau şi versiuni de caroserie hatchback, 406 nu a fost produs intr-o asemenea versiune dar se pare că acest lucru nu i-a influenţat prea mult vânzările. Sora lui 406, Citroen Xantia, a fost vândută doar în versiune hatchback.
Mult apreciatul 406 Coupe a fost desenat de designerul italian Pininfarina, fiind propulsat de motorul de 2,0L 4 cilindri în linie sau 3,0L V6, ambele pe benzină, iar din 2001 şi cu motorul de 2,2L Hdi.
În Marea Britanie 406 a fost un succes uriaş, aici fiind construit în uzinele moştenite de la Chrysler Europe. 90% din maşinile produse în Anglia au ajuns maşini de firmă, multe companii având flote întregi numai de 406. Astfel a fost depăşit succesul dobândit cu 205, cel mai vândut Peugeot până în acel moment.
406 nu a fost comercializat în SUA, după eşecul suferit cu 405 pe piaţa americană.
În anul 2004 a încetat producţia de 406 şi se pare că succesorul 407 i-a moştent succesul în ciuda designului total diferit.
De-a lungul celor 8 ani de producţie, 406 a fost propulsat de următoarele motoare:
- 1.6 L benzină 4 cilindri în linie (comercializat doar în Franţa) - 90 cp
- 1.8 L benzină 4 cilindri în linie - 110 cp
- 2.0 L benzină 4 cilindri în linie - 136 cp
- 2.0 L benzină 4 cilindri în linie turbo - 150 cp
- 2.2 L benzină 4 cilindri în linie - 150 cp
- 3.0 L ES9 benzină V6 - 190 cp şi 210 cp
- 1.9 L diesel 4 cilindri în linie
- 1.9 L turbo diesel 4 cilindri în linie - 92 cp
- 2.0 L diesel HDi 4 cilindri în linie - 100 cp şi 110 cp
- 2.1 L turbo diesel 4 cilindri în linie - 110 cp
- 2.2 diesel HDi 4 cilindri în linie - 135 cp
- 2.7 twin turbo diesel HDi - 200 cp; motor extrem de rar de găsit pe 406, fiind păstrat pentru 407.
Motoarele pe benzină de 1.8 L şi 2.0 L erau la baza motorizărilor, intenţia fiind de a ooferi o călătorie confortabilă fără valenţe sportive (de notat că motorul de 2.0 L era acelşi care propulsa primul 206GTi).
Motorul de 2,0 L turbo trebuia să fie o punte între cel de 2,0 L aspirat şi cel V6 de 3,0 L. Era acelaşi motor care propulsa sportivul model Citroen Xantia Activa, dezvoltăând 150 cp şi un remarcabil cuplu (pentru un motor pe benzină) 236 Nm. În ciuda unei aparente lipse de putere şi a presiunii turbo destul de scăzute, motorul răspunde foarte uşor pe întreaga plajă de turaţii, fiind cel mai bun compromis între sportivitate şi confort. Cu toate că era mai puţin performant decât motorul V6, A2.0 L turbo CT (constant torque) era îndeajuns de dinamic încât să se ia la întrecere cu multe hatchback-uri GTi, datorită acceleraţiilor feroce de care era capabil.
Motorul V6 a fost destul de neobişnuit la vremea sa, datorită cilindreei de 3,0 L. În mod normal producătorii optau pentru o cilindree mai mică, cum făcuse şi Ford cu al său 2.5 L V6. Datorită cilindreei mărite, peugeot avea un avantaj categoric. Doua motoare V6 au fost disponibile. Din 1996 până în 1999 motorul avea 186 cp, uneori fiind declarat cu o putere de 192 cp. Din 2000 puterea motorului a fost crescută la 210 cp.
Cele mai mari vânzări au fost făcute de motorizările diesel. Primele motoare turbo-diesel au fost înlocuite în 1999 cu mult mai apreciatele Hdi. Tehnologia HDi a adus un mult mai înalt rafinament, un consum de combustibil mult îmbunătăţit, plus sistemul “common rail” care elimina preîncălzirea motorului înainte de a rula. Din 1998 , 406 a fost cea mai populară maşină diesel din Europa, fiind foarte apreciată şi în prezent.
O versiune de curse a modelului 406 a concurat în Campionatul European de Turisme. Laurent Aiello, multiplu câtigător în French Supertourisme Championship cu Peugeot 405, câştigă în 1997 German Supertouring Championship cu un 406 (după ce în urmă cu doi ani ocupase locul secund iar în anul anterior ocupase treapta a treia apudiumului.
406 a fost o maşină preferată de mulţi pasionaţi de tuning, totul putând fi modificat, de la caroserie până la motor şi suspensie. O adevarată isterie a tuningului s-a declanşat datorita apariţiei unui 406 V6 3,0 L în populara trilogie franceză “Taxi”. În filmul “Ronin”, Peugeot 406 este eroul principal al unei urmăriri, considerată a fi cea mai spectaculoasă şi reuşită din urmăririle ce au putut fi văzute vreodată pe un ecran de cinema.
#28
1007 / Sesame, deschide-te!
Februarie 28, 2007, 09:28:19 P.M.
ncepând din 2004, Peugeot produce modelul 1007, care se încadrează în categoria miniMPV. Maşina adoptă un design unic realizat în colaborare cu Pininfarina, incluzând două portiere culisante electrice de mari dimensiuni care uşurează accesul în şi din interior, acesta din urmă putând fi personalizat cu ajutorul sistemelor “Cameleo”. O altă inovaţia este cutia de viteze semiautomată “2 Tronic”. Cu Peugeot 1007 totul pare mult mai uşor.
Uşile electrice Sesame culisează în spate doar printr-o apăsare de buton pe telecomanda multifuncţională, iar prin deschidere nu ocupă mai mult spaţiu lateral decât oglinzile retrovizoare. Sistemul de deschidere complet electric este foarte practic atunci cand ajungi lângă maşină cu mâinile încărcate. Daca nu găseşti loc de parcare decât aproape de o altă maşină sau un perete, întotdeauna poţi ieşi uşor dintr-un 1007, pentru că cei 92cm spaţiu oferit prin culisarea uşilor îţi permit să intri şi să te instalezi la bordul maşinii în modul cel mai natural cu putinţă iar pasagerii pot urca în spate cu uşurinţă. Copiii pot lua loc pe locurile din spate fără ca cineva să coboare din maşină. Uşile Sesame sunt foarte sigure, datorită dispozitivelor de securitate: inhibarea comenzilor electrice de deschidere la o viteză mai mare de 5km/h şi sistemul de detectare a unui obstacol în timpul închiderii uşilor.
Dacă-ţi place schimbarea, Peugeot 1007 e maşina ideală. Prin intermediul celor 12 kit-uri Cameleo, poţi schimba stilul interior în mai puţin de 15 minute, fără nici un ajutor, ca într-o joacă de copil.
Cutia de viteze manuală pilotată 2 Tronic îţi permite să-ţi alegi maniera de a conduce. Uită de pedala ambreiajului, a dispărut! Vitezele pot fi schimbate manual în două moduri: cu mişcări lejere de la padelele situate în spatele volanului (simplu şi rapid fără ca mâinile să părăsească volanul) sau utilizând schimbătorul de viteze (o mişcare înainte pentru a urca în trepte, o mişcare înapoi pentru a coboră în trepte). Dacă apeşi butonul AUTO, cutia 2 Tronic va schimba vitezele în locul tău, lucru pe care îl face în mod inteligent, deoarece alege raportul cel mai bine adaptat stilului de conducere, drumului şi încărcăturii maşinii, toate acestea cu o uşoară reducere a consumului mixt de 0,2l/100km. Totul pentru un şofat fără stres, ideal pentru aglomeraţiile urbane.
1007 este echipat în dotarea standard cu calculator de bord. Acesta indică autonomia, consumul instantaneu, consumul mediu, ora, temperatura, distanţa totală sau parţială parcursă, viteza medie de la ultima setare la zero. Comanda de pe coloana de direcţie facilitează accesul la indicaţiile calculatorului de bord.
Sistem de navigaţie este compus din mai multe elemente: radio CD cu tuner RDS de 24 de memorii, un telefon GSM în două benzi, un ecran alb/negru sau color 16/9’’ cu priză audio-video pentru accesorii, DVD sau consolă de joc. Radio CD-ul cuprinde un tuner RDS cu radio CD 4x10W, un afişaj digital deportat, comenzi pe coloana de direcţie, 4-6 boxe, cât şi o antenă scurtă cu amplificator amplasată în partea din spate a plafonului. Poate fi completat cu o magazie de CD plasată în torpedou, disponibilă în funcţie de versiune. Pachet hi-fi JBL, conceput special pentru 1007, conţine 8 boxe şi un subwoofer, permiţând o excelentă omogenitate sonoră în interiorul maşinii. Cu 240 W putere, unitatea electronică de amplificare conduce fiecare element al sistemului independent, în funcţie de presetările audio, special definite pentru interiorul lui 1007.
Aerul condiţionat cu reglare automată dispune de un panou cu comenzi ergonomice şi estetice, un afişaj digital indicând confortul şi starea tuturor funcţiilor activate, un sistem electronic de reglare a temperaturii care potriveşte automat debitul, repartiţia aerului şi a temperaturii. Filtrul de polen combinat cu un filtru de carbon activ permite filtrarea polenului, a prafului şi a diferitelor gaze poluante şi mirosuri. Aer condiţionat manual permite împrospătarea aerului, reglarea temperaturii şi selecţionarea distribuţiei aerului prin 2 guri de aer centrale şi 2 laterale. Pe de altă parte funcţia de răcire vara şi climatizarea din timpul iernii sunt foarte utile pentru a usca aerul şi a mări eficacitatea funcţiei de dezaburire.
Pachetul vizibilitate conţine două echipamente menite să uşureze condusul şi să asigure o securite sporită: farurile cu aprindere automată în funcţie de condiţiile de luminozitate exterioară (intrări în tunel, pe timp de noapte) şi ştergătoarele care se declanşează automat şi adaptează viteza de baleiere la condiţiile de ploaie.
Pachetul de iarnă este conceput pentru un confort maxim la temperaturi scăzute. Puteţi alege atât scaune faţă încălzite cât şi spălătoarele de faruri.
S-a terminat cu mersul cu spatele periculos şi cu oglinzile retrovizoare lovite. Cu ajutorul asistenţei la parcare în mersul cu spatele, 4 senzori de proximitate semnalează obstacolele printr-o alertă sonoră de o intensitate crescută pe măsură ce maşina se apropie de acestea. Oglinzile retrovizoare se pot rabata electric pentru o protecţie mai bună în cazul unor eventuale şocuri.
Pentru ca 1007 să fie sigur şi agreabil la condus, toate elementele de trenului de rulare au fost optimizate pentru echilibrul specific al acestei berline cu arhitectură particulară. Profitând de experienţa Peugeot în acest domeniu, punţile faţă şi spate, amortizoarele şi direcţia îi permit să afişeze un comportament rutier şi o ţinută de drum la cel mai înalt nivel.
Direcţia asistată electric transformă manevra de parcare într-o joacă. La viteză mică în timpul manevrelor de parcare, manecrarea volanului se face fără nici un efort. Pe drum, asistarea direcţiei este graduală şi se adaptează într-o manieră continuă în funcţie de viteză, independent de motor, pentru a menţine precizia traiectoriei.
Peugeot 1007 a obţinut 5 stele la testul de siguranţă EuroNCAP, maximum posibil. Pentru protecţie în caz de impact, 1007 oferă până la 7 airbag-uri : 2 airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, 1 airbag pe coloana de direcţie destinat protejării picioarelor şoferului, 2 airbag-uri laterale pentru protejarea abdomenului şoferului şi pasagerului faţă şi 2 airbag-uri pentru protejarea capului pasagerilor din faţă şi spate.
Asociate cu numeroase alte elemente (structură ranforsată, centuri de siguranţă pretensionate pirotehnice, coloană de direcţie retractabilă), acestea contribuie la poziţionarea modelului 1007 printre cele mai bune din segmentul său în materie de securitate pasivă.
Dotare opţională la toate versiunile, ESP-ul (Programul Electronic de Stabilitate) combină mai multe funcţii care intervin numai pentru îmbunătăţirea echilibrului maşinii. Acest sistem electronic asigură o asistenţă discretă şi foarte eficace. El repoziţionează maşina pe traiectorie în cazul în care calculatorul detectează tendinţa de supravirare sau de subvirare în limitele legilor fizicii.
Asociat cu ESP-ul, ASR-ul (sistemul antiderapaj) previne derapajul roţilor în caz de aderenţă scăzută sau de accelerare foarte puternică, prin acţionarea automată asupra frânelor şi motorulu. Dacă trebuie să demaraţi pe o suprafaţă alunecoasă, puteţi deconecta ESP-ul şi ASR-ul.
În anumite situaţii care cer o frânare accentuată, sistemul electronic ABS evită blocarea roţilor şi îmbunătăţeşte distanţa de frânare, păstrând astfel controlul direcţiei, iar 1007 îşi păstrează stabilitatea. REF (Repartiţia electronică de frânare) repartizează presiunea frânelor roată cu roată, în special în curbă sau în cazul schimbărilor de aderenţă ceea ce îmbunătăţeşte stabilitatea modelului 1007. Datorită sistemului AFU (asistenţă la frânarea de urgenţă) în caz de frânare urgentă, presiunea exercitată pe pedala frânei este amplificată pentru a atinge mai repede o frânare optimă în limita aderenţei drumurilor, iar 1007 îşi va aprinde automat luminile de avarii, avertizând vehiculele din spate, micşorând riscul de coliziune din spate.
1007 deţine mai multe elemente antifurt: încuietori cu înalt nivel de siguranţă, coloana de direcţie dotată cu un mecanism anti-furt, roata de rezervă montată într-un coş cu şurub anti-furt, jante aluminiu cu şurub anti-furt, imobilizator. Modelul deţine soluţii care împiedică utilizarea tuturor echipamentelor audio şi telematice în caz de furt. Pe lângă sistemul de alarmă prin anti-demaraj electronic, este montat şi sistemul de super închidere care atunci când este activat, împiedică deschiderea, reducând cu mult tentativele de efracţie.
    * Primul motor pe benzină are 1360 cmc, 4 cilindri în linie cu câte două supape, injecÅ£ie indirectă de combustibil ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 75 cp la 5400 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 118 Nm la 3300 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 165 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 14,4s. Consumul urban este de 8,1 l/100km, extraurban 5,3 l/100km, mixt 6,6 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
    * Al doilea benzinar are tot 1360 cmc, 4 cilindri în linie dar cu câte 4 supape, injecÅ£ie indirectă de combustibil ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 90 cp la 5250 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 133 Nm la 3250 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 173 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,6s. Consumul urban este de 8,4 l/100km, extraurban 5,3 l/100km, mixt 6,4 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
    * Cel mai puternic motor pe benzină cu care poate fi echipat 1007 are 1587 cmc, 4 cilindri în linie cu câte 4 supape, injecÅ£ie de combustibil tip multipunct ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 110 cp la 5750 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 147 Nm la 4000 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 poate avea transmisia printr-o cutie de viteză manuală cu 5 trepte sau prin cutia de viteze pilotată 2 Tronic. Echipat cu cutia de viteze manuală 1007 atinge maxim 190 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,1s. Consumul urban este de 9,2 l/100km, extraurban 5,5 l/100km, mixt 6,9 l/100km. Echipat cu cutia de viteze 2 Tronic 1007 accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,8s ÅŸi consumul urban scade la 8,6 l/100km, cel extraurban la 5,4 l/100km, mixt 6,6 l/100km.
    * Primul motor diesel ce echipează 1007 are 1398 cmc, 4 cilindri în linie cu câte două supape, injecÅ£ie directă de combustibil cu rampă comună ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 70 cp la 4000 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 160 Nm la 2000 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 160 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 15,4s. Consumul urban este de 5,8 l/100km, extraurban 4,1 l/100km, mixt 4,7 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
    * Cel mai puternic diesel din echiparea lui 1007 are 1560 cmc, 4 cilindri în linie cu câte 4 supape, injecÅ£ie directă de combustibil cu rampă comună ÅŸi este conform normelor de poluare EURO4. Dezvoltă maxim 110 cp la 4000 rpm ÅŸi un cuplu maxim de 260 Nm la 2000 rpm. Echipat cu acest motor, 1007 atinge maxim 185 km/h ÅŸi accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,4s. Consumul urban este de 6,0 l/100km, extraurban 4,1 l/100km, mixt 4,8 l/100km. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale în 5 trepte.
#29
107 / Contează atitudinea
Februarie 28, 2007, 09:22:13 P.M.
Cu un zâmbet răutăcios şi ironic pe spoiler se strecoară cu uşurinţă în traficul urban aglomerat, parchează cu uşurinţă în locuri pe lângă care alţii trec oftând, intră pe mai toate aleile strecurându-se printre stâlpii puşi ca să blocheze accesul maşinilor, întoarce dintr-una ignorând lecţia întoarcerii din trei mişcări.
PSA şi Toyota şi-au unit forţele în ceea ce la început s-a numit „Proiectul B-Zero”. Astfel a luat naştere TPCA (Toyota Peugeot Citroen) Cehia, fabrica destinata sa construiasca Peugeot 107, Citroen C1 şi Toyota Aygo. Sub caroseria celor trei se ascunde aceiaşi tehnică, 92% din componente fiind comune, dar fiecare are personalitatea sa distinctă iar Peugeot 107 este cel mai bine echipat.
Peugeot 107 a ieşit pe piaţă în anul 2005, înlocuind modelul 106, care s-a produs 12 ani până în anul 2003. Este desenat de Donato Coco, pe atunci designer şef pentru maşini mici la Citroen, un italian născut în 1956, şcolit în Franţa, cu un masterat în designul auto obţinut la Royal College of Art în Londra, acum designer şef la Ferrari.
Micul 107 are o lungime de numai 3,43 m şi dacă virezi la maxim obţii un cerc cu diametrul de numai 9.46 m. Privită şi masurată de afară pare şi este mică, dar din interior lucrurile se schimbă: parcă e mai mare la interior decât la exterior. Poziţia avansată a parbrizului oferă o senzaţie plăcută de spaţiu. Direcţia electrică şi asistată face din manevra de parcare o joacă.
Dar nu numai dimensiunile îl ajută pe 107 să se mişte extraordinar în oraş. 107 dispune, la alegere, de un motor pe benzină şi unul Diesel, fiecare dintre ele corespunzând normelor Euro 4 pentru emisiile de noxe. Motorul pe benzină are 3 cilindri într-un bloc din aluminu, DOHC (double overhead camshafts), injecţie directă de combustibil şi 4 supape pe cilindru cu VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence), dezvoltă o putere maximă de 68 CP la 6000 rpm şi un cuplu maxim de 90 Nm la 3600 rpm. Remarcabil de sobru, nu consumă decât 4,6 litri la 100 kilometri în ciclu mixt, prezentând în acelaşi timp o plajă bună de utilizare în regim liniar. Motorul este de origine Toyota, fiind conceput de Daihatsu, o subsidiară a Toyotei. Motorul Diesel are 4 cilindri în linie cu 8 valve, tehnologie HDi, common-rail, turbo fără intercooler, dezvoltă o putere maximă de 54 CP şi un cuplu maxim de 130 Nm la 1750 turaţii/minut. Foarte dinamic în mediul urban, el prezintă în acelaşi timp un bun comportament rutier pe drumuri sinuoase şi denivelate. În ciclu mixt el consumă numai 4.1 litri la 100 kilometri. Motorul este de provenienţă PSA, fiind conceput în parteneriat cu Ford Motor Company şi produs în uzinele Ford din Dagenham, Marea Britanie.
107 poate fi echipat, în funcţie de variantă, cu o cutie de viteze manuală în cinci trepte pentru versiunile benzină şi Diesel, sau cu o cutie de viteze 2 Tronic, pentru versiunea pe benzină (versiunea 1.0 E 68 CP). Principiul de funcţionare a cutiei de viteze 2 Tronic este bazat pe automatizarea funcţiilor „ambreiaj” şi „selecţionarea vitezelor”. Ea propune două moduri de schimbare a treptelor: - un mod în totalitate automatizat, în care schimbarea vitezelor se face fără intervenţia conducătorului şi care îi permite acestuia din urmă să se bucure de confortul automatizării. Simpla acţiune asupra levierului permite în orice moment conducătorului să reia controlul asupra schimbării treptelor. - un mod dinamic, în care funcţionează ca şi o cutie de viteze manuală, fără a avea pedală de ambreiaj şi în care schimbarea treptelor se face prin impulsuri asupra schimbătorului de viteze.
107 este dotat, în serie, cu un sistem de frânare complet şi inovator. Sistemul ABS este dotat cu EBD (Distribuţia Electronică a Forţei de Frânare), ce optimizează repartizarea forţei de frânare pe faţă şi pe spate, şi cu CSC (Controlul Frânării în Curbe), permiţând gestionarea independentă a frânării roţilor dreapta şi stânga, pentru o mai mare stabilitate în curbe. Siguranţa pasivă este de un nivel înalt, o importanţă specială având cele 6 airbag-uri: 2 airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, incluse în echipamentul de serie al acestui model, 2 airbag-uri laterale faţă (ca dotare opţională) ce protejează toracele şoferului şi pasagerului dreapta, în cazul unui impact lateral, 2 airbag-uri perdea faţă/spate (ca dotare opţională), ce permit protejarea capului pasagerilor, atât a celor din faţă, cât şi a celor de pe bancheta din spate. Peugeot 107 a obţinut 4 stele la testul de siguranţă EuroNCAP.
#30
Vanzari/cumparari diverse / Nokia N90
Februarie 21, 2007, 06:25:19 P.M.
Anuntul este pentru un prieten deci si numarul de contact ea al lui.
Nokia N90 nou, in cutie, pachetul complet
1600 RON
telefon contact: 0726.28.38.69