Puncte tari si puncte slabe la Pug 206

Creat de Ovidiu, Ianuarie 17, 2008, 10:23:57 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

edy 1.6sx

Din punctul meu de vedere Polo este un model reusit ( pentru cine se poate acomoda cu el ). Ce pot spune despre modelul meu de 206:
- la cosum 8,6 l/100 km- urban;
- 7,0/ exurban;
- problema sunetelor anormale din habitaclu mi se par normale raportand la pret;
- porneste fara probleme la - 15*C afara;
- sistemul audio este decent;
- dotarile cel putin la modelul meu sunt satisfacatore;
- are destul "sange in vene" la plecari de pe loc;
- pot ajuge destul de usor la viteze superioare ( 190 km/h );
- pana acum intretinerea nu mi s-a parut deloc costisitoare fata de alte modele ( distributie + curea auxiliara + toate rolele de ghidaj + filtru de ulei + filtru AC + filtru de aer + ulei) m-a ajuns undeva 1650 RON;
- spatiul de la sofer este mult mai mare decat la Golf 4;
Dezavantaje:
- putin spatiu pentru ocupantii din spate;
- neechiparea din fabricatie cu scut metalic;
- mentenanta destul de greoie;
- accesibilitate destul de redusa la compartimentul motor;


Col

#31
Eu am cumparat 2 Peugeot 206 noi, de la dealer, primul in februarie 2008, fabricat in oct 2007 si al doilea in octombrie 2008, fabricat in septembrie 2008.

Cu primul am facut tot felul de accidente, ultimul soldat cu dauna totala, motiv pentru care a trebuit sa o cumpar pe cea de-a doua.

Spre surprinderea mea, masina cea noua,cumparata in octombrie 2008 merge cu mult mai bine decat cealalta (in primele sale zile, nu dupa accidente)
Schimbatorul de viteze functioneaza fara probleme iar la impactul cu gropile si pe denivelari nu sare atat de mult ca cealalta.
Si rotile mi se par mai bune desi au aceeasi dimensiune.

Sunt de acord cu toate punctele tari enumerate mai sus si as mai adauga ca masina fiind sprintena si mica, poti patrunde si iesi din trafic cu mare usurinta, poti schimba benzile si strecura intre masini foarte rapid, poti depasi si intra la loc foarte repede, masina fiind foarte usor de manevrat.

DINAMISTA

Puncte tari la 206 ar fi urmatoarele:
- dimensiuni reduse si la latime si la lungime, deci este o masina usor de parcat;
- sprintena pentru depasiri, dar doar pentru cele scurte. Pentru coloane, ar trebui ca masina sa fie mai puternica. 75 CP sunt suficienti pentru depasiri scurte, dar nu ofera siguranta pentru celelalte cu "bataie lunga".
- este stabila in curbe (aici conteaza mult, parerea mea, si calitatea pneurilor)
- directia precisa, poate prea precisa... se simte asta in momentul in care iei o gropita intr-un viraj, cat de lejer!
- sistemul audio bun;
- aspectul bordului - foarte tineresc si atragator in comparatie cu alte marci care au un aspect saracacios si fad.
- motor foarte silentios si foarte bine reglat... cateodata am impresia ca nu am motorul pornit cand stationez la semafor.
- dimensiunea vasului de lichid de parbriz suficient de mare incat sa nu trebuiasca sa il reumplu dupa doua zile de ninsoare sau ploaie;
- este o atractie pentru copii (mai ales cand este curata :D) (Mami, mami, uite un Pejo 206 - ce frumos e); nu glumesc!
- pozitia la volan foarte confortabila, mai ales pentru persoanele cu picioarele mai lungi.
Puncte slabe:
- CUTIA DE VITEZE - deja stiti povestea, nu o mai spun;
- masina mea e neagra - se observa totul pe culoarea asta - praf, zgarieturi...
- stalpul stanga de la parbriz reduce vizibilitatea
- spatiile de depozitare dintre scaunele sunt prost gandite si deloc eficiente.
- servodirectia este prea rigida si deranjeaza la parcarile care nu dau posibilitatea unor manevre largi.
- am observat o tendinta subviratoare a masinii;
- suspensiile sunt zgomotoase si foarte rigide;
- pozitia butoanelor pentru geamurile electrice este proasta. La vechiul Peugeot, masina din 1991, erau puse pe portiera - pozitie ideala. O contrazic pe Col cand spune ca masina este usor de manevrat. Este usor de strecurat in locuri stramte, in parcari, in general, dar ca si manevrabilitate ar putea sa mai imbunatateasca un pic servodirectia, pentru ca este mult prea greoaie.


Col

#33
Ma refeream la mine, eu o manevrez foarte usor.  :biggrin:

Si nici probleme la cutia de viteze nu am dar masina actuala este fabricata in septembrie 2008 si poate conteza si lucrul acesta.

Intr-adevar, la masina precedenta, fabricata in octombrie 2007, am avut si eu probleme la schimbatorul de viteze.

DINAMISTA

Masina mea este fabricata in 2007. Parerea mea este ca totul este dupa noroc: adica tre' sa ai noroc ca sa nu ai un 206 care nu are probleme cu cutia, pentru ca intr-o proportie foarte mare, masinile astea au probleme cu treptele a 2-a si a 3-a, mai ales la retrogradarea in aceste viteze.
Eu am parcat si alte masini, mai grele, mai lungi decat un 206, dar care aveau o servodirectie usoara, de intorceam smechereste volanul, cu podul palmei! Asta nu o sa se intample la masina mea niciodata, desi nu sunt deloc o tipa firava, din contra - destul de fortoasa. Vorbesc de proasta manevrabilitate, intotdeauna in comparatie cu alte masini. O masina nu trebuie sa fie mai scumpa ca sa primesti toate dotarile astea, pe care le consider de bun simt cand cumperi o masina de 11-12.000 de euro.

asterisc

Multe argumente sunt foarte subiective si nu tin de modelul 206 in particular.
Exemple:

Citat din: DINAMISTA din Februarie 19, 2009, 11:26:56 A.M.
Puncte tari la 206 ar fi urmatoarele:
- sprintena pentru depasiri, dar doar pentru cele scurte. Pentru coloane, ar trebui ca masina sa fie mai puternica. 75 CP sunt suficienti pentru depasiri scurte, dar nu ofera siguranta pentru celelalte cu "bataie lunga".
- este stabila in curbe (aici conteaza mult, parerea mea, si calitatea pneurilor)
Ce zici tu depinde de motorizare si echipare, incearca un 206 RC, si iti vei schimba parerea.

Citat din: DINAMISTA din Februarie 19, 2009, 11:26:56 A.M.
- directia precisa, poate prea precisa... se simte asta in momentul in care iei o gropita intr-un viraj, cat de lejer!
Discutabil. La foarte multe alte masini este mult mai precisa. Incearca japoneze sau cele nemtesti.

Citat din: DINAMISTA din Februarie 19, 2009, 11:26:56 A.M.
Puncte slabe:
- masina mea e neagra - se observa totul pe culoarea asta - praf, zgarieturi...
- am observat o tendinta subviratoare a masinii;
Culoarea nu tine de model, si orice masina cu tractiune fata e subviratoare.
Reality is for those who can't face Science Fiction

Col

#36
Aveti dreptate, totul depinde de noroc.

Eu problema la cutia de viteze am simtit-o numai cand trebuia sa dau cu spatele, dar nu stiu daca era din fabricatie sau de la reparatia dupa accidentul cu trenul deoarece am folosit-o foarte putin in luna care a trecut de cand am adus-o acasa de la dealer, pana la accident.

asterisc

Nici cutia mea nu agata, si nu pot sa ma plang de ea. Sarind din Dacia 1310 in 206, mi se pare un pas inainte. Totusi, dupa ce conduci japoneze si nemtesti, schimbatoarele de Peugeot ti se par glume proaste.
Concluzia: depinde ce ai condus inainte.
Reality is for those who can't face Science Fiction

DINAMISTA

Mi se pare normal sa fiu subiectiva - este masina pe care o conduc zi de zi, din vara 2007. Cand am adus in discutie aceste dezavantaje, de-a lungul exploatarii, mi s-a raspuns ca sunt detalii ce tin in general de 206.
75 CP nu sunt suficienti pentru o depasire de coloana, indiferent daca sunt subiectiva sau nu.
Argumentul cu RC mi se pare un pic nepotrivit, pentru ca nu compar 206-le cu nici o alta masina. Este experienta mea si nu o compar nici cu BMW, nici cu VW si nici cu Honda sau alte masini care au avantajele unei tehnologii relativ recente, spre deosebire de 206. Sunt detalii de functionare ce tin de modelul pe care eu il conduc 1.4e, 75 CP, OneLine, dar care tot un 206 este. RC are cutie cu rapoarte mai scurte, are un alt kit de ambreiaj, altsistem de evacuare si detaliile pot continua. Daca facem o comparatie a lui 206 cu o alte masini, chiar si din curtea acestui model, discutam intr-un topic separat. RC  este preparata pentru un alt tip de rulaj, nu este o masina de consum la scara larga, este preparata in stil racing. Deci nu e relevanta mentiunea ta, asterisc. Cat despre culoare, sunt de acord cu tine - asa sunt toate masinile negre, sunt foarte pretentioase! Este regretul meu in privinta alegerii.
Am condus masini cu tractiune fata, in cea mai mare proportie si ma repet, are o tendinta subviratoare, in comparatie cu experienta pe care o am cu alte masini - nemtesti sau japoneze!

asterisc

Orice afirmatie o faci pe baza unei comparatii sau asteptari. Sau compari cu alte masini (alte modele, alte marci, ...) sau compari cu banii pe care i-ai dat.
Cum am zis, trecand din Dacia 1310 in 206, orice era la 206, erau puncte tari. Foarte tari.
Dupa ce am avut sansa sa conduc si alte masini, asteptarile au crescut, si acele puncte tari s-au transformat in neajunsuri (puncte slabe). La 206 nu-mi mai place schimbatorul (si aici nu tine de echipare, chiar nici la RC nu-mi place).
Ca totul sa fie fair-play, de obicei alegi doua masini in aceiasi clasa, acelasi buget (+-ceva acolo), si pe baza comparatiei acorzi puncte tari si puncte slabe. In rest, este vorba de "ce-mi place la 206'le meu".
Cel putin asta e rationamentul meu.
Reality is for those who can't face Science Fiction

DINAMISTA

Detaliile topicului tin tocmai de ceea ce considera fiecare utilizator de 206 ca este bun sau prost la masina lui. Asta e rationamentul care sta la baza argumentelor mele. Am condus Dacia 1300 din 1979 si sunt de acord cu tine cand spui ca nu se compara. Dar nu vorbim de comparatii. Pentru ca daca e sa fie un topic "Puncte tari si puncte slabe la Dacia 1300 sau 1310", vei gasi si la ea puncte bune pentru ca asa le consideri tu, in urma utilizarii, dar vei gasi si puncte slabe, tot in urma unor probleme pe care le-ai avut cu ea. Punctele in minus vor fi sustinute si de alti utilizatori de 1310, nu pentru ca au aceeasi experienta ca si a ta, privitoare la condusul altor masini, ci pentru ca si ei au intampinat aceleasi inconveniente ca si tine. Ala nu se poate numi subiectivism. 

costin_dsm12

Acest topic nu se vrea a fi un versus, ci mai de graba o descriere a lui 206 din experienta utilizatorilor.
Eu am condus tot felul de masini, pana in limita a 3,5 tone si in continuare pot sa spun ca 206 mi se potriveste ca o manusa cu toate punctele ei tari sau slabe.
In monentul de fata, dupa ~115.000 de km, pot sa spun ca punctul slab al lui 206 este faptul ca a inceput sa trancane suspensiile. Dar dupa mai multe cercetari am aflat ca sunt un caz fericit, majoritatea 206 incep sa trancane dupa 25-30.000 de km.

Asa ca descrieti-va 206 prin puncte tari sau slabe din experienta voastra de utilizatori a acestei minunate masini.
206 HDi, Nature will remember.

asterisc

Dupa 115.000km? 1.4HDI?
Al meu dupa 50.000km a inceput sa troncane, si bine de tot. Cum imi fac putin timp liber am sa merg sa-mi schimbe amortizoarele pe spate, fapt semnalat la vizita de service din noiembrie, cu mentiunea: mai merge inca 10.000km asa, fara probleme.
Sunt mai moi suspensiile la HDI ?
Reality is for those who can't face Science Fiction

costin_dsm12

Nu cred ca amortizoarele sunt mai moi, dar tot timpul am folosit o presiune mai mica in cauciucuri. Pana pe la 105.000 de km chiar nu am avut probleme cu troncaneala sau greierasii, doar ocazional dar din cauza ca masina era foarte murdara.
Acest lucru eu l-am considerat un plus la 206.
206 HDi, Nature will remember.

Gheko

206-le meu are 155000 si ceva si nu imi trancane nimic pe la suspensii, desi telescoapele din fata imi sunt curse. Singura problema o am cu schimbatorul de viteze, consumul si sprintul in depasiri, fie ele scurte sau lungi, 206-le e o masina foarte lenesa.