Benzina + TURBO + clasa compacta + pret decent !

Creat de Cloud no.75, Februarie 04, 2008, 05:32:07 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ce ati alege?

Peugeot 308 Premium Pack 1.6 THP  150CP
Skoda Octavia Elegance 1.8 TFSI 160CP
VW Golf GT 1.4 TSI 140CP
Opel Astra GTC 1.6 Turbo 180CP

Gabriel

Citat din: dadu din Februarie 05, 2008, 05:51:57 P.M.Fara suparare, dar daca toata gama de RC-uri are acelasi motor de aceeasi putere, nu faci decat sa te plafonezi pentru reducerea costurilor ceea ce nemtii nu prea fac

Ba chiar nemtii au dat trendul asta. Uita-te in grupul VW cum trec motoarele de la o marca la alta tocmai pentru a reduce costurile. 1.4 TSI e pus si pe Golf si pe Jetta si pe Touran. 1.8 de pe Octavia este si pe Passat. Uita-te mai sus la AMG care pune acelasi V8 dar cu puteri diferite pe toate Mercedesurile.

Cloud no.75

#16
@BeeJay: dadu are dreptate. Nu are sens discutia. 175 de cai vs. 200 cat au Golful GTI si Octavia RS. Sa nu mai vorbim de cei 225 de cai ai ST sau 240 ai OPC-ului Astra cu tot cu sasiul ei slab.

GTI si Octavia RS au 1330-1340kg si 200 cai.
RC va avea 175 de cai. Ca si greutate, deja e foarte greu. Ce pretentii de sportiv poate emite ?
Ca preturi va fi exact cat un GTI.

Sa nu uitam ca GTI este un icon, un simbol, un cult, oricat de fani Pug suntem noi. Cum poti avea pretentia ca producator sa vinzi un "GTI wannabe" la pret de GTI, dar cu 25 de cai mai putin si imagine slaba ?

De la topicul asta am avut pretentia sa discutam obiectiv ca niste indivizi cu ceva cultura auto, indiferent de forma siglei care se afla in sufletele noastre. Nu cred ca are sens sa ignoram realitatea. Realitatea bate visul !

Cati dintre voi au condus TSI sau GTI sau Octavia RS?Sa afirmi ca un GTI nu e sportiv, dar 308 de 175 de cai este mare sportiv e putin aiurea. Vorbim de masini de 20,000E fara taxe nu de M3 care costa 60,000 fara taxe...

Din punctul meu de vedere 206 RC a fost ultima masina sport Pug. 307 cu motorul de 180 de cai de la 206 RC era o mizerie. Trenul fata nu facea fata puterii, era un fel de Astra Turbo, dar la bani de GTI. Ce pretentii poate emite 308 RC in conditiile astea ?

Ca sa fiu offtopic - Astept cu nerabdare sa conduc 207 RC. Am condus Polo GTI de 1.8turbo si va voi spune impresiile dupa ce conduc si 207 RC

@Vlad: daca RCZ de 215 cai iese la 30,000E crezi ca il cumpara cineva?
La banii aia ai Golf R32 de 250 cai, motor V6 sau Leon Cupra de 240 cai.

Vad sens continuarii acestei discutii, doar daca putem discuta realitatea la rece, fara patima. Daca nu, topicul se poate inchide.


PS. Beejay: Jetta, Golf si Touran sunt facute pe aceeasi platforma, sunt aceeasi clasa, deci se justifica motorizarea 1.4tsi in CELE 3 TREPTE DE PUTERE pe aceste modele. Nu se justifica sa pui motorul de 175 cai si pe clasa mica si pe compacta. Mai lipseste sa-l puna si pe 407 Coupe  :death:
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




dadu

Citat din: Cloud no.75 din Februarie 05, 2008, 06:56:20 P.M.
... daca RCZ de 215 cai iese la 30,000E crezi ca il cumpara cineva?
La banii aia ai Golf R32 de 250 cai, motor V6 sau Leon Cupra de 240 cai.

La lucrul asta m-am gandit si eu toata ziua.

Citat din: Cloud no.75 din Februarie 04, 2008, 05:32:07 P.M.
varianta 2
Golf GT Sport/ Benzina   
1.4 litri TSI / 140 CP / Cutie manuala -6 viteze / 4 usi   
Pret fara TVA:
EUR 16.250,-
Total fara TVA:
EUR 18.564,-

Cred ca varianta castigatoare este:
Golf GTI / Benzina / 2.0 litri TFSI / 200 CP / Cutie manuala -6 viteze / 4 usi     
Pret fara TVA:
EUR 19.920,-
Pretul e mai mare si ar mai trebui puse la bataie 1500-2000 pentru optionale.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

SportWagon

Da, e clar, alegerea mea se indreapta cert catre un Lotus, sau mai ieftin CIVIC TYPE R.
Ah, nu erau pe lista ?  Nu e greseala mea.
Ofer consultanta in domeniul auto,

turbojack

Citat din: Cloud no.75 din Februarie 05, 2008, 06:56:20 P.M.

@Vlad: daca RCZ de 215 cai iese la 30,000E crezi ca il cumpara cineva?
La banii aia ai Golf R32 de 250 cai, motor V6 sau Leon Cupra de 240 cai.

Vad sens continuarii acestei discutii, doar daca putem discuta realitatea la rece, fara patima.
La suma aia mai putem pomeni si de Type-R,Impreza STI,sau ceva mai jos in gama Megane RS.
Insa deja sarim mult peste cal,discutia era cu totul alta.
Totusi nu am putea pomeni si de Clio RS?
Octavia de care pomeneam avea suspensii standard.Daca stau bine si analizez comportamentul....e posibil sa fi avut presiunea in pneuri sub cea recomandata,sau telescoape obosite.Cred ca trebuie sa fim atenti si la detalii de acest gen,pentru a trage concluziile corecte.
Aaaaaaaaaaaaa....de ce sa nu pomenim si de Punto Abarth?S-ar cam incadra la ce comentam aici si ....are frane Brembo ;).

Gabriel

Stai asa Cloud, nu ma trage de urechi?
Intrebarea ta a fost:
Citat din: Cloud no.75 din Februarie 04, 2008, 05:32:07 P.M.Ce ziceti ?

Iar eu am zis ca prefer 308. Sa-ti dau mai multe motive atunci:
- nu mai am 20+ ani ca sa vreau sa ma dau tare in cartier cu "nemteasca" mea si de aia nu vreau Golf. Nu-mi place interiorul, nu-mi place exteriorul, parca in timpul proiectarii designerii erau toti in concediu. Stiu ca are o cutie buna ca mai toate din grupul VW, dar nu fac liniute si asa cum m-am obisnuit cu a mea ma voi obisnui si cu alta. Motorul nu stiu cum este si pana vor aduce astia din zona mea la drive-test asa ceva va mai curge multa apa pe Siret.
- Skoda Octavia: masina e ok dar nu-mi spune nimic, nu are suflet. Este prea clasica, prea sobra, prea .... volkswagen.
- Opel Astra GTC: nu pot sa nu ma gandesc la ea ca la o masina nemteasca moshita de americani. Nu stiu ce as putea sa reprosez masinii, chiar nu stiu, dar nu cred ca m-as putea indragosti de una si nu cred ca mi se potriveste.
- Peugeot 308 1.6 THP: nu ma intereseaza valoarea de revanzare. Daca ar fi dupa mine as colectiona toate masinile si le-as pastra pana devin niste clasice. Sansele ca un Peugeot sa ajunga o masina clasica de valoare sunt mai mari decat la mai toate marcile care fac parte din consortii. Sub Mazda se va ascunde mereu un Ford, sub o Skoda un VW, etc. Pe langa asta, 308 THP nu este decat un alt 308 dar mai rapid. Este civilizat, imbracat frumos, elegant, spectaculos si se misca repede de ici-colo. Si asta imi place.

Citat din: BeeJay din Februarie 05, 2008, 06:18:18 P.M.Ba chiar nemtii au dat trendul asta. Uita-te in grupul VW cum trec motoarele de la o marca la alta tocmai pentru a reduce costurile. 1.4 TSI e pus si pe Golf si pe Jetta si pe Touran. 1.8 de pe Octavia este si pe Passat. Uita-te mai sus la AMG care pune acelasi V8 dar cu puteri diferite pe toate Mercedesurile.

Iar eu unde nu am dreptate? E acelasi motor cu exact aceiasi putere care e pe trei masini diferite ca si caroserie si greutate. Ba mai mult, motorul de 2 litri TFSI se gaseste si pe Golf GTI si pe Altea FR si pe Leon FR. Motorul de 1,8 150 CP e si pe Polo GTI si pe Ibiza. Ca sa nu mai zic ca motorul de 1.8 e purtat prin mai tot grupul VW numai ca e cu puteri diferite, dar e acelasi motor.

Citat din: Cloud no.75 din Februarie 05, 2008, 06:56:20 P.M.Sa nu uitam ca GTI este un icon, un simbol, un cult, oricat de fani Pug suntem noi.

Cultul Golf nu e cultul meu. Sorry. Cu nimic nu ma impresioneaza. NU spun ca nu e sportiv sau ca 308 RC va fi mai sportiv ca el, departe de mine gandul asta. Dar eu cam iau decizii mai mult cu sufletul decat pragmatic. N-as ezita in fata unei Alfa Romeo dar de "made in Germany" mi s-a cam acrit. Peugeot pare o masina pentru cei ca mine, cei care vor altceva.

dadu

Daca introducem in in lista  CTR, putem introduce si Megane RS care se incadreaza de minune in pret cu tot cu optionale insa, nu e indeplinit intru totul carnetul de sarcini, la fel si in cazul CTR-ului.
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

asterisc

#22
Ehh BeeJay, e clar ca tie nu-ti place golf gti pt ca e facut in germania. Aici se discuta masini, nu natiuni  :blink:
Gti nu a fost doar icon-ul vw.. vezi 205-ul, care rupea tot la vremea lui.

T
opicul a fost deschis pentru o discutie relativa la sportivitate, nu strict la aspect exterior, asa cum tot insisti
Nu mi se pare argumente f. viabile cele: "eu nu vreau nemteasca, x nu are suflet, eu nu vreau liniute"

mod edit: va rog, putina atentie la ortografie si topica
Reality is for those who can't face Science Fiction

coyote

Si sa nu uitam ca este vorba de cultura TURBO, deci Civic, Clio si alte astfel de masini nu au ce cauta in discutie. In mod cert insa, Golf-ul 1.4 TSI pe mine m-a convins. Desi, dupa cum spune BeeJay, masina are exact atata suflet cat are si o cheie de 16, dar ca si tehnica este "the best". 1.4 TSI are in componentza si o turbina, si un compresor, acestea completandu-se una pe alta (raspuns foarte bun la turatii mici, turbo lag aproape nul). Motorul este superb, masina este foarte buna, dar, ca fan Peugeot, repet... nu are suflet.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

Gabriel

Voi vreti sa judec o masina strict dupa fisa tehnica inainte de a o conduce? Caii putere si cuplul nu insemna nimic fara un sasiu bun. In afara de 1.6 THP nici unul din motoarele din lista nu mi-a cazut sub pedala si atunci nu pot fi decat subiectiv.

Cloud no.75

#25
Va multumesc pentru discutii...Imi place ca putem veni cu argumente ca sa ne sustinem favoritele.

Asa cum unii dintre voi bine au sesizat, nu am bagat in lista CTR caci e vorba de aspirate, Megane RS sare in alta categorie, iar acolo comparatia trebuie facuta direct cu GTI si Octavia RS.

Am deschis topicul asta, caci pentru mine e limpede caci urmatoarea mea masina va fi in mod clar una din cele de mai sus. Dupa drive-test-ul cu Opel, au mai ramas 3 variante, caci GTC e mult prea mic la interior, e mult mai spatios 207 RC cum bine spunea Coyote

@407sw: stimabile, ma astept sa citesti bine titlul si apoi sa vii cu argumente la ce se discuta...Casca ochii, nu veni cu CTR :001_tt2:

@turbo: cu tot respectul dar in nici un caz o masina italiana nu va fi intre alegerile mele. Sunt mult prea "ardelean", mult prea trait in cultura "masinii poporului"...stiti voi...


DECI: HAI SA REVENIM:

Vrem COMPACTA, cu CARACTER SPORTIV, BENZINA + TURBO -OBLIGATORIU, pret pana in 20,000E fara TVA cu optionalele descrise: Xenon, 6 airbag, clima, scaune incalzite, volan in piele...

Adica valoarea de intrare in leasing a masinii sa fie pana in 20,000E !

Din pacate, GTI iese din schema si la fel Megane RS....

@BeeJay: ok, daca nu le-ai condus totusi ar trebui sa nu ai prejudecati. Fa o excursie in Buc si te pricopsesti si cu condus. Cat despre 308thp, cu tot respectul, dar daca l-ai condus doar in curte de unde stii ca are un sasiu bun ?
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




elikratos

Mestesugita comparatia financiara a celor 4 modele, in conditii de motorizari si echipari sensibil egale. Bravos!
Stau si ma scarpin in cap a mirare... prin ce miracol si gratie caror resorturi absconse a ajuns un Peugeot sa fie mai scump decat VDUB? Ma tem de viitorul 309, probabil va fi mai costisitor si dificil de procurat decat un BMW...
Dincolo de comentariile antevorbitorilor mei, pe care le respect si le inteleg (mai ales pe acelea in care fiecare isi rezerva dreptul de a avea preferinte proprii, de a alege cu sufletul, cu ochii samd), ma intriga pretul pe care Peugeot a ales sa il agate de gatul compactei sale. Domnilor, este prohibitiv de scump si prin urmare neinteresant. OK, senzatia mea este de deja vu... deja discutam de promotii evergreen de +1500 eur oferite de dealerii blue box, dar, insa, acestea se aplica versiunilor entry level. Urmarea? Piata se va umple de aceste modele promotionale, corecte dar saracute in motorizare si echipare si punct. Doar fanaticii marcii se vor indura sa decarteze - scuipand sange - atat cat sa isi permita un xenon sau un motor mai cultivat.
Personal am votat Octavia. O consider best value for money, in acest versus. Sasiul este OK, transplantat de pe Golf Mk5, cea mai buna platforma compacta, astazi (confort vs. agilitate), chiar daca un pic mai moale si mai ezitant decat pe Golf. Motorul este si el dovedit, are un istoric de succes, raportul cilindree - putere il consider echilibrat intr-o epoca in care downsizingul a devenit obsesie. Habitabilitatea este buna, masina este spatioasa fara sa degaje impresia de monovolum iar portbagajul este enorm. Materialele folosite sunt de calitate, fara made in China. Handling placut, timonerie precisa, pedalier cu feedback bun si implicit facil de dozat.
Un ultim cuvant si gata... folosirea termenilor de "sport/sportiv" in evaluarea masinilor din acest versus este cam fortata. Sunt masini rapide dar pt uz eminamente "casnic", sportive wanna be destinate unei audiente totusi cumpatate si pacifiste.

dadu

#27
Bun venit domnului Elikratos, dupa un concediu mai lung. :biggrin:

Azi, in timp ce ma hlizeam la niste nemtoaice la Nurvil (din nou), am auzit o discutie tata-fiu viu vis-a-vis de Golf GT si 140 vs 170. Era clar, avea sa se multumeasca cu cel de 140. :laugh:
Dar, pretul auzit m-a facut sa sa ma uit din nou pe configurator:
Golf GT Sport
   
Benzina / 1.4 litri TSI / 170 CP / Cutie manuala -6 viteze / 4 usi
   
Pret fara TVA:
EUR 18.937,-
Aer conditionat "Climatronic" - cu    
EUR 125,-
Computer de bord "Plus"    
EUR 44,-
Faruri bi-xenon, inclusiv instalatie    
EUR 937,-
     
Total:
EUR 20.043,

Scaunele incalzite, oglinda electrocrom si ESP-ul mai costa inca 800-1000 euro (sunt de fapt pachete, cu alte optiuni).
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

Cloud no.75

#28
Exact asta am spus si eu: TSI de 170 e aproape identic la pret cu GTi, moment in care devine rentabil GTI. Totusi, ambele sar de 20,000 Euro fara TVA cu dotarile de care discutam noi aici si de asta nu le-am introdus in ecuatie.

Sunt curios de pozitionarea lui 308 RC vis-a-vis de TSI 170
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




andrei

Off topic: ce inseamna CTR ?

Eu luand topicul de la inceput, am remarcat ca (dupa parerea mea nestiutoare) lipseste Megane RS. Din ce stiu e, este un motor turbo, deci ar trebui sa se incadreze in cerinte. La pret, este undeva intre > 20.000 si < 21.000, deci s-ar incadra, cu putina flexibilitate, si acolo...

Lamuriti-ma si pe mine dupa care poate fi sters postul.

merci !
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006