Pareri despre chiptunning...

Creat de Seby, Februarie 14, 2007, 07:59:17 P.M.

« precedentul - următorul »

0 Membri și 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Sunteti sau nu de acord cu chiptunning-ul ???

DA sunt de acord.
NU sunt de acord.

Cloud no.75

@andrei: sa stii ca nu e suficient doar sa ai mai multa putere, trebuie sa stii sa o si exploatezi.

Zicea cineva: "With great power, come great responsibilities" !

Daca iti cresti puterea iti recomand si un curs de pilotaj, for you own safety. 206 1.6 hdi dus la 140 de cai va deveni foarte naravas. Vei avea aprox 320-350NM pe o punte fata care face oricum greu fata la cei 240NM standard.
Te poti astepta la orice plecare mai puternica la glisade laterale ale puntii fata, iar in viraje caracterul subvirator se va accentua.

La benzina de 1.6 care avea 150NM, pe serpentine intrat in forta si faceai "power slide" lejer, deci la 350NM vei fi constant ca pe gheata.

Cantareste bine, raportul risc/beneficii si gandeste-te bine daca deja ai scos tot ce se poate din materialul pe care il ai acum
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




turbojack

#46
Citat din: Cloud no.75 din Ianuarie 31, 2008, 06:56:01 P.M.
.... Vei avea aprox 320-350NM pe o punte fata care face oricum greu fata la cei 240NM standard. ...
...La benzina de 1.6 care avea 150NM, pe serpentine intrat in forta si faceai "power slide" lejer, deci la 350NM vei fi constant ca pe gheata....
Absolut de acord.
Cu a mea ma dau uneori pe serpentine,are doar 133Nm ,insa in curbe stranse in treapta 2 si 5000 rpm,daca lipesc acceleratia de podea,fuge fata pe asfalt uscat ca pe gheata,nici nu mai pomenesc de asfalt ud,cand distractia este teribila si singura modalitate de a reusi sa te inscri in curba este slabirea fina a acceleratiei.
Uneori am avut sansa sa conduc si alte bestiute cu peste 200CP, insa tractiunea doar pe puntea fata.Parere personala?O asemenea masina in caz de "dat pe serpentine" ,ce nu are in dotare si sistem de control al tractiunii (ASR) ,ruleaza permanent in slide la turatii inalte,dand un puternic efect kamikaze unui condus impins spre limite sau chiar mult mai jos.
Mai exista doua aspecte la putere/cuplu marite pe puntea fata.
1.Franele.Un sistem de frana de top ajunge la 1500 euro si chiar peste,suma pe care putini isi permit sa o cheltuiasca doar pentru frane.Dar...aici intervine metoda saracului.Daca nu sunt bani de frane,macar placutele de frana sa fie de tip racing,care sa isi pastreze capacitatea de franare intr-o plaja mai mare de temperatura.E drept ca uzeaza discurile mai repede ,insa sunt doar un compromis.
2.Modificarea unghiului de fuga.Cum?
Basculele fata la 206 sunt in forma de "L",la un capat fiind pivotul(rotula) ,iar in colt si celalalt capat bucsi de cauciuc.Pivotul este o articulatie sferica cu calota de teflon,deci putin deformabila,insa bucsile de cauciuc se deformeaza puternic la aplicarea unui cuplu mare pe tractiune,de aici rezultand modificarea unghiurilor rotilor,lucru absolut negativ pentru tinuta de drum,in fapt,dand o tendinta de inchidere a unghiului de fuga,ceea ce da o senzatie deloc placuta de instabilitate a masinii.Aici nu iau in calcul uzura respectivelor bucsi ,ci doar instabilitatea masinii,greu de controlat chiar de catre cei initiati.
De ce se intampla acea deformare a bucsilor?
Ele sunt calculate initial pentru a suporta o anumita forta pentru care se vor deforma cu "N" milimetri.Marind forta de tractiune prin marirea cuplului,forta ce actioneaza asupra lor este mai mare decat cea proiectata,fapt ce atrage dupa sine uzura prematura si deformarea peste limita calculata initial.
Deci uneori o asemenea simpla remapare poate fi uneori mai mult decat periculoasa.
Ca o paranteza insa pe aceeasi tema.O data ,ca pasager am avut ocazia sa vad cum reactioneaza o masina cu tractiune spate ,fara diferential autoblocant la 140 km/h cand se apasa butonul de NOS.... :blink: ...masina a inceput sa fuga de spate in toate partile si doar abilitatea soferului si drumul suficient de larg au salvat situatia.Cert este ca mi-am vazut in fata ochilor funeraliile.Si nu eram eu la volan... :cursing:
Cursuri de pilotaj?
Simulatoarele video sunt bune?

Cloud no.75

@turbo: multumim pentru explicatiile tehnice sunt mai mult decat binevenite.

le recomand inca o data celor care vor chiptuning sa se gandeasca daca merita cu adevarat
"And still I stand this very day/ With this burning wish to fly away.../ ...I'm still looking, looking for the summer..."




andrei

Multumesc tuturor pt. sfaturi.

Ehe, daca as avea eu timp de curs de pilotaj... De fapt, daca as avea timp si bani, ca acum nu mai sunt sigur nicide elementul asta :(

Oricum, in 2008 nu intentionez decat sa incep sa pun bani de-o parte, si sa ma informez cat mai exact. In 2009 (sau mai tarziu ?) intelesesem ca se va construi un circuit langa snagov, si probabil se va diversifica si oferta de cursuri de pilotaj, sa fie si mai accesibile ca pret, si targetate catre incepatori... Pana atunci nu pot sa zic decat ca sper sa strang un buget, daca o sa se poata, pe langa alte bugete care au prioritate mult mai mare...

Am retinut ca ar trebui, pe langa un kit de ambreiaj, si unul de frane. Pe de alta parte, nu am zis ca vreau 140-150 CP si 320 NM... Din cate am retinut, e flexibila reprogramarea cu pricina, si ar fi posibil si ceva de genul 120-125 CP cu 260-280 NM... Insa asta o sa ma interesez mai bine la vara sau chiar la anul. Pana atunci tre' sa vad cum rezolv problema cu o masina mai mare in care sa incapa familia largita, cu bagajele aferente. Inteleg ca sunt promotii la 308 :)

Mai si viseaza omul, deh...


Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

armand

   De ce sunteti asa drastici in defavoarea tuningului. Eu opinez ca la motoarele pe benzina, la care remapararea nu aduce un suflu important, modificarea softului aduce o ameliorare a performantelor si randamentului care nu ar conduce neaparat si la o uzura prematura a angrenajelor in miscare.
   Poate cineva sa ma lamureasca, totusi, care este procentul aplicat motoarelor pe benzina aspirate de imbunatatire a performantelor? Am inteles ca la disel si benzina turbo, procentul ar fi de 25%.

asterisc

Da, la benzine aspirate e undeva 8-10%
Reality is for those who can't face Science Fiction

turbojack

10 % este extrem de optimist.
Fara a face modificari la aspiratie si evacuare,acel procent abia ajunge la 5% si nu inseamna altceva decat modificarea timpilor de injectie,lucru mult mai bine facut de sistemele aditionale "Power Box" care au buton selectiv de putere  si care poate fi oprit daca nu este nevoie.
La benzinarele aspirate ,o performanta semnificativa inseamna a schimba minim axa cu came,admisie directa si evacuare majorata.

Gabriel

Majoritatea celor care fac chiptuning vor spune ca adauga 10-15% numai ca nimeni nu pune masina pe un stand dupa aia pentru niste masuratori exacte. Reclama e sufletul comertului.

turbojack

Foarte exact.
Deoarece o remapare costa circa 200 euro pentru o benzinara ,o verificare pe stand dinamometru mai costa 50 euro,suma pentru care marea majoritate renunta a mai verifica interventia.
Daca luam in considerare acei 5% putere castigata,este foarte important de la ce putere se pleaca,deoarece una este sa plecam de la 75 CP ( adica un castig de 3-4 CP pentru 200 euro cheltuiala  :blink: ) si cu totul alta de la 175 CP.

asterisc

E bine de retinut ca nu e asa mare procentul, cat despre testare, cred ca nu exista multe locuri unde o poti testa, nu-i asa ?
Stiam 100% ca in Bucuresti poti plati sa o urce pe dyno, dar nu stiu daca exista si in Cluj de exemplu.
Reality is for those who can't face Science Fiction

cos_mj

Sambata am comis-o si eu!

I-am bagat steroizi 207-lui.  :clap:

Primele impresii dupa aproximativ 150 km parcursi: cresterea se simte, e mult mai puternica in depasiri...parca ar fi mai usoara cu vreo 300-400 kg.

Consumul nu a crescut, pe acesti 150 km am un consum de 6,8% cu AC pornit sporadic si aglomeratie foarte mare...ce sa zic...promitator un astfel de consum!!

o sa mai revin cu alte impresii dupa primul drum mai lung in afara orasului!
Scot acidul din apa plata!

marius.v

Cos_mj, ti-ai facut tuning la Doc? :cursing:
Sper ca nu!
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

andrei

Pai daca acum 308-ul e masina Numero Uno, pe 207 merg niste exprimente. :)
Peugeot 206 Starline, 1.6 HDI FAP, gris cendré, ESP, pack aluminium, 195/65/R15, Iulie 2006

coyote

Nu si-a facut la Doc, ci la Ceky. Alta Marie cu aceeasi palarie ;))
Planuiesc si eu o remapare la RC, dar mai incolo. Sa se aseze cum trebuie motorul intai. NB: la o utilizare sportiva, ambreiajul nu rezista mai mult de 40.000 km dupa remapare. Mai ales la diesel. Mi s-a confirmat acest lucru si la 207-le alb (35.000 km). Asta dupa ce la 307 l-am schimbat tot pe la 35-40k. Turbina ok, planetarele (zic eu) ok, dar abreiajul se duce.
Road-runner: BIP BIP!
Coyote: lol
Proud owner of Peugeot 207 RC / 107

turbojack

Citat din: coyote din Mai 13, 2008, 05:34:28 P.M.
.... Turbina ok, planetarele (zic eu) ok, dar abreiajul se duce.
Asta este in functie de incaltamintea pilotului: bocanci sau sandale. ;)