Peugeot 308 1.6 16v 120 cai

Creat de Cloud no.75, Octombrie 26, 2007, 10:10:15 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Kman

Eu totusi cred ca nu motorul  e principala cauza ci mai degraba cutia.
Da intr-adevar pot spune cu mana pe inima ca grupul motopropulsor de pe sw-ul meu e mai temperamental decat cel de pe 308 1.6 E -120 CP.

armand

Fratilor, sunt nou pe forum. Problema cea mare e ca deja am comandat un 308 de 1,6 si 120 CP. Optiunea nu e definitiva dar chiar asa sa fie, atat de dezamagitor este? Eu am un 406 HDI, 110 HP. Daca e asa cum spuneti voi s-ar putea sa am un soc :blink:. Si ma miram ca nu au masina asta pe test-drive.
La banii care ii am singura solutie ramane 1,6 HDI 90 CP. Ce imi recomandati?

Gabriel

Depinde ce vrei de la masina. Cu 90CP chiar si in zona de turatie nu te poti astepta la cine stie ce zvac cu 308, dar vei face economie de combustibil. Eu raman la parerea mea ca 308 120CP nu e gandit sa fie nervos. Cifrele zic altceva decat senzatiile la volan. Dupa cifre e mai rapid decat HDI 110 CP. Apoi trebuie luat in calcul si faptul ca masina condusa de noi la drive-test era nou-nouta cu f. putini km, deci motorul era destul de strans. Sa spun drept mie mi-a placut teribil silentiozitatea si lipsa vibratiilor din 308 cu 1.6 VTi 120 CP.

Kman

Liniaritatea este cuvantul perfect ce caracterizeaza aceasta motrizare. Orium venind de pe un HDI ai sa resimti cuplul omniprezent ( intre 1700 si 4000 de ture) caracteristic dieselului turbo.
Asa cum spunea si antevorbitorul meu, motrul este unul "strans", care o sa se mai "lase" in timp.
Eu unul la 50 000 km ma mir ca motorul meu e ca vinul vechi.

armand

#19
   Fata de calitatile expuse de Bee Jay mi-as mai dori si ceva "vana" dar ce spune Cloud despre zgomotul infernal si deranjant la peste 3000 de ture ma descurajeaza putin. Voi cu siguranta ati testat versiunea de 1,6 120 CP, chiar nu se poate spune nimic despre veleitati sportive la acest model?
   Eu am ales peugeot pentru ca iubesc aceasta marca. Am un 406, iar fratele meu un 407 dar nu-mi permit ceva mai mult de motorizarile pe care le-am precizat. Apropo's de 407, fratele meu are versiunea de 1,8 si 125 Cp si despre aceasta motorizare as spune eu ca este dezamagitoare. Are aceeasi accelaratie 0-100 Km/h ca la versiunea pe care am comandat-o, 10,8 sec. Sa ma astept si la un comportament similar, adica anemic?
   Prietenii mei au urmatoarele modele: Kia C'eed 1,4 109 HP, Ford Focus 1,6 100 CP si Logan DCI 85 HP. Pot sa ma iau de ei pe sosea sau mai bine ma fac ca vorbesc la telefon :blushing:

   Pe scurt - vreau un motor care sa fie si pasnic, daca merg in oras, ascult muzica si ma uit dupa..., dar si nervos sau macar putin nervos daca ma apuca "dracii"

Kman

Inca o data. Despre aceasta masina nu poti pomeni de veleitati sportive.
Este o motrizare corecta. Liniara. Masina urca usor in ture, doar ca daca nu te uiti pe turometru nu iti dai seama. In nici un caz nu e mai prejos decat modelele enumerate. Totusi ai in vedere ca e motrul nou si e "strans"
Eu iti recomand sa mergi sa faci un drive test si ai sa simti pe pielea ta cum se comporta acesta masina cu motrizarea de 120 de CP!!!

armand

   Unde draga K-man? Sunt Din Tg-Jiu, care este cea mai apropiata reprezentanta care are versiunea asta pentru drive-test?

Kman

Pai suna si tu la Craiova la Valcea. Chiar nu stiu unde iti e mai lesne sa ajungi, dar chiar e indicat sa faci un drive-test.

armand

   Ai dreptate. Am sa ma interesez maine si luni ma duc la test. Va voi aduce opinii, cred eu, obiective. :001_tongue:
   Dar daca mai aveti argumente pro sau contra, va rog sa mi le spuneti.

Gabriel

Motorul nu e zgomotos. Are un zgomot un pic altefel, mai metalic parca, dar nu poate fi numit zgomotos. La relanti n-are nici un fel de vibratii si nu se aude deloc. Daca nu te uiti la turometru nu stii ca-i pornita masina. La 160 km/h vorbesti cu cel din spate fara sa ridici tonul. Nu prea gasesti masini la clasa asta asa de silentioase. Mai trebui tinut cont de faptul ca la drive-testul facut de noi eram 4 in masina si veneam de pe un HDi care are un cuplu mai bun. Dar, repet, strict ca cifre sta mai bine decat HDi-ul, numai ca silentiozitatea lui si faptul ca trage foarte liniar, din masina nu realizezi ca are sprintul pe care il are. Singurul lucru imputabil este timoneria cutiei de viteze un pic cam lunga, mai ales in treapta a doua.

armand

#25
   Dupa cum spuneam sunt nou pe acest forum dar sunt cu oarece vechime pe un alt forum al carui nume nu am sa-l pomenensc :ban:
   Am observat ca pe acest forum este un subiect rar tuningul prin rescrierea softului (OBD Tuning). Acest forum combate aceasta forma de "refulare"? Deschid acest subiect pentru ca, daca voi alege motorizarea pe benzina, ma gandesc chiar la o remapare, cu titlu de consolare sau compromis.
   Ce parere aveti?

asterisc

Parerile sunt impartite.
Sunt mai multi care au facuta operatiunea asta si sunt multumiti (Seby, poate poti da si anumite detalii).
ODB-tunning este rentabil la motoarele cu Turbo, pentru ca la aspirate castigul este undeva la 8-10% din putere. Spre exemplu eu nu mi-as face niciodata asa ceva pe 206le meu cu motor de 75cp. Cel mult un 7CP as castiga, care nu merita efortul.
Odata cu ODB-tunning vine si un cuplu mai mare ca duce inevitabil la o accentuare a uzurilor in zonele ambreiajului, franei, ...
Sa nu-mi zica mie cineva ca si-a facut ODB-tunning si merge exact ca inainte, poate chiar mai lent, si ca nu a folosit puterea in plus.
Este foarte important sa te decizi ce vrei de la masina.
Daca vrei sprint si viteza, cumpara un 205 GTI si pune-l pe picioare ca iesi pana in 5000euro si ai o masina care o sa-ti ofere adrenalina pura.
Reality is for those who can't face Science Fiction

armand

    Dragul meu, Asterisc, gandesti corect si eficient. Ai dreptate in privinta lipsei de menajamanet in cazul remaparii dar ma gandeam ca la un benzinar schimbarea nu ar fi atat de drastica cat sa afecteze atat de dramatic toate componenetele masinii.
    Sunt foarte orgolios si nu vreau ca masina mea sa se faca de ras. Asta e, nu-mi permit mai mult si nici a doua masina si vreau benzinar. COmpromisul este 308 1,6e, iar in cazul in care as fi categoric nemultumit voi face remapare :confused1:

Gabriel

Parerea mea e ca daca faci tuning la motorul de 1.6 VTi 120 CP, vei mai castiga inca 5-10 CP si vei cheltui o gramada de bani. Modificarea hartilor motoarelor aspirate in regimurile tranzitorii nu permite cresteri de putere ca la cele turbo. Chiptuningul de Romania, care in mare parte se rezuma la implementarea unor harti aproape standard e un mare bluf pe aspirate. Trebuie sa vorbesti cu cineva care chiar se pricepe sa scrie hharti, nu doar sa infinga o mufa in bord. Mai bine asteapta masina si vezi dupa aia cum vei proceda. Acum e cam prematur sa vorbesti de chiptuning.

asterisc

@armand: apropo, nu stiu cat e de sanatos sa faci la un motor nou. Retin ca pe undeva s-a recomandat sa se faca abia dupa ce masina iese din rodaj, adica dupa 3-4-5mii, poate putin mai tarziu, spre 10mii km.
Reality is for those who can't face Science Fiction