Astazi m-am hotarat sa incerc sa aflu viteza reala a masinii .Cum nu am prieteni la Politie care m-ar fi ajutat sa masor viteza cu radarul, am recurs la metoda a 2 a masurarea nr de secunde intre 2 borne kilometrice pe autostrada.
Ca sa am o eroare cat mai mica am facut pt fiecare viteza cel putin 3 masuratori, iar pt viteza de 130km/h am facut 5 masuratori.
Pot spune ca sunt surprins cat de mica este eroarea vitezometrului.Poate la viteze peste 150-160km/h viteza sa aiba o valoaree ma imica decat ceea ce indica vitezometrul.
Asadar la 130km/h indicatie pe bord=127.66 real
100km/h indicat la bord=96.87real[/color]
90km/h indicat la bord=86.72real
Deci eroarea e in jur de 3km/h cam la toate vitezele , si se pare ca scade cu cat viteza e mai mare.
Anvelopele au dimensiunile standard din fabrica 185/65/15.
Deci atentie la radare nu subestimati vitezometrul gandindu-va ca acul poate indica mai mult.
Citat din: AIR din Aprilie 01, 2007, 09:23:48 P.M.
....
Deci eroarea e in jur de 3km/h cam la toate vitezele , si se pare ca scade cu cat viteza e mai mare.
Anvelopele au dimensiunile standard din fabrica 185/65/15.
Depinde intr-o foarte mare masura de starea de uzura a cauciucurilor si de umflarea lor . ;)
logica imi sopteste ca la viteze mai mari forta centrifugala mareste diametrul rotilor (de fapt, a cauciucurilor), iar viteza reala creste.
Cauciucuri umflate ca pt masina incarcata, adica 2.2 fata, 2.6 spate asa scrie pe usa masinii pe interior are acolo un sticker.Cauciucuri noi de 4000km, ale masinii din fabrica.
Pe mine ma interesa daca nu cumva eroarea sa fi fost ceva de genul la 130 pe bord sa mergi de fapt real cu 115
Citat din: AIR din Aprilie 01, 2007, 11:02:00 P.M.
...
Pe mine ma interesa daca nu cumva eroarea sa fi fost ceva de genul la 130 pe bord sa mergi de fapt real cu 115
O alta chestiune ce am constatat legat de cauciucuri : acelesi jante,aceeasi masura,noi,la fel umflate ,dar marci diferite ,dau diferente kilometraj-radar (am un radar fix cu afisaj mare pe strada si pot verifica foarte usor asta).
sa fie de la elasticitatea gumelor? in acest caz, forta centrifuga actioneaza diferit la fiecare.
Citat din: nolo din Aprilie 02, 2007, 12:19:11 A.M.
sa fie de la elasticitatea gumelor? in acest caz, forta centrifuga actioneaza diferit la fiecare.
Elasticitatea de o parte ,iar pe de alta parte balonajul;unele cauciucuri sint mai bombate, chiar daca au aceeasi dimensiune,deci este si o diferenta de forma care se traduce si in diferente de dimensiune.
Nu stiu daca luarea bornelor ca etalon e tocmai exacta cu toate ca rezultatele obtinute de Air par aproape de adevar. Stiu doua borne intre care sunt aproximativ 700m.
cred ca o metoda buna de verificare este GPS-ul
Mai buna metoda cu GPS-ul, numai ca trebuiesc echipamente profi. Navigatoarele noastre pot inregistra erori destul de mari ca sa compromita rezultatul.
Daca avem cauciucurile date de constructor, umflate corect, nu vad de unde ar putea sa apara diferentele. Cu toate masinile cu care am mers, trecand pe sub radarul de pe Kiseleff dintre Piata Presei si arcul de triumf, erorile/diferentele nu erau mai mari de 1-2, hai sa zicem 3km/h...
mai merge radarul ala? mie mi-a indicat ultima oara ca merg cu 18 km/h, si aveam vreo 55...
Recunosc ! N-am replica ! :D
Cred ca ultima data l-am incercat in toamna
las' ca e unu proaspat si "in teste" pe virfu Feleacului, cum te duci spre Cluj ! Si indica suspect de corect viteza !!!
Cel din Bucuresti de la arcul de triumf spre casa presei si-a revenit - acum nu stiu ce precizie are - dar de cateva zile arata iar viteze in gama 50-70. Pana acum vreo 2-3 saptamani arata aiurea rau, 12 kmph, chestii de genul asta.
Andrei
De regula iau in calcul 5 km mai putin fata de ce afiseaza vitezometrul si acum coincidenta sau nu dar si gps=ul su radarul de la arcu de triumf imi confirma asta
Azi am testat viteza masinii si cu Un p 350 si cu un soft Miomap 3.2.
S-a confirmat ceea ce calculasem cu mijloace mai rudimentare.
La 50km /h pe bord Gps arata 45-46 oscileaza.
La 110km/h pe bord (aici am folosit regulatorul ca sa fie datele cat mai exacte) gps arata 106-107
la 130km/h.....127km/h
la 140km/h.....135-136km/h
Ideea e ca oricum arata un pic in plus aparatul masinii.Voi merge tot dupa el pt ca pana acum nu am primit nici o amenda, asa ca ma incred in Peugeot. :001_unsure:
Revin cu informatii noi.Anvelope de iarna noi, acum au 6600km deci destul de aproape cu cele testate atunci (aveau 4000km).Profil de iarna UG7 Good Year,mai moi mai silentioase, mai comfortabile.Fata de anvelopele din dotarea masinii Continental 4X4 Sport contact.
La 50 km/h viteza reala aratata pe Gps 46-47km/h
la 90 km/h viteza reala aratata pe Gps 85-86km/h
la 110km/h viteza reala aratata pe Gps 106-107km/h.
Interesant e faptul ca la 70km/h viteza pe gps e 68km/h.Cel putin cu aceste anvelope e locul cel mai riscant sa te ia radarul pe la 70km/h. :blush:
Toata stima