PSA vs VW

Creat de elikratos, Februarie 06, 2008, 08:54:32 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

elikratos

Si totusi, nu surprinde pe nimeni pozitionarea de pret a noului 308? Mie chiar mi se pare bizara echivalarea dpdv financiar a leutzului francez cu fauvee... Si chiar nu discut who's who, insa pur si simplu fauvee este mai scump, are o valoare mai buna la revanzare, este mai vandabil samd. Mai mult, o serie de publicatii cu specific auto - cat de cat credibile si pe care eu le respect (a se vedea TG) - au prins a-si face un obicei din a dezaproba / dezavua politica Peugeot si lansarile recente, prea putin credibile dpdv tehnic / progres / schimbare... Parca e prea mult evolutie si prea putin revolutie... la bani, insa, inainte!
Acuma, chiar, pe bune, vi se pare OK ca noul 308 sa nu aiba suspensii independente spate???

Kman

De ce nu ar putea fi 308 mai scump ca VW? Sa enumar cateva dintre calitatile pe care Peugeot la are, iar VW inca viseaza?
Mi se pare normal ca 308 sa fie la fel cu Golf5, ba ar trebui sa fie un pic mai scump avand in vedere ca e model nou.
Toata lumea face caz de suspensiile independente spate. Unde vei vedea diferenta? Pe circuit? Scuze da 308 nu e o masina de circuit. 307 era apreciat in reviste de specialitate pentru trenul de rulare chiar fara suspensii independente spate.
Aaa si mai e o vorba....Echipa castigatoare nu se schimba!!!
Si parca as prefera un motor de origine BMW decat unul VW.

dadu

#2
In privinta suspensiilor sunt de acord, nu e nevoie de neaparat de independenta dar diferenta intre ele se simte usor.
K-man, care ar fi acele calitati? La ora asta nu imi vine niciuna in cap.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

a_mic

#3
Suspensiile independente spate au o mare calitate: se intretin ceva mai usor si, teoretic, mai ieftin. Dar, au o manopera de montaj superioara ca durata. Ansamblul puntii insa se intretine mai costisitor (deci cade "in capu' la cleent") dar, manopera de montaj consuma mai putin timp. Atunci cand dintr-o fabrica ies, sa zicem, 300.000 de unitati, aceasta problema devine presanta. Din punct de vedere al confortului insa, diferenta dintre ele se simte numai la "utilizare"... mai "race" ? mai "pasnica" ? Evident, este rezultatul unei politici de pret. Masinile frantuzesti sunt scumpe sau, ceva mai scumpe decat coreenele invadatoare de exemplu, sau decat fordurile cu interioare facute pe cine stie unde. De undeva trebuie sa scazi pretul de fabricatie. Si, voila la solution: de doua ori mai putina manopera de asamblare la trenul spate.

Nu vreau sa spun ca aceasta ESTE explicatia dar, intr-o anumita proportie poate fi luata in considerare.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Kman

Citat din: dadu din Februarie 07, 2008, 12:17:36 A.M.
In privinta suspensiilor sunt de acord, nu e nevoie de neaparat de independenta dar diferenta intre ele se simte usor.
K-man, care ar fi acele calitati? La ora asta nu imi vine niciuna in cap.

Hai sa te ajut eu cu dou chestii la care fauve viseaza

-Design exterior
-Design interior si ambienta la bord
Cat stil are 308 pe langa secul Golf!!!

dadu

Daca pe astea le consideri calitati, nu comentez, dar nu vad de ce atata incrancenare intr-o discutie rationala.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

marius.v

#6
Hai sa va mai ajut si eu :
Motoare ultrasilentioase si lipsite de trepidatii si pe benzina si pe motorina.
Cuplu existent pe o plaja larga de turatii.
Consum de ulei inexistent.
Nu vreau sa blamez nimic, VW e o masina corecta, dar supralicitarea lor denota o anumita lipsa de rafinament, pe care nu avem cu sa o modifcam decat o data cu schimbarea generatiilor.
Stiti vorba : decat mult si fara rost, mai bine putin si prost.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Gabriel

Intrucat discutia propusa de Cloud a luat-o rau pe aratura dar subiectul prezinta interes, am despartit topicul initial in doua si am extins un pic tema de discutii: PSA Peugeot Citroen vs VW Skoda Seat. Nu cred ca este cazul sa introducem in confruntare Audi si Lamborghini pentru ca producatorul francez nu are masini in clasa premium sport si sport.

a_mic

Citat din: K-man din Februarie 07, 2008, 08:05:48 A.M.
Hai sa te ajut eu cu dou chestii la care fauve viseaza

-Design exterior
-Design interior si ambienta la bord
Cat stil are 308 pe langa secul Golf!!!


Astea sunt mai degraba chestiuni care tin de cultura fiecaruia din cele doua popoare, iar noi, ca latini educati este firesc sa inclinam spre fluiditatea formelor si a spatiilor. In plus, cei ce ne adunaram pe-aici nu putem fi banuiti in nici-un caz de atavisme cazone...
Daca-mi scot din cap argumentele "latine", si eu am senzatia unei pozitionari excesive ca pret a lui 308. Ramane sa le mai studiez pe celelalte desi....parca-parca Octavia ar iesi "la fotografie".
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

Cloud no.75

Hopa...ce s-a incins treaba...

Eu vad lucrurile asa:

Peugeot face bine doar 3 lucruri:
1- motoarele hdi
2- design exterior cu personalitate
3- luminozitate interioara.

In rest, sa-mi fie cu banat, dar motoarele pe benzina nu exceleaza - fara suparare dar 1.6-120 cu BMW e fum in ochi.

Hai sa discutam de VW:
1- oricat nu ne place sa recunoastm VW e mult mai robust si mai fiabil. Revin obsesiv cu parcul de Passat=uri de la mine din firma de care se trage in niste conditii pe care nu vi le imaginati. Din 16 masini cu rulaj intre 90.000km si 150.000km nici uneia nu i s-a schimbat ambreiaj, volanta sau turbina. Am discutat cu administratorul de parc de la Pfizer pe tema 407. Cata carne e la gura omului aluia pe tema fibilitatii 407 nu va puteti imagina. Vorbim de masini de max 2 ani si max 50.000km. Pentru mine e absolut clar: Peugeot e frumos, e agresiv, are look, dar e foarte sensibil, asemeni unei domnisoare de pension.

Atat timp cat pretul era corect mai intelegeam. Dar, de ce sa platesc pentru Peugeot la fel de mult ca pentru VW ???? Asta nu o voi face niciodata.

Vreti sa o luam pe capitole ? OK
1- motoare dizel. Victorie clara Pug
2- motoare benzina. Castiga clar VW, datorita TSI si TFSI
2- cutii viteze. VW castiga
3 - fiabilitate grup motopropulsor. VW Castiga clar
4- tren rulare: La clasa mica castiga Pug, la compacta VW. La medie as spune ca e remiza.
5- ambianta interioara. Castiga clar Pug
6- design. Castiga clar Pug
7- raport calitate/pret. Dupa ultimele evenimente, castiga VW
8- valoare la revanzare. Castiga indisputabil VW

Deci, din punctul meu de vedere, mai merita sa imi cumpar Pug doar pentru motorul hdi, pentru design exterior si ambianta interioara.

Totusi, avand in vedere ca imi doresc benzina turbo....rezultatul vine oarecum de la sine. E ciudat rau. Cand mi-am luat 206, la 1.6 benzina 110 cai erau la momentul respectiv o oferta imbatabila la clasa mica. Azi, ceilalti au ajuns din urma Pug care se pare ca s-a cam culcat pe lauri. Daca faceti un drive test cu 3087 1.6 benzina de 120 de cai - marele motor BMW- si Golf FSI de 115 cai veti avea mari surprize. Golful trage de la 2000rpm si e extrem de elastic, chestii la care doar viseaza motorul 1.6 de 120 de cai.
Si atunci...ce-mi ofera mie Pug astazi, cu ce ma atrage ca si cumparator? Cu preturi de VW si cam atat...
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




marius.v

Cloud, ai perfecta dreptate cand vorbesti despre firme, exploatare in conditii grele.
Dar cand vorbim de un utilizator normal, parca tot ce este pus in balanta se rastoarna.
Eu la 47000 km, am uzura la amortizoare 30%, la placutele de frana 40%, la suspensie nimic, mi s-a spus ca e ca noua si crede-ma drumurile din nord sunt un dezastru absolut.
Asa ca atunci cand vorbim de fiabilitate, totul e discutabil.
Am un prieten tot de la o companie multinationala, care mi-a spus ca la flota lor de VW Golf V, inainte de 100000 de km au schimbat la 12 masini si ambreiajele si volanta si turbina. :cursing: :crying:
Asa ca poate depinde si de lot.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

elikratos

CitatHai sa te ajut eu cu dou chestii la care fauve viseaza
-Design exterior
-Design interior si ambienta la bord
Cat stil are 308 pe langa secul Golf!!!
Cand discutam de design nu putem fi decat subiectivi / emotionali / patimasi  :001_tt1: Sunt voci care au etichetat noul 308 ca fiind monstruos, cel putin in ceea ce priveste botul masinii. Sunt voci care spun ca organizarea consolei centrale este un mix de elemente Toyota + VW + Audi si prin urmare ii lipseste personalitatea... Daca ne luam la tranta doar-doar vom afla a cui voce este mai dreapta, mai desteapta si autorizata, ajungem la nebuni si tot degeaba.
Apreciez infrumusetarea interioara a noului 308 vs precedentul 307 ca fiind reala si binevenita. Atata doar ca se aluneca pe o panta tentanta dar riscanta, apelandu-se din ce in ce mai mult la detalii ce vor a da o nota de lux si show off... problema este ca un plastic care imita cromul ramane un plastic si nu va fi in veci crom... inteleg presiunea costurilor de productie insa nimic nu e mai trist decat o jucarie chinezeasca  :crying:

dadu

Citat din: marius.v din Februarie 07, 2008, 10:48:32 A.M.
Eu la 47000 km, am uzura la amortizoare 30%, la placutele de frana 40%, la suspensie nimic, mi s-a spus ca e ca noua si crede-ma drumurile din nord sunt un dezastru absolut.
Asa ca atunci cand vorbim de fiabilitate, totul e discutabil.

Am un prieten tot de la o companie multinationala, care mi-a spus ca la flota lor de VW Golf V, inainte de 100000 de km au schimbat la 12 masini si ambreiajele si volanta si turbina. :cursing: :crying:
Pai sa-mi fie cu iertare dar una e sa-ti conduca masinile oameni cu facultate, cu inalt simt al raspunderii, pasionati si cunoscatori de-alea mecanicii si alta e sa ti-o conduca un idiot cu 12 clase care s-a trezit peste noapte in golf v, passat sau 407.
Si ca a adus Nor vorba de Pfizer, intamplator am multe tangente cu aceste "grupuri de interese" si cunosc in aceeasi masura situatia parcurilor lor auto: multe, scumpe si au viata grea.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Cloud no.75

faptul ca Vodafone a umplut tara de Golfuri, Passat-uri si Touaregi ar trebui sa ridice niste semne de intrebare. Masinile au fost alese pe niste criterii foarte stricte de calitate/imagine/fiabilitate. Pfizer a renuntat la Pug, noile achizitii le face pe Toyota. Sunt curios ce va face BAT.

Dati-mi voi sa citez ceva foarte tare ce mi-a zis azi un prieten, posesor de Pug si nu inteleg de ce nu a scris aici:
"cum sa nu apreciez o masina al care minus, pana la urma e doar motorul galagios si ca mananca ceva ulei? cum pot sa ignor o calitate aproape ireprosabila a unei masini care iti vine ca o manusa doar pentru simplul fapt ca e mai discreta? cum sa neg faptul ca vw isi vinde masini pe baza fiabiliatii dovedite pe cand pejo inca joaca pe mana designului, a epatarii mai exact (asta face in momentul asta) si tocmai acum cand poate sa intre de la egal la egal in lupta iti tranteste niste preturi "premium". "

Textul asta mi se pare teribil de realist si perfect exprimat. Imi asum plagiatul, dar era prea bine scris ca sa il las in cvasi-anonimat
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




marius.v

Ai perfecta dreptate cloud.
Cum am mai spus, masini de suflet si de feeling, pug, masini de firma si tavaleala, VW.
Asta este.
Din pacate.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine