Club Peugeot Romania

UNIVERSUL PEUGEOT => Modele => Utilitare => Subiect creat de: AIR din Martie 04, 2007, 10:11:48 P.M.

Sondaj
Întrebare: Indicatorul de ulei va indica eronat?
Opțiune 1: Da voturi: 7
Opțiune 2: Nu voturi: 6
Opțiune 3: Uneori voturi: 9
Titlu: Observatii la Partner
Scris de: AIR din Martie 04, 2007, 10:11:48 P.M.
Din cauza functionarii defectuoase a softului in rubrica "Masina Mea" ma vad silit sa deschid alt topic.
De aceea rog moderatorii sa nu mute topicul!
Observatii legate de "minunea" de indicator de ulei din bord.
Am plecat dimineata la un drum mai lung.Cu toate ca masina e f noua, am obiceiul ca inaintea oricarui drum lung sa-mi verific nivelele la lichide.
Ma uit dimineata la nivele si bineinteles si la ulei folosind Joja.Din observatiile anterioare, daca joja nu e introdusa corect in locul ei, indicatorul din bord incepe sa arate tot felul de minuni.
Am verificat totul e Ok, am grija sa asej joja corect sa nu imi arate nivelul gresit.
Pornesc motorul, indicatorul de ulei din bord arata ok nivelul la Max, si plec la drum.Ajung la destinatie, pe un drum mai noroios decat mi-ar fi placut sa fie si usor cam valurit.
Trec peste amanunte care nu au legatura cu topicul.
Pornesc pe drumul de intoarcere dupa ce m-am urcat in masina cand am pornit motorul nivelul la bord arata 5 cerculete si o liniuta, lucru firesc daca stau si ma gandesc ca masina era oprita pe un loc usor inclinat.
Plec la drum  spre casa. totul merge ok.
(Am observat intre timp ca rotile au un huruit in permanenta fie ca mergi drept sau in curba.)
Opresc masina pt o mica pauza .Nu imi amintesc exact cat am stat oprit intre 1/2 de ora si 3/4 de ora.
Cand pornesc masina sa plec mai departe spre casa observ Indicatorul imi arata 6 liniute si Min care clipea.Opresc motorul imediat si ma uit la joja.Nivelul la maxim.Revin in cabina pun contactul nivelul tot la minim.Mai verific odata cu joja dupa care plec la drum.
Ajung acasa parchez masina la locul ei unde intotdeauna nivelul e la maxim.Ma apuc si citesc procedura cu nivelul de ulei si indicatorul din manualul masinii.Acolo scrie ca uleiul trebuie sa se scurga cam 15 minute spre a arata indicatorul electronic corect.
Intre timp ma duc la joja si incep sa studiez problema.Din observatiile anterioare observasem ca joja are legatura cu asa zisul "aer" pe care motorul il poate trage in caz ca joja nu e pusa corect in lacasul ei.
Am observat acum ca nu are decat 2 pozitii din cauza ca e plata nu intra decat in 2 pozitii.
Tot observand nivelul la ulei si stergand joja cu o carpa am observat la un moment dat ca nivelul de pe joja a fost usor scazut apoi a revenit la maxim, dupa aceste observatii am pus contactul si Arata nivelul Maxim cu cele 6 cerculete!
Concluzia ar fi ca in anumite conditii indicatorul electronic de ulei sau sonda ce o fi,  prinde "aer" sau alte mici problemute si incepe sa arate "prostioare " pe display  .Deci joja ramane "sfanta" si ideal e a nu se umbla prea des la ea.
Cam sensibil la diverse intemperii acest indicator de nivel de ulei.
Sper ca in timp sa ma elucidez cum sa-i dau mai rpede de hac.Ma gandesc ca are vreun orificiu de scurgere care nu se goleste decat cand se scurge bine tot uleiul si de abia dupa aceia indica corect nivelul.O zona de unde uleiul se scurge mai greu.
Astept comentarii!
Rog nu mutati topicul! ;D :)
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: Gabriel din Martie 05, 2007, 01:07:51 P.M.
Erorile astea apar si la 307. La 206 n-am avut nici o problema. Cand mi-a dat prima eroare m-am speriat un pic si am verifict nivelul cu joja: totul Ok. Am onservat ca eroarea apare mai ales daca oprsti motorul, stationezi un pic si apoi pui contact. Intre timp m-am obisnuit cu eroarea, riscul fiind ca odata chiar sa aiba dreptate si eu sa nu bag in seama ca-mi arat ca n-am ulei indeajuns.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: a_mic din Martie 05, 2007, 02:32:19 P.M.
Unii dintre noi cunosc "povestea sticlei de ulei": facem cartofi prajiti si varsam continutul unei sticle de ulei in ceaun, dupa care aruncam sticla... comportament nepotrivit ! Cine reuseste sa aseze sticla de asa maniera incat aceasta sa se afle in pozitie verticala cu gura in jos deasupra unui recipient gradat si unde va sta 24 de ore, va constata cu surprindere ca in sticla de ulei initial goala mai erau inca 60-70 grame de ulei. Aceeasi poveste se petrece si in cazul uleiului de motor. De aceasta problema m-am lovit si la schimbarea tipului de ulei de motor folosit la masinile pe care le-am avut inainte si la care schimbul il faceam singur. Am aflat ca acesta se face NUMAI cu motorul cald-fierbinte. Am sesizat, apoi, ca si dupa ce am desfacut de mai bine de o ora bushonul de scurgere a uleiului, inca picaturi suficient de dese se scurgeau in lighean. Deci...
Concluzia e una singura: acel "sfert de ora" este un minim si ofera numai indicatii aproximative.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: Gabriel din Martie 05, 2007, 05:39:48 P.M.
Explicatia e logica dar problema asta nu am avut-o nici pe 206, nici pe berlingo, nici pe Kangoo, masini cu care am facut ceva kilometri si schimburi de ulei. Cred in continuare ca, cel putin la 307, e si o problema de conceptie/constructie.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: AIR din Martie 05, 2007, 05:57:28 P.M.
@ a_mic stiu povestea cu uleiul de gatit.
Insa aici e vorba de "dragutul de indicator" care trimite semnalul la display.Eu nu pot sa-mi explic cum o masina cu ulei la maxim in baie (ma refer la nivel) poate arata pe display ca are ulei, iar dupa 3/4 de ora indica ca nu are si clipeste ca nu are ulei.Ideea e  ca sonda sau ce trimite semnalul face magarii sau ceva din softul de interpretare a datelor in anumite circumstante da erori sau mesaje eronate.Uite azi toata ziua chiar la porniri de 5 minute una de alta nu a aratat decat nivelul maxim.
Deci problema e in constructia senzorului sau a  softului.Motorul de 90cp dw10td se foloseste si pe Partner si pe 206 si pe 307 si din ce mai stiu eu si pe 406.Ori interesant din spusele lui Bee jay e ca doar la 307 sau Partner face figuri rog confirmati!
As vrea sa pun un poll pt cei cu motorul diesel de 90cp (2.0 hdi).Dar nu imi dau seama la additional options nu apare poll!
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: Gabriel din Martie 05, 2007, 06:03:08 P.M.
Am pus eu pol dar nu am specificat motorul pentru ca eu am 2.0 benzina si Air are 2.0 HDI, deci cred ca e o problema care apare la mai multe motorizari.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: ventura din Martie 05, 2007, 06:04:31 P.M.
Si eu am la 406 motor 2.0 Hdi de 90 HP si imi face figuri indicatorul de ulei, dar am invatat sa-l ignor. Sfant e verificatul pe joja.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: AIR din Martie 05, 2007, 06:09:21 P.M.
@ beejay mai trebuie o optiune la poll uneori face figuri alteori nu!! de aceea nu am votat inca! Multumesc anticipat pt completarea poll-ului!
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: rara din Martie 05, 2007, 08:55:20 P.M.
Haideti sa va zic eu, cand parchezi pe bordura cu rotile din partea dreapta indicatorul arata tot timpul maxim, iar cand parchez cu rotile din stanga pe bordura indicatorul arata lipsa ulei total. Deci concluzia mea e ca senzorul asta e pus in partea stanga a baii de ulei. Deasemenea mai face figuri si cand verific uleiul pe joja si nu pun joja bine (prin presare)
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: Seby din Martie 09, 2007, 09:20:47 P.M.
eu am votat ca nu imi indica eronat...eu consider ca imi indica in functie de cum este pozitionata masina :)...pana acum nu am avut probleme si sper sa nici nu apara...
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: a_mic din Martie 10, 2007, 09:20:35 P.M.
vin si eu, ca Berila si spun ca joja-i sfanta !
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: zozo din Aprilie 13, 2007, 10:44:49 A.M.
Salutari de la un nou "Partener" !

In manualul de utilizare se atrage atentia asupra acestui aspect fiind specificat faptul ca acest indicator este pur orientativ si ca este influentat de pozitia vehicolului fata de orizontala. Faptul ca este sensibil pe ambele axe de inclinatie agraveaza situatia. Hai sa consideram ca acest lucru nu le-a iesit cum ar fi trebuit si sa-l trecem pe lista de minusuri si sa ne bucuram de lista de plusuri care este mult mai maaare!  ;)
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: rara din Aprilie 17, 2007, 10:54:01 P.M.
Bine ai venit Zozo printre noi.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: parvuionut din Iulie 28, 2008, 02:53:52 P.M.
Doresc sa intreb si eu ceva : daca pun cauciucuri de 185 70 14 pe jantele de 175 70 14 alea standard de pe partener se intempla ceva este rau?
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: a_mic din Iulie 28, 2008, 04:04:44 P.M.
Vei avea diferente intre viteza reala si cea aratata de instrumentul de bord. Pentru echivalare, consulta sectiune de "pneuri" unde distinsul nostru coleg Turbojack a produs un asemenea tabel. Acesta este un aspect. Un al doilea se refera la eforturile suplimentare pe care trebuie sa le depuna instalatie de servodirectie care, in aceste conditii, lucreaza cu roti mai grele. Deasemenea, ai in vedere o uzura mai rapida a planetarelor si ele supuse unor eforturi suplimentare.
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: parvuionut din Iulie 30, 2008, 02:36:55 P.M.
Da, nu cred ca asta este problema, pentru ca eu nu schimb decat latimea cauciucului nu si diametrul , pe mine ma intereseaza daca janta suporta aceasta schimbare, pentru ca in ceea ce priveste latimea 185 65 15 este latimea data de constructor pe talon ca fiind optionala
Titlu: Re: Observatii la Partner
Scris de: a_mic din Iulie 30, 2008, 04:52:25 P.M.
Desi locul intrebarii si implicit al raspunsului nu se afla aici (rog decidentii sa o mute intr-un loc mai potrovit), am sa ofer un raspuns distinsului meu antescriitor:
175, 70, .. spune ca inaltimea talonului este 70% din 175, respectiv 0.70 x 175 = 122.50
185, 70, .. spune ca inaltimea talonului este 70% din, atentie, 185! Respectiv 0.70 x 185 = 129.50
optionalul 185, 65, .. da o inaltime a talonului cu mult mai apropiata de 175x70 decat 185x70 (0.65 x 185 = 120.25 fata de 122.50)

Raportul celor doua dimensiuni este de 1.057 (129.5 / 122.5). Cum lungimea caii de rulare este dependenta de raza dupa binecunoscuta formula L = 2 x pi x R, vom constata cu usurinta ca distanta parcursa este direct proportionala cu raza, raza care in acest ultim caz devine ceva mai mare (nu chiar cu 5.7% intrucat intervine un parametru constant => raza jantei). Ca o concluzie, R este dat de suma dintre inaltimea talonului continand si cresterea de 5.7% si raza jentii. Diferenta de viteza in cazul tau este calculabila tabelar, algoritmul fiind de gasit in sectiunea "pneuri", prin eforturile depuse de distinsul coleg si, indraznesc, prieten Turbo. Spor la calculele!  :001_smile: