Noul Ford Focus versus Peugeot 308.

Creat de AIR, Februarie 18, 2008, 05:08:21 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AIR

Din cate stiu motoarele diesel de pe Ford sunt de origine PSA.
Prima intrebare:Motoarele sunt cumparate de la PSA sau sunt fabricate"sub licenta" PSA?
Cutiile de viteze ale lui 308 sunt peste cele ale Noului Focus?
Stiu ca designul difera insa eu dau designul pe fiabilitate.
Din cate am inteles si Focusul si-a crescut calitatea materialelor, precum si comfortul.
Preturile sunt comparabile la versiunea 5 usi.am facut ceva configurari de proba pe web page-ul german al lui Ford si Peugeot.
La articulatii (incheieturi) personal am senzatia ca Focus sta mai bine pana acum comparativ cu 307.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Kman

Motoarele de 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 si 2.7 diesel (motorul de 2.7 biturbo este singurul motor folosit de PSA pe masinile proprii, care nu e proiectat si construit in uzinele proprii fiind proiectat de Ford si construit in Anglia) sunt dezvoltate in colaborare, nu sunt nici cumparate nici produse sub licenta PSA.
Despre cutiile de viteza la modul general nu stiu cine ti-ar putea raspunde. Probabil ca in general Ford are cutii mai bune decat PSA la unele motorizari.
Focus sta mai bine la suspensia spate care este independenta comparativ cu 308, dar aceast atuu a lui Focos probabil ca se face simtit de catre cei ce conduc aceste masini la limita.
Asa ca per ansamblu ar trebui ca designul sa incline balanta in favoarea lui 308 cazul in care preturile sunt apropiate.

a_mic

Citat din: K-man din Februarie 18, 2008, 05:52:49 P.M.
Focus sta mai bine la suspensia spate care este independenta comparativ cu 308, dar aceast atuu a lui Focos probabil ca se face simtit de catre cei ce conduc aceste masini la limita.

Probabil ca inca un atu al Focus-ului este pretul mentenantei suspensiei spate....
In aceasta lume ai ocazia sa cunosti oameni cu a caror prietenie te poti mandri dar, si mai multi al caror dispret te onoreaza.
Pentru ca lucrurile au luat o intorsatura cu care nu pot fi in niciun caz de acord, imi autosuspend dreptul de a scrie. Pentru comunicare, rog numai PM.

SportWagon

Ford Focus are suspensie spate INDEPENDENTA.
Platforma "veche" 2007 adica (am la indemina un Break) a dovedit un bun confort in oras, o tinuta de drum fara surprize, nici un zgomot parazit in suspensii insa un oarecare pompaj mai agresiv la viteze mari raportat la suspesia de pe 407 care la viteze mari este "covor zburator".
Ofer consultanta in domeniul auto,

AIR

#4
Dupa ceva studiu am aflat ca Ford Focus are nu mai putinde 80 de "premii" luate peste tot in lume.De noul model se spune ca e foarte "linistit" ca zgomote in habitaclu, si are o tinuta la drum peste modelul precedent.
Astept sa il vad pe viu mai intai si apoi voi reveni cu detalii.
Despre 308 pot spune ca imi place insa din cate imi dau seama doar un test drive in adevaratul sens al cuvantului (macar 1000 de km) ma va putea edifica.(cu un cost suplimentar, pt fiecare masina :cursing:)
Curios e faptul ca acum 308, noul Focus si S40 sau V50 de la Volvo, la dotari peste medie au preturi destul de apropiate27-30 000 euro.PRET CU TVA!!!
Oricum viitoarea masina (cand va fi nu stiu exact) probabil va fi un break.
@ 407 Sw nu poti compara clasa Compacta (focus) cu clasa limuzina (407).Nu e corect, e altceva!
Toata stima
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Fux

Care Peugeot 308 este 27.000-30.000 EUR?
Prin dotari peste medie inteleg un Premium Pack care este in jur de 20.000 EUR.

andrei

@AIR, intr-adevar, eu nu reusesc sa configurez ceva care sa treaca de 24.000 EUR decat in cazul unui 407 cu motor 2.2 HDI FAP, cu dotari serioase. La 308 nu am reusit. Nu ca ar fi ieftin la 23-24.000, dar pana la 30, e cale lunga.
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

elipsys

#7
Pe langa 307-le meu, tocmai ce mi-am comandat si eu un Focus Trend cu ceva optionale (bizoni, diversi senzori, jante aliaj de 16", vopsea metalizata, pilot automat, volan piele, cotiera centrala, grila cromata etc) la vro 16600 eur DDP la reducere. Fortat de imprejurari a trebuit sa aleg aceasta masina in detrimentul unui 308 pe care mi-l doream. Imprejurarile sunt urmatoarele: Reducerea de aprox 900 eur la ddp, garantie Ford de 4 ani fara limita de km (doar la articulatii e undeva la 70000 dar oricum mai mult decat 30000 de la Pejo  :crying:) pret mai mic la dotari asemanatoare (un 308 cu dotarile Focusului am calculat undeva la >18000 eur), suspensiile ultra laudate si testate si de mine personal (mai confortabile si independente pe spate), portbagajul care este putin mai mare. Plus ca aveam nevoie de masina cat mai repede atata timp cat Leutul meu va trebui sa stea in service cel putin pana la jumatatea lui septembrie datorita unui incident nedorit :crying:
Cam astea au fost atuurile.

Minusuri la Focus se refara in majoritate la interior:
- interiorul care este cu 10 clase sub 308 (fara exagerare) si aici ma refer la calitatea materialelor care in anumite locuri, in special usi si partea inferioara a bordului, par de Logan  :blink:
- interiorul in fata pare destul de spatios si luminos, dar imposibil sa nu dai cu genunchii ori de consola centrala, ori de manerul de la usa :001_tongue:
- spatiul pe bancheta din spate cam mititel la cap (un pasager mai inaltut isi cam strica freza de plafon...  :001_tongue:)

Si ca sa nu uit, configuratia aleasa de mine are motorul de 1.8l TDCi - 115Hp (motorul cu distributie pe lant nu pe curea  :001_rolleyes:)
Cam atat deocamdata

Kman

Ai ales cel mai prost motor de la Ford!!
Referitor la puntea spate s-a mai discutat. Avatajele ei reale le simti pe circuit .

Dior


Mie chiar imi place cum s-a ridicat ford in ultimul timp. Interiorul de la noul mondeo sau de la focus e mult peste cel vechi si din auzite si tinuta de drum este cu mult mai buna.   Intre cele doua.. nici nu stiu dar poate as alege 308 mai ales ca-mi place f mult :)

dadu

Citat din: K-man din Iulie 02, 2008, 08:26:39 P.M.
Ai ales cel mai prost motor de la Ford!!
Referitor la puntea spate s-a mai discutat. Avatajele ei reale le simti pe circuit .

Cred ca era bine venit un S-o stapanesti sanatos! :sleep:


@elipsys: S-o stapanesti sanatos si fara incidente, cat mai multi km! Enjoy it!
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

dadu

Ca tot s-a vorbit de englezi si Pejo: [youtube=425,350]pZ1fXVFOj7s[/youtube]
When you set out for Ithaka,
ask that your way be long!

SportWagon

E adevarat ca cel putin teoretic suspensia spate multibrat de la Focus este superioara suspensiei cu punte deformabila de pe 308.
Insa la o suspensie conteaza foarte mult si setarea amortizarii care este nu o stiinta ci mai degraba o arta, tine de maiestrie.
Si Peugeot a dovedit inca o data ca stapineste ca nimeni altul acest capitol si in cazul 308.
Ford Focus mi s-a dovedit  desigur confortabil, MAI CONFORTABIL si MAI SILENTIOS pe denivelari urbane romanesti decit masini din clasa superioara INSA amortizarea lipsita de progresivitate, brutala care intervine peste niste arcuri mai moi si jucause penalizeaza tinuta de drum si confortul la viteze mari pe carosabil cu unduiri ca la noi.
Situatie in care un PEUGEOT nu te descurajeaza deloc sa accelerezi.
Acum depinde ce alege fiecare.
Recunosc si nu sint singurul care o afirma ca suspensia Peugeot este seaca la viteze mici pe racordurile din carosabilul urban. Chair si cea gestionata electronic. Insa devine un covor zburator de indata ce maresti alura. Cu sau fara asistenta electronica.
Despre materiale chiar daca in usor progres fata de generatia anterioara ele sint in continuare de factura modesta.
Ofer consultanta in domeniul auto,

elipsys

Citat din: K-man din Iulie 02, 2008, 08:26:39 P.M.
Ai ales cel mai prost motor de la Ford!!
Referitor la puntea spate s-a mai discutat. Avatajele ei reale le simti pe circuit .

1. In ce sens este cel mai prost motor de la ford? Este un motor turbo-diesel cu functie overboost de generatie mai veche, imbunatatit, care si-a dovedit fiabilitatea de-a lungul timpului pe primul Focus si Mondeo si in continuare este folosit chiar si pe noul Mondeo.  Si are mai putine probleme decat mult laudatele HDI/TDCi-uri de 1.6 sau 2.0 Iar distributia pe lant chiar daca este cu foarte putin mai zgomotoasa decat pe curea, parca mie personal imi da mai multa incredere la capitol durabilitate si intretinere.

Performante:
Tip motor     L4
Combustibil    DIESEL
Cilindree    1753 cm³
Cutie viteze    Manuala, 5
Putere maxima    115 CP / 3700 rpm
Viteza maxima    193 km/h
Acceleratie 0-100 km/h    10.9 s

Consum din carte:

Urban     6.8 l / 100 km
Extraurban    4.4 l / 100 km
Mediu    5.3 l / 100 km

2. Suspensia independenta spate este utila si atunci cand treci peste denivelari care nu sunt perpendiculare pe directia ta de mers (gen sine de tramvai.. etc) si mai elimina din sentimentul de "cap dat de toti peretii" . Parerea mea.


@dadu: multumesc!!! Dar o sa-mi fie dor de 307-le meu pe care o sa-l ridic din service abia prin septembrie. :crying:
@407SW: despre fiabilitatea suspensiilor Ford nu pot comenta. Este o chestie testata si demonstrata in timp. Iar faptul ca ford da o garantie mai mare in kilometrii la trenul de rulaj (mai mult decat dublu) decat Peugeot >:(, asta iar spune ceva.

Oricum prevad ca peste 4-5 ani voi avea un 309  care la randul lui va fi un plus fata de 308 poate si la unele capitole (mai ales garantia):biggrin:

SportWagon

Citat din: elipsys din Iulie 03, 2008, 09:51:00 A.M.

@407SW: despre fiabilitatea suspensiilor Ford nu pot comenta. Este o chestie testata si demonstrata in timp. Iar faptul ca ford da o garantie mai mare in kilometrii la trenul de rulaj (mai mult decat dublu) decat Peugeot >:(, asta iar spune ceva.

Nu fac nici o afirmatie despre fiabilitatea suspensiilor caci nu am istoric pentru argumente, m-am referit doar la solutia constructiva si la confortul/tinuta de drum conferita in consecinta. Insa despre garantia oprelungita acordata elementelor de suspensie iti recomand prieteneste sa citesti textul scris cu litere mici sau in note de subsol, cu asterisc sau si mai bine sa intrebi in service la ce se aplica efectiv aceasta garantie. Si aici vorbesc din experienta.
Ofer consultanta in domeniul auto,