Se poate modifica motorul de 1.6 benzina/307 ?

Creat de Alexandru, Februarie 14, 2007, 10:29:35 A.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Alexandru

As fi foarte interesat sa aflu de la cineva priceput in ce fel se poate modifica motorul de 1.6 benzina de pe 307 in sensul cresterii de putere (altceva in afara de chip-tuning)
Se poate instala un compresor sau o turbina?
Ce costuri aproximative implica eventualele operatii?

marius.v

Se poate modifica admisia cu filtru de aer cu tot (3-4 CP).
Se poate modifica evacuarea, toba finala. (2-3 CP)
Se pot lustrui galeriile de admisie si evacuare. (4-5 CP).
In total 9-12 CP putere castigati, dar cu multa munca si cheltuiala.
Cel mai bine e sa faci chip, nu neaparat la Dimsport.
Mai sunt si altii, care dau si garantie si sunt si autorizati.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Alexandru

multumesc pentru raspuns
toba am facut-o deja, urmeaza filtrul.

Ovidiu

Pai vezi ca evacuare nu inseamna doar toba finala, ci tot traseul, incepand cu galeria de evacuare.
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Alexandru

e adevarat.ma gandeam sa fac si catalizatorul sa dispara.si ala mai ia ceva din putere

Ovidiu

Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Vlad01

Nu recomand Chip tuning. Forteaza motorul. Motorul a fost din fabrica sa functioneze NORMAL la anumiti parametrii. Chip tuning-ul il forteaza, e ca si cum ai face overclocking la procesor, adica iti incerci norocul nu stii niciodata cand se arde. Daca tineti la masinile voastre si la banii vostri, lasati motorul sa mearga dupa instructiunile scrise de producator in computerul de bord. Faceti un mare bine leutului ;)

Alexandru


Ovidiu

Asta e si parerea mea. Din acest motiv nu am facut chiptuning la motorul meu. Nu vreau sa-i fiu eu calaul!

PS: Lasa ouale. Poate ca intr-o zi vine o inspectie si ai imbulinat-o...
Eu nu sufar de nebunie...ma bucur de ea in fiecare minut!

Alexandru


Seby

@Vlad01 ceva concret ai...eu am chip tunning si inca nu am avut nici un fel de probleme...
...face the future...

marius.v

Chiptuningul facut profesional nu-ti va afecta motorul daca nu abuzezi.
La VW pentru motorul 1.9 TDI avem urmatoarele trepte de putere, diferite doar prin soft: 90 CP, 105 CP, 110 CP, 130 CP, 150 CP.
In general la constructia unui motor factorul de siguranta e 2, deci un motor e pus sa functioneze la jumatatea cuplului si a puterii pe care e proiectat sa le suporte.
Asa ca Seby poti sta relativ linistit.
Se vor uza mai repede franele, ambreiajul si suspensia eventual.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

Vlad01

#12
eu iti spun doar ce mi-a spus o persoana experimentata care a terminat o facultate in  domeniu si studiaza in continuare, si lucreaza la Pejo de vreo 8 ani si a ajuns de la sef de service in provincie director in capitala. A avut 3 pejouri si acum il are pe al 4-lea, un frumos 407 2.0 HDi. Crede-ma ca e un profesionist in domeniu.

Si eu nu cred ca VW nu a schimbat numai softul la batranul 1.9 TDI 90 CP. Cred ca are vreo 10-12 ani daca nu mai mult...

AIR

Eu vin cu alta parere .Nu stiu de cat timp ai masina, dar decat sa ingrop bani intr-o masina pe care doresc sa o fac mai sprintena mai bine i-au una cu alt motor.Sau doar schimb motorul pun un 1,8 ceva sau 2,0 ma refer la benzina.
Nu as scoate catalizatorul pentru simplul motiv ca si asa planeta a ajuns sa fie prea poluata, macar cu atat sa o ajut si eu mergand mai ecologic.In alta ordine de idei, cand stai in trafic si ai in fata o masina veche cu noxe mari, geamurile se aburesc si trebuie sa traga aeroterma aer de afara, nu iti doresti sa respiri un aer mai curat nu unul cu fum(RABA) care te omoara si iti infunda si filtrul de polen?
Daca vrei avion ia-ti motor de avion, frane si tot ce trebuie, dar cred ca iesi mai ieftin cu o masina cu alta motorizare!E doar o parere, dar cred ca ar trebui sa ne pese mai mult si de noi ca fiinte.Stiu pt unii e o placere in a merge repede cu un vehicul dar la riscuri nu ne gandim decat cand uneori e prea tarziu.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

turbojack

#14
Citat din: Vlad01 din Februarie 14, 2007, 04:43:45 P.M.
....lasati motorul sa mearga dupa instructiunile scrise de producator in computerul de bord.


Si daca cuiva nu-i pasa de motor, ci vrea doar sa rupa asfaltul, ce te faci? ;D
Nu stiu exact ce putere are motorul tau de 1.6 E,insa presupunind ca are 75 HP prin filtru sport,tobe integrale de diametru marit sport + cip ,daca aduci 10 HP la motor te apropii de maximul real posibil.
Tunerii spun ca astea aduc maxim 12-15 % plus de putere daca sint facute ca la carte,fiind vorba de un aspirat.Astea sint modificari de tip "motor inchis" ,sau "stage one".Daca vrei sa te atingi si de motor,incepi cu comprimarea motorului,axe came de competitie,roti dintate distributie variabile,arcuri si supape sport,pistoane forjate.
Aici fiind vorba tot de un aspirat.Astea iti mai aduc 15-20 % un plus de putere ,deci pe total un maxim de 35 % cu un efort financiar urias.Mult mai rentabil sa schimbi motorul cu unul mai puternic.
La aceste modificari facute mai vine intrebarea : pentru ce masina se face?
307 mi se pare o masina departe de a avea veleitati sportive . ( 307 WRC este o cu totul alta chestiune in care echilibrul maselor au calculat-o o armata de ingineri)