PSA vs VW

Creat de elikratos, Februarie 06, 2008, 08:54:32 P.M.

« precedentul - urmãtorul »

0 Membri ºi 1 Vizitator vizualizeazã acest subiect.

SportWagon

Noul C5 arata a orice numai a masina frantuzeasca nu si cu atit mai putin a CITROEN. Descoperim in noul C5 elemente de stil de la toate brand-urile nemtesti in special Audi dar culmea ca nu e deranjant, sint chiar bine si discret integrate spre deosebire de reciproca in care am intilnit o CORSA cu aluzii evidente dar grosiere la 207, 1-2 ani mai devreme o ASTRA cu iz de 307 la nivelul lampilor spate, etc.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Kman

Exact asta e si parerea mea ca noul C5 este o masina reusita din punct devedere estetic. Vad ca si in sondajele sta bine de tot (vezi JD Power si ultimul sondaj facut in Franta referitor la fiabilitate)
Actualmente Tourerul de la noul C5 imi place mai mult decat 407 sw. Interiorul este pe masura designului exterior si se pare ca materialele folosite duc cu gandul la clasa premium.
Ar fi fost si mai interesant ca pe nou C5 sa apara si alte motorizari in special pe benzina.

andrei

Am o nedumerire pe care am sa o postez pe topicul asta: eu stiam ca 206 este unul din modelele cele mai vandute, din toate timpurile, si din cate stiu (se confirma si intr-un post de-al lui a_mic), cifra se situa in jurul a 7 milioane de exemplare. Dar iata ca intamplator ajuns pe pagina grupului VAG, de pe wikipedia, citesc cu stupoare ca s-au vandut 25 de milioane de VW Golf [pana] in 2006 ? Oricum cifra este imensa, si mi s-ar parea potrivita pentru vanzarile totale ale grupului VAG, nu pentru modelul Golf, oricate pasiuni ar starni acest model... Asa sa fie ?

"The Volkswagen Golf is the third bestselling car in the world, selling over 25 million cars through 2006."
(http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group).
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

Gabriel

25 mil. e numarul de Golfuri vandute de la aparitia lui Golf I pana la Golf V. E ca si cum ai aduna toate masinile Peugeot 20X vandute de-a lungul timpului.

a_mic

#109
corect, din 1974 de la golf I. Daca ne referim la vehicolul cu titulatura "glof" cel mai vandut intr-o singura varianta de caroserie, acesta este "I", desenat de Giorgio Giugiaro si vandut in aprox. 6 MIL. exemplare. Pentru variantele I-V exista la acest moment peste 50 de versiuni. Despre 206 putem spune ca a depasit pana la acest moment cele 7 MIL. de vehicole vandute in carosarea initiala deci, excluzand sedan-ul.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

SportWagon

Citat din: K-man din Februarie 18, 2008, 11:15:40 A.M.
...Tourerul de la noul C5 imi place mai mult decat 407 sw. ...

Gusturile nu se discuta. Am afirmat ca C5 nu are un stil propriu original cum e cazul lui 407 si in special 407SW (ma refer strict la masina aici) ci ca este o combinatie de elemente stilistice cu iz germanic imprumutate de la diverse modele de peste Rhin ocazie cu care si-a pierdut sansa de exprima o eventuala latinitate in stil (cele mai frumoase masini ramin totusi cele italiene). Meritul lui este ca e mai "digerabil" decit 407 care cere o anumita deschidere mai mare de viziune decit alte modele. Insa in acelasi timp am convingerea ca va trece mai usor neobservat si ca aparenta lui va fi mai putin pregnanta, mai putin remarcabila in peisajul auto. E usor sa imiti un C5 fara sa fii acuzat ca ai facut-o e f. greu sa imiti un 407 si sa nu se observe flagrant asta.
Despre partea tehnica... asteptam modelul in show-room-uri.
Ofer consultanta in domeniul auto,

Kman

Meritul lui este ca ofera un design mai mult decat agreabil si asta indiferente din ce parti ale lumii adopta elementele stilistice, fara a face vre-un compromis ca la 407 sw- vezi consola fata, portbagajul destul de mic, locurile spate nu tocmai generoase.

SportWagon

Carcotasule !!! Intr-adevar, ai aflat desigur ca asta sint niste aspecte imputate modelului 407 SW si ai speculat aceste informatii formulind critici aspre.
Nimeni nu contesta ca in cifre spatiul pentru piciore in spate si volumul portbagajului sint in regres fata de 406 Break (generatia anterioara) si relativ mici comparativ cu modele din aceeasi clasa de la alti conbstructori.
Trecind de pe 406 pe 407 sint cel mai in masura sa judec asta si am fost printre primii care am facut-o.
Insa trebuie sa completez pentru a nu lasa false impresii ca portbagajul este mai lat si ca fundul acestuia are o forma regulata, dreptunghiulara ceea ce mareste capacitatea de incarcare. La 406 avea intr-adevar lungimea record de 1,22 m neegalata de nici un alt model. S-au pierdut aproape 20 cm in lungime la 407. Tendinta ar fi sa afirmam enorm, 15%. In practica pot afirma ca atit timp cit mi-am pastrat obiceiurile referitoare la bagajele constituite pentru perioada concediului nu am constatat dificultati in a imbarca tot ceea ce obisnuiesc sa car cu mine. In afara concediului a intrat si roadsterul juniorului, acum intra si bicicleta lui cu proptele (roti ajutatoare).
E adevarat insa ca hayon-ul nu ma mai adaposteste de ploaie cind incarc pe timp ploios cum era la 406.
De asemenea e adevarat ca inaltimea deasupra tabletei cache-bagage este inferioara celei din 406 care a existat si in versiunea cu 7 locuri. E adevarat si ca intre timp copilul a crescut si atinge cu picioarele spatarele scaunelor din fata sau partea din spate a cotierei centrale din fata dar, ATENTIE, stind in scaunelul special care il avanseaza  -il departeaza vreo 15 cm de spatarul banchetei. Insa ar fi crescut si in 406. Se simte realmente ca exista mai putin spatiu in spate intre spatarele din fata si spate, insa copiii carora aceste locuri le sint dedicate, incapo fara probleme.
Sincer se poate trai cu aceste incoveniente caci se beneficiaza de un interior net superior, de clima bizona, de pavilion vitrat de un design exclusivist, unic si foarte reusit mai ales in clasa medie la o caroserie break.
Nu imi placea 407 si cu atit mai putin SW la aparitie dar am inteles ceea ce au vrut sa faca designer-ii si acum apreciez chiar mult. Ce alte optiuni sint acum in clasa medie? Passat in regres, Accord cu plastice demne de 107?, AVENSIS, hidoasa? FORD cu grave scapari de calitate de conceptie si executie? VECTRA caricaturala? seria 3, inghesuita, mutilata ori cheala ori hiperscumpa? C-CLASS reusit exterior dar cu interior cu design si materiale de compacta ?
Poate doar noul A4 daca agreem noua plansa de bord asimetrica si spatiul interior limitat. Dar preturile?


Ofer consultanta in domeniul auto,

SonyAD

DacÃ,,Æ' toÃ...£i am fi snobi, afoni în mecanicÃ,,Æ', lipsiÃ...£i de pasiune pentru maÃ...Ÿini Ã...Ÿi condus Ã...Ÿi am alege maÃ...Ÿina dupÃ,,Æ' cifrele din broÃ...Ÿuri, calitatea plasticelor din bord, zgomotele plasticelor Ã...Ÿi suspensiei, pÃ,,Æ'rerea vecinului sau bunicului, etc., VW ar fi singurul concern care ar vinde în Ro (în afara categoriei de preÃ...£ BMW, Mercedes, etc.).

Eu prefer un Fiat Bravo, un Megane 3, un Insignia, un Peugeot 308, un Alfa Romeo unui VW ori Audi.

Ieri searÃ,,Æ', pe Unirii în traficul din jurul orei 6, eram cu amicul meu care Ã...Ÿi-a luat de curând o Alfa Romeo GTV la 183 kkm. ÃŽn drum spre un magazin de piese de pe TimiÃ...Ÿoara, sÃ,,Æ' luÃ,,Æ'm cureaua de arbori echilibrare Ã...Ÿi kit de reparaÃ...£ie variator de admisie sÃ,,Æ' poatÃ,,Æ' sÃ,,Æ' îi facÃ,,Æ' distribuÃ...£ia Ã...Ÿi transmisia ca la carte, s-a rupt o canelurÃ,,Æ' din cureaua de transmisie. Cea dinspre capacul distribuÃ...£iei.

Am oprit motorul Ã...Ÿi am ridicat capota. Cu maÃ...Ÿina în a 5-a împingeam câte un pic maÃ...Ÿina Ã...Ÿi tÃ,,Æ'iam câte o bucatÃ,,Æ' din fâÃ...Ÿia de curea cu un ciob din farul stâng, fÃ,,Æ'cut praf de curând de un Hyundai coupe.

Ne-a înjurat unul cÃ,,Æ' am blocat banda de centru, în loc sÃ,,Æ' facÃ,,Æ' fermoarul Ã...Ÿi sÃ,,Æ' ne ocoleascÃ,,Æ' vitele dacÃ,,Æ' au vÃ,,Æ'zut semnal de avarie.

ÃŽntre timp a apÃ,,Æ'rut un moÃ...ŸuleÃ...£ care a zis cÃ,,Æ' lucreazÃ,,Æ' la AutoItalia. S-a uitat la transmisie Ã...Ÿi a zis cÃ,,Æ' trebuie sÃ,,Æ' verificÃ,,Æ'm Ã...Ÿi rola întinzÃ,,Æ'toare, sÃ,,Æ' nu fie blocatÃ,,Æ', înainte sÃ,,Æ' mai pornim motorul. A scos o seringÃ,,Æ' din geantÃ,,Æ', a luat niÃ...Ÿte ulei din bidonul din portbagaj Ã...Ÿi nu Ã...Ÿtiu cum a reuÃ...Ÿit sÃ,,Æ' ajungÃ,,Æ' sÃ,,Æ' ungÃ,,Æ' rola aia. Am pornit motorul Ã...Ÿi mergea bine. A ajuns acasÃ,,Æ' fÃ,,Æ'rÃ,,Æ' sÃ,,Æ' treacÃ,,Æ' de 2500 de ture Ã...Ÿi azi luÃ,,Æ'm piesele Ã...Ÿi facem distribuÃ...£ia.

Mai bine împing un Alfa Romeo decât sÃ,,Æ' conduc un fauve. TotuÃ...Ÿi e vorba de pasiune, de suflet, de ataÃ...Ÿament. Nu e ceva ce sÃ,,Æ' poatÃ,,Æ' înÃ...£elege cine alege sÃ,,Æ' conducÃ,,Æ' un VW.

ÃŽn altÃ,,Æ' ordine de idei, mi se pare aiurea sÃ,,Æ' plÃ,,Æ'teÃ...Ÿti 4 pompe mai mici + culbutori + ax cu came reproiectat + reparaÃ...£ii periodice inerente chiulasei decât o pompÃ,,Æ' mare Ã...Ÿi o rampÃ,,Æ' comunÃ,,Æ' pe premisa cÃ,,Æ' mai mergi câÃ...£iva kilometri când îÃ...£i cade o pompÃ,,Æ' injectoare la TDI PD. Dar mult mai degrabÃ,,Æ' Ã...£i se perforeazÃ,,Æ' un tachet hidraulic cÃ,,Æ' nu primeÃ...Ÿte ulei în cap de la semicuzineÃ...£ii inferiori ai axului cu came (pentru cÃ,,Æ' axul cu came apasÃ,,Æ' pe fanta de ungere) Ã...Ÿi se duc naibii multe cÃ,,Æ' pierzi presiunea uleiului prin tachetul hidraulic spart.

Culbutorii care apasÃ,,Æ' pe pompele injectoare Ã...Ÿi axul cu came îl împing pe acesta în jos, în semicuzineÃ...£ii inferiori ai palierelor axului cu came. Ori ungerea unui lagÃ,,Æ'r hidrodinamic nu se face niciodatÃ,,Æ' aproape de locul unde exercitÃ,,Æ' forÃ...£Ã,,Æ' axul sau fusul maneton în lagÃ,,Æ'r. FÃ,,Æ'rÃ,,Æ' apÃ,,Æ'sarea culbutorilor pompelor injectoare gÃ,,Æ'urile de ungere a lagÃ,,Æ'relor sunt poziÃ...£ionate bine întrucat axul ar fi împins în sus de arcurile de revenire a supapelor. Ã...ži ar scÃ,,Æ'pa ulei din semicuzineÃ...£ii inferiori pe tacheÃ...£i plaÃ...£ii, ungându-i. Atunci îÃ...£i poÃ...£i permite ca semipalierul inferior sÃ,,Æ' fie subÃ...£iat ca sÃ,,Æ' aibÃ,,Æ' loc tacheÃ...£ii plaÃ...£i, mari Ã...Ÿi rotunzi, caracteristici chiulaselor primitive sau ieftine de produs, cum are Ã...Ÿi 1.5 dci de 65 de cai, la care nici nu sunt hidraulici tacheÃ...£ii.

Ori chiulasa la 1.9 tdi fost adaptatÃ,,Æ' de la motoarele cu pompÃ,,Æ' rotativÃ,,Æ', care o folosesc de la motoare Ã...Ÿi mai vechi, Ã...Ÿi tot aÃ...Ÿa. Dar pe motoarele PD, cumulul forÃ...£elor care acÃ...£ioneazÃ,,Æ' asupra axului cu came îl împing în jos (din cauza forÃ...£ei de apÃ,,Æ'sare semnificative exercitatÃ,,Æ' de pompele injectoare + arcurile lor de revenire puternice prin intermediul culbutorilor) în semicuzineÃ...£ii inferiori. Pe unde (nu) se (mai) face ungerea lagÃ,,Æ'rului. Ã...ži cuzineÃ...£ii Ã,,Æ'Ã...Ÿtia nu sunt susÃ...£inuÃ...£i sub toatÃ,,Æ' suprafaÃ...£a lor de semipalierul inferior. Pentru cÃ,,Æ' acesta e subÃ...£iat la 1.9 tdi sÃ,,Æ' facÃ,,Æ' loc tacheÃ...£ilor plaÃ...£i (care trebuie sÃ,,Æ' fie mari Ã...Ÿi rotunzi din motive de uzurÃ,,Æ': rotunzi Ã...Ÿi se rotesc pentru a uniformiza uzura cauzatÃ,,Æ' de camÃ,,Æ' Ã...Ÿi mari pentru a reduce presiunea asupra pereÃ...£ilor cilindrilor alezaÃ...£i în chiulasa de aluminiu pentru tacheÃ...£ii Ã,,Æ'Ã...Ÿtia gÃ,,Æ'leatÃ,,Æ'). Ã...ži oricum presiunea uleiului este insuficientÃ,,Æ', pentru cÃ,,Æ' se observÃ,,Æ' uzurÃ,,Æ' mai mare a tacheÃ...£ilor cu cât te îndepÃ,,Æ'rtezi de alimentarea chiulasei.

DacÃ,,Æ' pui la socotealÃ,,Æ' problemele cauzate chiulasei primitive de forÃ...£area cu picioarele a culbutorilor care acÃ...£ioneazÃ,,Æ' pompele injectoare pe acelaÃ...Ÿi ax care închide Ã...Ÿi deschide cele 8 supape prin intermediul unor tacheÃ...£i plaÃ...£i apÃ,,Æ'saÃ...£i direct de axul cu came mi se pare clarÃ,,Æ' concluzia. Chiulasa la motoarele 1.9 PD (Ã...Ÿi nu numai) de la VW este cârpealÃ,,Æ' 100%. Sau poate VW n-au Ã...Ÿtiut cÃ,,Æ' încearcÃ,,Æ' sÃ,,Æ' facÃ,,Æ' c*c*t*l bici.

Ca sÃ,,Æ' nu mai zic de motoarele 2.5 tdi V6 care au culbutori plaÃ...£i, turnaÃ...£i, pe care îi apasÃ,,Æ' axele cu came. Lucru rÃ,,Æ'u, culbutorii acÃ...£ionând ca o pârghie cu punctul de sprijin pe împingÃ,,Æ'torul hidraulic de la capÃ,,Æ'tul opus celui asupra cÃ,,Æ'ruia acÃ...£ioneazÃ,,Æ' arcul de revenire a supapei, practic mÃ,,Æ'rind forÃ...£a de apÃ,,Æ'sare între camÃ,,Æ' Ã...Ÿi culbutor pentru un arc de revenire la fel de puternic.

1.4 hdi are culbutori cu rolÃ,,Æ' Ã...ŸtanÃ...£aÃ...£i, ca 2.0 hdi de 66 kW. Ã...ži ca cele mai noi motoare VW.

Dar se Ã...Ÿtie de mult timp cÃ,,Æ' minciunile mari trec mai uÃ...Ÿor neobservate Ã...Ÿi VW au de mult timp un marketing puternic, care a bÃ,,Æ'tut monedÃ,,Æ' maselor de manevrÃ,,Æ' pe sugestia cÃ,,Æ' produsele lor exceleazÃ,,Æ' calitativ. Ã...ži majoritatea cumpÃ,,Æ'rÃ,,Æ'torilor oricum habar nu au nimic de mecanicÃ,,Æ' Ã...Ÿi îÃ...Ÿi formeazÃ,,Æ' pÃ,,Æ'rerea despre o maÃ...ŸinÃ,,Æ' din broÃ...Ÿuri, de pe Promotor, din calitatea plasticelor din bord sau zornÃ,,Æ'itul plafonierei din plastic de la haion, becul de la scrumierÃ,,Æ' care se arde dupÃ,,Æ' un an, etc. Ã...Ÿi apreciazÃ,,Æ' calitatea unei cutii de viteze dupÃ,,Æ' cloncÃ,,Æ'nitul timoneriei sau nepriceperea lor.

Când vor înÃ...£elege toÃ...£i producÃ,,Æ'torii (inclusiv Alfa Romeo) cÃ,,Æ' unele lucruri de minim bun simÃ...£ ar trebui sÃ,,Æ' fie fundamentale oricÃ,,Æ'rui motor modern? Anume: culbutori cu rolÃ,,Æ' - nu tacheÃ...£i plaÃ...£i sau culbutori plaÃ...£i, sistem de preungere la pornire, distribuÃ...£ie pe pinioane, etc.
Le lion flatulent est revenu.
"Metoda aceasta returneazÃ,,Æ' toarÃ...£a ferestrei principale."

marius.v

Draga Sony, putem noi sa ne batem gura un an, sa le explicam, sa le facem desene, tot nu scoatem din capul bizonului roman faptul ca TDI-ul, despre care nici macar nu se stie ce inseamna, sau ca si-a schimbat tehnologia, e mai slab decat Hdi-ul.
Ca are o arhitectura antica, o conceptie depasita.
Vw e vesnic, merge un milion de km. fara reparatie.
Ca trepideaza, ca trage doar intre 2000-3000 de ture, ca cedeaza arborii cu came intr-o veselie, asta nu conteaza.
Asa ca, noi vorbim, noi auzim.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

dadu

#115
Din moment ce s-a trecut la CR, cred ca discutia ar trebui defalcata, TDI-PD va mai fi mult timp subiect de discutie, atat pt Skoda-Seat cat si un VW sh.
@SonyAD: daca ai bunavointa, spune-ne cum sta treaba si cu TDI-CR.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

SonyAD

#116
Depinde de motor. 2.5 tdi v6 tdi are şi el o chiulasă proiectată prost.





A se vedea muchiile camelor, mai înalte decât miezul - uzat. Muchiile nu calcă pe culbutori(limibile alea de metal, turnate). Ca la discurile de frână, la care nu calcă plăcuţa pe muchia interioară şi exterioară a discului.

Culbutorul acţionează ca o pârghie sprijinită la un capăt pe împingătorul hidraulic şi împinsă la celălalt de arcul de revenire a supapei mărind astfel forţa de apăsare asupra camei, care face contact cu culbutorul între aceste două puncte. Deci uzură mai rapidă decât cu un tachet plat peste supapă apăsat direct de axul cu came.

Şi oricum, eu din start nu am o părere bună despre nici un motor care foloseşte tacheţi găleată. În afară de motoare Alfa Romeo, pentru că sunt motoare Alfa Romeo.

http://www.autocarspare.com/catalog/valve-tappet/038109309a.html

O chiulasă aftermarket pt. DW10, 8 valve:



Se văd culbutorii ăştia:



În cele din urmă, toată lumea (care se respectă) va folosi numai aşa ceva.

După părerea mea, când PSA a scos motoarele HDi şi multă vreme după aceea TDI-urile erau ani în urmă.
Le lion flatulent est revenu.
"Metoda aceasta returneazÃ,,Æ' toarÃ...£a ferestrei principale."