Vlad01: Peugeot 307 1.6 HDI, jurnal de bord

Creat de Vlad01, August 02, 2007, 08:17:42 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vlad01

Dupa 4200 km parcursi si dupa revizia de 35.000 km de azi, m-am decis si eu sa fac un jurnal de bord, in tot acest timp strangand datele necesare, opiniile de impartasit etc.

Dupa cum se observa in profil leutul meu este un Peugeot 307 1.6 HDi 110 CP bleu recife iesit pe portile uzinei in 1 aprilie 2005. L-am cumparat in data de 25 mai 2006 de la Eurial Cluj-Napoca, de la autovehicule de ocazie. Masina avea pe atunci 19500 km rulati integral in Franta, si inca 11 luni de garantie. Pana in februarie
2007 am fost doar pasager, neindeplinind conditiile necesare pentru conducerea unui automobil, adica nu aveam 18 ani impliniti. De atunci leutul se afla 80% din timp pe mana mea ca sa spun asa. Pe parcursul celor aproape 6 luni de prietenie mi-am adunat plusurile si minusurile masinutei(evident ca domina plusurile :001_tt2:).

Plusuri:
-motor chiar bine ales pentru caroseria de 1250 kg
-spatiu interior mare, desi pare o masina micuta
-sprint destul de bun de pe loc si in depasiri
-sistemul audio decent(nu sunt foarte pretentios in acest sens)
-culoare placuta care nu se murdareste foarte repede, si nici nu se
incinge de la soare
-consuma putin, oricat as calca-o


Minusuri:

-cativa greierasi (in hayon si in usile din spate), dar au disparut
-suspensie rigida (confera o buna stabilitate, dar foarte zgomotoasa
comparativ cu cea de pe 406 de exemplu)

Si acum cateva poze, cu bestiuta :clap::








ventura


Seby

Da...sa-ti traiasca si sa ai grija de el cat de mult poti  :clap:
...face the future...

Vlad01

Aseara am simtit ca imi baga caldura pe instalatia de climatizare (cu clima oprita). Am fost la Peugeot Rapide, dar nici ei nu au stiut ce poate fi, asa ca o sa merg luni la o mica verificare. Aveti voi idee ce are?

mjustin

mai da rece? daca nu e bine sa faci o verificare a instalatiei sa nu cumva sa ai condensorul atins de o piatra ceva

Vlad01

Am rezolvat, nu cred ca era nimic cu climatizarea, dar pt orice eventualitate, mi-au facut o recirculare a freonului, sau ceva de genul.
Acum am o mica nedumerire. Am citit aici (http://www.turatii.ro/index.php?func=articol&domeniu=Your%20Car&articol=471) ca in treapta 1 este recomandat, sa schimbi cam la 2200 rpm (despre diesel este vorba). Este gresit daca schimb si in 1 la 3000rpm? Acesta este pragul la care eu schimb de la 1 la 4, mai trec si la 3500 cateodata.

ventura

Citat din: Vlad01 din Septembrie 16, 2007, 12:35:08 P.M.
Este gresit daca schimb si in 1 la 3000rpm?

E putin cam zgomotos doar. Rau nu stiu sa ii faci pentru ca o data cu turatia creste si presiunea de ulei asigurand astfel o mai buna ungere a motorului.

Vlad01

Zgomotul nu ma deranjeaza...ba chiar imi place. Vroiam sa stiu daca dauneaza motorului in vreun fel  :001_smile:

a_mic

Instructorii de la scolile de soferi spun ca "daca rotile se invart, atunci baga a 2-a". 2200 RPM pt schimbare 1 in 2 e perfect pentru ca, treapta 1 este o treapta violenta prin definitie, iar zonele cele mai solicitate sunt ... consumul si planetarele.
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

turbojack

Citat din: Vlad01 din Septembrie 16, 2007, 12:35:08 P.M.
... Este gresit daca schimb si in 1 la 3000rpm? Acesta este pragul la care eu schimb de la 1 la 4, mai trec si la 3500 cateodata.
:no:  Nu e prea bine sa faci permanent asa ceva.
Treapta 1 este nesincronizata pe cind a 2-a este sincronizata,deci trecerea nu este prea lina.
Un alt factor ,avind diesel ai un cuplu motor mai mare decit la o "benzinara" ,cuplu ce se simte in special la treptele inferioare,dupa turatia de intrare in turbo.
Pe termen scurt ,se poate produce o uzura a sincronului treptei 2 de viteze,fapt ce se va constata printr-un carait   ....Pe termen lung vin si alte probleme gen ambreiaj si bucsaraie tren fata,planetarele fiind doar o cireasa de pe tort.
Am probat destule masini cu trecerea de la 1 la 2 avind turatii mari si nu le-a prea placut.
In general ma feresc sa duc treapta 1 mai sus de 2500 rpm ,indiferent de motorizare,recuperind cu celelalte trepte "sprintul".

Vlad01

Va multumesc din suflet pentru sfaturi, riscam sa imi stric leutul. De acum voi sti ce e bine pentru el  :001_smile:. Dar de la 2 incolo, nu e mult 3000 rpm pt un HDi, nu? Bineinteles nu accelerez mai brusc decat dupa 2000+ rpm, sa nu fortez turbina.

turbojack

Citat din: Vlad01 din Septembrie 17, 2007, 04:01:15 P.M.
..Dar de la 2 incolo, nu e mult 3000 rpm pt un HDi, nu? Bineinteles nu accelerez mai brusc decat dupa 2000+ rpm, sa nu fortez turbina.
Cutiile Peugeot sint cam "agatacioase" de la mama lor  ,iar schimbind 1 la 2 la turatii mari se poate solda uneori cu ratare,carait etc.
In general ,ca turatii poti merge pina in zona rosie.Spun pina in...deoarece in acea zona nu se mai intimpla nimic deosebit. ;)

Vlad01

#12
Un mic retus optic, adus leutului meu meu (multumiri lui Seby si Ventura :clap:):






Vlad01

Astazi mi-am incaltat leutul cu botoseii de iarna Nokian 195/65/15, nu stiu exact modelul dar sunt excelente, ca prima impresie. Tot astazi mi-am montat si eu o antena pe care nici nu stiam ca nu o am (multumiri lui Seby)  :clap:

Vlad01

#14
Va prezint un moment important in viata leutului: implinirea varstei de 40.000km. In continuare sunt foarte multumit de cauciucurile Nokian, nu mi-am schimbat impresia despre ele.